Onkyo maken uitstekende receivers, maar helaas verbruiken ze ontzettend veel stroom. Mijn tx-sr604e heb ik om die reden verkocht. Hij werd zo heet dat hij een dvd speler die erboven op stond om zeep heeft geholpen.
De yamaha's heb ik ook ervaring mee, er staat bij mij 1 in een andere ruimte. Goede receivers en blijven lekker koel. Maar er is beter op de markt imho :
Een zeer goede receiver voor wat jij wilt is de nieuwe sony str-dg720. Die heb ik zelf als vervanging voor de onkyo gekocht. Hij was hier 222 euro (duitsland) misschien is hij beduidend duurder in NL moet je even naar zoeken.
De sony is in 1 woord geweldig, hij heeft 3xhdmi in, 1xout en ook nog 2x optisch, 1x coax digitaal. Zeer makkelijk in te stellen en een hoogwaardige kast, inregelmic, en afstandsbediening van normale kwaliteit.
Ik hoor geen verschil met de, veel duurdere onkyo, de boxen zijn een set Teufel concept R ook niet de minste om aan te sturen.
Vaak ben ik niet zo enthousiast over apperatuur, maar deze sony receiver is een klasse receiver met 7.1 voor vrijwel geen geld.
Overigens is in een kleine kamer elke receiver "overkill" maar voor deze prijs..
HaseMike wijzigde dit bericht 07-07-2008 18:52 (11%)