voor een standaart niet-speciaal niet-oc mAtx moederbord is dit volgens mij wel netjes
dat is wat ik bedoelde
Biiiijjjna, heb zowiezo de voorkeur voor de P45 toen naar voren kwam dat de 790GX geen on-board FireWire zou krijgen.timbosie schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 17:04:
... ik geloof dat Black Ninja-mod er al 1 heeft besteld ...
Helaas zijn er ook een aantal dingetjes tussengekomen (lees: Belastingdienst & CJIB) die de boel vertragen. De DDR3-versie komt ook over niet al te lange tijd, maar dat hangt dan meer van de geheugenprijzen af.
Anandtech heeft vrijdag trouwens nog een review van de JR 790GX online gezet
OWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWAbductor schreef op maandag 22 september 2008 @ 09:50:
[...]
Helaas zijn er ook een aantal dingetjes tussengekomen (lees: Belastingdienst & CJIB) die de boel vertragen. De DDR3-versie komt ook over niet al te lange tijd, maar dat hangt dan meer van de geheugenprijzen af.
Anandtech heeft vrijdag trouwens nog een review van de JR 790GX online gezet
CIJB shit
mij kunnen ze ook heel dik pakken
maar ben tot nu toe nog nie gesnapt
maarja ik w8 met mn M-atx boardje totdat er meer bekend is of die DDR 3 AMD socket AM3+ cpu's ook op socket AM2+ werken het ziet er wel naar uit dat het mogelijk is ik hoop het want dan koop ik gewoon een AM2+ boardje en met een bios update kan ik dan ook zon gloednieuwe AMD erin prikke
[ Voor 9% gewijzigd door timbosie op 22-09-2008 15:55 . Reden: typos ]
Anoniem: 8819
amd3+ werk ook op amd2+ borden .
Dat was al bekent omdat de amd3+ ddr2 en ddr3 controller hebben.
Er komt alleen een bord uit speciaal voor de amd3+ zodat je ddr3 kan gaan gebruiken.
Alleen amd2+ cpu passen niet in een bord met ddr3 omdat deze cpu geen ddr3 controllers hebben.
Ze passen het bord ook zo aan dat de amd2+ er niet in past (wel met een hamer)
Dat was al bekent omdat de amd3+ ddr2 en ddr3 controller hebben.
Er komt alleen een bord uit speciaal voor de amd3+ zodat je ddr3 kan gaan gebruiken.
Alleen amd2+ cpu passen niet in een bord met ddr3 omdat deze cpu geen ddr3 controllers hebben.
Ze passen het bord ook zo aan dat de amd2+ er niet in past (wel met een hamer)
http://www.pchut.nl/productenv.php?id=137500
Zo te zien leverd PC Hut ze eindelijk
Helaas heb ik al voor 123 euries al bij HPM besteld. Wacht alleen nog op mn CPU & boxkastje, dan kan ik eindelijk beginnen met inbouwen
Zo te zien leverd PC Hut ze eindelijk
flickr Canon 5D Mark II | Canon 5D Mark III | 35mm f/1.4L | 50mm f/1.8 | 85mm f/1.2L II | 16-35mm f/2.8L II | 24-70mm f/2.8L | 70-200 f/2.8L IS
Anoniem: 220968
Ik heb de JR P45 besteld bij HPMcomputer. Lanbox Lite heb ik al en morgen komt een E5200 en PC6400 geheugen binnen. Ik zal mijn bevindingen hier posten, moederbord en CPU is nog niet veel over te vinden op internet!
Heb gisteren mijn nieuwe pc spullen gehad. Thermaltake Lanbox lite, DFI Lanparty P45, E8400 etc.
Alleen de SATA aansluitingen komen precies tegen de harddisk box aan van de behuizing. Je moet dus of zelf dremelen of de hard disk in de andere slot doen, maar dan zit ie dus op z'n zij, waar ik liever heb dat ie gewoon plat ligt.
Alleen de SATA aansluitingen komen precies tegen de harddisk box aan van de behuizing. Je moet dus of zelf dremelen of de hard disk in de andere slot doen, maar dan zit ie dus op z'n zij, waar ik liever heb dat ie gewoon plat ligt.
DFI heeft z'n eerste nVidia bordje bekend gemaakt:
De DFI LP JR GF9400–T2RS

Zoals de naam al verraadt is dit µATX mobo'tje voorzien van nVidia's MCP7A-U GF9400 chipset met een onboard GeForce 9400 GPU, niet de verwarren met de MCP7A-S GF9300 chipset die over een lager geclockte onboard GeForce 9300 GPU beschikt.
Verder zijn de volgende specs bekend gemaakt:
- Intel S775 Core2 Duo, Quad, Extreme enz.
- DDR2 tot zowiezo 1066MHz
- Solid Capacitors
- 1x x16 PCI-e 2.0 Slot en Hybrid-SLI support
- 1x x2 PCI-e Slot
- 1x 32-bit PCI Slot
- 4-phase digitale PWM met 12 Mosfets
- 1 Gbps LAN
- ALC885-chip voor 8-kanaals HD audio
De DFI LP JR GF9400–T2RS
Zoals de naam al verraadt is dit µATX mobo'tje voorzien van nVidia's MCP7A-U GF9400 chipset met een onboard GeForce 9400 GPU, niet de verwarren met de MCP7A-S GF9300 chipset die over een lager geclockte onboard GeForce 9300 GPU beschikt.
Verder zijn de volgende specs bekend gemaakt:
- Intel S775 Core2 Duo, Quad, Extreme enz.
- DDR2 tot zowiezo 1066MHz
- Solid Capacitors
- 1x x16 PCI-e 2.0 Slot en Hybrid-SLI support
- 1x x2 PCI-e Slot
- 1x 32-bit PCI Slot
- 4-phase digitale PWM met 12 Mosfets
- 1 Gbps LAN
- ALC885-chip voor 8-kanaals HD audio
Monster-review van de JR P45 van maarliefst 14 pagina's(!) op Hardware Canucks.
Setup: Xeon E3110 @ 4066MHz met CF... en dat alles watergekoeld
Overigens geeft Alternate NL je de mogelijkheid om via hun de DFI-bordjes te bestellen vanuit Alternate DE.
Prijs 139,- (!) en 1 week levertijd.
Vooralsnog zien zij nog geen behoefte hun DFI-assortiment uit te breiden.
Setup: Xeon E3110 @ 4066MHz met CF... en dat alles watergekoeld
Overigens geeft Alternate NL je de mogelijkheid om via hun de DFI-bordjes te bestellen vanuit Alternate DE.
Prijs 139,- (!) en 1 week levertijd.
Vooralsnog zien zij nog geen behoefte hun DFI-assortiment uit te breiden.
Ik heb de P45 al een weekje nou en bevalt me prima, enige wat me opviel is dat ik de Vcore niet lager kan zetten dan de default waarde. Wel jammer, want de meeste core2duo's kunnen met minder spanning overweg waardoor cpu temp lager kan en je minder last van lawaai hebt.
Overklokken ben ik nog niet aan toegekomen maar dat zit met DFI altijd wel snor.
Overklokken ben ik nog niet aan toegekomen maar dat zit met DFI altijd wel snor.
Moet je ff kijken of dat aan je BIOS-revisie ligt.FlyEragon schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 23:38:
Ik heb de P45 al een weekje nou en bevalt me prima, enige wat me opviel is dat ik de Vcore niet lager kan zetten dan de default waarde....
En anders kijken hoeveel extra MHz'en je uit je stock Vcore kan halen
Het enige waarop je je niet moet verkijken is dat het nogal aardig wat tijd en moeite kan kosten om een stabiele FSB van 500 te halen op de P45 JR. Lees de bevindingen maar in die monsterreview. Daar ging het absoluut niet zonder slag of stoot.FlyEragon schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 23:38:
Ik heb de P45 al een weekje nou en bevalt me prima, enige wat me opviel is dat ik de Vcore niet lager kan zetten dan de default waarde. Wel jammer, want de meeste core2duo's kunnen met minder spanning overweg waardoor cpu temp lager kan en je minder last van lawaai hebt.
Eigenlijk is precies hetzelfde aan de gang met de P45 T2RS Plus. In alle reviews wordt dat bord geprijst voor de mogelijkheid van een fsb van 600MHz of zelf hoger, veelal geillustreerd met een paar leuke CPU-Z screenshots en SuperPi runs.
Maar onderwerp diezelfde FSB van 600Mhz maar eens aan een lange Prime of Orthos sessie en dan kom je snel van een koude kermis thuis. Die 600Mhz is namelijk nagenoeg niet voor long-term use stabiel te krijgen.
Ik heb nog nergens, maar dan ook nog nergens een screenshot gezien van 12 uur prime van bijvoorbeeld 7x600 op de P45 T2RS Plus. Wel van 10x450, 9x500 of 6x600 (maar goed da's maar 3600MHz).
Leuk en aardig allemaal dat een bord 600MHz haalt maar als je er alleen 3600MHz mee kan doe en je proc doet 4500Mhz dan heb je er niet zo veel aan imho.
Als ik die review van Hardware Canuck en de diverse fora lees lijkt me hetzelfde aan de gang met de P45 JR maar dan met een 500MHz fsb die niet goed stabiel te krijgen is.
i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover
Zo ver wil ik hem ook niet klokken, alles zit in een thermaltake lanbox lite gepropt samen met een 4850, met nagenoeg geen fans, dus 3,6 Ghz is voor mij zat. Wordt ie ook niet zo warm.
Het is wel vaag dat sommige reviewers spreken van dual PCIe x16 sloten, terwijl deze in dual modus op 8x draaien.
ExtremeCPU:
It is safe to say that DFI has a huge winner on their hands with the dual PCIe x16 slot LanParty Jr P45 T2RS.
ExtremeCPU:
It is safe to say that DFI has a huge winner on their hands with the dual PCIe x16 slot LanParty Jr P45 T2RS.
Het zijn x16-sloten omdat GFX-kaarten nu eenmaal die aansluiting hebben, maar ze zijn hard-wired op x8.
Als je aan de onderkant van het mobo kijkt, zie je dat de pinnen maar tot halverwege de sloten lopen i.p.v. over de gehele lengte.
Als je aan de onderkant van het mobo kijkt, zie je dat de pinnen maar tot halverwege de sloten lopen i.p.v. over de gehele lengte.
Sterker nog, het is zelfs zo zo dat het eerste PCIe 16x slot zelfs altijd op 8x loopt bij dit bord, ongeacht of je met 1 of twee GFXkaaren draait. (itt andere borden met een p45 chipset die wel netjed op 16x draaien met maar 1 kaart, zoals we gewend zijn)
Maar goed, als je CF gaat draaien maakt het niet uit want dat zit je zowiezo op 8x speeds
Crossfire results did make the JR P45-T2RS shine with huge gains in benchmarks and games when moving to two cards. But we should mention the max 8x PCI-E slot speed. Even with a single graphics card, only a maximum of 8x PCI-E is available where many competitor P45 boards allow for 16x when a single card is used. While,the difference is not noticeable with the HD3870 used in these tests this could be a different story with the latest top-end GPU.
bron: hardwarecanucks.com
Nog wat anders, ik zou wel voor de PLUS versie gaan van dit bord als je lekker wilt overklokken, lees net het volgende in die grote review:
...The PLUS version of the board adds a second MOSFET cooler over the voltage regulation IC area to allow for more extreme voltages to be used.
Maar goed, als je CF gaat draaien maakt het niet uit want dat zit je zowiezo op 8x speeds
Crossfire results did make the JR P45-T2RS shine with huge gains in benchmarks and games when moving to two cards. But we should mention the max 8x PCI-E slot speed. Even with a single graphics card, only a maximum of 8x PCI-E is available where many competitor P45 boards allow for 16x when a single card is used. While,the difference is not noticeable with the HD3870 used in these tests this could be a different story with the latest top-end GPU.
Nog wat anders, ik zou wel voor de PLUS versie gaan van dit bord als je lekker wilt overklokken, lees net het volgende in die grote review:
...The PLUS version of the board adds a second MOSFET cooler over the voltage regulation IC area to allow for more extreme voltages to be used.
[ Voor 72% gewijzigd door Demon_Eyez op 25-10-2008 22:53 ]
i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover
Hou je er wel rekening mee dat de PLUS-versie full-ATX is, dus LP DK P45-T2RS Plus. Één van de andere features is dat de Plus over 8 SATA-poorten beschikt, iets wat op de JR niet pastDemon_Eyez schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 10:13:
...
...
Dat bord heb ik zelf. Maar als ik het zo lees bedoelen ze toch de de plus versie van de JR?
Edit
laat maar , je hebt gelijk. Ik had beter moeten kijken naar de foto's van het bord. Heb m'n post even aangepast.
Edit
laat maar , je hebt gelijk. Ik had beter moeten kijken naar de foto's van het bord. Heb m'n post even aangepast.
[ Voor 42% gewijzigd door Demon_Eyez op 25-10-2008 22:53 ]
Nevermind.
Trouwens over andere versies v/d JR gesproken...
nVidia heeft van een aantal X58-borden de SLI-support bevestigd, één van die borden is de LP JR X58-T3H, dus hou dit topic goed in de gaten
Trouwens over andere versies v/d JR gesproken...
nVidia heeft van een aantal X58-borden de SLI-support bevestigd, één van die borden is de LP JR X58-T3H, dus hou dit topic goed in de gaten
Nou, het is een poosje stil geweest, hopende op meer nieuws over het nieuwste DFI speeltje, maar helaas...
Ondertussen is er op Bit-Tech een review verschenen waar ze toch net iets dieper ingaan op de algemene prestaties ipv alleen maar OC'en.
Ondertussen is er op Bit-Tech een review verschenen waar ze toch net iets dieper ingaan op de algemene prestaties ipv alleen maar OC'en.
Eej thanx voor het levend houden van dit topic
Aangezien ik al 6 jaar alleen maar DFI borden verslijt vind ik elk stukje info over hun borden altijd wel interessant
Dan zal je dit stukje info ook wel leuk vinden 
Het nieuwe speeltje heet dus officiëel de LANparty JR X58-T3H6.
En wat pics (tnx 2 VR-Zone):

Qua layout is er heel veel gelijkenis met de JR P45, de belangrijkste verschillen (buiten het kleurtje dan):
- 7 fan-headers ipv 3, hiervan is er 1 de 4-pin PWM-header voor de CPU-fan.
- 6-phase digitale PWM ipv 4-phase, ook wel logisch: Core i7 is standaard al QuadCore.
- 6 DDR3-banken ipv 4 DDR2-banken, dit vanwege Triple Channel DDR3.
- SLI-support én Quad Crossfire.
Helaas is er geen foto van de onderkant beschikbaar, dus er is nog geen zekerheid of de 2 x16-sloten ook daadwerkelijk x16 zijn ipv van hardwired x8 zoals op de JR P45.
So stay posted...
Het nieuwe speeltje heet dus officiëel de LANparty JR X58-T3H6.
En wat pics (tnx 2 VR-Zone):

Qua layout is er heel veel gelijkenis met de JR P45, de belangrijkste verschillen (buiten het kleurtje dan):
- 7 fan-headers ipv 3, hiervan is er 1 de 4-pin PWM-header voor de CPU-fan.
- 6-phase digitale PWM ipv 4-phase, ook wel logisch: Core i7 is standaard al QuadCore.
- 6 DDR3-banken ipv 4 DDR2-banken, dit vanwege Triple Channel DDR3.
- SLI-support én Quad Crossfire.
Helaas is er geen foto van de onderkant beschikbaar, dus er is nog geen zekerheid of de 2 x16-sloten ook daadwerkelijk x16 zijn ipv van hardwired x8 zoals op de JR P45.
So stay posted...
Een P45 moet normaal of 2 x8 of 1 x16 kunnen, maar die laatste optie hebben ze helaas weggelaten.
Dus zo vanzelfsprekend is het helaas niet...
Dus zo vanzelfsprekend is het helaas niet...
P45 is 1x16 of 2x8, wat bedoel je met weggelaten ?
De JR P45 kan alleen maar 2 x8 of 1 x8 leveren.
Dus als je er bijv. maar 1 4870 er in stopt werkt'ie maar op x8 ondanks dat de kaart x16 is. Kan je de 2e slot ook maar meteen gebruiken.
Dus als je er bijv. maar 1 4870 er in stopt werkt'ie maar op x8 ondanks dat de kaart x16 is. Kan je de 2e slot ook maar meteen gebruiken.
Ik vraag me af of dat zo is. Heb geen ervaring met de JR maar ben dr vrij zeker van dat mijn P45 DK met 1 kaart x16 draait. Waarom zou dit op de mATX variant anders zijn ?
Anoniem: 126513
http://www.dfi.com.tw/por...dowstate=normal&mode=view2 PCI Express (Gen 2) x16 slots dimensionally with x8 transfer rate lanes only (8-lane ports) - 2-way CrossFire: One slot operating at x8 (8-lane port) or two slots each operating at x8 (8-lane ports) bandwidth
Beetje minder idd.
Het is helaas zo, waarom heb ik niet kunnen vinden, maar daar heeft zowiezo alleen de JR. Jouw DK, maar ook de BI en UT hebben dat weer niet.
De aankondiging laat mij stiekum twijfelen of ik nog door moet sparen voor de i7 920 met 6GB/9GB DDR3, of dat ik het 'gewoon' op een E8400 met 8GB DDR2 houdt.
Denk dat het game-technisch weinig uitmaakt wanneer ik 2 4850's in CF draai.
Of vergis ik me?
De aankondiging laat mij stiekum twijfelen of ik nog door moet sparen voor de i7 920 met 6GB/9GB DDR3, of dat ik het 'gewoon' op een E8400 met 8GB DDR2 houdt.
Denk dat het game-technisch weinig uitmaakt wanneer ik 2 4850's in CF draai.
Of vergis ik me?
Interessant. Ik vraag me wel af hoeveel markt hiervoor is. De meeste serieuze gamers die willen toch een grote kast en PC met alles erop en eraan. Die gaan ook niet 2 PC's kopen, eentje voor Lanparties. Ook als ik dit topic bekijk dan zie ik voornamelijk Abductor reageren en van andere is er niet zoveel interesse.
[ Voor 21% gewijzigd door The Source op 11-01-2009 16:36 ]
Hehe, tja wat kan ik zeggen. Ik heb gewoon veel interesse in krachtige en compacte oplossingen. Draai al jaren µATX en het hoeft van mij dus ook niet groter.
Iemand ervaring met het prikken van 8GB of meer in een DFI LP JR P45? Ben namelijk van plan om een nieuwe kleine setup te bouwen met zo'n board en heb al 4GB in m'n huidige rig draaien. Graag wil ik er nog 4GB bijprikken en het geheel in een Lian Li V351A te proppen.
Antwoord stond notabene op de site, zucht.
http://shop.anfi-tec.de biedt trouwens ook waterkoelblokken voor de NB, SB & Mosfets! Niet om reclame te maken hoor, ik had nog nergens een degelijke waterkoel-oplossing gevonden voor de JR P45, vandaar dat ik dit even wilde delen met de andere Tweakers.
Als iemand nog een alternatief heeft voor deze blokken hoor ik dat graag!
Wie heeft er trouwens al een DFI JR P45 in een mATX-behuizing gestalleerd? Ik heb namelijk al een aantal keer gelezen dat gebruikers klagen over het gebrek aan ruimte voor de SATA-kabels, de SATA-connectors op het bord zijn op hun zij geplaatst, gewoon kabels halen met zo'n kantelstukje of eventueel zo'n tussenstuk halen met een bocht van 90 graden? Als die al bestaan.
http://shop.anfi-tec.de biedt trouwens ook waterkoelblokken voor de NB, SB & Mosfets! Niet om reclame te maken hoor, ik had nog nergens een degelijke waterkoel-oplossing gevonden voor de JR P45, vandaar dat ik dit even wilde delen met de andere Tweakers.
Wie heeft er trouwens al een DFI JR P45 in een mATX-behuizing gestalleerd? Ik heb namelijk al een aantal keer gelezen dat gebruikers klagen over het gebrek aan ruimte voor de SATA-kabels, de SATA-connectors op het bord zijn op hun zij geplaatst, gewoon kabels halen met zo'n kantelstukje of eventueel zo'n tussenstuk halen met een bocht van 90 graden? Als die al bestaan.
[ Voor 3% gewijzigd door m0nkey op 10-04-2009 07:41 ]
Weet iemand of de Asus-V70 cpu koeler hier op past (DFI Lanparty JR. P45-T2RS), heb nu mijn bord terug van RMA, maar wil niet weer die gare Intel stock koeler erop zetten omdat de push pins het bord helemaal krom trekken.
De V70 heeft een backplate en word met schroefjes bevestigd , alleen kan ik nergerns vinden of deze compatible is met de DFI Lanparty JR. P45-T2RS
De V70 heeft een backplate en word met schroefjes bevestigd , alleen kan ik nergerns vinden of deze compatible is met de DFI Lanparty JR. P45-T2RS
[ Voor 6% gewijzigd door FlyEragon op 16-12-2009 13:39 ]
Ik heb nou een nieuw mainbord teruggekregen van DFI ( Lanparty Jr. P45 T2RS) maar krijg mijn systeem nog steeds niet werkend..
Alleen CPU, geheugen en videokaart erin, geen beeld op monitor, ook geen piepjes (monitor werkt)
Zonder videokaart getest, weer geen piepjes..
Zonder geheugen, geen piepjes...
Voedingslijnen heb ik gemeten met een multimeter, en die lijken goed. (tagan 420 watt)
Processor kan ik niet testen, heb geen ander systeem. Is een E8400.
Heb het geheel op de mainbord tray van mijn behuizing zo los op het bureau getest om sluitingen uit te sluiten. Ik verwacht toch op zijn minst wat error piepjes, maar die blijven dus uit, waardoor debuggen erg lastig is. Rara ??
edit: Oja, het systeem werkte goed, totdat op een dag het systeem plots uitviel, sindsdien niet meer werkend te krijgen, alles was stock en niet overclocked.
edit2: Met 1 reepje geheugen startte de boel op, lijkt alsof het met de geheugen te maken heeft. Vreemd dat het systeem zonder geheugen niet opstart blijkbaar... Toch paar keer gehad dat het weer niet wou opstarten, misschien toch de voeding..
Alleen CPU, geheugen en videokaart erin, geen beeld op monitor, ook geen piepjes (monitor werkt)
Zonder videokaart getest, weer geen piepjes..
Zonder geheugen, geen piepjes...
Voedingslijnen heb ik gemeten met een multimeter, en die lijken goed. (tagan 420 watt)
Processor kan ik niet testen, heb geen ander systeem. Is een E8400.
Heb het geheel op de mainbord tray van mijn behuizing zo los op het bureau getest om sluitingen uit te sluiten. Ik verwacht toch op zijn minst wat error piepjes, maar die blijven dus uit, waardoor debuggen erg lastig is. Rara ??
edit: Oja, het systeem werkte goed, totdat op een dag het systeem plots uitviel, sindsdien niet meer werkend te krijgen, alles was stock en niet overclocked.
edit2: Met 1 reepje geheugen startte de boel op, lijkt alsof het met de geheugen te maken heeft. Vreemd dat het systeem zonder geheugen niet opstart blijkbaar... Toch paar keer gehad dat het weer niet wou opstarten, misschien toch de voeding..
[ Voor 22% gewijzigd door FlyEragon op 19-12-2009 00:00 ]