XS4ALL veel slechter geworden de laatste tijd?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rilla
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-04 20:13
Wij hebben sinds enkele weken last van internet dat telkens wegvalt. Vroeger kon je hier XS4ALL voor bellen, je stond max 10 minuten in de telefonische wachtrij en je werd goed geholpen. De laatste tijd is dat echter wel veranderd in mijn ervaring. Vorige week lag de telefooncentrale van XS4ALL er blijkbaar uit, en waren ze gewoon niet te bereiken. Ook op een email met een klacht wordt niet gereageerd (die is overigens 3 weken geleden al verstuurd, zonder response dus..).

Goed, gisteren na weer een half uur in de wachtrij te hebben gestaan nog maar eens gebelt, en deze keer wel een medewerker aan de lijn gekregen. Blijkbaar was er iets mis met de lijn en moesten we doorverbonden worden met KPN. Nou, dus een kleine 3 kwartier bij de KPN in de wachtrij gestaan en die konden ons doodleuk vertellen dat de DSL lijn is afgesloten. Waarom dat zo was konden ze ons niet vertellen, daarvoor moeten we XS4ALL weer hebben...

En ja... nu dus alweer een 20 minuten in de rij bij XS4ALL...

Ik dacht dat XS4ALL zulke goede service had, maar blijkbaar is dat een beetje voorbij. Heeft iemand hier ook zulke (negatieve) ervaringen met XS4ALL de laatste tijd? Ik raadde XS4ALL altijd aan bij mijn klanten, maar daar ga ik ook maar eens mee stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:37

beany

Meeheheheheh

Ik heb een beetje het zelfde gevoel, maar ik spreek niet uit ervaring. Mijn verbinding is niks anders dan stabiel(behalve bij de grote storing laatst, waar ik dan ook 2 staatsloten voor heb gekregen). Maar als ik om me heen kijk/lees zie ik toch wel dat de telefonische service wat minder is geworden.

Ik denk(hoop) dat het een fase is waar XS4ALL in zit. Soort overgangsfase van een oude structuur naar een nieuwe of zo.

Ze kunnen dit iig niet lang volhouden, want dan zijn hun prijzen niet echt te verantwoorden.

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rilla
Ik hoop in ieder geval dat ze dit topic lezen en ze zich zullen realiseren dat ze op dit moment niet helemaal goed bezig zijn er dat er echt wat moet veranderen. Ik ben absoluut niet iemand die gelijk loopt te klagen, maar dit is niet de service die wij verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diabolical
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-10-2023
rilla schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 09:32:
Ik hoop in ieder geval dat ze dit topic lezen en ze zich zullen realiseren dat ze op dit moment niet helemaal goed bezig zijn er dat er echt wat moet veranderen. Ik ben absoluut niet iemand die gelijk loopt te klagen, maar dit is niet de service die wij verwachten.
Zet je DM eens aan....

"The internet has given a voice to the voiceless, but unfortunately it hasn't given a brain to the brainless."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b19a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
rilla schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 09:32:
Zelfde ervaringen hier. Abuse afdeling heeft me 2 weken afgesloten wegens een trojan horse. Heb dat virus meteen verwijderd, maar ze hadden alsnog 2 weken nodig om me aan te sluiten. Telefonisch was er natuurlijk ook niemand te bereiken "het is momenteel erg druk, probeer het een andere keer opnieuw", of "u zult toch echt de Abuse afdeling moeten mailen" (welke dus niet reageren!!).

Ook de verbinding heeft ingeleverd op stabiliteit, zeker een paar keer per dag een disconnect. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 90178

Hier precies hetzelfde idee. Helpdesk is ook moeilijker te bereiken. De wachtrijmeter is al weken stuk met de volgende melding: "Wachtrij Helpdesk tijdelijk offline wegens installatie nieuwe telfooncentrale".

Op storingstickets wordt geen actie ondernomen. Heb al bijna 2 maanden een klapperende verbinding, modem ging stuk (net nieuw dus binnen garantie) en geen nieuw modem meer ontvangen. Heb notabene zelf voor een vervangend modem moeten zorgen. Nu al 2x over gebeld, krijg netjes een ticketnummer en wederom geen actie.

Heb ooit een fast-abonnement aangevraagd en zit gvd op meer dan 6 km van de adsl-centrale (foutje bedankt KPN geeft xs4all de schuld)... zou gedowngrade worden naar slim... ook niet. Heb op een ander adres fast-adsl en daar zit tegenwoordig gratis advanced website bij maar ik krijg nog steeds rekeningen voor advanced website bovenop het fast-abonnement. Als je nu een fast-abonnement aanvraagt dan zit dat er gratis bij maar als je al vele jaren fast-adsl hebt & advanced website dan trekken ze dat zelf niet zo snel recht. Op de huidige facturen betalen we nog steeds 36 euro voor advanced website. Ben benieuwd of we dat geld dat we vanaf het begin van die actie dus teveel betaald hebben ook nog terug krijgen??? Zo ga je niet met trouwe klanten om lijkt me.

Ik kan zo nog wel even doorgaan.
Duurt niet lang meer of ik flikker al het xs4all spul binnen onze organisatie en prive de deur uit. Weer 5 abonnementen minder voor xs4all lijkt me dat ze dat nu wel verdienen.

Hoop ook dat ze hier meelezen en misschien even contact met me willen opnemen want ik heb het bellen met xs4all al opgegeven. Kastje muur verhaal heb ik nu lang genoeg aan moeten horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 265536

KPN geeft de schuld aan xs4all, en visa versa. In plaats van dat ze het eerst met elkaar uit zoeken wat er mis is, word je elke keer heen en weer doorverbonden. Schiet lekker op. De verbinding valt meerdere malen per dag weg, wel een nieuw modem gehad, maar zonder succes, zelfde probleem blijft bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rilla
is nu aangezet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rilla
Volgens XS4ALL konden de problemen wel eens ontstaan zijn na het verhogen van onze snelheid. Ze hebben het nu weer iets lager ingesteld, en we moeten nu even aankijken hoe het blijft performen. Hopelijk zijn we nu van de problemen af. Beter een iets tragere lijn maar wel stabiel dan vice versa.

[ Voor 1% gewijzigd door rilla op 20-06-2008 10:43 . Reden: foutje 8)7 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diabolical
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-10-2023
rilla schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 10:32:
Volgens XS4ALL konden de problemen wel eens ontstaan zijn tijdens het verhogen van onze snelheid. Ze hebben het nu weer iets lager ingesteld, en we moeten nu even aankijken hoe het blijft performen. Hopelijk zijn we nu van de problemen af. Beter een iets tragere lijn maar wel stabiel dan vice versa.
Laat ons weten wat het wordt... :)

"The internet has given a voice to the voiceless, but unfortunately it hasn't given a brain to the brainless."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone
  • Laatst online: 13:40

Q-bone

Dusss...

helpdesk is inderdaad niet te bereiken... sta nu alweer een uur in de wacht, gisteren ook al.

echter je kunt het volgende proberen ;) gewoon een eerste lijn service bellen en vragen of ze je terug bellen. Kost het je ten minste niets:)

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EquiNox
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

EquiNox

Speed plz.

Vorige week ook een zaak gehad met een XS4ALL Only verbinding van een klant welke compleet instabiel was sinds oplevering (afstand centrale te groot voor de beloofde snelheid). Heb in 3 dagen +/- 4 uren in de wacht gestaan met als topper een telefoontje van dik anderhalf uur. Uiteindelijk is het wel opgelost door de 2e-lijns dmv verlagen van de snelheid v/d lijn...

Niet raar bedoeld, maar dit was ik ook niet gewend van XS4ALL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10:27

ManiacsHouse

Scheisse!

Ik kan dit alleen maar onderstrepen. Inmiddels ben ik al tijden van xs4all af maar omdat ik mijn mail-adres wou behouden een Pack-account bij hun genomen.

Eerst problemen met betalingen. Ik had nog aardig wat geld tegoed van mijn adsl-abbo die ze niet hadden gestopt na opzegging. Dit zou allemaal geregeld worden. Niet dus. Nog steeds mee bezig.

Toen ineens 2 maanden geleden mijn mail niet meer bereikbaar. Bleek mijn Pack-account te zijn gesloten zonder reden... :S Hierover contact opgenomen met de helpdesk. Eerste-lijns-guppy wist mij te vertellen dat dit elk jaar werd stopgezet tenzij ik aangaf dat ik wilde verlengen... Euhm...
Uiteindelijk na 3 keer bellen kwam ik bij een 2de-lijns terecht. Deze opende mijn mailbox weer. Maar niet allemaal (heb er 3) ondanks nadrukkelijk verzoek dit te doen. Drie dagen mee bezig geweest en 10 telefoontjes verder... En jawel allemaal weer geopend.

Echter waren alle instellingen (ant-spam etc) niet meer aanwezig. Dus er kwam kilo's spam binnen. Na 2 weken de filters weer een beetje normaal in kunnen stellen en zowaar geen spam meer.

Aan xs4all via de mail en website een klacht ingediend en uitleg gevraagd waarom dit allemaal gebeurde. Nu 2 maanden verder nog geen antwoord gekregen. Het is dat het inmiddels allemaal weer werkt, maar wat een puinhoop is het daar geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-05 01:55
Mja, allerlei overnames gedaan (HCC, Cistron, Demon etc), snelheidverhogingen, grote KPN storing, nieuwe telefooncentrale.. Ik vind het niet zo raar dat de bereikbaarheid dan minder wordt, je trekt niet zomaar even een blik nieuwe werknemers open.. Hopelijk is het tijdelijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-02 20:13

Ray

heb ook zoiest dergelijks gehad. Diverse klachten waren voor mij aanleiding om naar teflort over te stappen. Aanvankelijk leek dit goed te gaan.
Kort samengevat kwam er daarna gedonder over pack wat wel / niet door zou moeten lopen.
Zonder dat ik het wist was pack dus geactiveerd terwijl dit niet meer de bedoeling was.
Uiteindelijk hebben ze lopen rommelen met mijn creditnota voor adsl en toch pack kosten in rekening gebracht die ik tot op heden niet terug heb gekregen

Ik ben gestopt met bellen, duurt inderdaad uren voordat je iemand aan de lijn krijgt die niets kan doen, en mail antwoord krijg ik nu eens per 2 / 3 weken maar mijn geld terug ho maar!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone

Q-bone

Dusss...

Zonet na 75 min iemand aan de lijn gehad (gelukkig belde ze me zelf terug, dus geen kosten aan mijn kant.) Daarna tot de conclusie gekomen dat mijn fritzbox kaduk is... (Lekker dan bij oplevering modem stuk) Maar ja, kunnen ze niets aan doen.

Voor de rest kon de beste man mij melden dat de telefooncentrale op dit moment werd geïnstalleerd, vandaar de wachttijden.

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rilla
Q-bone schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 13:26:
Zonet na 75 min iemand aan de lijn gehad (gelukkig belde ze me zelf terug, dus geen kosten aan mijn kant.) Daarna tot de conclusie gekomen dat mijn fritzbox kaduk is... (Lekker dan bij oplevering modem stuk) Maar ja, kunnen ze niets aan doen.

Voor de rest kon de beste man mij melden dat de telefooncentrale op dit moment werd geïnstalleerd, vandaar de wachttijden.
Ja? Met die telefooncentrale waren ze vorige week ook al bezig. Hoe lang duurd het om dat goed te regelen daar vraag ik me dan af? 2 weken? Ik kan dat moeilijk geloven..

Internetlijn lag er net trouwens weer even uit, maar doet het nu weer... Ik snap wel dat ze overnames gedaan hebben en dit niet direct kunnen opvangen, maar dit kost je natuurlijk gewoon klanten. Ik snap de reden wel, maar dan hoef ik er nog niet mee akkoord te gaan.

[ Voor 6% gewijzigd door rilla op 20-06-2008 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Hier hetzelfde probleem, sinds ik only heb met een nieuw modem klapt hij er aardig vaak uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 265536

Q-bone schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 12:39:
echter je kunt het volgende proberen ;) gewoon een eerste lijn service bellen en vragen of ze je terug bellen. Kost het je ten minste niets:)
Je kan het proberen, alleen mogen de eerste lijns medewerkers geen tickets aanmaken, dus ook geen terugbelnotitie. Pas zodra je iemand van de 2e lijns hebt, bestaat de mogelijkheid van terugbellen...

(werd mij gisteren verteld toen ik voor de tweede maal moest wachten op een 2elijns)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Q-bone schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 13:26:
Lijkt me iets wat je uitvoert buiten kantoortijden... Lekker geplanned dus. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sniper20
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-05 22:40
Ben zo langzamerhand wel schijtziek van XS4all. Deze week meerdere klanten gehad met xs4all die problemen hadden met hun adsl-verbinding. Verbinding die er steeds uitknalt enz.
Steeds lange wachttijden bij de helpdesk en personeel :r dat niet helpen wil omdat je niet het goede modem hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Midas.e
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14-04 16:01

Midas.e

Is handig met dinges

Helaas, vroegah had xs4all zijn eigen interne helpdesk, deze wordt nu gerunned door een extern callcenter. Dat geeft wat problemen aangezien er vroeger veel meer kennis op de helpdesk zat, mensen die wisten wat ze deden in plaats van support medewerkers die een lijst afwerken.

Hacktheplanet / PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-05 18:37

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Merk ook een verschil in kwaliteit als je vergelijkt met een aantal jaren terug, al tijden lange wachttijden ook voor de 'Grote storing'

Ben in ~2006 verhuisd en heb toen een 'Xs4all Only Fast' abbo genomen, 24mbit maar dit was technisch niet mogelijk en haalde maar 11mbit en lijn was zeer onstabiel, na een aantal keer gebeld te hebben met xs4all kreeg ik een 2de of 3de lijns die alles kon nakijken, deze vriendelijke man heeft mijn lijn naar 8mbit gezet en toen werkte het weer, toch lukte het iemand om het weer te verpesten bij KPN door de lijn weer naar 24mbit te zetten en ik zo weer aan de lijn hing...
Laatst met de snelheids verhoging kreeg ik wel netjes een brieft dat het niet mogelijk was op mijn adres.

Heb toen ongeveer 4-5 maanden een goed werkende lijn gehad totdat ik er ineens uitlag en weer verbinding had, dacht dat er toen niets aan de hand was en ging gewoon verder tot het weer gebeurde een paar dagen later, ging toen maar even modem nakijken en deze bleek maar op 6.1mbit te lopen, later xs4all gebeld en duurde weer lang voordat ik iemand kreeg, na een heup geneuzel en gezeur van 'check dit/dat/zus/zo etcetcetc' uit het gesprek kon ik opmaken dat ik maar genoegen moest nemen met mijn 'nieuwe' snelheid omdat de centrale 'vol' zat, ik heb nog tevergeefs 3 ST510's 2 ST546's en 1 ST780 geprobeerd en niets werkte. Ik heb het toen maar opgegeven, nu tot mijn verbazing ongeveer 4-5 weken later heb ik ineens weer 8mbit en klappert mijn lijn ook niet meer dus het kan ineens weer wel?

Laat ik zo zeggen dat de service nu vergeleken met 4-5 jaar terug een stuk minder is, het duurt allemaal langer helpdeskmedewerkers denken dat het een social call is ofzo, proberen een beetje grappig te zijn enzo. Nee doe mij maar weer Xs4all-Xs4all niet Xs4all-KPN..

[ Voor 7% gewijzigd door prutser001 op 20-06-2008 19:49 ]

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

strandbal

Was het maar zo'n feest.

De hostingkant is anders ook niet best, collega's van mij die meer als 1,5 uur aan de telefoon hangen voordat er uberhaupt iemand aan de lijn komt die iets nuttigs kan melden :/

XS4ALL is lang niet meer wat het geweest is, het is gewoon just-one-of-many nu, en nog duur ook.

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Passie-m
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:10
Hier het zelfde verhaal.

Ben een ex demon klant en sinds de overname heb ik niks anders dan een verbinding die wegvalt. soms dagen niet en soms 5 x in een uur.

bellen naar de helpdesk is een drama.

heb vorige week in totaal bijna 5 uur aan de telefoon gezeten.

eerst wacht je een uur tot je iemand aan de lijn krijgt, en vervolgens verbinden ze je weer doodleuk door waardoor je dus weer zeker 30 min in de wacht staat.

Ze hebben al diverse dingen gedaan/getest en ze zeggen allemaal iets anders:
- modem is niet goed meer/half dood.
- kabeltje dat uit de splitter komt kapot.. veel ruis.. maar bleek na direct aansluiten zonder splitter en deze kabel ook het zelfde hoeveelheid ruis te hebben. was het dus ook niet
-klapperlijn is ook eens genoemd.
-centrale storing.
- modem software oud.. moest ik update (leuk als ik geen internet heb)
- ect ect

Zit echt op 888 meter van de centrale die jammer genoeg niet eens adsl 2 is :(

elke keer verzinnen ze wel iets anders leuks. en na een jaar is mijn internet nog steeds niet goed.

lastige is dat ik enkel via kpn netwerk mijn internet kan krijgen hier, en ik dus niet al te veel keuze heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcManiaxx
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05:42

PcManiaxx

ondertitel duh

Poeh poeh, als ik dit toch allemaal lees hier denk ik echt van; ben ik dan echt de enige? :o

XS4ALL werkt hier al 5 jaar probleemloos.

Ik heb nooit, maar dan ook echt nooit problemen gehad. Zojuist overgestapt naar XS4all Only zonder gezeik. Verbinding netjes omhooggekrikt.

Heb al vaak genoeg de klantenservice gebeld en heb nooit langer dan 5 min moeten wachten.

[ Voor 6% gewijzigd door PcManiaxx op 20-06-2008 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone

Q-bone

Dusss...

Ik moet toch echt zeggen dat ondanks de mega wachttijden, ze mij direct hebben terug gebeld toen ik aangaf niet gecharmeerd te zijn van de kosten voor de telefoon... Direct terug gebeld en toen heeft hij me pas doorverbonden ;)

Uiteindelijk na 75 minuten iemand aan de lijn, en kwam er op neer dat mijn nieuwe fritz niet werkte ;) Nu is mij een nieuwe fritz in 2 werkdagen beloofd:) Toch erg rap.

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avloon
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12-11-2021
Ben zelf altijd erg pro XS4ALL, maar zit momenteel 3 kwartier in de wacht en heb nog niemand gesproken. Tja, dan ga je maar een beetje op Tweakers surfen of daar lotgenoten te vinden zijn....

Erg jammer. Ik betaalde altijd graag wat extra's voor deze kwaliteitsprovider, maar dit vind ik toch echt erg teleurstellend.

...

(inmiddels al 50 minuten.... 'een ongenblik geduld alstublieft'... |:( :'( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4629

De helpdesk is echt ver achteruit gegaan idd. Ook apart is dat mijn lijn van 8 naar 7 mbit is gegaan terwijl er aan mijn kant niks is veranderd. Dat is sinds ze iedereen naar 20 mbit zetten .. mijn snelheid zakt onderuit en dan is het ineens technisch niet meer mogelijk. WTF het heeft jaren netjes gewerkt. Gelul dus. Plus elke dag wel disconnects.

Ik denk dat ik binnenkort ook weg ben bij ze. Jammer hoe je een ijzeren reputatie in een paar jaar om zeep kunt helpen.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 4629 op 21-06-2008 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05:40

LauPro

Prof Mierenneuke®

De lijnen zelf zijn stabiel, teminste als je gewoon stabiele producten kiest (dus geen experimentele 24 MBit-verbindingen).

De helpdesk daarintegen is een RAMP. En dat is in mijn beleving al jaren zo. Ik heb al regelmatig gehad dat ik gewoon de helpdesk op voorhand bel want als er dan iemand na 45 minuten opneemt en ik kon zelf het probleem niet oplossen dan heb ik ze teminste direct aan de lijn.

En zeker dat KPN-gezeik er nog eens tussendoor. Ik wil gewoon een internetverbinding en het zal mij een worst wezen als daarbij ook KPN betrokken is. Welke prutser bedacht heeft dat dat twee aparte producten zouden moeten zijn snap ik nog steeds niet (nouja, hooguit zichzelf indekken). Ze moeten gewoon zorgen dat ze zelf contact met KPN opnemen in het geval van een storing en niet dat je eerst nog weer eens 30 minuten bij KPN in de wacht kan staan.

Om nog maar niet te spreken over die lousy eerstelijns die het gebruikelijke riedeltje met je door gaan nemen, sodemieter op!

En overnames my ass, je zorgt er gewoon voor dat je de zaken goed regelt op voorhand.

-1 Troll :r , sorry.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-05 14:33

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Ik heb het ook wel een beetje gehad laatst al overgestapt naar triple play van Multikabel en heel tevreden over. Wel pack gehouden maar dan wordt je nog steeds geknepen op de nieuwsserver van ze. IPv6 tunnel mag ook niet naar niet XS4All IP space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16536

Anoniem: 4629 schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 14:10:
De helpdesk is echt ver achteruit gegaan idd. Ook apart is dat mijn lijn van 8 naar 7 mbit is gegaan terwijl er aan mijn kant niks is veranderd. Dat is sinds ze iedereen naar 20 mbit zetten .. mijn snelheid zakt onderuit en dan is het ineens technisch niet meer mogelijk. WTF het heeft jaren netjes gewerkt. Gelul dus. Plus elke dag wel disconnects.

Ik denk dat ik binnenkort ook weg ben bij ze. Jammer hoe je een ijzeren reputatie in een paar jaar om zeep kunt helpen.
Feit dat jij nu iets minder bandbreedte hebt komt dan hoogstwaarschijnlijk door overspraak in de grondkabels. Zoek maar een beetje op google/wiki. Komt erop neer dat wanneer er veel mensen in dezelfde grondkabel een hoge snelheid DSL hebben het voor iedereen in die grondkabel (en sowieso voor de direct omliggende aders) allemaal wat minder wordt.

Dit is dus waarschijnlijk een rechtstreeks gevolg van het aanbieden van snellere abbo's voor minder geld door verschillende partijen. Iedereen wordt op het randje ingesteld, zodat de verbinding nét stabiel blijft. Hoe meer mensen er op het randje zitten in één grondkabel hoe lager dat randje komt te liggen.

Daarom is bij ADSL het argument "het heeft toch altijd gewerkt" gewoon geen geldig argument. Het heeft altijd gewerkt ja, maar als de situatie anders wordt (1 persoon meer die ook ADSL neemt op dezelfde grondkabel) dan heeft het, in die situatie, niet altijd gewerkt.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 16536 op 21-06-2008 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigcookie
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20-03 16:43
PcManiaxx schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 21:23:
Poeh poeh, als ik dit toch allemaal lees hier denk ik echt van; ben ik dan echt de enige? :o

XS4ALL werkt hier al 5 jaar probleemloos.

Ik heb nooit, maar dan ook echt nooit problemen gehad. Zojuist overgestapt naar XS4all Only zonder gezeik. Verbinding netjes omhooggekrikt.

Heb al vaak genoeg de klantenservice gebeld en heb nooit langer dan 5 min moeten wachten.
je bent niet alleen hoor ;), het is het zelfde hier, nooit problemen gehad (zelfs niet tijdens die "groote" storing) ook pas xs4all only, en werkt probleem loos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2024

dreeke

outdated icon

Vorige week xs4all nog moeten bellen omdat een klant van ons afgesloten was wegens abuse.
Aangezien ze via een VPN verbinding zitten te werken lagen alle werkzaamheden stil.
Bij abuse kan je alleen surfen via de xs4all proxy maar VPN werkt niet.

Het waardeloze van hun abuse vind ik dat je alleen maar kan mailen. Je kan de abuse afdeling niet bellen.
Uiteraard heb ik toch gebeld en gevraagd hoelang die abuse erop blijft staan. Konden ze niet zeggen, maar ze waren op dat moment met de abuse meldingen bezig van 3 dagen geleden, dus een richtlijn was 3 dagen.

M.a.w. je kan ze er wel over bellen, want ze weten wel an de abusemeldingen af.

Uiteindelijk heeft het anderhalve week geduurd voordat de verbinding weer normaal werkte. Voor de klant gelijk een reden om over te stappen naar een andere provider.

Ik snap wel de xs4all de lijn afsluit wegens abuse, maar eer dat je weer verder kan (nadat de problemen zijn verholpen) vind ik gewoon veel te lang duren.

Ik heb trouwens wel 3x moeten bellen, de eerste 2 x kreeg ik te horen dat de wachtij te lang was en werd de verbinding verbroken.

[ Voor 6% gewijzigd door dreeke op 21-06-2008 15:43 ]

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Dat is inderdaad dramatisch die abuse afdeling. Prima dat je virusverspreidende mensen afsluit, GRAAG zelfs, maar zorg dan wel dat je BEREIKBAAR bent voor mensen die het probleem hebben laten oplossen! Schandalig dat men je doodleuk anderhalve week laat wachten :/ Ik zou ook direct pleite zijn.

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:16
BoukeHaarsma schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 09:48:
[...]

Zelfde ervaringen hier. Abuse afdeling heeft me 2 weken afgesloten wegens een trojan horse. Heb dat virus meteen verwijderd, maar ze hadden alsnog 2 weken nodig om me aan te sluiten. Telefonisch was er natuurlijk ook niemand te bereiken "het is momenteel erg druk, probeer het een andere keer opnieuw", of "u zult toch echt de Abuse afdeling moeten mailen" (welke dus niet reageren!!).

Ook de verbinding heeft ingeleverd op stabiliteit, zeker een paar keer per dag een disconnect. :(
Hier ook exact hetzelfde. Vorige week is m'n lijn 9 dagen lang geblokkeerd geweest. Heb nou eindelijk sinds dinsdag de verbinding weer terug. Zou ook om een Trojan gaan. Heb diezelfde avond/volgende dag m'n PC veelvuldig gescand, maar veel bijzonders is er niet eens uit gekomen. Ik mooie mail gemaakt dat het is opgelost maandagavond. Dinsdagavond nog geen reactie, mail opnieuw gestuurd. Donderdagavond en vrijdagmiddag wederom die mail opnieuw gestuurd. En de 2e maandag na blokkade nog steeds geen reactie :( Ben gaan bellen, vrijdag en maandag, en hele dag niemand aan de lijn kunnen krijgen, waar ik in het telefoonmenu ook naar toe ging :? WTF dat vind ik dus echt heel slecht. Heb echt hele dag gebeld, vanaf smorgens tot savonds, en altijd kreeg ik te horen dat ze het te druk hebben. Dat kan gewoon niet! Zeker als ze geen grote landelijke storing hebben.
Die 2e maandag een nieuwe mail gestuurd, deze keer geen forward, maar een nieuwe, boze mail. En dinsdagochtend is m'n lijn weer vrijgegeven. Als je een boze mail stuurt en dreigt met (tijdelijke) blokkering van abo-kosten kan het ineens wel heel snel geregeld worden. Heb overigens alleen een standaard mail gekregen, geen inhoudelijke reactie op al mijn mails.
Anoniem: 4629 schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 14:10:

Damn, bij jou ook al? :/

Echt, zowat elke keer als ik hier de modem uit en weer aanzet traint de modem een paar tiental kbit lager in. Eerst had ik 12 mbit omdat ik van Demon af kom, maar door die snelheidsverhoging naar 20 die bij mij niet mogelijk blijkt te zijn, bleef ik wel hetzelfde betalen. Heb dus een downgrade aangevraagd. Meteen was dat zo'n 7950 of zo. Maar door die landelijke storing en abuse filter van vorige week heb ik m'n modem een paar keer uit en weer aangezet. En WTF, echt elke keer zie ik die snelheid zakken, precies van ene op andere moment na aanzetten! Nou staat hij intussen nog maar op 7639 :( wat 8192 zou moeten zijn!
strandbal schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 15:48:
Dat is inderdaad dramatisch die abuse afdeling. Prima dat je virusverspreidende mensen afsluit, GRAAG zelfs, maar zorg dan wel dat je BEREIKBAAR bent voor mensen die het probleem hebben laten oplossen! Schandalig dat men je doodleuk anderhalve week laat wachten :/ Ik zou ook direct pleite zijn.
Inderdaad. Virussen/trojans tegengaan is goed, maar los het dan wel meteen op idd!

Ik zit er onderhand steeds meer aan te denken om ook maar es op een andere provider over te stappen, die voor 8 Mbit in ieder geval een eind goedkoper is dan 40 euro p/maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-05 16:08
Gelukkig heb ik nooit echt problemen met mijn xs4all verbinding. Vroeger wel eens wat gedoe gehad rondom het worden afgesloten i.v.m. trojans etc., maar dat was toen meestal snel geregeld (meer als 'n jaar geleden). De medewerker die ik toen aan de telefoon had, was ook altijd via mail bereikbaar etc O+

Zou natuurlijk wel zonde zijn als de service zo achteruit is gegaan, XS4ALL was altijd een van de betere, daarom hebben wij hier jaren terug ook bij hen een abbo afgesloten. Maarja, times change hé! Misschien een nieuw management daar die zegt dat het allemaal efficienter moet, kostenbesparend etc. etc.

Niet dat ik daar mee ben overigens, misschien toch maar eens zoeken naar een andere ISP (wat we toch al van plan waren, ivm met de hoge kosten)... aan de andere kant, mijn huidige lijntje is zooo stabiel, dat ik wat huiverig ben voor andere ISP's !

[ Voor 17% gewijzigd door De_Bastaard op 22-06-2008 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 237999

maniacshouse schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 13:02:
Eerst problemen met betalingen. Ik had nog aardig wat geld tegoed van mijn adsl-abbo die ze niet hadden gestopt na opzegging. Dit zou allemaal geregeld worden. Niet dus. Nog steeds mee bezig.
Dit is standaard policy bij XS4All als je opzegt. Ik heb dezelfde ervaring, en afgaande op de diverse forums zijn er heel veel mensen precies dezelfde ervaring hebben. Na opzegging gaat XS4All doodleuk door met het afschrijven van geld van je rekening. Ook houden ze zich niet aan hun eigen voorwaarden m.b.t. opzegtermijn. Om je geld terug te krijgen zal je XS4All continu moeten 'stalken' en dreigen met juridische stappen, als je dit lang genoeg volhoudt krijg je je geld uiteindelijk wel terug.
Aan xs4all via de mail en website een klacht ingediend en uitleg gevraagd waarom dit allemaal gebeurde. Nu 2 maanden verder nog geen antwoord gekregen. Het is dat het inmiddels allemaal weer werkt, maar wat een puinhoop is het daar geworden.
Ik ben daar ook weggegaan omdat ze niet op mail reageren en de service gewoon beneden peil is. Van een budget ISP kan je dit soort dingen verwachten, maar van XS4All waar je 2x zoveel betaald voor een half zo snelle verbinding mag je toch wel minimaal een uitmuntende service verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 265771

xs4all is idd niet meer wat het geweest is.soms wegvallende verbinding wat meestal in het weekend gebeurd..soms een half uur lang.Weekend in weekend uit.na de lite upgrade ging het modem ook klapperen maar ik ben een stukje teruggezet van 8 naar 6mbit, dat gaat beter.
VOIP geeft tikken in de verbinding aan de andere kant van de lijn en soms hakkelingen.
Al 4 modems ontvangen en ook weer teruggestuurd.Eindelijk na 3 maanden gaat men bij xs4all de problemen doorzetten naar de netwerkpartner om te kijken of daar de wegvallende verbinding vandaan komt.
Voor de xs4all only overstap had ik surfen en bellen van Hetnet..dat werkte altijd en was gewoon goed.
Hoe dan ook, na het jaar zeg ik op bij ze..ze bekijken het maar bij xs4all...enorme wachttijden aan de telefoon, matige responds op je problemen enz enz enz.
xs4all is gewoon een matige provider..niks beter dan de budgetproviders die de naam hebben..maar wel dubbel zo duur...
Ik wilde dat ik die overstap nooit gedaan had.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16536

Knightwolf schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 21:43:
[...]

Hier ook exact hetzelfde. Vorige week is m'n lijn 9 dagen lang geblokkeerd geweest. Heb nou eindelijk sinds dinsdag de verbinding weer terug. Zou ook om een Trojan gaan. Heb diezelfde avond/volgende dag m'n PC veelvuldig gescand, maar veel bijzonders is er niet eens uit gekomen. Ik mooie mail gemaakt dat het is opgelost maandagavond. Dinsdagavond nog geen reactie, mail opnieuw gestuurd. Donderdagavond en vrijdagmiddag wederom die mail opnieuw gestuurd. En de 2e maandag na blokkade nog steeds geen reactie :( Ben gaan bellen, vrijdag en maandag, en hele dag niemand aan de lijn kunnen krijgen, waar ik in het telefoonmenu ook naar toe ging :? WTF dat vind ik dus echt heel slecht. Heb echt hele dag gebeld, vanaf smorgens tot savonds, en altijd kreeg ik te horen dat ze het te druk hebben. Dat kan gewoon niet! Zeker als ze geen grote landelijke storing hebben.
Die 2e maandag een nieuwe mail gestuurd, deze keer geen forward, maar een nieuwe, boze mail. En dinsdagochtend is m'n lijn weer vrijgegeven. Als je een boze mail stuurt en dreigt met (tijdelijke) blokkering van abo-kosten kan het ineens wel heel snel geregeld worden. Heb overigens alleen een standaard mail gekregen, geen inhoudelijke reactie op al mijn mails.

[...]

Damn, bij jou ook al? :/

Echt, zowat elke keer als ik hier de modem uit en weer aanzet traint de modem een paar tiental kbit lager in. Eerst had ik 12 mbit omdat ik van Demon af kom, maar door die snelheidsverhoging naar 20 die bij mij niet mogelijk blijkt te zijn, bleef ik wel hetzelfde betalen. Heb dus een downgrade aangevraagd. Meteen was dat zo'n 7950 of zo. Maar door die landelijke storing en abuse filter van vorige week heb ik m'n modem een paar keer uit en weer aangezet. En WTF, echt elke keer zie ik die snelheid zakken, precies van ene op andere moment na aanzetten! Nou staat hij intussen nog maar op 7639 :( wat 8192 zou moeten zijn!

[...]

Inderdaad. Virussen/trojans tegengaan is goed, maar los het dan wel meteen op idd!

Ik zit er onderhand steeds meer aan te denken om ook maar es op een andere provider over te stappen, die voor 8 Mbit in ieder geval een eind goedkoper is dan 40 euro p/maand.
Voor jou geldt dit ook, ik quote mezelf nog even:
Feit dat jij nu iets minder bandbreedte hebt komt dan hoogstwaarschijnlijk door overspraak in de grondkabels. Zoek maar een beetje op google/wiki. Komt erop neer dat wanneer er veel mensen in dezelfde grondkabel een hoge snelheid DSL hebben het voor iedereen in die grondkabel (en sowieso voor de direct omliggende aders) allemaal wat minder wordt.

Dit is dus waarschijnlijk een rechtstreeks gevolg van het aanbieden van snellere abbo's voor minder geld door verschillende partijen. Iedereen wordt op het randje ingesteld, zodat de verbinding nét stabiel blijft. Hoe meer mensen er op het randje zitten in één grondkabel hoe lager dat randje komt te liggen.

Daarom is bij ADSL het argument "het heeft toch altijd gewerkt" gewoon geen geldig argument. Het heeft altijd gewerkt ja, maar als de situatie anders wordt (1 persoon meer die ook ADSL neemt op dezelfde grondkabel) dan heeft het, in die situatie, niet altijd gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-04 23:04

djidee

Mr. Slungel

De telefonische bereikbaarheid is inderdaad een flinke en zeer vervelende issue, zeker als je verbinding eruit geklapt is. Als ik een simpele technische issue heb (lijn down/telefonieinstellingen) bel ik, dat kan iedereen wel oplossen. Heb ik een pittige technische vraag die geen haast heeft, dan doe ik een mailtje, omdat je dan direct een goed onderbouwd antwoord terug krijgt.

Voornaamste oorzaak zit hem denk ik in het migreren van de klanten naar xs4all only, mede ook omdat dat allemaal in eigen beheer is. In den beginne ben ik overgestapt, inclusief telefonie, ging allemaal perfect op de kpn monteur na, die hem eerst op het andere aderpaar gezet heeft (is toen op een zondag ochtend om half 9 opgelost _/-\o_ ).

Toen verhuist en weer naar xs4all via kpn (toen kon only nog niet verhuisd/opnieuw aangevraagd worden) en onlangs weer de overstap gemaakt naar xs4all only. Dat ging goed tot de grote storing, maar dat is xs4all niet compleet aan te rekenen en hiervoor ook een excuusbrief en presentje gehad.
De overstap van telefonie in gang gezet, maar dat ging nu wel verkeerd, had als datum 2 juni aangegeven, en toen ik een week van tevoren nog geen brief met gegevens gekregen had kreeg ik wel wat argwaan.

En inderdaad, 2 juni, kpn weg, maar nog geen xs4all. Eerst kpn gebeld of ik weggeporteerd was naar xs4all, dat was gebeurd, dus de aanvraag was ergens er toch door. XS4all Helpdesk gebeld, 10 min gewacht en inderdaad stond wel als voip out in het systeem, maar er waren een aantal dingen niet aangemaakt, doorgezet naar 1 die zich met voip bezig houd, die heeft handmatig wat dingen in het systeem gegooid, 5 min later zou mijn voip zichtbaar moeten zijn in het servicecentrum. Hij bood nog aan om de instellingen ook nog met mij door te lopen, maar ik red me er wel mee (kan ie mooi een ander helpen). Toen ik opgehangen had, en naar het servicecentrum ging was de account er al, ingesteld, vervolgens in de 716 gezet, en jawel, weer telefonisch bereikbaar (kwaliteit is wel minder (geluid is veel zachter), maar dat kan ook mijn 716 zijn (splitter ed er al tussenuit gesloopt)).

2 dagen later ontving ik nog op papier een bevestiging van mijn voip gegevens, alsmede een excuusbrief omdat het niet helemaal gelopen was zoals het hoorde. In mijn ogen prima opgelost.

Ik ben benieuwd hoe xs4all vooral de helpdesk en het aantal storingen en problemen in bestel processen weer onder controle krijgt. De prijs kwaliteit is voor de mensen via xs4all only tenminste weer stukken beter geworden. Ik blijf zowieso als xs4all fan op hun verbinding zitten, er zitten veel extra's bij de xs4all abbo's, ze maken nog altijd hun statements mbt privacy en algemene perikelen die op het net spelen. Ja, je betaald veel, het gaat niet altijd even goed, maar van mij krijgen ze zeker de voordeel van de twijfel. Maar goed, ik ben ook niet van het type dat na 1 storing en het moeilijk kunnen bereiken van de helpdesk direct overstapt naar een ander.

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 230207

Nou wij zitten dus met het zelfde probleem. We hebben nu 8mbit van XS4ALL (was vroeger 6mbit van Demon). Sinds een week is het een drama hier. Vaak een download snelheid van 80kbs tot maximaal 400 (was eerst gewoon 800kbs). Daarnaast valt het internet vaak weg. Maar het vervelendste is dus dat internet continu traag is. Ik kan niet meer downloaden want dan betekend dat dat surfen op het internet gewoon niet meer te doen is, skype gesprekken vallen ineens uit etc. etc.
Nu dacht ik dus zelf dat het aan onze modem lag die wat fysieke schade heeft. Daarom besloot ik om een nieuwe te kopen maar bij de lokale computer winkel vertelde ze me dat ze precies de zelfde problemen hebben.
Zijn er hier nog meer mensen uit de regio Zutphen die het zelfde hebben?

En inderdaad helpdesk is niet te bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80823

Vandaag geen internet, helpdesk gebeld, door het menu heen in de wacht voor medewerker, vervolgens verbroken ... :( Kortom xs4all is niet meer wat het geweest is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oehoe
  • Laatst online: 25-03 13:01

oehoe

blije prutser, ouwe sok

Bereikbaarheid is idd beroerd te noemen. Dat keuze-menu, oef. Kom je uit bij optie X, krijg je iets van: "Het is nu te druk, bel later maar terug. We verbreken nu de verbinding." Dat kan je toch ook meteen aan het begin melden, nog voor dat ik een keuze moet maken? Zo van: "Het is nu erg druk, hierdoor kan het langer duren voor u iemand aan de lijn krijgt". Hier, zo uit m'n mouw, heb ik geen 4 jaar bedrijfskunde / communicatie voor moeten doen.

George Orwell considered some variations of 1984. All money should be marked so that anything could be traced back and men should be made to carry devices so that their position would be known. It seemed so unrealistic that he dropped these ideas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Hoe zit dat eigenlijk met de zakelijke tak van xs4all? Daar gingen ze toch meer in investeren o.i.d? Of gaat alle aandacht nu daarheen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rilla
Nou de lijn klapt er nog steeds zo nu en dan uit (lees: 4 tot 5 keer per dag) maar weer het oude liedje; dat het bij de helpdesk te druk is en de lijn wordt verbroken.

Ach wat heb je er eigenlijk aan. XS4ALL kan de drukte duidelijk niet meer aan, tijd om over te stappen lijkt me, dan hebben zij het weer wat rustiger en zijn wij ook weer wat blijer waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Kan me nog herinneren dat ze begonnen met 20 inbellijntjes :)

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 3671

Helaas heb ik eenzelfde ervaring.
gister was er een storing met mijn XS4all-only lijn. Deze was nog niet bekend bij xs4all, dus heb ik de storing gemeld door naar de klantenservice te bellen. Dat heeft me meer dan 90 minuten gekost (twee keer heel lang wachten en een kort gesprekje).
Een uur na het gesprek was er een storingsmelding op hun site, en 3 uur later was het opgelost, dus dat is wel erg fijn.
Maar nog steeds: anderhalf uur wachten aan de telefoon om een storing te melden!
Ik vind dat idiote taferelen, Ik verwacht dat soort dingen van aanbieders als Casema (sorry "Ziggo" tegenwoordig), Orange (sorry "Online" bedoel ik) of Speedlinq (Oh, nee, dat heet Telfort tegenwoordig).

Misschien moet Xs4all ook maar zijn naam veranderen, als ze zo doorgaan is hun reputatie binnenkort ook niet veel meer waard.
Maar alle gekheid op een stokje: De klantenservice van Xs4all is 's-avonds heel erg slecht bereikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-05 11:42
Denk niet dat dit een voorbij gaand iets is van XS.
Zelf jaren een zeer tevreden XS klant geweest tot ik begin vorig jaar mijn snelheid naar beneden zag gaan.
De telefoontjes (toen al lange wachtijden) leverde weinig op, antwoorden op mailtjes waren ronduit arrogant.
Toen, na nog een paar maanden aangekeken te hebben, de knoop doorgehakt en opgezegd.
Toen kwam de ware aard pas goed te voorschijn.
Daar loop /liep al een draad over, ik ben in ieder geval blij dat ik weg ben bij hun, althans dat hoop ik heb al 3 tot 4 maanden geen aanmaningsbrief meer van ze gehad.
Heeft me alleen nog wel 1 maand extra abo kosten gekost daar ik te laat was met terug laten storten en nog (ten onrechte achteraf) vertrouwen in ze had.

Diablo 3 profiel Mijn XDA profiel mijn pc specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
  • Laatst online: 09:45
Konden jullie dit niet wat eerder melden op GoT? ;)
Begin deze maand kreeg ik de kans om planet op te zeggen (tot 30 juni). Direct gedaan natuurlijk, om vervolgens een abbo te nemen bij xs4all.Er werd overigens wel aanbevolen om eerst de nieuwe provider up and running te hebben voordat ik planet opzeg, om mijn huidige telefoonnummer te behouden. Ik had er al goede ervaringen mee, en de kosten zijn lager t.o.v. het planet abbo. Bovendien krijg je er een wii bij kado.

Vandaag zou het dan opgeleverd worden. De nieuwe modem aangesloten en vervolgens allemaal foutmeldingen. Planet is nog actief, aangezien ik mijn telefoonnummer nog over moet hevelen. Dit kan blijkbaar alleen als de huidige abbonement nog bestaat.
Ik ben nu al 4 uur bezig om bij de juiste persoon te komen bij de helpdesk, de laatste 3 uur van het kastje naar de muur gestuurd. Nu is het bijna acht uur, en ik durf te wedden de de verbinding straks wordt verbroken. Dan kan ik morgen vanaf 12 uur opnieuw proberen....
Het waardeloze is juist dat ik mijn planet nog niet af kan zeggen, want dan ben ik mijn telefoonnummer kwijt. Het is straks dus of een nieuw telefoonnummer, of twee adsl-abonnementen :(

Man man man, wat een ergernis is dit :(

[ Voor 6% gewijzigd door JeroenTheStig op 27-06-2008 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 152481

XS4ALL is te groot geworden vind ik.
Ik ben er nog steeds wel bij maar mijn gevoel zegt ook van: tis niet meer voor de enthousiast, tis meer mid-stream geworden.
Maar eerlijk gezegd: 5 jaar klant nu en 1 keer downtime gehad omdat er een trein dwars door een compleet KPN-hokje was gereden. En toen stond alle info netjes op teletekst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:32

Wok

Dakloos...

Het lijkt erop dat ik net op tijd bij ze weg ben, hoewel ik nog wel een Pack-abonnement heb aangehouden om mijn mail nog even te kunnen houden.

De enige reden dat ik ben overgestapt is omdat ik de prijs gewoon niet meer in verhouding vind t.o.v. de concurrentie. €40/maand voor een 3Mbit lijntje vind ik behoorlijk aan de prijs (en daarbovenop dus nog mijn KPN-abbo).

Wel moet ik toegeven dat ik qua kwaliteit/stabiliteit _nooit_ problemen heb gehad in de afgelopen 2,5 jaar met uitzondering van één keer vijf minuten downtime.

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Ik merkte gisteren dat secure pop dood was, jabber server opeens uit de lucht, en er geen enkele storings melding van kwam.

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oehoe
  • Laatst online: 25-03 13:01

oehoe

blije prutser, ouwe sok

Anoniem: 152481 schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 20:06:
XS4ALL is te groot geworden vind ik.
Ik ben er nog steeds wel bij maar mijn gevoel zegt ook van: tis niet meer voor de enthousiast, tis meer mid-stream geworden.
Maar eerlijk gezegd: 5 jaar klant nu en 1 keer downtime gehad omdat er een trein dwars door een compleet KPN-hokje was gereden. En toen stond alle info netjes op teletekst.
Toen wel, tegenwoordig:
Skinkie schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 22:42:
Ik merkte gisteren dat secure pop dood was, jabber server opeens uit de lucht, en er geen enkele storings melding van kwam.
Dit is wat er op teletekst staat...
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/a4HjJ5venkm53WAiMEtNF84O/thumb.png

George Orwell considered some variations of 1984. All money should be marked so that anything could be traced back and men should be made to carry devices so that their position would be known. It seemed so unrealistic that he dropped these ideas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Dat is bijna lachwekkend... _O- _/-\o_ :/

Vaarwel ooit beste provider van Nederland... :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109106

Ik moet ook helaas mededelen dat ik problemen heb met xs4all.

Lange wachttijden als je belt, geen werkende voip en een niet al te stabiele verbinding.
Dit waren problemen vaak voorkomend bij andere providers, niet bij xs4all....

Mensen die een idee hebben hoe het zo snel heeft kunnen verslechten? Nieuwe baas? Slechte managers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fU_fITA
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-06-2024

fU_fITA

Old skool

Technische helpdesk is TRAAG van xs4all, niet te filme Denk ik eindelijk eens bij een degelijke club te zitten.. krijg ik dit, sta nu ruim 25 minuten in de wacht.. zelfs bij Orange had ik dat niet maar die wiste alleen mn account na 1,5 jaar geen problemen. Ben er via die Wii actie van XS4all ingetuind! had ik maar tele2 genomen 8)7

Nobody steals our chicks... and lives! Duke Nukem 3D (1996)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Ik heb de laatste tijd regelmatig dat ik een mail wil verzenden (zit op XMS... Glasvezel :P) dat ik met mijn xs4all-mail een relaying denied error krijg. Pas na een poging of 5-6 word de mail verstuurd. Eerst alleen op de mail van mijn vriendin, nu begint die van mij ook kuren te vertonen.
Volgens xs4all ligt het aan XMS. Ja ja ja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone

Q-bone

Dusss...

hebben er al mensen een wii ontvangen? ;)

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miglow
  • Laatst online: 08:57
Ben sinds vandaag aangesloten, officieel dan en krijg van mijn bestelde 8Mbit slechts 1,2Mbit. Er is een ticket aangemaakt en KPN gaat nu een lijnmeting doen, kijken wat dat oplevert. Signaalwaardes zijn 7Db en 26Db, moet niet zo'n probleem zijn volgens mij, aangezien er op dezelfde lijn altijd 12-13Mbit internet heeft gezeten van Tiscali/Telfort.

Heb even mijn oude Zyxelmodem aan de lijn gehangen, die trainde na een beetje experimenteren met de juiste instellingen direct in op 7999Kbit/969Kbit, toen terug naar m'n Fritzbox en die trainde dus ook op dezelfde snelheid in. Ga ze niet bellen, heb al een uur beltegoed verspild via de mobiel.

[ Voor 29% gewijzigd door Miglow op 01-07-2008 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bij mij zijn de problemen nog steeds niet opgelost, nog steeds een voip die soms hakkeld en tikt aan de andere kant van de lijn en wegvallende verbinding zo nu en dan..het is allemaal maar af en toe en met een voip waar je af en toe tikken hoort is nog te leven maar de manier hoe xs4all omgaat met dit soort klachten en die fustratie van die enorme helpdeskwachttijden zit me tot in mijn strot..

Ik ben wel aan het relativeren aan de andere kant...xs4all is een internetaanbieder en het is geen kwestie van leven of dood natuurlijk...
Ze zijn matig tot slecht met hun kwaliteit en na het verplichte jaar ben ik weg om er nooit meer terug te komen..ook hoe die afhandeling dan gaat zien we dan wel weer.
Ik kon het toch niet laten om ook eens naar Kassa een mail te sturen met mijn grieven over hen en hoe het mogelijk is dat Kassa xs4all als een goede isp beoordeeld...

En achja...die "anderen" zoals Tele2, Telfort etc kunnen dan als matige isp's worden gezien...xs4all zit met hun "service" en kwaliteit de concurrentie bepaald niet in de weg....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het lijkt erop dat xs4all eindelijk weer eens laat zien wat ze waard zijn.
Anderhalve week geleden is er een monteur via hun geweest en die heeft in overleg met mij de fijne Fritzbox omgeruild voor een Speedtouch modem.
Het eerste wat opviel is dat de VOIP telefonie goed en zuiver van kwaliteit is.
Tot nu toe geen enkel probleem meer met de verbinding zelf gehad en hij lijkt zelfs wat soepeler en sneller te zijn.
Dit lijkt er meer op, gelijk die stomme Fritzbox eruit getrapt en verder gaan op een Speedtouch modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscardt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-05 08:48
Heb al sinds 2002 adsl van xs4all. En ookal zijn ze wat aan de dure kant dat vond ik altijd prima te rechtvaardigen vanwege de erg goede email en extra voorzieningen zoals newszilla, al is dat tegenwoordig wat minder cutting edge maar destijds wel. Ook hadden ze een top helpdesk. Niet alleen de bereikbaarheid was top, maar vooral het niveau. Laatst moest ik xs4all bellen om voor mijn ouders voip aan te vragen, en de verschillende medewerkers die ik aan de lijn had hadden allemaal vrij weinig verstand van zaken.
Vroeger was dat ondenkbaar.Je kon technische termen gebruiken en men wist gelijk waar je het over had en je kon alle vragen stellen zonder door verbonden te worden naar iemand anders die het wellicht wel zou weten.Ik vroeg of je een isdn huiscentrale zo op de (isdn versie van de )fritzbox kon aansluiten.Dan hoef ik alleen dat stekkertje te veranderen, en hoppa de draadloze telefoons + alarm centrale gaan dan over voip. Maar het fenomeen huiscentrale was onbekend bij de helpdesk....

Wel wat offtopic maar weet iemand of je met voip van xs4all nog steeds "2 lijnen" kunt gebruiken, dus met 2 telefoons tegelijk kan bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

The Third Man

The Third Jellyfish

oscardt schreef op zondag 20 juli 2008 @ 15:18:
Wel wat offtopic maar weet iemand of je met voip van xs4all nog steeds "2 lijnen" kunt gebruiken, dus met 2 telefoons tegelijk kan bellen?
Niet met één telefoonnummer (en dus maar één SIP registratie). Met twee telefoonnummers natuurlijk wel. Betaal je wel dubbel als je allebei de lijnen een geografisch nummer wilt geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 270777

Anoniem: 265771 schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 23:51:
En achja...die "anderen" zoals Tele2, Telfort etc kunnen dan als matige isp's worden gezien...xs4all zit met hun "service" en kwaliteit de concurrentie bepaald niet in de weg....
Mee eens. Tot voor ongeveer een jaar geleden zou ik iedereen een abbo bij XS4ALL hebben aangeraden. Wellicht wat duurder, maar kwalitatief ok. Een belangrijk argument om klant bij XS4ALL te worden was de (ooit eens) goede helpdesk. Inmiddels lijkt die goede helpdesk een zeer middelmatige helpdesk geworden. Lange wachttijden en volstrekt incompetent (eerstelijns) callcenter personeel die vooral goed is in het lezen van callcenterscriptjes. Niet ongewoon is ook dat de klant wordt gezien als oorzaak van het mogelijke probleem (al is dat evident niet het geval) en op bestraffende toon door de helpdeskmedewerker wordt toegesproken. De tweedelijns medewerkers zijn in mijn ervaring een stuk deskundiger en klantvriendelijker. Dat neemt echter niet weg dat XS4ALL nog altijd een relatief duur is. Overweeg daarom XS4ALL, na een aantal jaren klant te zijn geweest, te verlaten. XS4ALL lijkt zich niet meer in kwaliteit te kunnen onderscheiden van aanbieders als Tele2. Dat onderscheid bestaat echter wel in prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
Anoniem: 270777 schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 13:23:
[...]

Mee eens. Tot voor ongeveer een jaar geleden zou ik iedereen een abbo bij XS4ALL hebben aangeraden. Wellicht wat duurder, maar kwalitatief ok. Een belangrijk argument om klant bij XS4ALL te worden was de (ooit eens) goede helpdesk. Inmiddels lijkt die goede helpdesk een zeer middelmatige helpdesk geworden. Lange wachttijden en volstrekt incompetent (eerstelijns) callcenter personeel die vooral goed is in het lezen van callcenterscriptjes. Niet ongewoon is ook dat de klant wordt gezien als oorzaak van het mogelijke probleem (al is dat evident niet het geval) en op bestraffende toon door de helpdeskmedewerker wordt toegesproken. De tweedelijns medewerkers zijn in mijn ervaring een stuk deskundiger en klantvriendelijker. Dat neemt echter niet weg dat XS4ALL nog altijd een relatief duur is. Overweeg daarom XS4ALL, na een aantal jaren klant te zijn geweest, te verlaten. XS4ALL lijkt zich niet meer in kwaliteit te kunnen onderscheiden van aanbieders als Tele2. Dat onderscheid bestaat echter wel in prijs.
Je zit denk ik niet ver van de waarheid, XS4ALL is zover ik weet idd van een 100% eigen helpdesk veranderd naar een ISP met een externe 1e lijn (bedrijf heet Unamic), en nog wel een eigen 2e lijns.. Die informatie is zo op te zoeken op internet.. En die 1e lijns is (logischerwijs als je o.a. ziet wat voor salaris ze bieden) een stuk minder bekwaam, maar scripts gebruiken ze volgens mij desondanks niet, vooral hun bevoegdheden zijn minder.. En dat is opzich allemaal niet zo'n probleem.. Het echte probleem is de bereikbaarheid die zo enorm is afgenomen.. En ook vooral bij de eigen 2e lijn van XS4ALL, waar de wachtijden vaak nog het langst zijn naar mijn ervaring..

Al met al kan ik het er dus alleen maar mee eens zijn dat het hele frontdesk verhaal bij XS4ALL op dit moment niet echt meer is wat het moet zijn (zeker voor wat XS4ALL kost vergeleken met andere providers).. Het lijkt erop alsof ze op een verkeerde manier proberen te bezuinigen (ondersteuning beperken i.p.v. gewoon meer/genoeg mensen neerzetten als de wachtrijen al zo lang (te) groot zijn)..

Ik weet ook niet precies wat de oorzaak daarvan is, maar als ik moest gokken dan denk ik dat de KPN erachter zit qua beleidsbepaling.. En zaten ze niet in een reorganisatie?

[ Voor 6% gewijzigd door Inflatable op 11-08-2008 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscardt
Inflatable schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 15:44:
[...]

Ik weet ook niet precies wat de oorzaak daarvan is, maar als ik moest gokken dan denk ik dat de KPN erachter zit qua beleidsbepaling..
Xs4all is een zelfstandige dochter van KPN, dus ik denk niet dat KPN zulke directe beleidswijzigingen kan opleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

Anoniem: 109106 schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 22:28:
Mensen die een idee hebben hoe het zo snel heeft kunnen verslechten? Nieuwe baas? Slechte managers?
Je weet dat de oud technisch directeur naar Tom Tom is gegaan en in plaats daarvan een oud KPNer is gekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 28-11-2023
Skinkie schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 19:21:
Je weet dat de oud technisch directeur naar Tom Tom is gegaan en in plaats daarvan een oud KPNer is gekomen?
Je weet dat de oud technisch directeur een oud KPNer was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-05 16:24

TAA

Liever IRC

Twee weken terug mijn eerste XS4All helpdesk ervaring in 8 jaar. Wat een drama zeg... zo erg heb ik het zelfs in de 3 jaar dat ik van Casema genoten heb (het oude deltamodem verhaal) nooit meegemaakt.

Na eindeloos wachten wordt je behandeld als de eerste de beste idioot die halfgare apparatuur heeft staan en alles met tweelingsnoer aan elkaar heeft geknoopt. Alhoewel ik betwijfel of men op de helpdesk weet wat tweelingsnoer uberhaupt is.

Omdat je gruwelijk afhankelijk bent van die figuren - en omdat ik toevallig net het helpdesk topic ergens op GoT gelezen had - heb ik me overgegeven en alles gedaan wat gevraagd werd. Modemreset, met en zonder splitter, nieuwe firmware... je raad het al, zo ongeveer alles wat ik de avond ervoor ook al gedaan had met 0 resultaat. Maar wel vriendelijk gebleven 8)

Ongeveer 8 uur later (rond 17.30 uur) had ik eindelijk een ticket bij bitstream en disconnects om de 5 minuten 8)7 De volgende morgen ineens zomaar 1,5 uur uptime en toch zelf maar weer xs4all gebeld. Na een korte analyse ("nee, er is niets aan de lijn verandert; de hele nacht hebt U disconnects gehad, *dat* kan ik zien hoor") werd me verteld dat ik ergens in de loop van volgende week (een dag of 5) wel een SMS zou krijgen als het systeem zou werken. Anders moest ik maar weer bellen.

Sindsdien niets meer gehoord en geen disconnects meer gehad. Nu zit ik alleen nog met een enorme latency op de lijn die ik nooit gehad heb. Maar nog een keer bellen, nee dank je. Er hangt een losse fiber in de meterkast en ik hoop dat KPN hier snel glasnet uitrolt... Wat dat brengt rapporteren we dan wel in een ander topic :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
TAA schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 09:03:

Omdat je gruwelijk afhankelijk bent van die figuren - en omdat ik toevallig net het helpdesk topic ergens op GoT gelezen had - heb ik me overgegeven en alles gedaan wat gevraagd werd. Modemreset, met en zonder splitter, nieuwe firmware... je raad het al, zo ongeveer alles wat ik de avond ervoor ook al gedaan had met 0 resultaat. Maar wel vriendelijk gebleven 8)
Je moet je ook overgeven aan de procedures, zit niks anders op.. Zoals waarschijnlijk ookal uitgelegd in dat helpdesktopic zijn dat gewoon een paar standaardtestjes die gedaan moeten worden met de klant aan de lijn.. Dat jij het zelf al getest hebt en alles zelf zo goed al weet doet er verder niet toe, ze kunnen (en mogen) daar op een helpdesk namelijk niet vanuit gaan.. De reden daarvoor kun je denk ik zelf ook wel bedenken, er bellen genoeg mensen die ook beweren alles zelf zo goed te weten waarvan later blijkt dat dat niet zo is.. Het is onmogelijk om dat te bepalen, dus vandaar die procedures..

Toen ik nog op een ISP helpdesk werkte legde ik dat ook altijd rustig uit aan de klant als er een discussie over ontstond.. Dat ik meneer of mevrouw wel geloofde, maar dat we volgens de procedure toch nog even die testjes moesten doen met de klant aan de lijn.. Het is namelijk ook zo dat als die procedure niet gevolgd wordt er ook geen ticket aangemaakt wordt, zo simpel is het.. Meestal begreep men het ook wel en werkte gewoon rustig mee.. De testjes (ISRA-test en modem hardreset) zijn meestal in nog geen 5 minuten gepiept (als je echt zo handig bent als je beweert), dus ik zie het probleem ook niet zo eerlijk gezegd..

Ik neem aan dat het bij jou 8 uur duurde omdat je eerst die firmware upgrade moest doen en het daarna nog even moest aankijken en dan terugbellen, klopt dat? Dan is het inderdaad wel extra irritant als de wachtijd zo lang is.. Dat is het grootste probleem de laatste tijd met de XS4ALL helpdesk, dat de wachtijden vaak gewoon veel te lang zijn (dat het tegen normaal tarief in tegenstelling tot veel andere ISP's waar je extra moet betalen voor de helpdesk mag geen excuses zijn)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 139011

Ben via de overname van Demon bij XS4all terecht gekomen, en in eerste instantie geen problemen met verbinding of ondersteuning.

Had begin juli tijdelijk een laptop van een vriend aan m'n router hangen die achteraf vergeven van de malware bleek te zijn. Wat doet xs4all? Die gooien je verbinding dicht zodat je alleen nog via hun proxy kan werken.

Right, kan gebeuren. Maar op de pagina die je te zien krijgt staat dat je van hun een mail krijgt over wat er aan de hand is en hoe je dat kan fixen. Niks dus.

Dan maar het abuse centre gemaild. Krijg je na drie dagen pas een reactie van met antwoorden die allemaal op hun website staan. Volkomen nutteloos dus.

Bel je de helpdesk, dan kunnen die niks voor je doen behalve zeggen dat je WEER met dat abuse centre moet mailen. Zo gezegd, zogedaan. Keurig aangegeven dat niet mijn PC's maar een inmiddels vertrokken exemplaar de "stoorzender"was. Dat is inmiddels 3 weken geleden en nog steeds geen reactie.

De helpdesk is vanwege de drukte inmiddels onbereikbaar (verbreken zelf de verbinding)

Afgelopen vrijdag via de site een klacht ingediend over de in mijn ogen beroerde communicatie, en XS4all lijkt me daarin gelijk te geven. Tot op heden niet eens bevestigd gekregen dat ze de klacht zelfs maar ontvangen hebben.

Ze mogen een goede reputatie hebben, de communicatie is volkomen bagger. Gelukkig liggen de tubes voor de glasvezel al in de grond, dus met uiterlijk een maandje of 3 ben ik van dit drama af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 261542

zat ook altijd bij xs4all, via mn ouders vanaf 1996 oid (de modem tijd). heb zelf ook xs4all adsl genomen maar ben vanwege de kosten toch op een telfort abootje overgestapt.

van het xs4all mainstream abo naar 20mb/voip telfort. ik sync op 19700 mbp/s en de internet performance is gewoon goed. doet wat het moet doen zonder fratsen. sneller dan xs4all/kpn en ook nog stukken goedkoper!!!

kijk tegenwoordig kan elke isp goede connectivity bieden, een standaard adsl bitpijp zonder franje. bandbreedte kost gewoon geen drol meer. en eventuele extra services enzo zoals binaries servers e.d. haal je wel elders op het net (supernews, gmail, skydrive). bovendien is het toch meer een peer 2 peer tijd nu dus dan heb je genoeg aan een goede bitpijp en draai je als client je eigen services wel (torrent, voip).

heb wel na mijn vakantie mijn modem opnieuw moeten instellen. toen had ik de helpdesk even nodig van telfort maar ik heb een mac en ben via de mac afdeling altijd zo aan de beurt ook als het om niet-mac specifieke problemen gaat. maar ja ik heb een mac he dus ik druk wel het juiste toetsje in in het keuzemenu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscardt
XS4ALL start een nieuwe campagne 'X is meer'. Hiermee wil de provider laten zien dat ze méér biedt dan alleen goede en snelle internetverbindingen. Meer zekerheid, meer veiligheid en meer hulp als er eens iets aan de hand is. Internet is uit ons dagelijks leven niet meer weg te denken, zowel zakelijk als privé. We kúnnen niet meer zonder. XS4ALL, al 15 jaar kwaliteitsprovider met passie voor internet, begrijpt dat als geen ander.

Ging het in de beginfase van internet vooral om toegang en techniek, in deze fase draait alles om permanente beschikbaarheid, gebruiksgemak en verregaande ondersteuning. Directeur Marion Koopman: “Consumenten en ondernemers die kiezen voor kwaliteit, willen niet alleen de zekerheid dat de verbinding altijd werkt,ze willen ook dat ze écht geholpen worden door iemand die verstand van zaken heeft als er een keer iets mis gaat.”

XS4ALL was als kwaliteitsprovider al bekend bij de internetters van het eerste uur. Met deze campagne wil XS4ALL een nieuw, fris gezicht laten zien: toegankelijk voor een brede groep consumenten en ondernemers. De campagne start 15 augustus met een tv-spot. Later in de maand volgen advertenties in tijdschriften en op billboards.
Bron: http://www.xs4all.nl/nieu...ect=nieuws&id=998&taal=nl

Ik hoop dat xs4all met de lauch van deze campagne ook echt wat gaat doen aan de technische kennis van het personeel.

[ Voor 3% gewijzigd door oscardt op 15-08-2008 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

oscardt schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 17:38:
[...]

Ik hoop dat xs4all met de lauch van deze campagne ook echt wat gaat doen aan de technische kennis van het personeel.
Heb jij ook een marktonderzoek mailtje gehad? Ik denk dat de uitslag daarvan ernstig gaat uitpakken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

oscardt schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 17:38:
[...]

Dat valt inderdaad te hopen voor het personeel. Zeker nu hun werkgever volgens een van de reclamespotjes garandeert dat er altijd een specialist aan de lijn komt wanneer je ze belt, die pas ophangt als alles is opgelost of dat er een (KPN?) monteur komt die pas weer weggaat als het weer 100% werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard--
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Ik heb afgelopen woensdag voor het eerst in jaren de helpdesk moeten bellen en binnen 5 min had ik iemand aan de telefoon.Ik heb altijd xs4all/kpn gehad en sinds Januari ben ik over gegaan naar xs4all only Lite 8Mbit/s en nooit problemen gehad.Het probleem waarvoor ik moest bellen was dat ik opeens geen internet verbinding meer had.
Het hele standaard verhaal gedaan(modem resetten,kabels controleren enz) maar hij kon het probleem niet oplossen en ik werd doorverbonden.
Weer het probleem verteld en hij ging de lijn controleren en zij toen dat de snelheid die ik op dat moment had (8Mbit/s) helemaal niet kon,ik zit te ver van de centrale vandaan (3,2 km).
(Waarom hebben ze dat niet meteen gezegd toen ik overging naar xs4all only :?)
Hij kon 2 mnd terug kijken en zij dat de verbinding er elke dag wel 10 keer uit klapte :? ,ik heb daar nooit iets van gemerkt.Het enigste wat ie kon doen is de snelheid terug zetten naar xs4all only start 4Mbit/s :( en dan zou ik geen problemen meer hebben en tot nu toe klopt dat ook.
Ik ben daar natuurlijk niet blij mee en vraag me nu af of ik dit abonnement kan opzeggen zonder te moeten wachten tot Januari ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

Richard-- schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 20:11:
Ik ben daar natuurlijk niet blij mee en vraag me nu af of ik dit abonnement kan opzeggen zonder te moeten wachten tot Januari ?
Wat iig kan is restitutie van je abbo geld van januari tot nu, immers een geleverde dienst zou nooit geleverd kunnen zijn :) Maar goed, 8 mbit, is dat zelfs met ADSL2+ niet te halen op 3,2KM?

<3,1 km 8 Mbps
<3,4 km 6 Mbps

Het vreemde is dat ik in het begin een lijn had die tot 24mbit ging. Dit is door KPN onderhoud nu al twee keer gezakt tot 8mbit. (Ik neem 6mbit af)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Richard-- schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 20:11:
Ik heb afgelopen woensdag voor het eerst in jaren de helpdesk moeten bellen en binnen 5 min had ik iemand aan de telefoon.Ik heb altijd xs4all/kpn gehad en sinds Januari ben ik over gegaan naar xs4all only Lite 8Mbit/s en nooit problemen gehad.Het probleem waarvoor ik moest bellen was dat ik opeens geen internet verbinding meer had.
Het hele standaard verhaal gedaan(modem resetten,kabels controleren enz) maar hij kon het probleem niet oplossen en ik werd doorverbonden.
Weer het probleem verteld en hij ging de lijn controleren en zij toen dat de snelheid die ik op dat moment had (8Mbit/s) helemaal niet kon,ik zit te ver van de centrale vandaan (3,2 km).
(Waarom hebben ze dat niet meteen gezegd toen ik overging naar xs4all only :?)
Hij kon 2 mnd terug kijken en zij dat de verbinding er elke dag wel 10 keer uit klapte :? ,ik heb daar nooit iets van gemerkt.Het enigste wat ie kon doen is de snelheid terug zetten naar xs4all only start 4Mbit/s :( en dan zou ik geen problemen meer hebben en tot nu toe klopt dat ook.
Als dat verhaal van XS4All klopt (en je koperlijn buitenshuis waarschijnlijk van behoorlijk slechte kwaliteit is) kan je wel overstappen naar een andere ISP, maar dan kan ik je nu al vertellen dat je daar waarschijnlijk ook geen 20Mbit ofzo gaat halen, en dat wellicht een 8Mbit verbinding daar ook instabiel is. Even onder voorbehoud dat ik ervanuit ga dat het verhaal van de 2e lijns (als het een 2e lijns betreft tenminste) klopt (die hebben namelijk wel een hoop verstand van zaken) en dat ik de voorgeschiedenis van je DSL verbinding niet ken.

Als je desondanks toch van XS4All af wilt: Ik weet niet hoe je contract in elkaar zit, maar als je een jaarcontract hebt zit je eraan vast tot januari inderdaad (tenzij je wellicht een afkoopsom kan regelen). Aan de andere kant kan het ook makkelijk zijn dat je je jaarcontract al uit hebt uitgezeten, vanaf dat moment kun je elke maand opzeggen. Ik denk dat je wat dat betreft even in je papierwinkel moet kijken of even contact moet opnemen met de afdeling Sales (wat je zowiezo moet doen om het hele proces in gang te zetten)

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard--
  • Niet online
Skinkie schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 20:23:
[...]

Wat iig kan is restitutie van je abbo geld van januari tot nu, immers een geleverde dienst zou nooit geleverd kunnen zijn :)
ja maar ik heb vanaf januari tot afgelopen woensdag wel gewoon gebruik gemaakt van die dienst.
Maar goed, 8 mbit, is dat zelfs met ADSL2+ niet te halen op 3,2KM?
Ik heb geen idee of dat met ADSL2+ wel te halen is,waar kan ik dat controleren?

Kreeg trouwens vandaag een brief binnen waarin staat dat per 13-08 het ADSL Lite abbo is geeindigd en een teruggave van periode 13-08 tot 21-08 van € 10,65
Ik had eigenlijk wel verwacht dat er ook in zou staan dat ik nu een ADSL start abbo heb of zouden ze daar weer een aparte brief voor sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

Richard-- schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 20:47:
ja maar ik heb vanaf januari tot afgelopen woensdag wel gewoon gebruik gemaakt van die dienst.
Als een HD tv na zes 8 maanden op eens alleen SD resolutie levert, ga je er toch ook mee terug?
Ik heb geen idee of dat met ADSL2+ wel te halen is,waar kan ik dat controleren?
Een recent modem moet ADSL2+ doen. Een hele oude speedtouch niet ;)
Kreeg trouwens vandaag een brief binnen waarin staat dat per 13-08 het ADSL Lite abbo is geeindigd en een teruggave van periode 13-08 tot 21-08 van € 10,65
Ik had eigenlijk wel verwacht dat er ook in zou staan dat ik nu een ADSL start abbo heb of zouden ze daar weer een aparte brief voor sturen.
Als ze je abbo hebben omgezet, zou ik zeker de eerste periode ook volledig terug willen hebben, en alleen voor lite betalen. Als XS4ALL echt, zoals ze in de reclame doen geloven, je verbinding controleert hebben ze een kat in de zak verkocht en je daar pas na acht maanden, toen je zelf problemen ondervond, op hebben geattendeerd toont niet echt aan dat ze zo 'betrokken' zijn.

Bij het 'flappen' van een verbinding had iemand in februari al moeten zeggen; wellicht moet u naar 6mbit oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard--
  • Niet online
Skinkie schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 00:07:
[...]

Als een HD tv na zes 8 maanden op eens alleen SD resolutie levert, ga je er toch ook mee terug?
Dat is wel zo ja,moet ik ze maar is een mail over sturen ben alleen geen ster in dat soort dingen

[...]
Een recent modem moet ADSL2+ doen. Een hele oude speedtouch niet ;)
Ik heb een Thomson SpeedTouch 780 dus die moet goed zijn.
Als ze je abbo hebben omgezet, zou ik zeker de eerste periode ook volledig terug willen hebben, en alleen voor lite betalen.
Het abbo was Lite en is nu Start. :+
Als XS4ALL echt, zoals ze in de reclame doen geloven, je verbinding controleert hebben ze een kat in de zak verkocht en je daar pas na acht maanden, toen je zelf problemen ondervond, op hebben geattendeerd toont niet echt aan dat ze zo 'betrokken' zijn.

Bij het 'flappen' van een verbinding had iemand in februari al moeten zeggen; wellicht moet u naar 6mbit oid.
Ze zeggen dat het komt omdat er nu in mijn omgeving meer mensen sneller internet en/of meer aansluitingen zijn dan in Januari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32279

Een jaar geleden is dit al begonnen. Tot die tijd zat ik bij xs4all en toen kreeg ik wat problemen met mijn modem (was defect voor een deel). Ik had toen al wat problemen met de helpdesk en stond de laatste week voordat ik mijn abonnement inruilde voor Telfort (met dezelfde slechte helpdesk trouwens, maar goedkoper) ook langer in de wacht. Volgens mij heb ik toen al eens in het xs4all only topic gepost dat de helpdesk slechter werd en dat de kennis van de medewerkers achteruit ging.

Heel spijtig om dit nu te lezen. Waarom zou je nu nog bij xs4all blijven? Om teveel te betalen? Een makkelijke manier van kpn om xs4all binnenkort te lozen? Planet Internet is al verdwenen (zie http://www.kpnvandaag.nl/planet/) en xs4all is denk ik de volgende stap, al zal kpn dat nooit toegeven (heb interviews gelezen waarin ze dit ontkenden).

Jammer, er is vandaag geen internetprovider meer met een goede helpdesk en de klanten worden hiervan de dupe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32279 schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 09:02:
Heel spijtig om dit nu te lezen. Waarom zou je nu nog bij xs4all blijven? Om teveel te betalen? Een makkelijke manier van kpn om xs4all binnenkort te lozen? Planet Internet is al verdwenen (zie http://www.kpnvandaag.nl/planet/) en xs4all is denk ik de volgende stap, al zal kpn dat nooit toegeven (heb interviews gelezen waarin ze dit ontkenden).
De vraag die inderdaad kan worden gesteld is waarom men bij XS4ALL teveel zou moeten betalen. Onlangs interviewde Computable de voormalige directeur van XS4ALL, Simon Hania. Het interview is hier te vinden: http://www.computable.nl/...t-de-pc-gaan-bewaken.html

Op de vraag of XS4ALL zich nog onderscheid in veiligheid en privacy van KPN antwoordt hij:
"Steeds minder. Wij verlagen onze eisen niet, maar merken dat KPN zich steeds meer aanpast aan onze principes. KPN is, net als wij, heel scherp op het zich houden aan de wet. KPN doet niet mee aan opsporing die buiten de wet om gaat."

Verder werd aan Simon Hania gevraagd of XS4ALL nog wel genoeg onderscheidend is.
Het antwoord: " De waarde van Xs4all voor zijn klanten zit voor een groot deel in de helpdesk. De klant wordt daar kundig geholpen en heeft het vertrouwen dat als er wat gebeurt, hij er niet alleen voor staat. Daarom komen steeds meer klanten bij Xs4All.
We merken wel dat de kabel een inhaalslag heeft gemaakt. Vroeger was het een rommeltje, met veel capaciteitsuitval. Maar een solide technische basis is niet langer de enige onderscheidende factor."

Kortom: providers onderscheiden zich steeds minder op techniek en veiligheid. Waneer vervolgens een belangrijke reden om klant te zijn bij XS4ALL (de helpdesk) ook al wegvalt, dan is de boodschap duidelijk: er is wel een onderscheid in prijs, maar niet meer in dienstverlening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

Anoniem: 32279 schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 09:02:
Heel spijtig om dit nu te lezen. Waarom zou je nu nog bij xs4all blijven? Om teveel te betalen?
Ik heb twee redenen waarom ik nog bij XS4ALL zit:

- Mail adres (dat ben ik langzaam aan het migreren)
- KPN hotspots, over een half jaar heb ik dat ook niet meer nodig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscardt
Ik heb twee redenen waarom ik nog bij XS4ALL zit:

- Mail adres (dat ben ik langzaam aan het migreren)
Wellicht is Xs4all pack wat voor je, hier kan je je xs4all email adressen behouden zonder een adsl abonnement. http://www.xs4all.nl/allediensten/pack/specificaties.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

oscardt schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 17:25:
[...]

Wellicht is Xs4all pack wat voor je, hier kan je je xs4all email adressen behouden zonder een adsl abonnement. http://www.xs4all.nl/allediensten/pack/specificaties.php
Voor 9,95 per maand zijn er betere dingen te koop. Ik begin XS4ALL een beetje zat te worden. Emails worden niet beantwoord, TV reclames die nergens opslaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscardt
Skinkie schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 17:47:
[...]

Heb jij ook een marktonderzoek mailtje gehad? Ik denk dat de uitslag daarvan ernstig gaat uitpakken...
Nee, ik krijg alleen regelmatig de nieuwsbrief van xs4all. Had graag de kans gehad mijn mening te geven in een marktonderzoekje. Ben overigens wel erg tevreden over de maildiensten van xs4all, grote limieten, erg goede spam/virus filters, geen (merkbare)downtime. Ik gebruik de smtp(s) server xs4all ook voor al mijn universiteits mail accounts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

oscardt schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 17:35:
[...]

Nee, ik krijg alleen regelmatig de nieuwsbrief van xs4all. Had graag de kans gehad mijn mening te geven in een marktonderzoekje. Ben overigens wel erg tevreden over de maildiensten van xs4all, grote limieten, erg goede spam/virus filters, geen (merkbare)downtime. Ik gebruik de smtp(s) server xs4all ook voor al mijn universiteits mail accounts.
Voor marktonderzoek moet je nog een vinkje in het servicecentrum aanzetten. De spam filters vallen mij zo verschrikkelijk tegen, bijna om te huilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscardt
Skinkie schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 17:52:
[...]

Voor marktonderzoek moet je nog een vinkje in het servicecentrum aanzetten.
Staat gewoon aangevinkt in service center.
De spam filters vallen mij zo verschrikkelijk tegen, bijna om te huilen.
Heb het afgelopen jaar niet 1 spam mailtje in outlook binnen gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

oscardt schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 18:21:
Heb het afgelopen jaar niet 1 spam mailtje in outlook binnen gekregen.
Je mag iedere dag met me wisselen :') En ik blijf op het klopje 'dit is spam' drukken... daarvoor ga ik speciaal naar de webmail. Ik heb gisteren maar een accountje gemaakt op Spamcop, wellicht dat het daar wel helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-05 16:42
Ik ben ook uit frustratie, vooral vanwege hun brakke administratie, overgestapt van Xs4all naar Orange. Ik vond dat ik voor m'n eigen portomonnaie die prijzen niet meer kon verantwoorden. Tot dusver geen enkel probleem gehad met Orange, verbinding is prima (19Mbit ingetraind), en als je een keer moet bellen heb je voor die 15ct / minuut tenminste meteen iemand aan de lijn. Ik vind het ronduit bizar dat je overdag, 's ochtends een "het is te druk, bel later nog eens" bandje krijgt.

Oh, ook leuk: collega van me had problemen met een oud ADSL modem dat overleden was. Hij's redelijk technisch en heeft netjes uitgelegd aan de lijn wat het probleem was (ik zat er naast), zelfs het typenummer van het oude modem enzo genoemd. Was de medewerker aand e andere kant aan de lijn ervan overtuigd dat het om een inbelmodem ging. Analoog. Pots. Jeweetwel. te triest voor woorden.

[ Voor 28% gewijzigd door Hydra op 18-08-2008 12:14 ]

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Laatst online: 13:34
Anoniem: 139011 schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 20:06:
Ben via de overname van Demon bij XS4all terecht gekomen, en in eerste instantie geen problemen met verbinding of ondersteuning.

Had begin juli tijdelijk een laptop van een vriend aan m'n router hangen die achteraf vergeven van de malware bleek te zijn. Wat doet xs4all? Die gooien je verbinding dicht zodat je alleen nog via hun proxy kan werken.

Right, kan gebeuren. Maar op de pagina die je te zien krijgt staat dat je van hun een mail krijgt over wat er aan de hand is en hoe je dat kan fixen. Niks dus.

Dan maar het abuse centre gemaild. Krijg je na drie dagen pas een reactie van met antwoorden die allemaal op hun website staan. Volkomen nutteloos dus.

Bel je de helpdesk, dan kunnen die niks voor je doen behalve zeggen dat je WEER met dat abuse centre moet mailen. Zo gezegd, zogedaan. Keurig aangegeven dat niet mijn PC's maar een inmiddels vertrokken exemplaar de "stoorzender"was. Dat is inmiddels 3 weken geleden en nog steeds geen reactie.

De helpdesk is vanwege de drukte inmiddels onbereikbaar (verbreken zelf de verbinding)

Afgelopen vrijdag via de site een klacht ingediend over de in mijn ogen beroerde communicatie, en XS4all lijkt me daarin gelijk te geven. Tot op heden niet eens bevestigd gekregen dat ze de klacht zelfs maar ontvangen hebben.

Ze mogen een goede reputatie hebben, de communicatie is volkomen bagger. Gelukkig liggen de tubes voor de glasvezel al in de grond, dus met uiterlijk een maandje of 3 ben ik van dit drama af.
Dit hadden wij ook bij een klant van ons, 15 workstations, en 4 mensen die de hele dag e-marketing doen. 1 pc had rommel verbinding dicht. Bellen had geen zin en het abuse team op zaterdag ook niet. Ze wilde niets doen, ik moest laten zien dat netwerk vrij was, en dan binnen 3 tot 6 werkdagen hopen dat de verbinding weer goed was.

Daag xs4all we zijn nu dealer van solcon, waar we nu 80 adsl aansluitingen hebben die top zijn. Daar hebben dealers tenminste een eigen ingang die gewoon SNEL is en ze je daar ook direct helpen, niet bla van 3 tot 6 werkdagen.

Xs4all is door dit soort acties waarmee ze zeggen de KLANT te beschermen goed onderuit gegaan, wij hebben namelijk al 30 klanten gemigreerd naar solcon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Nu online

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Skinkie schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 19:50:
[...]

Je mag iedere dag met me wisselen :') En ik blijf op het klopje 'dit is spam' drukken... daarvoor ga ik speciaal naar de webmail. Ik heb gisteren maar een accountje gemaakt op Spamcop, wellicht dat het daar wel helpt.
Nergens last van, mijn spambox zit dagelijkse vol met 10+ mailtjes. Mijn inbox is maagdelijk schoon qua spam.

Heb je alles wel goed ingesteld?

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

Tukk schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 12:18:
Heb je alles wel goed ingesteld?
Dat zal het vast zijn :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Nu online

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Hoe moet ik dat weten dat jij dat hebt gedaan? :/

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-04 21:30
MiK schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 12:17:
[...]

Dit hadden wij ook bij een klant van ons, 15 workstations, en 4 mensen die de hele dag e-marketing doen. 1 pc had rommel verbinding dicht. Bellen had geen zin en het abuse team op zaterdag ook niet. Ze wilde niets doen, ik moest laten zien dat netwerk vrij was, en dan binnen 3 tot 6 werkdagen hopen dat de verbinding weer goed was.

Daag xs4all we zijn nu dealer van solcon, waar we nu 80 adsl aansluitingen hebben die top zijn. Daar hebben dealers tenminste een eigen ingang die gewoon SNEL is en ze je daar ook direct helpen, niet bla van 3 tot 6 werkdagen.
No offence, maar kun je dan niet beter die 4 medewerkers goed opvoeden? Klinkt een klein beetje als 'ik had mijn zaakjes niet goed op orde en daarom hebben ze me uitgezet om de rest van het internet te beschermen tegen de overlast die ik overduidelijk veroorzaak.. HOE DURVEN ZE!' :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-05 16:42
denan schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 16:16:
No offence, maar kun je dan niet beter die 4 medewerkers goed opvoeden? Klinkt een klein beetje als 'ik had mijn zaakjes niet goed op orde en daarom hebben ze me uitgezet om de rest van het internet te beschermen tegen de overlast die ik overduidelijk veroorzaak.. HOE DURVEN ZE!' :)
Een heel bedrijf afsluiten omdat er 1 PC aan het spammen is, is gewoon bizar. Dat kost veel bedrijven gewoon rechtstreeks geld.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Laatst online: 13:34
denan schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 16:16:
[...]

Zo is het ook, alle mensen die daar werken hebben genoeg basis kennis van de computer, xs4all hoort gewoon niet op deze manier met zijn klanten om te gaan.

Xs4all is god niet :D een waarschuwing is op zijn minst wel netjes, niet direct aflsuiten en je vervolgend een week zonder internet te laten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

MiK schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 17:57:
[...]

Zo is het ook, alle mensen die daar werken hebben genoeg basis kennis van de computer, xs4all hoort gewoon niet op deze manier met zijn klanten om te gaan.

Xs4all is god niet :D een waarschuwing is op zijn minst wel netjes, niet direct aflsuiten en je vervolgend een week zonder internet te laten zitten.
Inderdaad, als XS4ALL vreemd verkeer ziet moeten ze NAT maar naar hun kant van de ADSL lijn halen. Kunnen ze direct zien welke stoute PCs verkeer staan te verspreiden :) Iets zegt me dat dat technisch te ingrijpend is om nu nog in te gaan voeren :)

Pagina: 1 2 Laatste