XS4ALL veel slechter geworden de laatste tijd?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:26

The Third Man

The Third Jellyfish

Hydra schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 17:04:
[...]

Een heel bedrijf afsluiten omdat er 1 PC aan het spammen is, is gewoon bizar. Dat kost veel bedrijven gewoon rechtstreeks geld.
Ik sta aan jouw kant wat dit betreft maar het kost toch ook andere providers geld als die pc gaat spammen? Als het geen geld zou kosten zou iedereen niet zo moeilijk doen over spam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Lekkere Kwal schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 19:28:
[...]
Ik sta aan jouw kant wat dit betreft maar het kost toch ook andere providers geld als die pc gaat spammen? Als het geen geld zou kosten zou iedereen niet zo moeilijk doen over spam.
Tsja op internet is het nu eenmaal zo geregeld dat de ontvanger zelf moet opkomen voor de kosten van inkomende email.
Daarbuiten, het zou niet zo mogen zijn dat het überhaupt een optie is een bedrijf een ruime week af te sluiten van internet. Dat kàn je gewoon niet maken anno 2008. Het is alsof je voor een week afgesloten wordt van het stroomnet omdat één van je 50 medewerkers een defect apparaat in het stopcontact heeft gestopt. Xs4all doet dit toch en is daarmee wel heel erg arrogant bezig hoor.

Het is heel erg goed dat de Abuse behoorlijk fel is, maar je moet niet je eigen klanten kapot maken als straf.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31879

Tja, Je mag een netwerk bouwen achter je dsl modem, dat houd echter nog niet in dat je daarmee meer rechten krijgt dan als dat je dat niet doen.
Het afsluiten is niet echt leuk, maar als het bedrijf zo afhankelijk is van zijn internet verbinding zal het zich dit moeten realiseren en dus niet op een enkel paard wedden.

Neem een 2e internet verbinding, en een eigen smpt server die als enigste naar buiten mag op poort 25.

Als je dat niet doet en met meer mensen op een zo'n verbinding gaat werken weet je dat je een vermenigvuldiging aan risico loopt.

Leuk ?? nee dat niet maar de maatregelen om het te voorkomen zijn ook niet genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Datafeest schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 19:35:
[...]
Het is alsof je voor een week afgesloten wordt van het stroomnet omdat één van je 50 medewerkers een defect apparaat in het stopcontact heeft gestopt. Xs4all doet dit toch en is daarmee wel heel erg arrogant bezig hoor.
Op zich wordt je ook afgesloten van het stroomnet als je geen goedgekeurde zekeringenkast met filter hebt en je dus een storing in je wijktrafo kan veroorzaken met je kapotte koffiezetapparaat.

Maar goed ik vind het logischer om een internetaansluiting in zo'n geval zwaar beperkt te maken zoals de meeste providers doen. Dat wil zeggen alleen uitgaand TCP verkeer naar poort 80 en 443 en uitgaand DNS alleen naar de eigen DNS servers. Dan kan je tenminste nog iets totdat het opgelost is met een behoorlijke in- en uitgaande firewall.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-05 09:40
Understatement of the year...

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tech-no-logical
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:03
Skinkie schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 17:47:
[...]

Heb jij ook een marktonderzoek mailtje gehad? Ik denk dat de uitslag daarvan ernstig gaat uitpakken...
ik heb dat mailtje wel gehad en ook ingevuld. naar waarheid, maar de waarheid is hard...

ik kom van demon, had daar 12MBit naar alle tevredenheid... nu, een jaar later, betaal ik _meer_ dan toen, en mijn verbindingssnelheid is inmiddels gehalveerd (6.2MBit nu... en still dropping). als je dan de helpdesk belt en ze uberhaupt te pakken krijgt, krijg je keihard te horen dat dat normaal is voor mijn afstand tot de centrale (iets onder de 2 km) en er dus niets aan te doen is. en bedankt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

tech-no-logical schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 23:00:
[...]

ik heb dat mailtje wel gehad en ook ingevuld. naar waarheid, maar de waarheid is hard...

ik kom van demon, had daar 12MBit naar alle tevredenheid... nu, een jaar later, betaal ik _meer_ dan toen, en mijn verbindingssnelheid is inmiddels gehalveerd (6.2MBit nu... en still dropping). als je dan de helpdesk belt en ze uberhaupt te pakken krijgt, krijg je keihard te horen dat dat normaal is voor mijn afstand tot de centrale (iets onder de 2 km) en er dus niets aan te doen is. en bedankt :(
Ik snap niet (als het de ellende echt door de overspraak van de 20Mbit abbo's komt) hoe KPN dat ooit toestaat op haar netwerk. Ik ben ook van de virtuele 24 -> 12 -> 8 gegaan (met 6Mbit), dat is binnen een half jaar gebeurd.

Mijn ADSL1 Cisco modem werkte gewoon niet meer... dan begrijp je hoe beroerd het uiteindelijk was. (Heeft er vast mee te maken dat ADSL1 niet opnieuw intraint)

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-04 21:30
MiK schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 17:57:
[...]

Zo is het ook, alle mensen die daar werken hebben genoeg basis kennis van de computer, xs4all hoort gewoon niet op deze manier met zijn klanten om te gaan.

Xs4all is god niet :D een waarschuwing is op zijn minst wel netjes, niet direct aflsuiten en je vervolgend een week zonder internet te laten zitten.
Als die mensen die daar werkten inderdaad genoeg kennis van hun computer hebben om onbeheerd op hun eigen netwerk te werken zou je ze helemaal op de vingers moeten tikken voor het toelaten van spyware/spamware. Wellicht tijd om de bedrijfspolicy daaro zo aan te passen dat het hele netwerk dichtgespijkerd is?

Bovenstaande comment is trouwens ook waar, 15 workstations en 1 ADSL verbinding zonder failover is voor bedrijven zeer onverstandig.. vooral als ze zo afhankelijk zijn van hun verbinding.

Anyway.. los van het feit dat het gewoon de fout van die eindgebruiker is neem ik toch aan dat XS4all een quarantaine-net achtige oplossing heeft waarbij infected connecties/computers automatisch in een afgesloten netwerk komen waarbij ze alleen acces hebben tot spyware/antivirus-sites... toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:29

JvS

Ik heb hem zelf ook

Skinkie schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 23:20:
[...]

Ik snap niet (als het de ellende echt door de overspraak van de 20Mbit abbo's komt) hoe KPN dat ooit toestaat op haar netwerk. Ik ben ook van de virtuele 24 -> 12 -> 8 gegaan (met 6Mbit), dat is binnen een half jaar gebeurd.

Mijn ADSL1 Cisco modem werkte gewoon niet meer... dan begrijp je hoe beroerd het uiteindelijk was. (Heeft er vast mee te maken dat ADSL1 niet opnieuw intraint)
Volgens mij komt dat doordat er simpelweg meer en meer snelle DSL verbindingen bij komen. Ik heb jaaaaren geleden wel eens begrepen dat slechts 1 op de 5 telefoonaansluitingen adsl kan gebruiken, omdat ze elkaar anders teveel storen. Dat zijn er nu eerder 1 op de 2 denk ik zo.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tech-no-logical
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:03
ik had zelfs 1 op 20 gehoord, maar dat was heeeeeeel lang geleden, toen adsl nog 'snelnet' heette en een proef van kpn research was waar mijn broer aan meedeed (1Mbit down toen ik nog met mijn 9K6 modem werkte...).

conclusie is eigenlijk dat adsl zuigt. en kabel ook (met z'n shared local loop ook bevattelijk voor 'vollopen'). en ftth is voor mij helaas nog niet in zicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Mark
  • Laatst online: 20:47
denan schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 12:06:
[...]

Als die mensen die daar werkten inderdaad genoeg kennis van hun computer hebben om onbeheerd op hun eigen netwerk te werken zou je ze helemaal op de vingers moeten tikken voor het toelaten van spyware/spamware. Wellicht tijd om de bedrijfspolicy daaro zo aan te passen dat het hele netwerk dichtgespijkerd is?

Bovenstaande comment is trouwens ook waar, 15 workstations en 1 ADSL verbinding zonder failover is voor bedrijven zeer onverstandig.. vooral als ze zo afhankelijk zijn van hun verbinding.

Anyway.. los van het feit dat het gewoon de fout van die eindgebruiker is neem ik toch aan dat XS4all een quarantaine-net achtige oplossing heeft waarbij infected connecties/computers automatisch in een afgesloten netwerk komen waarbij ze alleen acces hebben tot spyware/antivirus-sites... toch?
Voor veel klanten worden poort 80 en 25 afgesloten. Het ligt een beetje aan de oorzaak van het probleem. Niet filteren heeft ergere consequenties, zoals een ip adres dat op een blacklist komt en dus niet meer op 'Internet' komt omdat geen enkele andere provider je ip adres op hun netwerk wilt zien.

Ik hoor wel eens verhalen van pc's met een trojan die al 24uur duizenden spamberichten per minuut versturen. Dat is niet heel erg grappig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeJeWel
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 27-04 21:07
markclausing schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 16:49:
[...]
Ik hoor wel eens verhalen van pc's met een trojan die al 24uur duizenden spamberichten per minuut versturen. Dat is niet heel erg grappig.
Planet sluit gewoon je SMTP poort af, wanneer je meer dan X aantal mails verstuurt. Mensen die bij xs4all gaan zijn toch niet achterlijk? Zitten volgens mij toch grotendeels mensen met verstand van zaken.

Homey — Critics are those without skills to create.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Mark
  • Laatst online: 20:47
Als je mails verstuurt via hun smtp server of als er gewoon veel verkeer over de eigen poort 25 gaat van de klant zelf?

De meeste trojans hebben gewoon hun eigen smtp server hoor...net zoals klanten met een eigen server. Hoe zie je het verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-05 22:10

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Wat betreft 'heel bedrijf afsluiten', dat is niet de zorg van Xs4all. Zij sluiten enkel een aansluiting af, dat daar een 10, 100 of 1000 PC's hangen, boeit verder niet. Spam van aansluiting -> dicht.

Ik ben zelf ook een keer afgesloten, foutje in de relay, je kan wel gewoon nog via hun proxy verder internetten mocht dat nodig zijn (lees helpdesk pagina's maar eens door).

Tja en verder, ja ze zijn de toppers niet meer. Ze zijn duur. Voor mij is de extra's (hotspot, email, hosting etc) net nog het grensgebied om eventueel te gaan overstappen. Helaas werkt geen enkele overstap vloeiend en heb bijzonder weinig zin 2wk tot 2 maanden zonder internet te zitten. Alternatieven houden hier bizar snel op, met een 'stichting' als kabelboer met een klapperende kabel dat zelfs digitaal kijken al een ramp is.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeJeWel
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 27-04 21:07
Alles gaat door planet heen, dus dat merken ze wel. Ik heb wel eens met mailbommen zitten spelen (naar eigen accounts, maak je geen zorgen) via een gratis smtp server, en planet blokte die vrolijk.

Homey — Critics are those without skills to create.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany
  • Laatst online: 17:00

beany

Meeheheheheh

SinergyX schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 17:00:
Tja en verder, ja ze zijn de toppers niet meer. Ze zijn duur. Voor mij is de extra's (hotspot, email, hosting etc) net nog het grensgebied om eventueel te gaan overstappen. Helaas werkt geen enkele overstap vloeiend en heb bijzonder weinig zin 2wk tot 2 maanden zonder internet te zitten. Alternatieven houden hier bizar snel op, met een 'stichting' als kabelboer met een klapperende kabel dat zelfs digitaal kijken al een ramp is.
Bij mij is de twijfel toch wel aardig toegeslagen. Ik kreeg net een antwoord op een mailtje dat ik 2 maanden geleden heb gestuurd: 'ik weet het niet, maar ik heb uw vraag doorgezet'. Tja... betaal ik daar nou 75 euro per maand voor ?? En de vraag ging nog wel over die advanced website die er tegenwoordig bij zit.

Maar het gevaar van overstap ellende houd mij ook tegen. Maar ik ben bang dat het niet lang zal duren. En dat na jaren lang klant te zijn geweest...

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimMer
  • Niet online
Ik heb het gehad met die gasten: nieuwe klanten worden dubbel en dwars in de watten gelegd, terwijl de bestaande klanten (ik ben al zeven jaar lang klant bij ze) het nakijken hebben. Daarnaast zijn de prijzen ook nog een asociaal hoog in vergelijking met alle andere providers. Ik ben dus opgestapt; per 1 september zit ik bij Telfort met een 20Mb-lijn voor nog geen 20 euro in de maand.

Ik snap die gasten werkelijk niet: ondanks hun torenhoge prijzen bieden ze praktisch niets extra ten opzichte van hun concurrenten en daarnaast laten ze ook nog klakkeloos hun trouwste klanten weglopen zonder ook maar iets te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

TimMer schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 17:11:
Ik heb het gehad met die gasten: nieuwe klanten worden dubbel en dwars in de watten gelegd, terwijl de bestaande klanten (ik ben al zeven jaar lang klant bij ze) het nakijken hebben.
Noem een provider waar dit niet zo is. Acuqisitie van nieuwe klanten is nu eenmaal belangrijker dan retentie. Dat is bij alle IT diensten zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

beany schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 17:06:
Maar het gevaar van overstap ellende houd mij ook tegen. Maar ik ben bang dat het niet lang zal duren. En dat na jaren lang klant te zijn geweest...
Begin me er niet over :P Mijn website draait nu op hun hosting, hoe wil je dus echt niet weten ;)

Probleem is dat ik, voordat ik uberhaubt over kan gaan, mijn hele mail gebeuren moet gaan overzetten. Bergen games, bergen sites, wil ik achteraf niet mee zitten dat het niet meer werkt (zeker niet als het aziatisch is, succes daar de helpdesk dat duidelijk te maken). En dan zal ik voor de 50 euro minder in de maand dezelfde snelheid houden, compleet nieuw mailadres, nieuwe hosting moeten zoeken, hotspot kwijt (neem aan dat elke ISP wel imap ondersteund) en mijn (dat is wel een pluspunt) goedlopende VoiP kwijt zijn.

Ik ben eigelijk meer hele adsl beu, niet zozeer de provider. KPN blijft maar 'halfgare' netwerken te onderhouden, kiest voor de meest kansloze tffh uitloop (zie T.net zelf) en je bent indirect nogsteeds afhankelijk van hun (mijn ouders willen gewoon ouderwetse analoog telefoon houden).

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimMer
  • Niet online
JvS schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 17:59:
[...]

Noem een provider waar dit niet zo is. Acuqisitie van nieuwe klanten is nu eenmaal belangrijker dan retentie. Dat is bij alle IT diensten zo.
Alleen betaal je er dan 3,5x minder voor. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

TimMer schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 01:27:
[...]

Alleen betaal je er dan 3,5x minder voor. ;)
Ik begrijp hem niet. Laat ik het anders stellen. Als je niet aan proactief retentiebeleid doet (wat mensen hier lijken te willen), dan zal de overgrote meerderheid van de klanten niet weggaan om die reden. Als je dat wel doet, ben je veel geld aan het verkwisten aan al je klanten, om die paar klanten die er boos om zijn te behouden.

Dan kan je beter die paar klanten die elk (of elke 2) jaar weer een cashback / cadeau willen laten gaan en je geld stoppen in lokkers voor nieuwe klanten. Dat is gewoonweg kosten efficiënter en daarom beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

JvS schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 03:18:
Dat is gewoonweg kosten efficiënter en daarom beter.
Volledig offtopic, maar 'kosten efficiënter' is zeker niet altijd beter. Het zou immers beter zijn als de helpdesk achter een betaald nummer zou zitten en alleen de klanten die hem nodig hebben laten betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany

beany

Meeheheheheh

SinergyX schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 17:59:
en mijn (dat is wel een pluspunt) goedlopende VoiP kwijt zijn.
VoiP loopt opzich goed bij xs4all. Probleem is echter de 087/084 nummers. De mensen die daar naar toe bellen weten niet welke kosten daar aan verbonden zijn. Er zijn namelijk geen regels die bepalen wat het tarief is, en er is geen wet die bepaald dat van te voren gemeld moet worden wat de kosten zijn. Dit in tegenstelling tot die 090x nummers.

En zo kwam het dus dat afgelopen weekend mijn zwager zijn telefoonrekening liet zien: hij had 45 minuten met ons nummer gebeld en moest daar 28 euro voor betalen. Hij kreeg dus niet van te voren te horen hoeveel het nummer kostte, anders had hij het wel kort gehouden.

Nou is dit opzich niet het probleem van de nummerhouder. Ik betaal namelijk niks voor het nummer, maar de genen die mij bellen zijn dus kapitalen kwijt. En opzich is xs4all hier ook niet echt schuldig aan, aangezien zij de tarieven voor 087/084 nummers bij andere providers niet vaststellen. Maar als ik dan een lokaal(030 bv) nummer wil hebben zodat er tegen lokaal tarief gebeld kan gaan worden moet ik wel 5 euro per maand betalen, boven op de 75 euro die ik al betaal... Dank je de koekoek! Er zijn providers die zo'n lokaal nummer gratis leveren...

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-05 17:10

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

beany schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 09:16:
[...]

VoiP loopt opzich goed bij xs4all. Probleem is echter de 087/084 nummers. De mensen die daar naar toe bellen weten niet welke kosten daar aan verbonden zijn. Er zijn namelijk geen regels die bepalen wat het tarief is, en er is geen wet die bepaald dat van te voren gemeld moet worden wat de kosten zijn. Dit in tegenstelling tot die 090x nummers.

En zo kwam het dus dat afgelopen weekend mijn zwager zijn telefoonrekening liet zien: hij had 45 minuten met ons nummer gebeld en moest daar 28 euro voor betalen. Hij kreeg dus niet van te voren te horen hoeveel het nummer kostte, anders had hij het wel kort gehouden.

Nou is dit opzich niet het probleem van de nummerhouder. Ik betaal namelijk niks voor het nummer, maar de genen die mij bellen zijn dus kapitalen kwijt. En opzich is xs4all hier ook niet echt schuldig aan, aangezien zij de tarieven voor 087/084 nummers bij andere providers niet vaststellen. Maar als ik dan een lokaal(030 bv) nummer wil hebben zodat er tegen lokaal tarief gebeld kan gaan worden moet ik wel 5 euro per maand betalen, boven op de 75 euro die ik al betaal... Dank je de koekoek! Er zijn providers die zo'n lokaal nummer gratis leveren...
Neem dan een gratis 085-nummer...
http://www.xs4all.nl/nieu...ect=nieuws&id=995&taal=nl

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 28-11-2023
beany schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 09:16:
Nou is dit opzich niet het probleem van de nummerhouder. Ik betaal namelijk niks voor het nummer, maar de genen die mij bellen zijn dus kapitalen kwijt. En opzich is xs4all hier ook niet echt schuldig aan, aangezien zij de tarieven voor 087/084 nummers bij andere providers niet vaststellen. Maar als ik dan een lokaal(030 bv) nummer wil hebben zodat er tegen lokaal tarief gebeld kan gaan worden moet ik wel 5 euro per maand betalen, boven op de 75 euro die ik al betaal...
Je kunt natuurlijk ook je 087 inruilen voor een eveneens gratis 085. Daarvoor heeft de OPTA wel de tarieven gereguleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany

beany

Meeheheheheh

Ah, dat bericht had ik nog niet gelezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 260256

Ook de nieuwe X is meer reclame gezien? Voor degenen die ontevreden zijn met de klantenservice van XS4ALL nogal een klap in het gezicht. Beide beweringen zijn gewoon onwaar. Zoals iedereen weet krijg je geen specialist aan de lijn die pas ophangt als het probleem is opgelost en de XS4ALL monteur die bij mij thuis kwam ging weg zonder dat het werkte. Ik heb het zelf moeten monteren en configureren en toen werkte het meteen (hij had zelfs de splitter er niet tussen gezet). Omdat er in die reclame onwaarheden worden verkondigd roep ik iedereen op om het online klachtenformulier in te vullen van de reclamecode commissie (http://www.reclamecode.nl/pagina.asp?paginaid=73) zodat deze onzin zo snel mogelijk van de buis gehaald wordt.
En ik was notabene een trouwe klant al jarenlang die afgelopen jaar XS4ALL enorm achteruit heeft zien gaan (6 week zonder internet bij verhuizing, facturen voor een niet opgeleverde ADSL lijn die opeens na 6 maanden begonnen te komen , geen bereikbare helpdesk, geen klachtenafhandeling, geen moeite om trouwen klanten te behouden, monteur zonder kennis van ADSL, etc etc,)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Waar zijn mensen die Xs4all hebben verlaten naar toe gegaan?

Zo ver ik weet bestaat er geen betere dan xs4all (nog steeds), je kan dus alleen naar een ander gaan omdat je dan minder betaald. Of heeft iemand een ISP gevonden die wel een alternatief is voor xs?

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 270777

Tukk schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 14:08:

Zo ver ik weet bestaat er geen betere dan xs4all (nog steeds), je kan dus alleen naar een ander gaan omdat je dan minder betaald. Of heeft iemand een ISP gevonden die wel een alternatief is voor xs?
Waarin is XS4ALL dan in positieve zin nog onderscheidend van aanbieders als Tele2, Telfort of een kabelaanbieder als Ziggo? Onderscheid in stabiliteit van het netwerk? De meeste ADSL aanbieders werken via hetzelfde KPN netwerk. Onderscheid in helpdesk? Daarin was XS4ALL ooit eens onderscheidend.. Onderscheid in prijs? Een zeer zwak punt van XS4ALL. Verder zijn inmiddels een aantal extra's op de (zoals PCZapper en Virex voor Mac gebruikers) inmiddels ook niet meer beschikbaar. Een 20mb/s verbinding kost bij, in vergelijking met XS4ALL, bij Tele2, Online en Telfort minder dan de helft. Met name Tele2 en Telfort zijn interessante alternatieven voor XS4ALL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Voor mij zijn de voordelen er nog wel: Volledig hostingpakket onder 1 dak, 'ok' werkende newsserver (weet niet hoe dit bij andere is), vooralsnog een goed reagerende helpdesk, goedwerkende voip (incl webservice - maar zie newsserver). Wat betreft stabiliteit, dat is voor mij puur KPN aan te rekenen.

Dat weegt _nu_ nog niet op tegen de romslomp van overgaan naar een andere, het geeft mij geen verbetering buiten wat centjes meer in de pocket (waar ik alsnog hosting moet krijgen van gelijke kwaliteit, aparte voip met nr en voicemail, complete overzetting van email etc - los abbo kan niet, gezien ik bij cistron zat).

Maar wel grootste gemis, een degelijk alternatief in kabelinternet :)

[ Voor 31% gewijzigd door SinergyX op 20-08-2008 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra

Ik wordt bij orange beter geholpen dan bij XS4All. Je betaalt dan misschien 0.15 ct/minuut, maar je krijgt wel meteen iemand aan de lijn.

Daarnaast. Zelfs als de andere 'net zo slecht' zouden zijn, zou ik nog voor 30E per maand minder graag overstappen.
SinergyX schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 17:40:
Voor mij zijn de voordelen er nog wel: Volledig hostingpakket onder 1 dak, 'ok' werkende newsserver (weet niet hoe dit bij andere is), vooralsnog een goed reagerende helpdesk, goedwerkende voip (incl webservice - maar zie newsserver). Wat betreft stabiliteit, dat is voor mij puur KPN aan te rekenen.
Ik vond newszilla gewoon brak, veel missende artikelen, haalde nooit meer dan iets van 200kB/sec, en de retentie was ook niet geweldig. Ga ik liever naar een goedkopere ISP met daarbij een usenet account bij een payserver.

[ Voor 33% gewijzigd door Hydra op 20-08-2008 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Newszilla is ook niet meer wat het geweest is. Ze cappen op 500 kB/s, retentie van zo'n 14 dagen als je geluk hebt en dan vaak nog met PAR2 herstellen als je het eenmaal binnen hebt. Dan inderdaad liever een beetje extra voor een payserver met soms wel enkele maanden retentie en geen snelheidslimiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

30 euro voor een lijntje, 8 euro voor newserver (die ik toch amper gebruik), 20 euro voor hosting (+10 als ze geen extern reg/dns ondersteunen), 10 euro voor voip (met een 32ct/m tegen 1,04ct/m) en dan nog alles overzetten. Zeker met bellen kan ik zelfs over die 75 euro heen gaan.

Was ik enkel newsserver freak, was het makkelijk geweest. Mijn geval, dus niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
20 euro hosting/maand? Heb je wel eens naar webreus gekeken? Als je zelf tevreden bent, prima, maar je zit wel een beetje te zoeken naar argumenten om bij XS4All te blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Natuurlijk, eerst puur op newsserver reageren, nu enkel hosting. Lees even het geheel, maakt het wat makkelijker :) (met name het stukje extern reg/dns).

Dan zit ik 15-20 euro per maand duurder, tja.. so be it toch? Daarbij, ik geef aan hoe ik er over denk, zie niet echt waar ik lopen te 'zoeken' naar argumenten.

[ Voor 48% gewijzigd door SinergyX op 20-08-2008 19:34 ]

• TimMer
  • Niet online
JvS schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 03:18:
[...]

Ik begrijp hem niet. Laat ik het anders stellen. Als je niet aan proactief retentiebeleid doet (wat mensen hier lijken te willen), dan zal de overgrote meerderheid van de klanten niet weggaan om die reden. Als je dat wel doet, ben je veel geld aan het verkwisten aan al je klanten, om die paar klanten die er boos om zijn te behouden.

Dan kan je beter die paar klanten die elk (of elke 2) jaar weer een cashback / cadeau willen laten gaan en je geld stoppen in lokkers voor nieuwe klanten. Dat is gewoonweg kosten efficiënter en daarom beter.
Ok, dat verhaal koop ik inderdaad wel.

Aan de andere kant zie ik XS4ALL niet zo snel meer veel nieuwe klanten aantrekken met die belachelijke prijzen van ze, namelijk 55 euro tegenover 20 euro per maand bij Telfort voor een 20Mb-abonnement. XS4ALL is leuk voor hobbyisten met een eigen servertje, maar voor de rest zie ik totaal geen rechtvaardiging voor die prijzen.

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19:58

servies

Veni Vidi Servici

Anoniem: 270777 schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 17:26:
[...]

Waarin is XS4ALL dan in positieve zin nog onderscheidend van aanbieders als Tele2, Telfort of een kabelaanbieder als Ziggo? Onderscheid in stabiliteit van het netwerk? De meeste ADSL aanbieders werken via hetzelfde KPN netwerk. Onderscheid in helpdesk? Daarin was XS4ALL ooit eens onderscheidend.. Onderscheid in prijs? Een zeer zwak punt van XS4ALL. Verder zijn inmiddels een aantal extra's op de (zoals PCZapper en Virex voor Mac gebruikers) inmiddels ook niet meer beschikbaar. Een 20mb/s verbinding kost bij, in vergelijking met XS4ALL, bij Tele2, Online en Telfort minder dan de helft. Met name Tele2 en Telfort zijn interessante alternatieven voor XS4ALL.
Ach, het idee dat bijvoorbeeld de mailservers van Tele2 zelf de helft van de tijd op verschillende blacklists staan is voor mij reden genoeg om toch maar bij XS4All te blijven. Ziggo kan ik hier niet krijgen, maar daar hoor ik ook niet zo veel positiefs over de laatste tijd... UPC heb ik ZEEEER slechte ervaringen mee wat betreft fakturering en administratie. Telfort zal op den duur wel volledig opgaan in KPN en dan zal het prijsverschil ook wel weer dalen.

• Hydra
TimMer schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 01:41:
Aan de andere kant zie ik XS4ALL niet zo snel meer veel nieuwe klanten aantrekken met die belachelijke prijzen van ze, namelijk 55 euro tegenover 20 euro per maand bij Telfort voor een 20Mb-abonnement. XS4ALL is leuk voor hobbyisten met een eigen servertje, maar voor de rest zie ik totaal geen rechtvaardiging voor die prijzen.
Ik ben ook een hobbyist met een eigen servertje, maar met een dyndns account is het feit dat je IP in princiepe niet statisch is (statisch genoeg, wijzigd eigenlijk nooit) ook niet zo'n punt.

servies schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 09:05:
[...]

Ach, het idee dat bijvoorbeeld de mailservers van Tele2 zelf de helft van de tijd op verschillende blacklists staan is voor mij reden genoeg om toch maar bij XS4All te blijven.
Ook al niet echt iets waar XS4ALL onderscheidend is. Nog even ter herinnering:
nieuws: Provider Xs4all op blacklist Spamcop

• Jan-E
Anoniem: 270777 schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 14:12:
Daar hebben de abonnees dus weinig van gemerkt, want die SMTP-servers werden direct uit de pool gehaald. XS4ALL's abuse afdeling is nog steeds 1 van de beste, ook al is ook daar onlangs iemand vertrokken.

Jan-E schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 14:45:
[...] XS4ALL's abuse afdeling is nog steeds 1 van de beste, ook al is ook daar onlangs iemand vertrokken.
Imiddels staan er op een aantal fora berichten over hoe deze afdeling opereert. Die komen in grote lijn neer op onaangekondigd afsluiten of geblokkeerd (zonder nadere uitleg), vervolgens een mail ontvangen met de mededeling dat alleen per e-mail contact kan worden opgenomen met deze afdeling, Daarna niet meer reageren op e-mail van de klant of pas na een aantal dagen en ten slotte de klant zonder verbinding laten zitten voor een aantal dagen tot een aantal weken. Deze afdeling is minstens zo onbereikbaar als de helpdesk.

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

Anoniem: 270777 schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 18:20:
[...]

Imiddels staan er op een aantal fora berichten over hoe deze afdeling opereert. Die komen in grote lijn neer op onaangekondigd afsluiten of geblokkeerd (zonder nadere uitleg), vervolgens een mail ontvangen met de mededeling dat alleen per e-mail contact kan worden opgenomen met deze afdeling, Daarna niet meer reageren op e-mail van de klant of pas na een aantal dagen en ten slotte de klant zonder verbinding laten zitten voor een aantal dagen tot een aantal weken. Deze afdeling is minstens zo onbereikbaar als de helpdesk.
Zelfs op inhoudelijke berichten reageren ze niet meer... (dus niet gerelateerd aan spam)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:51

Ik zelf ben enige tijd geleden naar Tweakdsl gegaan, die hadden toen een aanbieding.
Betaalde toen nog 80 euro en bij Tweakdsl, 500 euro voor 2 jaar.
Tevens ben ik 3 tot 5 mb/s sneller en Tweakdsl en de newsgroups bij Tweakdsl zijn ook prima, retentie tijd van ergens tussen 90 en 110 dagen.
En down time heb ik nog niet gehad en zit er nu een maand of 10.
Absoluut geen spijt van de overgang, Het enigste wat me tijdens de overgang zwaar tegenviel was het gedrag van XS, in mijn ogen asociaal. Krijg nog steeds een maand abo kosten van ze.

[ Voor 3% gewijzigd door Rhodan op 22-08-2008 07:38 ]

Diablo 3 profiel Mijn XDA profiel mijn pc specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Anoniem: 270777 schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 18:20:
Imiddels staan er op een aantal fora berichten over hoe deze afdeling opereert. Die komen in grote lijn neer op onaangekondigd afsluiten of geblokkeerd (zonder nadere uitleg), vervolgens een mail ontvangen met de mededeling dat alleen per e-mail contact kan worden opgenomen met deze afdeling.
Dit lijkt me volkomen terecht. Ik zou willen dat elke abuse-afdeling dat doet. Hoe langer een zombie actief kan zijn, hoe groter de schade. En XS4ALL sluit de zaak niet helemaal, maar biedt nog steeds de mogelijkheid om te surfen. Alleen is dat dan noodgedwongen via de proxy.
Daarna niet meer reageren op e-mail van de klant of pas na een aantal dagen en ten slotte de klant zonder verbinding laten zitten voor een aantal dagen tot een aantal weken. Deze afdeling is minstens zo onbereikbaar als de helpdesk.
Ik sluit niet uit, dat ook deze afdeling geconfronteerd is met een forse toename van het werk. Te veel mensen klikken op de Flash-update om nu per se die Britney Spears video te zien, ook onder XS4ALL-gebruikers.

Iemand zat in news:xs4all.general net voor te rekenen, dat het bij XS4ALL nu moet gaan om meer dan 100 nieuwe gevallen per dag. Dan hou je niet veel tijd meer over om uitgebreid in te gaan op individuele gevallen. Zelf krijg ik tegenwoordig zo'n 6000 - 8000 spams per dag. Daarvan is ongeveer 1% afkomstig van een Nederlandse zombie. Lijkt weinig, maar het percentage zakt nauwelijks terwijl het spamvolume maar blijft stijgen en stijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-04 23:04

djidee

Mr. Slungel

with ^^

Laat abuse er maar kort opzitten. Het moet ook niet de service van een helpdesk hebben in mijn ogen. Laat de mensen die afgesloten worden maar goed hun best doen en even pijn lijden, zal het ze waarschijnlijk geen 2e keer overkomen.

En ja, niet alle gebruikers zijn tweakers, maar je kan je wel laten adviseren over de beveiliging op je pc en deze in elk geval updaten en bijwerken.

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19:58

servies

Veni Vidi Servici

[...]

Dan moet je wel even naar de datum kijken.... 2004... Dat is nogal lang geleden dat het voor het laatst is voorgekomen. Ik heb regelmatig dat ik van mensen mail had moeten krijgen en dat dan blijkt dat de tele2 servers weer eens op een blacklist staan of de grote delen van de ip-ranges van tele2. Niks geen problemen bij XS4All de afgelopen 4 jaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
djidee schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 08:25:
Laat abuse er maar kort opzitten. Het moet ook niet de service van een helpdesk hebben in mijn ogen. Laat de mensen die afgesloten worden maar goed hun best doen en even pijn lijden, zal het ze waarschijnlijk geen 2e keer overkomen.
Nee, want dan zijn ze overgestapt omdat het bedrijf een week geen internettoegang heeft gehad |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 212604

[...]

zo ga jij even graven naar een ruim 4 jaar oud nieuwsbericht! Well done!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Hydra schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 10:08:
Nee, want dan zijn ze overgestapt omdat het bedrijf een week geen internettoegang heeft gehad |:(
Zelfs na blokkade door abuse kan je gewoon via de proxy van xs4all verder internetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
SinergyX schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 11:36:
Zelfs na blokkade door abuse kan je gewoon via de proxy van xs4all verder internetten.
Ze moeten klanten gewoon niet zo rigoreus afsluiten. Zelf heb ik het een keer gehad in het weekend. Ik was bezig een PC van m'n broertjes op te schonen, hoppa, afgesloten. Had ik tot de volgende maandag geen internet.

Zelf vind ik het ronduit vervelend. Dat ze mensen na een week waarschuwen ofzo afsluiten okay, maar dit was te triest voor woorden, en helemaal een bedrijf kun je gewoon niet zomaar afsluiten, dat is gewoon schade voor zo'n bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

Hydra schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 10:08:
[...]

Bedrijf? 8)7 Sorry hoor, maar dan doe je echt iets niet goed (kwa systeembeheer, afschermen van rechten en beveiliging van je mailservers).
Dat je als particulier een steekje laat vallen, oke, sjit happends, maar als bedrijf zijnde neem ik aan dat je desbetreffende verantwoordelijke op het matje hebt gekregen. Abuse is 1, maar als jou servers/werkplekken misbruikt zijn om spam te versturen, dan ben ik erg benieuwd hoe het met de beveiliging zat van je bedrijfsgevoelige, of zelfs data met privacygevoelige gegevens van je klanten zat..... Maar dat is een andere discussie

[ Voor 37% gewijzigd door djidee op 22-08-2008 12:05 ]

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Lijkt me erg onwaarschijnlijk dat je 'bij het opschonen' zomaar wordt afgesloten. Ik werd vrijwel dezelfde dag afgesloten, maar op dat moment gingen er zo'n 100-200 mailtjes per minuut uit (foutje relay). Een week is veelal te 'veel' mocht iemand een zombie PC hebben of zijn relay open hebben staan.

Nogmaals, je kan gewoon verder internetten, gewoon even je proxy instellen.
Daarbij, je kan ook even bij jezelf te vraag gaan waarom je uberhaubt bent afgesloten. Vergeet niet, dat als jij als bedrijf 'spam' verstuurd en iemand is zo boos om je aan te klagen, je enkel jezelf de schuld kan geven en je dus nu blij kan zijn dat een abuse je direct heeft afgesloten.
en per direct die sys.manager de laan uit sturen

[ Voor 21% gewijzigd door SinergyX op 22-08-2008 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

djidee schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 08:25:
with ^^

De abuse afdeling van een provider kan er ook volkomen naast zitten. Verder betalen de klanten van XS4ALL, in vergelijking met andere providers, een riante meerprijs voor hosting of toegang. Daarvoor verwachten zij terecht goede service en ondersteuning. Zijn verwachten daarvoor terecht niet als uitschot te worden behandeld. Wanneer deze klanten geen ondersteuning en service krijgen van de helpdesk van XS4ALL of van de afdeling Abuse, dan is er alle reden om te vertrekken naar een betere en/of goedkopere aanbieder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Hydra schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 11:43:
[...]

Ze moeten klanten gewoon niet zo rigoreus afsluiten. Zelf heb ik het een keer gehad in het weekend. Ik was bezig een PC van m'n broertjes op te schonen, hoppa, afgesloten. Had ik tot de volgende maandag geen internet.

Zelf vind ik het ronduit vervelend. Dat ze mensen na een week waarschuwen ofzo afsluiten okay, maar dit was te triest voor woorden, en helemaal een bedrijf kun je gewoon niet zomaar afsluiten, dat is gewoon schade voor zo'n bedrijf.
Als jij spamruns uitvoert of virussen is het IMHO terecht dat je per direct wordt afgesloten.
Als jij even een paar km links rijd op een N-weg moet dat ook mogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmelt
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-04 12:25
Hij heeft wel een punt natuurlijk, maar je moet de xs4all cultuur niet uit het oog verliezen. Ouwe hackers van vroeger, je weet wel. Het is dus de bedoeling dat je zelf weet hoe je systeem werkt en als dat niet zo is, kan je worden afgesloten, en dan is er ook geen medelijden.

Of dat beeld nog steeds strookt met de werkelijkheid laat ik in het midden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Tukk schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 16:42:
Als jij spamruns uitvoert of virussen is het IMHO terecht dat je per direct wordt afgesloten.
Als jij even een paar km links rijd op een N-weg moet dat ook mogen?
Waarom kom je niet meteen met vergelijkingen met 't verkrachten van kinderen ofzo, als je toch met bizarre vergelijkingen komt? Ik heb die machine even aan 't net gehangen om te kijken wat voor activiteit er ontstond (want ja, ik wil toch weten wat dat ding nu precies doet), al met al heeft 'ie zeker niet meer dan een half uur aan 't net gehangen. Als XS4All zo 'gebruikersvriendelijk' was als ze zelf beweerden gaven ze je gewoon een belletje. Nu krijg je op je XS4All account een mailtje dat je afgesloten bent. Handig als je op dat mailaccount een forward naar je hotmail hebt staan. 8)7

Maargoed, kennelijk vinden mensen hier een open relay o.i.d. reden om een bedrijf voor een week af te sluiten. Als dat de mening van XS4All is, ben ik des te gelukkiger met m'n keuze over te stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:08

samo

yo/wassup

Sorry hoor Hydra. Jij weet dat je een geinfecteerde bak online hangt. Jij zet zelf de forward aan. Dan verwacht jij een belletje omdat jij stom bezig bent? En tijdens dat belletje moet je maar door blijven spammen/botnetten? Juist. Dan heb jij wel heel vreemde verwachtingen. En wat als je de telefoon niet opneemt? Dan later maar eens proberen? Wat als je wel opneemt? Dan wil je weten wat er speelt, en misschien hoe je het oplost. Telefoontje duurt dus 40minuten. 40 minuten die jij besteed met troep het net op zenden.
Hoewel je misschien wel sneller weer het net op zou mogen, vind ik het snel afsluiten niet minder dan terecht. Zelfs bij bedrijven. Juist bij bedrijven.

Ok, ik heb ook geen goed woord meer over over de helpdesk en bereikbaarheid. Ze moeten dat extern callcentre dumpen. Maar ja, KPN he.

[ Voor 9% gewijzigd door samo op 22-08-2008 17:02 ]

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OruBLMsFrl
  • Laatst online: 10-05 09:33

OruBLMsFrl

Silence Promo Crew

Net zelf ervaring met het afsluiten opgedaan via mijn ouders. Opeens een telefoontje dat internet het niet meer deed. Een melding van Xs4all las dat ze in de beheer mailbox moesten kijken. Omdat ze net van Demon naar Xs4all zijn overgegaan was dat niet makkelijk.
webmail.demon.nl gaf met een Xs4all huisstijl melding aan dat er voortaan met <systeemnaam>.demon.nl bij de Xs4all webmail moest worden ingelogd met het gebruikelijke wachtwoord. Dat lukte niet, dus gebeld naar de helpdesk. De meneer kon mij vertellen dat <systeemnaam>.demon.nl niet goed was, maar wilde mij niet de nieuwe inlognaam geven. Wat echt telt was het wachtwoord probeerde ik nog, maar het mocht niet baten, hij mocht de naam ook niet 'zomaar' geven.
Dus maar een fax gestuurd met persoonsgegevens en weer gebeld. De fax was niet ontvangen bij de helpdesk, want het faxnummer van de helpdesk wijkt af van het algemene faxnummer (eindigt op 09 ipv 03). Op de site staat nu nog steeds alleen mail en bellen bij de contactopties van de helpdesk, geen faxnummer.
Maar goed, toen gefaxt naar het goede nummer. Bellen was lastig, de helpdesk was zo druk dat de verbinding gedurende een klein uur steeds verbroken werd als ik belde. Uiteindelijk toch erdoor gekomen en de inlognaam bemachtigd (<systeemnaam> afgekapt op 7 karakters met een 'p' erachter). Wachtwoord was als vanouds en toen kon ik zien dat ze wegens spammen zijn afgesloten. Er is inderdaad op een link in een e-mail geklikt waar dat niet had gemoeten, dus dat zal wel een trojan mailer hebben opgeleverd. Lijkt mij dat ze dan uitgaand poort 25 afsluiten, maar nee, hele verbinding dicht met een beperkte proxy mogelijkheid.
Ik wil nog even naar de pc gaan kijken om zeker te weten dat hij nu echt schoon is. Maandag kan er dan naar de abuse afdeling gemaild worden. Die nemen er een paar dagen de tijd voor, dus hopelijk eind volgende week weer normaal internet, maar misschien ook pas de week daarna.
De afsluiting/beperking is op zich prima, pc's die virussen of spam verspreiden moeten worden gestopt. Punt twee is de service. Als Xs4all weet dat je wordt afgesloten vanwege spam, laat dat dan op die afsluitpagina zien in plaats van 'check uw mail'. Beter nog, bel de klant even om het probleem te bespreken voor je hem afsluit, die ene pc uitzetten/stand-alonen en later offline opschonen kan ook. Gegeven het feit dat ze 2x zoveel vragen als andere providers zou zoiets moeten kunnen. ***Regel anders in ieder geval een wat betere proxy zodat https en ftp verbindingen gewoon beschikbaar blijven*** na instellen van proxy bleek https gewoon te werken ondanks het advies van Xs4all om https uit te sluiten, toch gewoon goed dus. Als dat allemaal te lastig is, dan moet je mensen zelf de mogelijkheid geven die blokkade weer uit te schakelen. Dan sluit je ze na een paar uur van abuse maar weer opnieuw af.
Mijn ervaring van vandaag vind ik echt onder de maat en je gaat je dan afvragen of ze inderdaad achteruit gaan. Als ik het zo lees hier lijkt dat wel het geval te zijn en dat is jammer. Ik hoop dat het tijdelijk is, Xs4all is toch altijd een vrij unieke provider geweest.

[ Voor 2% gewijzigd door OruBLMsFrl op 25-08-2008 16:25 . Reden: Proxy ondersteund toch https ]

Cooling is silver, silence is golden!
Wat je denkt is niet wat je zegt. Wat je zegt wordt anders begrepen.
Main: AMD RX 9070XT Sapphire Pure, 2e PC: Nvidia RTX3080 EVGA FTW3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
samo schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 17:01:
Sorry hoor Hydra. Jij weet dat je een geinfecteerde bak online hangt. Jij zet zelf de forward aan. Dan verwacht jij een belletje omdat jij stom bezig bent?
Ze hebben het over SERVICE. Ze gaan er altijd zo prat op dat je meer betaalt omdat ze zo'n goeie SERVICE hebben. Ik vind lomp afsluiten en je een mailtje sturen absoluut het tegenovergestelde, helemaal als ze kennelijk wel op een vrijdagavond je af kunnen sluiten, maar pas de maandag erop weer aan kunnen sluiten.
En tijdens dat belletje moet je maar door blijven spammen/botnetten? Juist. Dan heb jij wel heel vreemde verwachtingen. En wat als je de telefoon niet opneemt? Dan later maar eens proberen? Wat als je wel opneemt? Dan wil je weten wat er speelt, en misschien hoe je het oplost. Telefoontje duurt dus 40minuten. 40 minuten die jij besteed met troep het net op zenden.
Hoewel je misschien wel sneller weer het net op zou mogen, vind ik het snel afsluiten niet minder dan terecht. Zelfs bij bedrijven. Juist bij bedrijven.
Ach man, er zijn zo veel geinfecteerde PCs wereldwijd dat ze prima mensen de kans tenminste kunnen geven het zelf te fixen zonder meteen te zorgen dat je dagen zonder internet zit. Of sluit dan alleen poort 25. Het enige wat ze hiermee bereiken is dat mensen terecht een andere provider zoeken. Maargoed, gezien de "schop de beheerder eruit" reacties heiligt het doel altijd de middelen hier.
Ok, ik heb ook geen goed woord meer over over de helpdesk en bereikbaarheid. Ze moeten dat extern callcentre dumpen. Maar ja, KPN he.
Goh, een collega van me kent alle ins en outs van XS4All (vriendjes met de oprichter), en het is echt niet KPN die daar voor de rotzooi zorgt. Administratief is het al jaren een zooitje. Dat heb ik ook meegemaakt: een rekeningnummer wijziging niet doorvoeren en je dan lomp afsluiten omdat het geld niet afgeschreven kan worden bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Hydra schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 17:29:
Ach man, er zijn zo veel geinfecteerde PCs wereldwijd dat ze prima mensen de kans tenminste kunnen geven het zelf te fixen zonder meteen te zorgen dat je dagen zonder internet zit. Of sluit dan alleen poort 25. Het enige wat ze hiermee bereiken is dat mensen terecht een andere provider zoeken. Maargoed, gezien de "schop de beheerder eruit" reacties heiligt het doel altijd de middelen hier.
Wat is hier onduidelijk aan?
Het instellen van de proxyserver is noodzakelijk wanneer u een abusefilter hebt vanwege een virus. Dan is het mogelijk om te internetten via de proxy server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Dat je dat mailtje dus helemaal niet krijgt als je geen POP client hebt die je XS4All account leeghaalt. Opeens 'doet' internet het niet. Pas als je dan na een hoop denk en probeerwerk (je modem doet het gewoon) maar de supportlijn belt weten ze je te vertellen dat je geblokkerd bent.

En wat betreft dat internetten via de proxy: ik kon toen alleen maar de XS4All pagina benaderen, niet de rest van 't net. Weet niet of dit nu nog het geval is. Ik kon dus niet bij m'n hotmail e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Bas van der Doorn schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 17:13:
Lijkt mij dat ze dan uitgaand poort 25 afsluiten, maar nee, hele verbinding dicht met een beperkte proxy mogelijkheid.
Trojans gebruiken wel meer poorten dan alleen 25.
Ik wil nog even naar de pc gaan kijken om zeker te weten dat hij nu echt schoon is.
Hmm. Je weet dus niet eens zeker dat hij weer schoon is...
Beter nog, bel de klant even om het probleem te bespreken voor je hem afsluit, die ene pc uitzetten/stand-alonen en later offline opschonen kan ook.
Leuke klus. Per dag meer dan 100 mensen proberen te bereiken omdat er een zombie bezig is. En terwijl je die mensen probeert te bereiken stuurt dat ding gewoon 100-200 mailtjes per minuut de deur uit.
Als dat allemaal te lastig is, dan moet je mensen zelf de mogelijkheid geven die blokkade weer uit te schakelen. Dan sluit je ze na een paar uur van abuse maar weer opnieuw af.
Welja, gewoon een paar uur abuse van 100 nieuwe gevallen per dag accepteren. Hoe snel denk je dat XS4ALL dan opduikt in allerlei blocklists?
Ik hoop dat het tijdelijk is, Xs4all is toch altijd een vrij unieke provider geweest.
Nee, dat is niet tijdelijk. Het is al jaren het beleid om zombies direct af te sluiten. Het zal de komende jaren alleen maar strenger worden.

Binnenkort wordt voor alle nieuwe XS4ALL Only abonnees automatisch een filter aangezet dat de poorten tot en met niveau 3 dicht zet. Er komen 5 filterniveaus, in strengheid oplopend:
- 1: port 135, 445 en 1434
- 2: extra ports 136 - 139
- 3: extra ports 25, 1080
- 4: extra ports 53, 1433, 2967, 2968
- 5: extra ports 1026, 1027, 6660-6669 en geen TCP SYN richting klant

Nieuwe abonnees krijgen dan automatisch niveau 3. En oude abonnees na verloop van tijd ook, tenzij ze zelf niveau 1 instellen.

Quote van Cor Bosman, oprichter van XS4ALL en nog steeds oppertechneut aldaar, vandaag om 9:11 in news:xs4all.general over dit voornemen:
Niet alleen dat, het is een een vorm van 'good netizenship'. Als XS4ALL weigert om de uitgaande stroom spam te limiteren, dan zijn wij gewoon net vervuilers. Los het intern op, maar val anderen er niet mee lastig. Dat betekent niet dat we het onder het tapijt schuiven. Er zal nog steeds aktie ondernomen worden op mensen die op de 1 of andere manier een probleem hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

Hydra schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 17:29:
[...]

Ze hebben het over SERVICE. Ze gaan er altijd zo prat op dat je meer betaalt omdat ze zo'n goeie SERVICE hebben. Ik vind lomp afsluiten en je een mailtje sturen absoluut het tegenovergestelde, helemaal als ze kennelijk wel op een vrijdagavond je af kunnen sluiten, maar pas de maandag erop weer aan kunnen sluiten.
Service voor de rest van de gebruikers van het web die hun zaakjes wel goed voor elkaar hebben. 95% van de mail is spam. Veel is niet uit nederland afkomstig, en laten we dat gewoon zo houden. Weekendje internetten via een proxy is geen ramp.. Veel kun je prima doen. Een belletje voor je gaat afsluiten? No way! De mensen die afgesloten dreigen te worden snappen waarschijnlijk toch niet precies waar het om gaat (want dan was het ze niet overkomen) en zullen direct de HD/abuse medewerker gaan vragen of zij het kunnen oplossen. Dat kunnen ze niet, en dus direct onbegrip, gescheld en uiteindelijk meer sores. Afsluiten, regel zelf maar een expert. Zowieso, voor de meest gangbare virussen heeft xs4all voor elke klant GRATIS McAfee beschikbaar.
[...]
Een foutje is tot daar aan toe, als jou exchange/wat voor mailserver dan ook loopt te spammen merk je dat als beheerder zijnde als het goed is op. Veel meer mailvolume dan normaal, meer verbruik van resourches op die servers dan normaal. Bij kleine bedrijven valt dat op, en zijn er tools voor om abnormaal gedrag te monitoren en door te geven (dmv mail/sms).
[...]
Goh, een collega van me kent alle ins en outs van XS4All (vriendjes met de oprichter), en het is echt niet KPN die daar voor de rotzooi zorgt. Administratief is het al jaren een zooitje. Dat heb ik ook meegemaakt: een rekeningnummer wijziging niet doorvoeren en je dan lomp afsluiten omdat het geld niet afgeschreven kan worden bijvoorbeeld.
Ik heb wat gedonder gehad met facturen van een pack abbonement (tijdelijk bij @home gezeten omdat de telefoonlijn in het nieuwe huis niet vrijgegeven kon worden) welke bleef doorlopen nadat ik xs4all weer omgezet had naar een adsl abbonement (dus adsl kosten + los nog een keer dat pack abbo). Dit is met 1 belletje naar factuurservice geregeld en bij de eerst volgende factuur keurig gecrediteerd en een brief gekregen met excuses en een overzicht van wat er gecrediteerd was.

Dan nog dit: De bereikbaarheid en kwaliteit van de HD is wel flink achteruit gegaan, zeker van de 1e lijns. Wanneer er iets uitligt, is dat vervelend en irritant. Wanneer ik een gewone vraag heb, of iets wat wel kan wachten, dan mail (via de hd pagina's) ik altijd. Binnen 3/4 dagen een volledig antwoord, vaak goed onderbouwd. Werkt net zo makkelijk, duurt iets langer, wellicht een alternatief voor sommige issue's.

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

Jan-E schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 17:47:
So what ;) Als je afgesloten wordt zal het vast om spam gaan dus technisch gezien kun je vast wel al het verkeer naar poortje 25 dichtzetten :) Probleem opgelost, nu de klant informeren.
Binnenkort wordt voor alle nieuwe XS4ALL Only abonnees automatisch een filter aangezet dat de poorten tot en met niveau 3 dicht zet. Er komen 5 filterniveaus, in strengheid oplopend:

Nieuwe abonnees krijgen dan automatisch niveau 3. En oude abonnees na verloop van tijd ook, tenzij ze zelf niveau 1 instellen.
Gelukkig heb ik dan nog XS4ALL via KPN. Veel minder problemen en als mensen poorten limiteren dan is dan bijna te triest voor woorden :D Als het goed is mag je XS4ALL nog gewoon hacken en krijg je een jaar internet toe :+ lijkt me toch leuk...

Application Layer 7 firewall, kijk dat zou interessant zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bas van der Doorn schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 17:13:
Mijn ervaring van vandaag vind ik echt onder de maat en je gaat je dan afvragen of ze inderdaad achteruit gaan. Als ik het zo lees hier lijkt dat wel het geval te zijn en dat is jammer. Ik hoop dat het tijdelijk is, Xs4all is toch altijd een vrij unieke provider geweest.
Ze waren ooit een unieke provider. Dit ook in de zin van het geven van aandacht aan de privacy van de klant, de vrijheid van meningsuiting en het hebben van aandacht voor 'burgerrechten in de digitale samenleving'. Tegenwoordig lijken ook die zaken er allemaal een stuk minder toe te doen. Dat kan in ieder geval worden afgeleid uit het feit dat XS4ALL aan zijn hostingklanten een product als Google Adwords verkoopt.
http://www.xs4all.nl/google/index.php.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Skinkie schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 20:45:
Gelukkig heb ik dan nog XS4ALL via KPN. Veel minder problemen en als mensen poorten limiteren dan is dan bijna te triest voor woorden :D
Gefeliciteerd. Dan zijn al jaren je poorten 135, 445 en 1434 gefilterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

Jan-E schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 03:07:
[...]
Gefeliciteerd. Dan zijn al jaren je poorten 135, 445 en 1434 gefilterd.
De problemen ging vooral over de storingspagina bij XS4ALL...

Dat mensen windows poorten filtert is gewoon triest :) Zeker in een NAT setup. Al moet ik zeggen dat, toen ik het nog nodig had, dit zeker niet gebeurde (eerste jaar ADSL). En alleenmaar kon op de inbel lijn van XS4ALL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscardt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-05 15:57
oscardt schreef op zondag 20 juli 2008 @ 15:18:
Wel wat offtopic maar weet iemand of je met voip van xs4all nog steeds "2 lijnen" kunt gebruiken, dus met 2 telefoons tegelijk kan bellen?
Niet met één telefoonnummer (en dus maar één SIP registratie). Met twee telefoonnummers natuurlijk wel. Betaal je wel dubbel als je allebei de lijnen een geografisch nummer wilt geven.
Nu eindelijk tijd gehad om de Fritz!box aan te sluiten. En ik kan wel met 2 telefoons tegelijkertijd bellen over hetzelfde voip nummer, bij de twee telefoontjes staat hetzelfde 085 nummer (heb voor de zekerheid de kabel naar de fixed line eruit gehaald)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
oscardt schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 11:22:
En ik kan wel met 2 telefoons tegelijkertijd bellen over hetzelfde voip nummer, bij de twee telefoontjes staat hetzelfde 085 nummer
Maar gaan beide telefoons ook over als je naar dat 085 nummer belt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscardt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-05 15:57
ja, zelfs de derde telefoon gaat over. Zowel bellen als gebeld worden kan tegelijkertijd.

Weet niet of het uitmaakt (heb immers alleen deze setup), maar ik heb een isdn huiscentrale op de fritzbox aangesloten, en op die centrale zitten 2 draadloze handsets, 1 analoge telefoon dmv een draadje aangesloten en de alarmcentrale dmv een draadje.

Heb uiteraard de alarmcentrale getest met voip, en de meldingen komen gewoon binnen.Had vooraf al wel een monteur aan de lijn gehad, die vertelde dat een VoIP prima kon, maar dat het vaak mis ging door onkundig aansluiten en dat daarom vaak wordt gesteld dat alarmcentrales niet aangsloten kunnen worden.

Overigens had gisteren weer iemand van de helpdesk aan de telefoon (had per ongeluk een VoIP Flat Fee Small aangevraagd ipv VoIP out bij een 085 en wou dat cancelen) en die beweerde dat ik geen huiscentrale kon aansluiten op de fritzbox, want dat zou niet werken. Heb hem toen maar even verteld dat ik hem via de huiscentrale bel en dat dat zo te zien prima lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blablable
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-04 23:48
Ben zelf net overgestapt van Xs4all naar telfort internet. Voor 20,- een 20 ,bit lijn (max download van 16 mbit hier). Xs4all kan hier gewoon niet tegenop, je betaald in verhouding erg veel voor een relatief trage lijn. Voorheen was de service van xs4all hegeen wat me weerhield om over te stappen. Nu ik bij Telfort zit (wat me overigens zeer goed bevalt) heb ik nog geen een keer problemen gehad. Xs4all is naar mijn menig handig als je niet veel van pc's ect snap. Een goede helpdesk kan dan erg handig zijn. Aangezien "wij" tweakers zijn denk ik dat die extra service niet nodig is en er dus geen enkele reden overblijft om bij xs4all te blijven. Zeker niet voor het geld en de snelheid die je dan krijg.

Een zeer tevrenden telfort klant. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Anoniem: 270777 schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 00:55:
Ze waren ooit een unieke provider. Dit ook in de zin van het geven van aandacht aan de privacy van de klant, de vrijheid van meningsuiting en het hebben van aandacht voor 'burgerrechten in de digitale samenleving'. Tegenwoordig lijken ook die zaken er allemaal een stuk minder toe te doen. Dat kan in ieder geval worden afgeleid uit het feit dat XS4ALL aan zijn hostingklanten een product als Google Adwords verkoopt.
http://www.xs4all.nl/google/index.php.
Ik had hier ook een brief van gekregen, leek er meer op dat ze hun hostingpraktijken een boost wilde geven. (dat blijft ook een killer-market).

Wel nu de eerste stappen gemaakt om te gaan overstappen naar kabel, adsl is voor mij toch (zeker qua afstand) een dead-end. Zelfde probleem als bij adsl en KPN, zit ik weer met 2 verschillende partijen voor kabel-internet. En natuurlijk ook daar het mooie kastje-muur gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OruBLMsFrl

OruBLMsFrl

Silence Promo Crew

Mijn ouders hebben inmiddels weer internet. Bleek ook nog een rootkit op die machine te zijn gedownload, dus die wordt mooi opnieuw geinstalleerd. Afsluiting ongedaan maken was binnen een uur na mijn mailtje geregeld, niets dan lof daarvoor. De web proxy ondersteund trouwens wel gewoon https in tegenstelling tot wat ik gelezen had op de website, dus dat was ook een grote meevaller.

Al met al geen slechte service, hoewel die Xs4all pagina als je tijdelijk afgesloten wordt best ook de oorzaak meteen zou kunnen laten zien. Of in ieder geval het adres van de proxy, wwwproxy.xs4all.nl. Dan kunnen mensen nog doorsurfen (naar de xs4all webmail anyone?) in plaats van dood in het water liggen. Dat Demon mail verhaal en de moeite om de loginnaam te krijgen vind ik ook absoluut onder de maat, stuur zoiets even per post of zo.

Mcafee draaide trouwens op beide computers, met updates, maar kijk hier eens hoeveel scanners dat virus detecteerden toen http://www.virustotal.com...1450e38a7fbb473faefb93263
McAfee niet in ieder geval. Naar mijn idee is toch wel alles gedaan wat je vanuit een normaal stel internetters kunt verwachten. Een virusscanner, firewall en een pc met alle updates. Twee keer klikken omdat je dacht dat die greeting card van een kennis kwam en baf, pc naar de klote en internet 'uit'.

Met de afsluitpolicy ben ik het in principe eens, mits goed uitgevoerd. Dat je geen spam en virussen het internet op wilt laten via jouw verbinding, prima. Maar dat kan toch vrij effectief door uitgaand een aantal poorten dicht te zetten in plaats van meteen alles. Service is er ook nog een keer natuurlijk en naar mijn idee wordt er ook genoeg betaald om daar recht op te hebben. Als ze even hadden gebeld hadden mijn ouders die PC uit kunnen zetten, maar op de andere pc wel nog gewoon kunnen e-mailen. Best handig als je met een spoedklus van de zaak zit, nu moest die worden afgehandeld over de backup-inbelverbinding, ook van Xs4all trouwens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OruBLMsFrl

OruBLMsFrl

Silence Promo Crew

Jan-E schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 17:47:
Afgesloten worden voor spammen en dan opmerken dat trojans meer poorten gebruiken. Leuk, maar uitgaand 25 dicht en het spamprobleem ben je kwijt. Dus voor dat moment stopt ook de overlast voor de rest van het internet.
Leuke klus. Per dag meer dan 100 mensen proberen te bereiken omdat er een zombie bezig is. En terwijl je die mensen probeert te bereiken stuurt dat ding gewoon 100-200 mailtjes per minuut de deur uit.
Tijdelijk even alles dichtzetten, bellen, wachten tot de pc uitstaat en zet je het weer open (meteen meekijken of de spam weer begint), tenzij de klant zegt laat maar even dicht staan. Vijf tot tien minuten bellen per klant kost je misschien vijf tot tien euro maximaal, dat moet toch makkelijk kunnen? Mijn moeder zal heus geen links in e-mails waar ze ook maar een beetje over twijfelt aanklikken hoor, als ze na dit voorval uberhaupt nog links durft aan te klikken.
Welja, gewoon een paar uur abuse van 100 nieuwe gevallen per dag accepteren. Hoe snel denk je dat XS4ALL dan opduikt in allerlei blocklists?
Niet zo snel, daar moet je toch echt beter je best voor doen, zeker als je bovenstaande maatregelen toepast (direct tijdelijk afsluiten, dan contact zoeken).
Nee, dat is niet tijdelijk. Het is al jaren het beleid om zombies direct af te sluiten. Het zal de komende jaren alleen maar strenger worden.
Dan hoop ik dat ze de proxyinstellingen toch wel even op dat meldingsschem erbij zetten, met uitleg hoe je hem instelt voor de populaire browsers erbij. Internet is ook steeds belangrijker, dus mensen zomaar afsluiten is ook minder en minder acceptabel. Met VoIP heb je niet eens telefoon meer, als je dan ook nog IPTV hebt zit je helemaal in het donker.
Niets doen is ook fout, maar een weerloos jochie knock-out meppen omdat ie in de wijk net ook bij mensen met een Nee-Nee sticker op de brievenbus deur aan deur reclame heeft bezorgd omdat zijn oom zei dat dat goed was is ook geen porum. Dat je dat jochie dan vermanend toespreekt prima, maar daar blijft het wat mij betreft bij. Als je dan echt kwaad moet worden, pak dan de oom (botnetbeheerder/virusschrijver) en niet het jochie (zombie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OruBLMsFrl

OruBLMsFrl

Silence Promo Crew

Waarvoor dank, ouders zitten nu op niveau 4. Internet doet het weer prima zeggen ze, dus dat lijkt voor normaal gebruik geen enkel probleem. Beetje vreemd ook dat ze nieuwe klanten op niveau 3 zetten ipv 4, hoeveel mensen hebben nu zelf een DNS (53), RPC (2967 en 2968) of SQL (1433) server die extern beschikbaar moet zijn over een consumentenlijntje?
Ik hoop trouwens dat ook poort 25 naar buiten het xs4all netwerk standaard wordt dichtgezet, want dit filter is alleen inkomend, niet uitgaand toch? Anders regel ik dat wel op de router, mail gaat toch nooit via poort 25 naar buiten in het geval van mijn ouders (eigen server). Gewoon standaard dezelfde poorten uitgaand blokkeren als inkomend, wat het waard is om af te schermen is voor malware dus kennelijk leuk om aan te vallen. Alleen poort 53 uitgaand is wel handig, anders moet je zoveel cijfertjes onthouden ;). Maar ook die hoeft alleen binnen het xs4all netwerk beschikbaar te zijn en eventueel nog richting opendns of iets dergelijks.
Al met al doet Xs4all het toch niet erg slecht, maar ze hebben nog wel wat werk te doen :Y)

[ Voor 7% gewijzigd door OruBLMsFrl op 25-08-2008 17:39 . Reden: Het was eerst een grote bende ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeGek
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22-04 16:31

TeGek

Engineer in hart en nieren.

Bas van der Doorn schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 17:36:
[...]

Waarvoor dank, ouders zitten nu op niveau 4. Internet doet het weer prima zeggen ze, dus dat lijkt voor normaal gebruik geen enkel probleem. Beetje vreemd ook dat ze nieuwe klanten op niveau 3 zetten ipv 4, hoeveel mensen hebben nu zelf een DNS (53), RPC (2967 en 2968) of SQL (1433) server die extern beschikbaar moet zijn over een consumentenlijntje?
Ik hoop trouwens dat ook poort 25 naar buiten het xs4all netwerk standaard wordt dichtgezet, want dit filter is alleen inkomend, niet uitgaand toch? Anders regel ik dat wel op de router, mail gaat toch nooit via poort 25 naar buiten in het geval van mijn ouders (eigen server). Gewoon standaard dezelfde poorten uitgaand blokkeren als inkomend, wat het waard is om af te schermen is voor malware dus kennelijk leuk om aan te vallen. Alleen poort 53 uitgaand is wel handig, anders moet je zoveel cijfertjes onthouden ;). Maar ook die hoeft alleen binnen het xs4all netwerk beschikbaar te zijn en eventueel nog richting opendns of iets dergelijks.
Al met al doet Xs4all het toch niet erg slecht, maar ze hebben nog wel wat werk te doen :Y)
Als XS4all poort 25 dichtgooit is dit uitgaand en binnenkoment, Ik hoop dat ze dit niet doen want dan zullen ze aardig wat klante verliezen die zelf hun mailserver draaien. Dit zijn er toch best veel.

PoSh Fan? Automation? RMM? blog - op zoek naar een nieuwe job? kijk dan hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OruBLMsFrl

OruBLMsFrl

Silence Promo Crew

TeGek schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 21:20:
Als XS4all poort 25 dichtgooit is dit uitgaand en binnenkoment, Ik hoop dat ze dit niet doen want dan zullen ze aardig wat klante verliezen die zelf hun mailserver draaien. Dit zijn er toch best veel.
Voor de volledigheid de omschrijvingen bij de beveiligingsniveau's. Als je een mailserver draait kies je voor niveau 1 of 2, daar staat 25 nog gewoon open.

Niveau Gevolgen voor uw computergebruik
1 Enkele veel misbruikte poorten zijn beveiligd. XS4ALL past deze beveiliging al jaren toe, u kunt normaal gebruik blijven maken van alle mogelijkheden van uw internetverbinding.

2 Strengere beveiliging die faciliteiten over Windows-netwerken via internet onmogelijk maakt. Dit niveau beveelt XS4ALL aan voor klanten die een mailserver op hun eigen internetverbinding hebben draaien.

3 Aanbevolen aan vrijwel alle XS4ALL-abonnees. De meest misbruikte poorten zijn beveiligd, en misbruikers hebben niets aan uw computer om spam te versturen of virussen te verspreiden. Normaal www- verkeer, mailverkeer via XS4ALL servers en VoIP (Bellen via XS4ALL) is mogelijk. Zie ook hieronder het voorbeeld over 'normaal' gebruik.
Let op: gebruikt u een eigen mailserver, dan is deze alleen via het XS4ALL-netwerk te benaderen. E-mail moet dus via de servers van XS4ALL lopen.

4 Een strenger niveau dat computers beveiligt tegen aanvallen die speciaal gericht zijn op specifieke servertaken (zoals SQL, DNS). Draait u geen eigen servers, dan kunt u dit niveau gebruiken.

5 Het strengste niveau dat de hoogste beveiliging biedt. Dit niveau beveelt XS4ALL niet aan voor zakelijke gebruikers. Normaal gebruik van internet faciliteiten blijft mogelijk, zoals mail via pop, imap, en ook het www blijft te benaderen. Specifieke toepassingen zoals peer-to- peer verkeer en virtual private networks (vpn) kunnen hinder ondervinden van dit beveiligingsniveau. Met dit niveau is geen enkele server mogelijk op uw internetverbinding.

Maar inderdaad, uitgaand verkeer naar poort 25 is dus alleen op het xs4all netwerk nog actief als je op niveau 3 of hoger draait. Beetje raar dat nergens duidelijk staat dat alle verkeer naar buiten het xs4all netwerk op deze poorten geblokkeerd wordt. Wel een goede zaak, kun je in ieder geval niet ongemerkt overlast veroorzaken.

[ Voor 9% gewijzigd door OruBLMsFrl op 26-08-2008 10:04 . Reden: Ik snapte er weer even niets van ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 152635

xs4all houdt hopelijk zijn/haar idealen. De rest daarover heb ik mijn verwachtingen bijgesteld.

Wat ik denk dat helpt is er een vereniging van maken met een gebruikers bestuur.

Als we met z'n allen 100 euro insteken kopen we het op en nemen zelf het heft in handen.

Wie doet mee?

Rufus Kohn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
XS4ALL kan er ook vrij weinig aan doen als er in Amsterdam iets goed fout gaat. Of wilde je NIKHEF opkopen voor 100 euro de man? ;)

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-05 20:01
Ik ben eergisternacht afgesloten wegens abuse, volgens XS4All wegens hack pogingen. Zelf uiteraard van geen kwaad bewust en ook geen idee wat het kan zijn geweest. Ik heb een Werkstation, laptop die 24/7 aan staat, iPhone die soms op het wireless zit en tijdelijk een linux machine staan, en ja.. nog een PC van m'n zus die het wellicht kan zijn geweest.

Anyway, alles heel grondig gescanned, maar niet echt iets gevonden. Werkstation opnieuw geinstalleerdn en iPhone ook, laptop niet opnieuw geinstalleerd maar wel 3 virusscanners gebruikt, maar ben er vrij zeker van dat het daar sowieso niet vanaf komt omdat ik daar nooit op sites browse.

Maargoed de oorzaak maakt niet zoveel uit in dit verhaal, ik ben gisteravond ruim 4 uur bezig geweest om alles te fixen/opnieuw installeren en heb alles netjes in een email samengevat naar XS4All, maar helaas nog geen antwoord gehad.

Weet iemand hoe lang een reactie gemiddeld ongeveer duurt? Ik snap dat je word afgesloten als je misbruik maakt van je verbinding, maar geef dan in ieder geval zoveel mogelijk info, met "hack pogingen" kan het van alles zijn van een vijftal devices, lekker handig om voor mij uit te zoeken waar het vandaan komt. Ik neem aan dat ze ook gewoon logs mee zouden kunnen sturen.

Verder erg jammer dat je niet kan bellen om het te bespreken of jezelf zoals iemand eerder zei in dit topic weer kan aansluiten als je er zelf zeker van bent dat je weer veilig bent. Nu is het maar "wachten" tot Xs4All een keer gaat reageren, wat in feite nog maanden kan duren, ik heb geen poot om op te staan.

57696520646974206c65657374206973206e657264

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Dat kan twee dagen duren is mijn ervaring. Kreeg ik het excuus dat de abuse afdeling het nogal druk had. Sluit dan geen klanten (ook bedrijven) af als je niet de mankracht hebt om ze weer te deblokkeren :/

Niets mis met spammers van het net af mikken, maar zorg dan ook dat je abuse afdeling te bereiken is zodat men weer online kan... Een alleen per email bereikbare afdeling die er twee dagen over doet om te reageren is nogal kansloos, en dat kost je op zeker klanten of het nou terecht was allemaal of niet.

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelmagic
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:05

Pixelmagic

Ubergeek

strandbal schreef op donderdag 19 november 2009 @ 17:50:
Dat kan twee dagen duren is mijn ervaring. Kreeg ik het excuus dat de abuse afdeling het nogal druk had. Sluit dan geen klanten (ook bedrijven) af als je niet de mankracht hebt om ze weer te deblokkeren :/

Niets mis met spammers van het net af mikken, maar zorg dan ook dat je abuse afdeling te bereiken is zodat men weer online kan... Een alleen per email bereikbare afdeling die er twee dagen over doet om te reageren is nogal kansloos, en dat kost je op zeker klanten of het nou terecht was allemaal of niet.
Kan me helemaal vinden er in, vanmiddag om 15:00 afgesloten zonder duidelijke opgaaf van reden (alleen misbruik/hacking) en abuse gaat lekker om 17:00 naar huis. Mededeling van helpdesk: u bent niet de enige meneer, en ze hebben het best wel druk.

Plaats dan gewoon meer mensen en langere openings tijden in plaats van mensen zonder echte opgaaf van reden af te sluiten. Overigens totaal niets te vinden aangaande mogelijk abuse, dus vraag me ook nog eens af of het terecht is.

Iemand nog een suggestie voor een goed alternatief voor internet en voip na 10 jaar Xs4all ?

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:32
WindPowered schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 19:12:
[...]

Kan me helemaal vinden er in, vanmiddag om 15:00 afgesloten zonder duidelijke opgaaf van reden (alleen misbruik/hacking) en abuse gaat lekker om 17:00 naar huis. Mededeling van helpdesk: u bent niet de enige meneer, en ze hebben het best wel druk.

Plaats dan gewoon meer mensen en langere openings tijden in plaats van mensen zonder echte opgaaf van reden af te sluiten. Overigens totaal niets te vinden aangaande mogelijk abuse, dus vraag me ook nog eens af of het terecht is.

Iemand nog een suggestie voor een goed alternatief voor internet en voip na 10 jaar Xs4all ?
Heb je misschien een iPhone op je verbinding gehad, eentje die is gejailbraked?
Zo ja, geef dat dan door, schijnen namelijk meer klanten een probleem mee hebben gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelmagic
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:05

Pixelmagic

Ubergeek

Dat werd me inderdaad gevraagd, maar heb geen iPhone dus dat kan het niet zijn

Edit: ondertussen heeft de abuse afdeling op zaterdagmiddag mijn verbinding weer actief gemaakt.

[ Voor 39% gewijzigd door Pixelmagic op 23-01-2010 16:57 ]

PVoutput van mijn 4950Wp

Pagina: 1 2 Laatste