Hoofdcategorieën
Topicacties

Het grote "Show je Apple computer" topic - Deel 8

Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
quote:
JottemJ schreef op woensdag 10 september 2008 @ 18:15:
[...]

Het was natuurlijk ook niet serieus, zelf ook happy-mac'er. Maargoed, het is wel grappig om te zien dat mensen het als 'statement' gebruiken en je ook in een hokje gestopt wordt als je een Apple hebt. Zo onderscheidend is een Mac tegenwoordig ook niet meer, wel een goed uitgewerkt product met een eigen 'beleving' (al komt die ook deels uit Apple's marketingafdeling).
hehe.. ok. vond het al zo'n rare opmerking voor op dit forum ;) Ik dacht al dat we een mac hater hier hadden. Dat kan natuurlijk niet he 8)

Omega1986 wijzigde dit bericht 10-09-2008 20:06 (6%)

duck!

quote:
ronwiel schreef op woensdag 10 september 2008 @ 18:51:
Ik weet dat dit niet helemaal het topic er voor is, maar toch. Ik zie hier namelijk regelmatig een powerbook (g4) voorbij komen. Nu was ik zelf op zoek naar een latop voor school en nou leek mij een powerbook G4 wel een mooie keus.

Nu vroeg ik me af doe ik hier goed aan, ivm defecten of lamme batterijen en in welke prijsklasse zit de 15" versie ongeveer?
De PowerBook G4 is sinds januari 2006 end-of-life, en wordt dus niet meer gemaakt. Het lijkt me geen goed idee om een PowerBook G4 als laptop te kiezen voor je studie. Een betere optie zou de opvolger van de PowerBook zijn; de MacBook Pro. Afhankelijk van je eisen (met name op grafisch gebied) kan de aanzienlijk goedkopere (maar qua CPU en RAM bijna gelijke) MacBook misschien een betere keuze zijn. De keuze tussen MacBook en MacBook Pro is erg moeilijk en erg persoonlijk. Ik heb ze beide (zwarte MacBook voor werk, MacBook Pro prive) en ze hebben beide hun eigen voor- en nadelen. Zo vind ik de MacBook wat meer 'rugzakproof' en ook het feit dat de MacBook 4:30 tot 5:00 op accu haalt is prettig. De MacBook Pro is daarentegen weer prettiger als je lange tijd op je laptop moet werken vanwege het betere en grotere scherm. Het aluminium is prachtig maar iets gevoeliger voor stoten dan het polycarbonaat van de MacBook. De MacBook Pro geeft het hier na ongeveer 3:30 op accu op, maar de nieuwste revisie schijnt het iets langer uit te houden.

Voor info en specificaties: www.apple.com/macbook en www.apple.com/macbookpro

Why do I have a duck sitting on my face?

Yeah thats me ^^
Reg. datum: 11 november 2007

offtopic:
ook vertaald in het nederlandsch mocht je het graag willen:
www.apple.com/nl/macbook en www.apple.com/nl/macbookpro

Foto van mijn apple product komt binnenkort, ben nog aan het twijfelen of het een mbpro of een imac wordt...

Niet alles is zoals je denkt...

Reg. datum: 29 september 2002

http://farm4.static.flickr.com/3042/2695820734_8f5bd516b2_b.jpg
http://farm4.static.flickr.com/3041/2682135879_63bdb8d10b.jpg

Binnenkort hopelijk een Mac Pro ter vervanging, maar zit nog steeds te wachten op nieuwe Cinema Displays. En nog steeds tevreden met mn laatste generatie Powerbook G4, zat nog te twijfelen een macbook Pro om te vervangen, maar hou mn powerbookje mooi, volgende week een 250Gb schijf erin en dan kan ik weer een tijdje vooruit.

Fan van Han
Reg. datum: 13 december 2001

quote:
Ik weet dat dit niet helemaal het topic er voor is, maar toch. Ik zie hier namelijk regelmatig een powerbook (g4) voorbij komen. Nu was ik zelf op zoek naar een latop voor school en nou leek mij een powerbook G4 wel een mooie keus.

Nu vroeg ik me af doe ik hier goed aan, ivm defecten of lamme batterijen en in welke prijsklasse zit de 15" versie ongeveer?
Niet doen. Ik heb een vrij laat Powerbook G4 1,67 15" en de accu houdt het krap 5 kwartier uit, wel met wifi aan en scherm maximaal belicht. Daarentegen is mijn laptop wel fulltime gebruikt.

De prijsklasse is vrij hoog, tussen de 500 en de 750 heb ik ze zien gaan.

Han Sanders, alleen de spatie is anders | Hoe vleugels wel werken.

Dan zou ik een normale Macbook kopen. Ongeveer (?) dezelfde prestaties schat ik zo in, en je hebt een mooie nieuwe met goede batterij ed :) .

Spelling is een keuze | Weblog

Reg. datum: 14 juli 2004

Thanks voor de reacties, maar ben bang dat ik dan toch voor een toshiba laptop moet gaan. Die zijn namelijk 500 euro met c2d proc, en een macbook ligt daar toch ver boven. Maarja, ik heb altijd m'n imac nog voor de dagelijkse behoefte apple ;).

duck!

quote:
ronwiel schreef op donderdag 11 september 2008 @ 07:32:
Thanks voor de reacties, maar ben bang dat ik dan toch voor een toshiba laptop moet gaan. Die zijn namelijk 500 euro met c2d proc, en een macbook ligt daar toch ver boven. Maarja, ik heb altijd m'n imac nog voor de dagelijkse behoefte apple ;).
Ik vind het vrij apart dat je enkel de CPU aanhaalt. Voor 500 euro kan je inderdaad een Acer/Toshiba/Dell kopen met een C2D, maar intussen overweeg je een PowerBook G4 (tweedehands dus) met een PowerPC G4 erin, die minstens een factor 2 TRAGER is dan een C2D. Vervolgens kies je dan voor de Toshiba, enkel op basis van de CPU. :?

Als je enkel naar de CPU kijkt, is Apple duur. Maar wat als we de rest ook eens mee gaan nemen. Houdt een Toshiba van 500 euro het ook 5 uur uit op accu? De MacBook wel. Weegt de Toshiba minder dan 2,5kg (elke dag meenemen enzo)? De MacBook wel. De MacBook Pro ook. Is de toshiba uitgerust met DVI en Firewire? De MacBook wel; de MacBook Pro biedt zelfs dual-link DVI (voor 30" schermen) en Firewire800. Neemt de Toshiba minder ruimte in in je tas dan een normale map? De MacBook wel, de Pro ook. Krijg je OSX bij de Toshiba? Nee, je krijgt Vista.

Je mag uiteraard voor jezelf bepalen of deze argumenten voor jou belangrijk zijn. Maar voor een notebook die ik gedurende mijn studie dag in dag uit mee moet nemen, waar ik lang op moet werken, en die zo compleet mogelijk moet zijn zonder in de weg te zitten, ga ik op zaken als stevigheid, gewicht, formaat en accu niet bezuinigen. Voor mij is de keuze dan simpel: Apple is de meerprijs waard.

Why do I have a duck sitting on my face?

Reg. datum: 21 oktober 2006

En als toevoeging natuurlijk dat je ook voor het OS en alles wat daarbij meekomt betaalt. Aangezien je een iMac hebt zie je wat ik bedoel denk ik.

Appeltjes en Fototjes

Techniek is niet lelijk

quote:
Whieee schreef op donderdag 11 september 2008 @ 08:09:
[...]

Ik vind het vrij apart dat je enkel de CPU aanhaalt. Voor 500 euro kan je inderdaad een Acer/Toshiba/Dell kopen met een C2D, maar intussen overweeg je een PowerBook G4 (tweedehands dus) met een PowerPC G4 erin, die minstens een factor 2 TRAGER is dan een C2D. Vervolgens kies je dan voor de Toshiba, enkel op basis van de CPU. :?

Als je enkel naar de CPU kijkt, is Apple duur. Maar wat als we de rest ook eens mee gaan nemen. Houdt een Toshiba van 500 euro het ook 5 uur uit op accu? De MacBook wel. Weegt de Toshiba minder dan 2,5kg (elke dag meenemen enzo)? De MacBook wel. De MacBook Pro ook. Is de toshiba uitgerust met DVI en Firewire? De MacBook wel; de MacBook Pro biedt zelfs dual-link DVI (voor 30" schermen) en Firewire800. Neemt de Toshiba minder ruimte in in je tas dan een normale map? De MacBook wel, de Pro ook. Krijg je OSX bij de Toshiba? Nee, je krijgt Vista.

Je mag uiteraard voor jezelf bepalen of deze argumenten voor jou belangrijk zijn. Maar voor een notebook die ik gedurende mijn studie dag in dag uit mee moet nemen, waar ik lang op moet werken, en die zo compleet mogelijk moet zijn zonder in de weg te zitten, ga ik op zaken als stevigheid, gewicht, formaat en accu niet bezuinigen. Voor mij is de keuze dan simpel: Apple is de meerprijs waard.
Zie ook eens wat voor C2D cpu je bij die toshiba voor 500 euro krijgt.
Vaak is dit een model rondt de T5600 (net als mijn MacBook Late 2006), terwijl er in een MacBook en MacBook Pro toch een flink krachtiger CPU zit. De ene Core2Duo is de andere Core2Duo niet.
Zeker weten dat het niet stiekem een Pentium Dualcore is?

Macbook C2D 1.83 - Powermac G4 - Server - Appeltjes rocken! - Had dan ook geen Acer gekocht

quote:
Speedpete schreef op donderdag 11 september 2008 @ 00:29:
[...]

Niet doen. Ik heb een vrij laat Powerbook G4 1,67 15" en de accu houdt het krap 5 kwartier uit, wel met wifi aan en scherm maximaal belicht. Daarentegen is mijn laptop wel fulltime gebruikt.

De prijsklasse is vrij hoog, tussen de 500 en de 750 heb ik ze zien gaan.
Omdat je accu aan stront is maybe?

Mijn powerbook houd het met gemak 2/3 uur vol met wifi en scherm op maximaal.

Zou voor geen goud hem willen ruilen met een macbook, vooral omdat de resolutie van 1440x960 een stuk beter te pruimen is dan een macbook scherm.

Fan van Han
Reg. datum: 13 december 2001

quote:
El Gravedigger schreef op donderdag 11 september 2008 @ 09:56:
Omdat je accu aan stront is maybe?

Mijn powerbook houd het met gemak 2/3 uur vol met wifi en scherm op maximaal.

Zou voor geen goud hem willen ruilen met een macbook, vooral omdat de resolutie van 1440x960 een stuk beter te pruimen is dan een macbook scherm.
Mijn exemplaar is net iets ouder, nog met 1280x854 scherm, 415 cycli op de accu en regelmatig werken tot slaapstand en dan weer volledig opladen.

Mijn accu kan best stront zijn, maar bij een 2e hands moet je ook uitgaan van wat de verkoper zegt, je hebt dus gewoon een risico. Kan je een G4 voor een goede prijs krijgen en heb je nog geld voor een nieuwe accu, dan kan je het best doen, maar zeker weten doe je het gewoon niet.

Han Sanders, alleen de spatie is anders | Hoe vleugels wel werken.

Reg. datum: 14 juli 2004

Tuurlijk, ik begrijp dat de macbook op heel veel punten die toshiba verslaat (geklokt op 1,7 overigens). Maar het is voor mij alleen bedoeld voor office en internet, verder heb ik voor het zwaardere werk een imac staan thuis.

Daarnaast vindt ik het ook geen prettig idee om met een laptop van 1000 euro rond te wandelen wat in feite alleen als duur kladblok kan worden gezien. Daarnaast zou ik dan ook nog eens een maand moeten wachten op de update (DaringFireball now claims that Apple will be releasing new notebooks on October 14th according to sources "familiar with Apple's hardware plans." ), het zou zonde zijn om daar niet op te wachten.

Edit: Daarnaast is de prijs bij Surfspot voor mij ook nog erg hoo: 918 euro...

ronwiel wijzigde dit bericht 11-09-2008 11:09 (5%)

Reg. datum: 28 augustus 2003

Koop dan een MSI Wind? Daar kan zelfs OS X op draaien als je wilt :)

Keep trying

Less talk, more pictures :)

“Gee Brain, what do you want to do tonight?”
“The same thing we do every night, Pinky – Try to take over the world!”
| nu met 214 avatars! | Icarus@IRC | 宇多田ヒカル \o/ |

100% atheïst
Reg. datum: 25 september 2005

quote:
El Gravedigger schreef op woensdag 10 september 2008 @ 23:49:
[afbeelding]
[afbeelding]

Binnenkort hopelijk een Mac Pro ter vervanging, maar zit nog steeds te wachten op nieuwe Cinema Displays. En nog steeds tevreden met mn laatste generatie Powerbook G4, zat nog te twijfelen een macbook Pro om te vervangen, maar hou mn powerbookje mooi, volgende week een 250Gb schijf erin en dan kan ik weer een tijdje vooruit.
offtopic:
Had het liever via DM willen doen, maar aangezien je dat niet aan hebt staan, dan maar zo..
Zou je die Ashley Hartman wallpaper kunnen uploaden of een link ernaartoe geven? Ik kan m nergens vinden.
Reg. datum: 29 maart 2008

quote:

Ik zie hier namelijk regelmatig een powerbook (g4) voorbij komen. Nu was ik zelf op zoek naar een latop voor school en nou leek mij een powerbook G4 wel een mooie keus.

Als je een goede powerbook kunt vinden met mogelijk een nieuwe batterij erbij dan pik je er 1 op voor 500 a 600 euro. Ik ben er genoeg tegengekomen die nog in crisp condition waren. Alleen de batterij was standaard al niet veel en met veel gebruik helemaal niks. Daar moet je wel op letten. Maar verder wel een goedkope keus. Ik zou persoonlijk voor minimaal 1.33 ghz, geheugen en harde schijf kun je zelf wel updaten!
(Dat is precies wat ik hier ongeveer heb staan, maar binnenkort wegdoe :+ )(zit te wachten op montevina macbook pro's ;) )

Edit: zie dat er wel wat teveel over gediscuseerd is, had op de een of andere manier niet de rest gezien.

sergev wijzigde dit bericht 11-09-2008 19:35 (5%)

Reg. datum: 25 juli 2005

HEY! Ik volg dit topic niet voor de praatjes over accu's! :O

Show me what I don't have...

GHz's, BPMs, PKs
Reg. datum: 23 juni 2004

quote:
quelake schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 08:14:
HEY! Ik volg dit topic niet voor de praatjes over accu's! :O

Show me what I don't have...
Inderdaad, MODs: is het niet mogelijk om een scriptje op dit topic te zetten in de vorm van "if [img] is not present in post, delete message, else do nothing"? :Y)

MacBook Pro, iPhone

Op deze regenachtige dag toch even een foto geschoten van mn Macbook Pro en de nieuwe Z-2300 speakers om dit topic te voorzien van wat meer foto's :)

http://farm4.static.flickr.com/3083/2850950730_63bb7014ba.jpg
Reg. datum: 21 februari 2006

http://img247.imageshack.us/img247/2052/hpim3475ur6.jpg
Voorbereiden op een simultaan, met behulp van de old-skool appeltjes :)

AMD Athlon XP-M 3000+, iMac G3 450Mhz, iMac G3 400Mhz, iBook G3 366 Mhz, Macintosh Performa 5400 180 Mhz, Macintosh Plus 8 Mhz

Switchalicious

misschien een beetje domme vraag maar hoe doe je dat dan? schaak je dan simultaan met je macjes of iets dergelijs?

luukvds wijzigde dit bericht 12-09-2008 16:32 (0%)
Reden: typo...

iMac 20" C2D 2.4GHz / 1GB RAM / 250GB HD | iPod Nano 2G 4GB | Sony Ericsson K750i

Reg. datum: 21 februari 2006

Spelen tegen een computer is niet echt goede voorbereiding.

De ene computer laat ik stellingen beoordelen/berekenen, de andere gebruik ik om partijen van grootmeesters op te zoeken die zelfde openingslijnen al bewandeld hebben.
Nerdy 8) , maar uiterst interessant :)

AMD Athlon XP-M 3000+, iMac G3 450Mhz, iMac G3 400Mhz, iBook G3 366 Mhz, Macintosh Performa 5400 180 Mhz, Macintosh Plus 8 Mhz

Excuses voor mijn gedrag.
Reg. datum: 17 februari 2008

quote:
El Gravedigger schreef op woensdag 10 september 2008 @ 23:49:
[afbeelding]
[afbeelding]

Zou jij die wallpaper van Ashley willen delen met ons?

Asus striker extreme - C2D E6600 @ 3.0 Ghz - 4 GB Ram 800 Mhz - 620 Watt corsair - GTX260 - Vista ultimate x64 - Raptor 150GB+1TB Opslag - Antec Nine Hundred - Samsung 2493HM // MDA Vario - HTC Touch Pro - Ipod Touch 8 GB - Zepto A15 - VX Nano

quote:
Caspah schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 23:12:
[...]

Zou jij die wallpaper van Ashley willen delen met ons?
[img=http://img386.imageshack.us/img386/7282/ashleyhartmanbikinibydipr4.th.jpg]

Astu :P

El Gravedigger wijzigde dit bericht 13-09-2008 09:57 (16%)

Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: