Hoofdcategorieën
Topicacties

Het grote "Show je Apple computer" topic - Deel 8

Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 01 oktober 2008

quote:
luukvds schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 15:22:
@bartjevee: kun je nog redelijk werken op die iBook of is het voor de show?
Hij doet het nog best lekker. al is het maar 300 mhz

er staat zelfs ilife 08 op (niet dat ik het gebruik, dat zou tie denk ik niet trekken)

office 2004 gebruik ik heel af en toe, als ik beneden aan het typen ben.
maar hij staat er natuurlijk vooral voor de show :)

http://i36.tinypic.com/15mlk75.jpg

Wat je ziet:

Logitech Bluetooth Mouse (mac)
Apple Keyboard
WD myBook Essential 500gb
Samsung SyncMaster 940mw

en uiteraard de MacBook!

Net nieuw gekocht, helemaal geweldig, op naar de iMac!

Fascinerend

quote:
Inderdaad het vermelden waard! Hoe vet is die! :o

Desktop - 2,13 GHz C2D, 3GB RAM, 320GB, 256MB Nvidia 8600 GT, Windows XP Professional SP3
Macbook Pro - 2,2 GHz C2D, 2GB RAM, 120GB, 128MB Nvidia 8600M GT, Mac OS X 10.5.5
Microsoft Xbox 360 Pro / Nintendo DS Lite / Sony Ericsson w580 Urban Grey

Reg. datum: 03 november 2007

quote:
Legoblokje schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 21:00:
[...]

Inderdaad het vermelden waard! Hoe vet is die! :o
Stond een heletijd geleden ook op dumpert.nl, maarja inderdaad wel leuk ja :)

It is possible that we live in a world that has more than the usual 1 time + 3 space dimensions of everyday experience. Indeed, one way to explain the peculiar properties of gravity is that the universe extends in 4+n dimensional space.

Reg. datum: 08 november 2007

quote:
eleutscher schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 19:17:
[afbeelding]

Wat je ziet:

Logitech Bluetooth Mouse (mac)
Apple Keyboard
WD myBook Essential 500gb
Samsung SyncMaster 940mw

en uiteraard de MacBook!

Net nieuw gekocht, helemaal geweldig, op naar de iMac!
Damn wat een mooie opgeruimde en strakke kamers/werkplekken a.k.a bureau's zie ik hier toch allemaal :9~

Zo netjes krijg ik het nog niet in 10 jaar met m'n windhoos laptop i.c.m een extern scherm. Het is dat ik te verwend ben met windows maar anders was ik waarschijnlijk allang overgestapt op een imac

edit:

had zojuist bedacht dat het prijsverschil ook een belangrijke rol speelde bij mij :>

Wackoz wijzigde dit bericht 01-10-2008 22:31 (7%)

http://www.piru.be/files/studio-piru.jpg

Na deze thread een tijdje gevolgd te hebben, post ik ook maar eens. Ik ben trouwens nog niet zo lang een Mac aanhanger, het is pas toen ik er professioneel op moést werken, dat ik de waarde ervan ben beginnen inschatten.

Wat je ziet:
  • Intel Mac Mini (zou graag naar iMac 3ghz overstappen, eerst nog wat sparen dus)
  • Samsung SyncMaster 205BW
  • WLS Mighty Mouse (gebruik ik zelden)
  • Wacom A5
  • Logitech Z3 speakertjes
  • Externe Iomega Drive (achter monitor)
  • Zweedse Nike Tekentafel (hydraulisch ^^)

Reg. datum: 26 mei 2006

quote:
Piru schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 22:53:
[afbeelding]

Na deze thread een tijdje gevolgd te hebben, post ik ook maar eens. Ik ben trouwens nog niet zo lang een Mac aanhanger, het is pas toen ik er professioneel op moést werken, dat ik de waarde ervan ben beginnen inschatten.

Wat je ziet:
  • Intel Mac Mini (zou graag naar iMac 3ghz overstappen, eerst nog wat sparen dus)
  • Samsung SyncMaster 205BW
  • WLS Mighty Mouse (gebruik ik zelden)
  • Wacom A5
  • Logitech Z3 speakertjes
  • Externe Iomega Drive (achter monitor)
  • Zweedse Nike Tekentafel (hydraulisch ^^)
Netjes =) toevallig IPO-er?

quote:
bartjevee schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 11:37:
Hier al mijn macjes, sorry voor de onduidelijke foto's, zijn met m'n k750i gemaakt (2.0 MP)

wat heb ik:
iMac G4
Mac Mini
iBook G3 Clamshell
iMac G3
Powermac G5 (gemod)

[afbeelding]

Wat staat er op:
iMac G4 15" 700 MHZ, 1 GB, Superdrive (en; het is me gelukt leopard erop te krijgen!)
Lacie Hub
Lacie Brick HD 320 GB
Wireless Apple mouse en keyboard
Harman/Kardon bolletjes speakertjes
Apple muismat
Powermac G5 (gemod) is gewoon een windows pc
Acer 20" widescreen LCD
logitech Quickcam
Creative Cambridge Soundworks somputer speakers en onder naast de printer de subwoofer
Logitech DiNovo bluetooth muis en toetsenbord
Wacom tekentablet
sony ericsson phone to pc standaard
een heleboel software voor pc en mac

[afbeelding]

[afbeelding]

de gemodde powermac met erop de oplader an mijn iBook G3 Clamshell

[afbeelding]

(een iets betere foto)

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

m'n ibookje

[afbeelding]

[afbeelding]

m'n gemodde powermac g5 (lekker veel isolatietape houdt het wel bij elkaar)

[afbeelding]

m'n intel mac mini aan m'n LG lcd tv, met aan weers zijde van het rode kastje zelfgemaakte speakers

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

dit is mijn pas gekochte iMac G3 (voor 25,-). wou 'm eigenlijk doorverkopen, maar als je 'm eenmaal hebt, wil je er niet vanaf. staat nu op zolder.

[afbeelding]
Waar heb je die Guust Flater muismat vandaan?? :*)

PSN ID: Cidolfas

quote:
Nee, illustrator -> www.piru.be

quote:
Cidolfas schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 08:11:
[...]

Waar heb je die Guust Flater muismat vandaan?? :*)
in Frankrijk, een grote shoppingmall, E' Leclerc
weet niet of ze ze ook in nederland verkopen.

er staat wel een hele hoop frans op (waar ik niks van begrijp) 8)7

maar hijs wel leuk :)

quote:
Schuune tèkeningsjes sang!

Nikon D70s | Tokina 12-24mm F/4 | Nikkor 50mm F/1.4 | Tamron 28-75mm F/2.8 | Tokina 100mm F/2.8 Macro | Velbon Sherpa 600R | Slingshot 200 | Domke F-1X

quote:
Wackoz schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 22:30:
[...]

Damn wat een mooie opgeruimde en strakke kamers/werkplekken a.k.a bureau's zie ik hier toch allemaal :9~

Zo netjes krijg ik het nog niet in 10 jaar met m'n windhoos laptop i.c.m een extern scherm. Het is dat ik te verwend ben met windows maar anders was ik waarschijnlijk allang overgestapt op een imac

edit:

had zojuist bedacht dat het prijsverschil ook een belangrijke rol speelde bij mij :>
Dat valt volgens mij tegenwoordig wel mee.

Als je een A-type machine wilt hebben dus een Computer met goede componenten. dan is de MAC zelfs vaak nog goedkoper. Dan heb ik het niet over een MAC PRO.

Maar een iMac, is goedkoper dan een zelfde soort type PC. je moet niet vergeten dat je nog een 20" monitor moet bij rekenen...

Dus voor de prijs hoef het niet te laten.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Singleplayer/Co-op
Reg. datum: 02 juni 2005

Het instapmodel is inderdaad erg goedkoop, maar zodra je er wat extra's erbij besteld zoals meer opslag of meer geheugen dan betaal je de hoofdprijs en wordt de prijs zo verdubbeld.

fav games : GTAIV, Bioshock, Halo3, Orange Box, Burnout Revenge 360, Lost Planet, Gears of War, Prey, Kameo, Dead Rising, PGR3

Reg. datum: 02 november 2005

http://img391.imageshack.us/my.php?image=p1020004zl7.jpg

Ibix wijzigde dit bericht 03-10-2008 14:16 (255%)

Hallo, ik ben Jasper

quote:
KneppaH schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 06:15:
Het instapmodel is inderdaad erg goedkoop, maar zodra je er wat extra's erbij besteld zoals meer opslag of meer geheugen dan betaal je de hoofdprijs en wordt de prijs zo verdubbeld.
Die kun je zelf vervangen zonder garantieverlies ;)
Zag laatst bij Paradigit één 2GB-geheugenbankje voor 35 euro. Nu loopt mijn MacBook dus lekker op 2,5GB RAM :)

Audio!
Reg. datum: 11 september 2007

quote:
Repsaj_Nav schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 17:04:
[...]

Zag laatst bij Paradigit één 2GB-geheugenbankje voor 35 euro. Nu loopt mijn MacBook dus lekker op 2,5GB RAM :)
Dit is niet echt aan te raden (volgens een Apple-verkoper). 2x dezelfde hoeveelheid RAM is een 'must'/beter..

MBB 2.0Ghz 2.0Gb | Presonus FireBox | Yamaha S80 | Nikon D40x - Sigma 18-200

31.05.58 - 30.09.08

Mwah, hoeft niet hoor. Draait wel ietsje sneller (dual channel), maar dit is niet slecht ofzo.
duck!

quote:
Mei schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 17:27:
Mwah, hoeft niet hoor. Draait wel ietsje sneller (dual channel), maar dit is niet slecht ofzo.
Het nadeel van het niet hebben van dual channel is bij een MacBook iets groter dan bij een MacBook Pro. Immers is niet alleen de CPU, maar ook de IGP afhankelijk van de beschikbare geheugenbandbreedte. Je ziet dat de prestaties voor enkel CPU related zaken al afnemen wanneer de bandbreedte halveert (single channel ipv dual channel). Wanneer je nu ook nog de IGP erbij krijgt die ook bandbreedte wil hebben, zal die performance hit nog groter zijn, om nog maar te zwijgen over de graphics performance (die bij die Intel IGP's al niet spectaculair is)

Ik heb dit eens uitvoerig getest op mijn Core Duo MacBook (maar de resultaten zijn op een huidige MacBook niet veel anders), en het resultaat was dat bijvoorbeeld Quake3 met 1.25GB RAM absoluut bagger liep, maar met 1GB RAM (2x 512MB dual channel) prima speelbaar. Kortom: dual channel op een MacBook is zeker boeiend.

Why do I have a duck sitting on my face?

Reg. datum: 09 augustus 2003

quote:
Whieee schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 20:53:
[...]

Lang verhaal over dual-channel is beter
Hier wordt maar weinig ondersteuning voor gevonden in de benchmarks, tjek: http://barefeats.com/mincd.html

Als je ziet dat het nauwelijks wat scheelt bij de GMA950, zou ik gewoon gaan voor de meest haalbare opstelling qua ram (=zoveel mogelijk)

duck!

quote:
JottemJ schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 21:57:
[...]

Hier wordt maar weinig ondersteuning voor gevonden in de benchmarks, tjek: http://barefeats.com/mincd.html

Als je ziet dat het nauwelijks wat scheelt bij de GMA950, zou ik gewoon gaan voor de meest haalbare opstelling qua ram (=zoveel mogelijk)
Je mist even het punt dat de meeste tests vooral CPU intensief zijn, weinig texture intensief. De tests die dat wel zijn, zijn irrelevant doordat ze te zwaar zijn om het uberhaupt op geometry te trekken (UT2004 en Doom3). Echter, wat je nog wel volledig mist is dat de door jou aangedragen review mijn 'verhaal' volledig ondersteunt. Zie onder:

http://barefeats.com/image06/micd-kak.png

Matched pairs (1GB totaal): 86 fps
Unmatched (1.25GB totaal): 57 fps

dat is een verschil van 34% Dat lijkt me niet 'nauwelijks'. Kortom: de games waar de GMA qua geometry performance krachtig genoeg voor is, hebben duidelijk baat bij dual channel.

Overigens is deze discussie al meerdere malen gevoerd in de topics over de MacBook. En daar horen ze ook :)

Whieee wijzigde dit bericht 04-10-2008 12:27 (11%)

Why do I have a duck sitting on my face?

In de herhaling:
http://picasaweb.google.c.../Home#5253286306173641266
Wat zien we?
Imac 20 inch, 2,4 Ghz met Ati 2600.
Veur de tijdmachine een Lacie Quadra 500 Gb met firewire 800. (totaal ondergewaarde verbinding, jammer dat er zo weinig apparaten zijn)
Eindelijk (toch al een maandje) mijn iphone 16 Gb
Yarland F34CIII buizenversterker, Aurum Cantus Leiser II box.
Deze keer niet afgebeeld: mijn Macbook
:)

Slechts met overtuiging bereikt men doel

One step beyond!

quote:
Trunksmd schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 15:21:
In de herhaling:
Wat zien we?
Imac 20 inch, 2,4 Ghz met Ati 2600.
Veur de tijdmachine een Lacie Quadra 500 Gb met firewire 800. (totaal ondergewaarde verbinding, jammer dat er zo weinig apparaten zijn)
Eindelijk (toch al een maandje) mijn iphone 16 Gb
Yarland F34CIII buizenversterker, Aurum Cantus Leiser II box.
Deze keer niet afgebeeld: mijn Macbook
:)
Je hebt echt een dieper bureau nodig. Het is helemaal niet goed om op je keyboard te werken zonder dat je polsen ergens op rusten.
Reg. datum: 05 augustus 2008

quote:
Mikey NL schreef op woensdag 03 september 2008 @ 17:00:
Zo, dan nog maar een keer mijn werkhoekje... Vanaf nu kan ik lekker gaan developen @ 1920x1200, heerlijk echt.

Veranderingen sinds vorige keer, plank opgehangen voor zooi en verlichting onder plank geplaatst, tevens aan de achterkant van het scherm, om het contrast tussen de muur en het scherm omlaag te krijgen.
[afbeelding]
Hoe heb je die MBP opgehangen (ik vind dat een machtig idee)?
Kun je eventueel een detail posten?

Nu ook met icon!
Reg. datum: 15 september 2007

quote:
TheMisfit schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 22:52:
[...]

Hoe heb je die MBP opgehangen (ik vind dat een machtig idee)?
Kun je eventueel een detail posten?
quote:
Mikey NL schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 21:27:
[...]
De steunen die aan de kast zitten zijn jashaken van de Praxis, 2 aan de onderkant, 1 aan de achterkant om hem overeind te houden. Er zit op die steunen overigens wel iets van stoffen strips, van dat spul wat je normaal onder je stoelen doet, zodat hij niet kan beschadigen.
Ziets dus.
;)

It's nice to be important, but it's more important to be nice

mislukt misantroop

quote:
Repsaj_Nav schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 17:04:
[...]

offtopic:
Voor je RAM heb je nog de goedkope optie om het zelf te doen, maar een Macbook wordt standaard uitgerust met een DVD-reader... Wil je een DVD-brander dan betaal je een stuk meer en dan is zelfs het instapmodel niet concurrentieel meer. Ik snap niet waarom mensen zichzelf blijven wijsmaken dat Apple topkwaliteit onderdelen gebruikt. Het zijn de grijze merken die je in eender welke andere computer vindt - Realtek, Broadcom, ...

Voor het teveel een rant wordt: ik vind OS X een prachtig systeem, en samen met het design van de Apples is dat in mijn ogen het enige dat Macs interessant maakt. Maar het praatje dat je betaalt voor kwaliteit gaat hoogstens alleen op voor bouwkwaliteit, en die heb je bij de betere merken in PC-land evengoed. Apple heeft geen patent op beter-dan-doorsnee onderdelen, ze gebruiken net dezelfde rommel, ze vragen er alleen meer voor omdat ze een beter (duurder) imago hebben. Je bereikt een bepaalde marktpositionering door twee dingen - dat is door prijszetting en door imago. Die beïnvloeden mekaar wederzijds. De rest komt vanzelf - mensen denken nog altijd dat de prijs evenredig is met de kwaliteit, wat helaas nooit zo is. Een correlatie is er zeker, maar de verhouding is niet lineair. Vaak betaal je louter voor de naam.

Borromini wijzigde dit bericht 04-10-2008 23:38 (7%)

Got Leenucks? | Arch Linux: power in simplicity | OpenWRT: Empower your router | Blog thingy

Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: