Hoofdcategorieën
Topicacties

Sony Ericsson C702

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 07 juli 2008

Is het al iemand gelukt een gemaakte foto op kaart weer te geven??
Ik heb foto's gemaakt, terwijl er GPS bereik was, het pictogram wordt ook weergegeven bij de foto, maar ik krijg niet de optie (zoals in het boekje beschreven) foto weergeven op kaart.
Ben benieuwd of iemand weet wat ik verkeerd doe of mis.

Reg. datum: 03 mei 2002

Wat mij trouwens opvalt is dat ik vrij slecht GPS ontvangst heb, meestal niet of het duurt erg lang. Dit terwijl Tomtom altijd direct ontvangst heeft.
Kan dat?

Robert Webbe
Reg. datum: 19 april 2005

quote:
bosbb schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 16:06:
Is het al iemand gelukt een gemaakte foto op kaart weer te geven??
Ik heb foto's gemaakt, terwijl er GPS bereik was, het pictogram wordt ook weergegeven bij de foto, maar ik krijg niet de optie (zoals in het boekje beschreven) foto weergeven op kaart.
Ben benieuwd of iemand weet wat ik verkeerd doe of mis.
Ik weet niet welke site jij gebruikt om je foto's te tonen maar bij de meeste moet je wel eerst even aanzetten dat de geodata gelezen mag worden en dat je anderen wilt laten zien waar je de foto's hebt genomen. In Flickr is dat sowiso het geval. Bij een aantal van mijn foto's staat in ieder geval bij waar ze genomen zijn.

Ook niet alle sites kunnen uberhaupt met deze data overweg. De enige sites die ik weet die dat kunnen zijn ovi.com, flickr.com en picasa.google.com.

Vertel iemand waar hij de oplossing op zijn vraag kan vinden en hij is weer eventjes tevreden.
Leer hem hoe hij zelf kan zoeken en hij is de rest van zijn leven tevreden!

Robert Webbe

quote:
Sport_Life schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 23:14:
Wat mij trouwens opvalt is dat ik vrij slecht GPS ontvangst heb, meestal niet of het duurt erg lang. Dit terwijl Tomtom altijd direct ontvangst heeft.
Kan dat?
De eerste keer, de zogenaamde koude fix, duurt inderdaad erg lang. De 2e start, de zogenaamde warme fix, gaat al veel sneller. Maar ik vind de gevoeligheid inderdaad ook nog wat tegenvallen, zodra je ergens naar binnen gaat, is de ontvangst meteen weg terwijl mijn Nokia N82 nog wel een poosje verder kan.

Bij het geotaggen van foto's wordt er alleen naar geodata gezocht tijdens het foto's maken. Zodra je de camera afsluit, stopt het zoeken ook. Bij Nokia is het zo dat er nog 5 minuten na het maken van de foto wordt doorgezocht en dan de geodata alsnog wordt toegevoegd. Ik hoop dat Sony Ericsson dit kuntstje snel gaat overnemen van Nokia.

Vertel iemand waar hij de oplossing op zijn vraag kan vinden en hij is weer eventjes tevreden.

quote:
robertwebbe schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 00:46:
[...]

Ik weet niet welke site jij gebruikt om je foto's te tonen maar bij de meeste moet je wel eerst even aanzetten dat de geodata gelezen mag worden en dat je anderen wilt laten zien waar je de foto's hebt genomen. In Flickr is dat sowiso het geval. Bij een aantal van mijn foto's staat in ieder geval bij waar ze genomen zijn.

Ook niet alle sites kunnen uberhaupt met deze data overweg. De enige sites die ik weet die dat kunnen zijn ovi.com, flickr.com en picasa.google.com.
Op sites heb ik het nog niet geprobeerd, probeerde het eigenlijk op het toestel weer te geven...
Aangezien jij bepaalde foto's op flickr hebt staan met geodata ben ik benieuwd of je deze foto's ook op het toestel op kaart kunt laten weergeven...

Ik heb buiten overigens ook niets te klagen over GPS ontvangst en de snelheid, het duurt ook helemaal niet lang voordat er een fix is (eerste keer iets langer).
Binnen valt de ontvangst me ook tegen, in de vensterbank lukt het nog, maar 10cm van het raam heb ik totaal geen ontvangst meer..

Kan je die google maps dan niet op je toestel zetten zodat je geen internet verbinding nodig hebt?

quote:
luchtpost schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 14:51:
Kan je die google maps dan niet op je toestel zetten zodat je geen internet verbinding nodig hebt?
nee... Kaarten en satelietbeelden van de hele wereld passen niet op het toestel.

ook niet met een 4 of 8 mb gb geheugenkaartje?

luchtpost wijzigde dit bericht 09-07-2008 18:02 (10%)

quote:
luchtpost schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 15:31:
ook niet met een 4 of 8 mb geheugenkaartje?
nee

bosbb wijzigde dit bericht 09-07-2008 16:09 (15%)

gigabyte bedoel ik natuurlijk ;)

In deze topic (http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1292573) heeft men het over Mobile GMaps? (http://www.mgmaps.com/index.php)

luchtpost wijzigde dit bericht 09-07-2008 17:38 (86%)

Reg. datum: 12 januari 2008

quote:
Sport_Life schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 14:16:
Het Sony Ericsson C702 topic!

Wat vinden jullie van deze telefoon?
Bedankt voor het maken van dit topic!!!

quote:
Foto's zien er ok uit maar het filmpje vind ik duidelijk minder van kwaliteit dan het filmpje dat je vorige week maakte met de N78.

quote:
robertwebbe schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 00:49:
[...]

De eerste keer, de zogenaamde koude fix, duurt inderdaad erg lang. De 2e start, de zogenaamde warme fix, gaat al veel sneller. Maar ik vind de gevoeligheid inderdaad ook nog wat tegenvallen, zodra je ergens naar binnen gaat, is de ontvangst meteen weg terwijl mijn Nokia N82 nog wel een poosje verder kan.
Spijtig dat je binnen geen enkele ontvangst hebt voor wat betreft GPS. Maakt het toestel binnen dan niet verder gebruik van de signalen van de zendmasten? Er zit iimmers A-GPS op.

bert-nl wijzigde dit bericht 09-07-2008 22:31 (21%)

Heb de C702 en de Nokia N78/N82 en verder de iPhone eens goed met elkaar vergeleken qua behuizing en dan valt me op dat de Nokia's niet echt geweldig zijn. Zitten wat minder stevig in elkaar zo te voelen. Bij de C702 heb je het idee dat je iets stevigs in handen hebt. En eigenlijk geldt dat voor wel meer SE toestellen, ze voelen wat meer solide dan de Nokia toestellen. Ook de iPhone scoort goed op dit punt. De N78 vond ik zelfs wat los in elkaar zitten, heb 3 in handen gehad. De N82 is iets steviger dan de N78 maar nogal plasticachtig qua feel and look.

bert-nl wijzigde dit bericht 11-07-2008 19:07 (3%)

Robert Webbe

quote:
bert-nl schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 22:25:
[...]
Spijtig dat je binnen geen enkele ontvangst hebt voor wat betreft GPS. Maakt het toestel binnen dan niet verder gebruik van de signalen van de zendmasten? Er zit iimmers A-GPS op.
Betreft de GPS ontvangst wil ik nog even wat kennis toevoegen.
Realiseer je dat moderne huizen tegenwoordig supergoed geïsoleerd zijn met HR++ glas en gewapend beton. Dit absorbeert ook de GPS signalen dus in een dergelijke woning wordt het extra moeilijk om binnen een GPS fix te krijgen. Woning zonder HR++ glas en bakstenen muren geven al aanzienlijk minder demping van het signaal en hier kun je wellicht wel een fix krijgen.

Daarnaast zijn er twee soorten assisted GPS die nog wel eens door elkaar gehaald worden. De eerste (en meest gebruikte) is wat ik zelf betititel als quickfix. Je haalt via een internetverbinding een klein databestandje op en hierin staan de exacte posities van de GPS satellieten voor de komende x uren. Met deze informatie kun je veel sneller berekenen waar je bent dan zonder.

De twee methode is informatie uit het netwerk. Dit is een functie waarin de ontvangststerkte van jouw telefoon op verschillende zendmasten in het netwerk berekend kan worden waar je bent. De nauwkeurigheid is afhankelijk van hoeveel zendmasten er rondom je heen staan (hoe meer hoe beter) en hoe ver ze van je af staan (hoe dichterbij hoe beter). Midden in de stad staan veel zendmasten dichtbij je, dan is het redelijk nauwkeurig. Op het platteland of in het bos heb je minder zendmasten die ook nog eens ver weg staan, dan is het zeer onnauwkeurig.
De locatieinformatie wordt opgeslagen in de HLR (Home Location Register) van het netwerk. Deze informatie is niet zomaar beschikbaar. Sterker nog, in Nederland is er geen enkele provider die deze informatie door geeft aan haar gebruikers. In Nederland heb je hier dus helemaal niets aan.

Misschien aardig om te weten maar Vodafone verkoopt deze informatie aan TomTom. TomTom meet vervolgens de verplaatsingssnelheid van bellende of internettende (geanonimiseerde) Vodafone gebruikers op bepaalde A en N wegen. Aan de hand daarvan kunnen ze redelijk precies berekenen hoeveel de vertraging is op bepaalde wegdelen. Dit is de HD Traffic dienst.

Reg. datum: 13 december 2003

quote:
bert-nl schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 19:06:
Heb de C702 en de Nokia N78/N82 en verder de iPhone eens goed met elkaar vergeleken qua behuizing en dan valt me op dat de Nokia's niet echt geweldig zijn. Zitten wat minder stevig in elkaar zo te voelen. Bij de C702 heb je het idee dat je iets stevigs in handen hebt. En eigenlijk geldt dat voor wel meer SE toestellen, ze voelen wat meer solide dan de Nokia toestellen. Ook de iPhone scoort goed op dit punt. De N78 vond ik zelfs wat los in elkaar zitten, heb 3 in handen gehad. De N82 is iets steviger dan de N78 maar nogal plasticachtig qua feel and look.
Helemaal mee eens ik heb in 11 jr 10 nokia's en 14 SE gehad,alle nokias kraakte enigzins (behalve de mooie 3210) de SE foons waren meer solide,ook toen de kleurenschermen in kwamen vond ik de SE beter.
Nooit een dode pixel gehad bij SE,bij nokia wel(3650,6600,6681) de N73 niet maar die kraakte erg.
Toch koop ik nog steeds SE én nokia's want vind beide de beste. En maandag krijg ik de C702 :*)

@Robert en Rooie: Bedankt voor de uitleg/bijdrage.

Ga zelf eerst ook voor de C702 (zwart). Wellicht later nog een keer een iPhone of de SE C905.
Persoonlijk vind ik de iPhone net ietsje te groot om als enige toestel te hebben.

Reg. datum: 13 december 2003

quote:
bert-nl schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 23:05:
@Robert en Rooie: Bedankt voor de uitleg/bijdrage.

Ga zelf eerst ook voor de C702 (zwart). Wellicht later nog een keer een iPhone of de SE C905.
Persoonlijk vind ik de iPhone net ietsje te groot om als enige toestel te hebben.
Ik las op duits forum iets over dat het scherm(achtergrond) van kleur veranderd als je een smsje typt?
Niemand had daar nog gereageerd,misschien dat jullie die hem in gebruik hebben er iets over weten?

Ik merk niets van een van kleur veranderend scherm bij smsen....

Ben benieuwd of er inmiddels al iemand de positie van gemaakte foto's op zijn toestel kan weergeven??

Een vraag: De toetsen zijn op foto's zo te zien geel verlicht en rechts blauw. Is dat niet te veel van het goede qua kleurtjes of valt het mee.

Reg. datum: 12 februari 2005

Volgens mij gaan de blauwe toetsen alleen aan bij gebruik van de camera, net zoals de k770i.

I have the body of a god, shame it's a buddha......

Bij de Belcompany is dit toestel icm een 1jarig abo Telfort 400 wel erg duur zeg , 110 euro :-(. Bij de Phonehouse krijg je hem gratis mee (volgens hun site) bij Telfort 400 1jr. Saturn vraagt er ook nog 80 euro voor met hetzelfde abo.

Reg. datum: 02 augustus 2007

quote:
rooie60 schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 22:50:
[...]

Helemaal mee eens ik heb in 11 jr 10 nokia's en 14 SE gehad,alle nokias kraakte enigzins (behalve de mooie 3210) de SE foons waren meer solide,ook toen de kleurenschermen in kwamen vond ik de SE beter.
Nooit een dode pixel gehad bij SE,bij nokia wel(3650,6600,6681) de N73 niet maar die kraakte erg.
Toch koop ik nog steeds SE én nokia's want vind beide de beste. En maandag krijg ik de C702 :*)
Ik heb ook veel SE en Nokia's gehad en voor het eerst dode pixels :( Ik heb 3 dode pixels en aan de voorkant begint de zilverkleurige lak te vervagen/slijten terwijl ik mijn gsm in een hoesje heb en pas 1,5 week in mijn bezit heb.
Heb hem vandaag opgestuurd naar Dinafix en hoop hem snel weer terug te hebben, maar dat zal wel weer een paar weken duren ;(
Dan maar weer even de T650i op poetsen totdat mijn C702 weer terug is :)

Zijn er nog meer mensen die een van deze problemen heeft?

Hoor dat de menu's traag zijn ivm andere SE toestellen. Heb het toestel zelf wel even geprobeerd en vond dat toen ook wel maar hoe is het als je het toestel dagelijks gebruikt?

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: