Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
kluyze schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 17:46:
Nogal een discussie voor een stom lampje, nog erger of je moet kiezen tussen een 9800GTX en een HD4870 :o
Tweakers mierenneuken over dingen als 72 vs 73 afleveringen in de originele Star Trek - deze discussie gaat in ons universum over iets wereldgroots!!

Wat? Taboe?

Just plain weird.

quote:
Ik_ben_Mark3 schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 19:24:
voor 65 euro koop ik liever een lamp op dealextreme. Dan kan ik een van de betere lithium zaklampen pakken (die eventueel ook met AAA werken). Dan heb ik voor minder een zaklamp inclusief lithium lader + een flink aantal lithium batterijen. Bij veel zaklampen worden daar ook vergelijkingen met o.a. maglite en fenix gemaakt
Die Fenixjes hebben ze bij DealExtreme ook, maar ze zijn net iets duurder dan Fenix-store.com; de P3D is bij dX bijvoorbeeld $66.

En een syteem met nog een lader lijkt me niks, ik sleep al een AA-lader mee (flitser/GPS-batterijen), dus ik wil niet nog een lader (naast die van m'n camera-accu's, iPod, telefoon en Game Boy Micro).

Ik loop op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

quote:
F4T4L_3RR0R schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 18:16:
ben alleen nog opzoek naar een goedkope leverancier voor de CR123A batterijen.
Dat kan ik me voorstellen. Je hebt er 278 nodig voor een kWh, en met een prijs van ¤ 4.50 komt dat neer op ¤ 1251. Voor dat bedrag kun je een leuke lader kopen, een paar oplaadbare AA's, en een week naar Kaapstad.. :+

Wat is dan het verschil tussen:
Fenix L2D-CE Q5
en
Fenix L2T V2.0

quote:
Fenix L2D Q5:

Specificaties:

# Compact LED-zaklampje met 6 lichtstanden, vervaardigd van aluminium
# Duurzame Type III hard geanodiseerde finish
# Tactisch geplaatste klik-aan klik-uit schakelaar op achterzijde
# Speciaal geharde, ultra-heldere glazen lens met anti-reflectiecoating & metalen reflector
# Maakt gebruik van een Cree Q5 LED met en levensduur van 50.000 uur
# 2 lichtstanden naar keuze (door het verdraaien van het lampkopje)
# General Mode: 11 lumen (55 uur) -> 50 lumen (10.5 uur) -> 100 lumen (4 uur) -> S.O.S
# Turbo Mode: 180 lumen (2.4 uur) -> Stroboscoop
# Digitaal gereguleerd voor een constante lichtopbrengst
# Werkt op 2 stuks 1,5 Volt AA Penlite batterijen ( Alkaline, Ni-MH, Lithium ), goedkoop en vrijwel overal verkrijgbaar.
# Lengte: 14.7 cm
# Dikte: 2,1 cm
# Gewicht: 56 gram (exclusief batterijen)
# Water-resistent

Leveringsomvang:

# 1 stuks L2D Premium Q5 (zwart)
# 1 stuks nylon riemhouder
# 1 stuks polskoord
# 1 stuks reserve rubber schakelaardopje
# 2 stuks reserve O-ringen

¤59,95
quote:
Fenix L2T:

Specificaties:

# Compact LED-zaklampje met 2 lichtstanden, vervaardigd van aluminium
# Duurzame Type III hard geanodiseerde finish
# Tactisch geplaatste klik-aan klik-uit schakelaar op achterzijde
# Speciaal geharde, ultra-heldere glazen lens met anti-reflectiecoating & metalen reflector
# Maakt gebruik van een Cree Q2 LED met en levensduur van 50.000 uur
# 2 lichtstanden naar keuze (door het verdraaien van het lampkopje)
# Gedimde stand: 15 lumens gedurende 32 uur
# Hoge stand: 150 lumen gedurende 2,4 uur
# Digitaal gereguleerd voor een constante lichtopbrengst
# Werkt op 2 stuks 1,5 Volt AA Penlite batterijen ( Alkaline, Ni-MH, Lithium ), goedkoop en vrijwel overal verkrijgbaar.
# Lengte: 14,4 cm
# Dikte: 2,1 cm
# Gewicht: 56 gram (exclusief batterijen)
# Water-resistent

Leveringsomvang:

# 1 stuks L2T-V2.0 (zwart)
# 1 stuks nylon riemhouder
# 1 stuks polskoord
# 1 stuks reserve rubber schakelaardopje
# 2 stuks reserve O-ringen
# 1 stuks extra tactische schakelaar

¤47,50
Dus:

Andere LED en de goedkopere kan je instellen op 15 lumen en 150 lumen, de duurdere op 11 lumen, 50 lumen, 100 lumen, 180 lumen, SOS stand (knipperen), en stroboscoop (flitsen).

F4T4L_3RR0R wijzigde dit bericht 10-07-2008 16:35 (11%)

Hmmm valt me op dat hij overal hetzelfde kost!
Overal 59,95.

Heeft iemand hem ergens vandan voor onder die prijs?

Just plain weird.

Als je een credit card hebt kan je hem natuurlijk bij de Fenix-store bestellen, daar is hij $62.50 inclusief verzendkosten, net geen ¤40.

Tarin wijzigde dit bericht 11-07-2008 08:57 (6%)

Dat is goed te doen, maar hoe zit dat met invoerrechten?

veerboot met underscores

Ligt er vaak aan, als het meezit staat er "gift" op je pakketje samen met een laag bedrag, wordt hij niet zo snel gecontroleerd en betaal je geen invoerrechten.

pc specs: groter, beter, mooier en sneller dan de jouwe :+

Just plain weird.

Da's de gok, je zit boven de ¤22 tot waar je vrijstelling krijgt. Nou heb ik op zich wel wat ervaring met het ontvangen van pakketjes van buiten de EU, en ik heb tot nu toe nog geen problemen gehad (*klopt af*).. maar ik denk dat die kosten lang geen 50% (dan zou je op ¤60 uitkomen) zijn, ik heb wel eens verhalen over 40% gehoord, en dat je in Nederland minder risico loopt dan in België, maar ik kan je dus geen directe ervaringen leveren. Beetje jammer dat ze dat niet duidelijk aangeven op de website van de douane.

Tarin wijzigde dit bericht 11-07-2008 10:03 (6%)

ach ja, dat zien we vanzelf wel. Kost in NL ook 60 dus ja...
Risk i'm willing to take :)

Human-readable is relatief

koop gewoon een Maglight :) Ik heb die hier ook, een 4D. Zitten dus 4 'D batterijen' in. Echt goede dingen !

Vind jij dat ook niet ?

Just plain weird.

Ja. En de grap van deze dingen is dus dat er zo'n beetje net zoveel licht uit komt, maar dan met 2 AA-batterijtjes. Natuurlijk niet constant en net zo lang, en misschien geeft een 4D Maglite met LED-module weer wat meer licht, maar goed, het is een hele buts.

Zo'n Maglite is leuk hoor.. totdat je op het gewicht en pakvolume van zo'n ding gaat letten, en dan zijn D-cellen totaal onpraktisch.

Tarin wijzigde dit bericht 11-07-2008 22:03 (24%)

Ik heb dus een Fenix P3D CE Premium Q5 besteld die vanmiddag is geleverd.

Ze hebben het lampje voorzien van twee Duracell CR123A batterijen, getest, ingepakt en opgestuurd, zonder het lampje uit te zetten!

De P3D kwam hier dus in Turbo Mode uit de doos... Deze stand mag maximaal voor 10 minuten gebruikt worden, maar heeft dus ruim 24 uur gebrand. Mag van geluk spreken dat het pakketje niet is ontploft of in de fik gevlogen. Daarnaast tast het langer dan 10 minuten branden de kleurtint en levensduur van de LED aan.

Maandag maar even bellen...

Toch wel goeie batterijen dan die Duracell CR123a's, dat ze zo'n lamp 24 uur in turbomodus kunnen laten branden... :X

Hij brandde ook niet meer met vol vermogen dan he, daar bovenop flikkert de LED nu constant en ruik ik verbrande LED* als ik de kop er af draai...

*Toen ik nog een guppie was, soldeerde ik af en toe flipflopjes en knightrider looplichtjes in elkaar. Als ik een halfgeleider verkeerd om had gesoldeerd, of een verkeerde waarde weerstand had gebruikt, begon de schakeling dan hetzelfde te ruiken.

Ik ga misschien toch in eerste instantie voor een kleine AA of AAA led-zaklamp. Wat is een betere keus? 1x AA of 3x AAA? (oplaadbare batterijen)

Als ik het zo even bekijk, zit in een AA batterij 2.5 keer meer energie dan een AAA, dus qua capaciteit (en dus ook branduren bij gelijke lamp) zit je ongeveer gelijk. Je zal voor jezelf moeten uitmaken de kleinere diameter van een AAA batterij interessanter voor jou is dan de kortere lengte van een AA, het is 90% kwestie van smaak.

Iets wat als je twijfelt de balans kan doen overslaan, is dat de meeste batterijladers 2 of 4 batterijen gaan opladen, niet 1 of 3. Een lamp met 1* AA batterij kan je dan gemakkelijk opladen (1 batterij in de lamp en 1 in reserve), met 3*AAA batterij heb je na opladen 1 volle batterij over die je los niet kan gebruiken in je lamp, dan moet je al 6 batterijen opladen om aan 2 sets volle batterijen te komen.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Deze Zaklampen zijn goed tekoop in China, als je een CREE zaklamp wilt kan ik je wel helpen, die zijn echt super goed en kan je met de CR123a Batterij en lader kopen voor rond de 25 euro.

let echter wel op met het kopen online, er zijn veel mensen die slechte LED's en batterijen verkopen, de kwalitijd is niet te controleren online.

CREE maakt de beste, en er zijn ook lampen tekoop met 3X3 watt, die zijn echt heel fel en hebben ook de dimmer en knipper functie.

groeten
Arjen

ik wil een cree zaklamp van DealExtreme kopen, in eerste instantie dus met zo'n lithium batterij. Maar nu dus toch maar eerst met of een AA of een AAA batterij.
Die met AAA zijn meestal kort omdat ze vaak zo'n "adapter" gebruiken (hieronder twee voorbeeld foto's met zo'n adapter)
http://www.dealextreme.com/productimages/sku_13974_4.jpghttp://www.dealextreme.com/productimages/sku_0046_4.jpg
Maar het verschil tussen 3xAAA of 1xAA is dus niet zo groot.. dan moet ik maar een keuze maken a.d.h.v. het type led en de prijs.
Kan iemand toevallig een top 5 van beste cree led's maken? Met de beste bovenaan :) (wel led's die in het 10/15 euro budget passen) Is de Q5 de beste? Welke komen daarna..?

a.k.a Nilz

voor mensen die een goede lamp zoeken die goed werkt met standaard AAtjes, neem de Fenix L2D Q5 bij de fenixshop.com
Snelle levering, geen verzendkosten, nog geen naheffing gehad en een super lampje!!

AMD 64 4200+ X2 | ASUS A8V deluxe | 2x512 Corsair DDR400 | ATi Radeon 9700 Pro | 2x200 GB WD2000JD Stripe | Pioneer 106s DVD | ASUS 16 x +/- DL DVR | Coolermaster Centurion 5

Dagen van gras, dagen van stro

quote:
Prulleman schreef op donderdag 04 september 2008 @ 14:49:
voor mensen die een goede lamp zoeken die goed werkt met standaard AAtjes, neem de Fenix L2D Q5 bij de fenixshop.com
Snelle levering, geen verzendkosten, nog geen naheffing gehad en een super lampje!!
Heerlijk lampje idd. Had eerst de L1D Q5, maar je kan de batterij-behuizing van de L2D op de 'kop' van de L1D schroeven.
Dus nu heb ik een kleine L1D Q5, en als ik meer licht wil maak ik er een L2D van.

The fact that we live at the bottom of a gravity well, on the surface of a gas covered planet going around a nuclear fireball 90 million miles away and think this to be normal is obviously some indication of how skewed our perspective tends to be

dealextreme heeft overigens ook zaklampen van fenix
Fenix Flashlights - Geniune Fenix Flashlight in Retail Packaging (klik)
ik weet overigens niet of ze daar goedkoper zijn dan normaal

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws