quote:
ronwiel schreef op donderdag 11 september 2008 @ 07:32:
Thanks voor de reacties, maar ben bang dat ik dan toch voor een toshiba laptop moet gaan. Die zijn namelijk 500 euro met c2d proc, en een macbook ligt daar toch ver boven. Maarja, ik heb altijd m'n imac nog voor de dagelijkse behoefte apple

.
Ik vind het vrij apart dat je enkel de CPU aanhaalt. Voor 500 euro kan je inderdaad een Acer/Toshiba/Dell kopen met een C2D, maar intussen overweeg je een PowerBook G4 (tweedehands dus) met een PowerPC G4 erin, die minstens een factor 2 TRAGER is dan een C2D. Vervolgens kies je dan voor de Toshiba, enkel op basis van de CPU.
Als je enkel naar de CPU kijkt, is Apple duur. Maar wat als we de rest ook eens mee gaan nemen. Houdt een Toshiba van 500 euro het ook 5 uur uit op accu? De MacBook wel. Weegt de Toshiba minder dan 2,5kg (elke dag meenemen enzo)? De MacBook wel. De MacBook Pro ook. Is de toshiba uitgerust met DVI en Firewire? De MacBook wel; de MacBook Pro biedt zelfs dual-link DVI (voor 30" schermen) en Firewire800. Neemt de Toshiba minder ruimte in in je tas dan een normale map? De MacBook wel, de Pro ook. Krijg je OSX bij de Toshiba? Nee, je krijgt Vista.
Je mag uiteraard voor jezelf bepalen of deze argumenten voor jou belangrijk zijn. Maar voor een notebook die ik gedurende mijn studie dag in dag uit mee moet nemen, waar ik lang op moet werken, en die zo compleet mogelijk moet zijn zonder in de weg te zitten, ga ik op zaken als stevigheid, gewicht, formaat en accu niet bezuinigen. Voor mij is de keuze dan simpel: Apple is de meerprijs waard.