Reg. datum: 24 juli 2000
Idd leuk voor een HTPC, maar ik denk dat de gamers onder ons dan toch liever voor de DFI gaan.
Trouwens, de AMD-fans komen binnenkort ook aan hun trekken...
Trouwens, de AMD-fans komen binnenkort ook aan hun trekken...
Het enige nadeel wat ik heb kunnen vinden van dit µATX bord is dat er in CF de 2e kaart maar 8 lanes heeft. Voor de rest kan je hier een prima compact en snel systeem mee maken.
offtopic:
'm' is toch mini? µ is in ieder geval micro.
( µ = Ctrl + Alt + m )
offtopic:
( µ = Ctrl + Alt + m )
Z3R0 wijzigde dit bericht 19-06-2008 08:56 (18%)
If There's A Limit, I Mean To Reach And Then Overcome It
Met de huidige videokaarten zijn die laatste 8 lanes overbodigquote:Z3R0 schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 08:54:
Het enige nadeel wat ik heb kunnen vinden van dit µATX bord is dat er in CF de 2e kaart maar 8 lanes heeft. Voor de rest kan je hier een prima compact en snel systeem mee maken.
offtopic:
( µ = Ctrl + Alt + m )
Enne, µ = Alt GR + m
Neem bovenstaande niet al te serieus. Alvast bedankt.
Reg. datum: 22 oktober 2005
Hmm... ik denk niet dat dit zo gemakkelijk gaat, de signalen die door de baantjes gestuurd worden zijn nogal gevoelig, en precies berekend, je kan er niet zomaar een meter kabel bij doen denk ik (skew, crosstalk, ...)quote:Ed_L schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 23:51:
Wat dat betreft wordt het eens tijd dat we PCI(e) kaarten niet meer direct op het mobo hoeven prikken, maar net als drives met een kabel kunnen connecten. Dan staat niets het verkleinen van de formfactor nog in de weg.
Ye i know. Maargoed, als ik CF wil draaien kan ik altijd nog een HD4870X2 halenquote:dion_b schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 23:43:
Tja, als je de PCIe 1x slot boven de eerste PCIe 16x slot zou zetten zou je niet met twee dual-slot coolers CF kunnen draaien, wat natuurlijk de gimmick is van dit bord.
Geen probleem op zich mee hoor. Het is meer een pré dan een eis. Maar het missen van die integrated video zie ik als het voordeel van wat er niets is kan ook niet in de weg zitten.quote:Verder zie ik het probleem niet zo voor een P-series vs. een G-series. Ze hebben exact zelfde features muv een GPU op de G-series. Zie bijv deze vergelijking tussen P45 en G45
Exactly my point.quote:Het is wel zo dat de G-series minder goed overclocken, aangezien je gelijk GPU meeklokt, maar als je op stock speeds wilt draaien is dat een non-issue natuurlijk.
Als ik zo'n ding koop dan klok ik uiteraard over.
Nou zal de integrated video logica misschien wel uitgeschakeld worden indien gebruik wordt gemaakt van een externe videokaart. Aangezien ik het toch niet ga gebruiken hoeft het er ook niet op te zitten
Cel 667@1GHz - AthlonXP 1700+ - AthlonXP 2400+ - E2160@3GHz - Q9550
Als het zo gemakkelijk zou zijn, was het wss al gedaan iddquote:Ward Vr schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 18:33:
[...]
Hmm... ik denk niet dat dit zo gemakkelijk gaat, de signalen die door de baantjes gestuurd worden zijn nogal gevoelig, en precies berekend, je kan er niet zomaar een meter kabel bij doen denk ik (skew, crosstalk, ...)
Update 20-06-08
TS is bijgewerkt voor de AMD-liefhebbers.
Nieuw discussie-materiaal!
TS is bijgewerkt voor de AMD-liefhebbers.
Nieuw discussie-materiaal!
Hmmm.... vreemd dat op het moederbord zelf 780G staat, maar op het bordje dat erbij staat 790G. Zet er dan een ander bordje bij 
Neem bovenstaande niet al te serieus. Alvast bedankt.
Reg. datum: 01 november 2006
Reg. datum: 01 november 2006
Als je de GPU uitschakeld, kan je verder overclocken.quote:dion_b schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 23:43:
Tja, als je de PCIe 1x slot boven de eerste PCIe 16x slot zou zetten zou je niet met twee dual-slot coolers CF kunnen draaien, wat natuurlijk de gimmick is van dit bord.
IMHO vrij loos, zoals ik eerder al aangaf, maar goed, het is wel zo consequent om het zo te doen.
Verder zie ik het probleem niet zo voor een P-series vs. een G-series. Ze hebben exact zelfde features muv een GPU op de G-series. Zie bijv deze vergelijking tussen P45 en G45
Het is wel zo dat de G-series minder goed overclocken, aangezien je gelijk GPU meeklokt, maar als je op stock speeds wilt draaien is dat een non-issue natuurlijk.
Dit lijkt me een leuk moederbordje voor casemodders die hun eigen case bouwen.
Of voor mensen die nog een Packard Bell of HP kastje staan hebben, en op lanparty's iedereen voor de gek willen houden.
Is op zich ook grappig, dat iedereen denkt dat je met een Packard Bell op een lanparty zit
Of voor mensen die nog een Packard Bell of HP kastje staan hebben, en op lanparty's iedereen voor de gek willen houden.
Is op zich ook grappig, dat iedereen denkt dat je met een Packard Bell op een lanparty zit
790G ... hybrid crossfire ? Is het nu eigenlijk al mogelijk dat je om het even welke ATI kaart icm je onboard kaart gebruikt ?
En niet zoals hybrid sli dat hoger als een 8400GS niet ondersteund wordt (tenzy het al weer veranderd is)
En niet zoals hybrid sli dat hoger als een 8400GS niet ondersteund wordt (tenzy het al weer veranderd is)
Reg. datum: 25 juni 2006
Reg. datum: 25 juni 2006
had deze bordjes net gevonden, ik zat al een tijdje te kijken naar een mooi u-ATX setupje, en was wanhoopig dat ik afschijd moest nemen van DFI.
gelukkig zijn ze net optijd
eindelijk word dit foormaat gewaardeerd, zat me al een tijdje te ergerene aan die mobo's die dan maar de helft van de aangewezen plaats in je kast in beslach namen, ziet er gewoon niet uit.
en dan hadden ze ook nog geen eens wat fatsoenlijke functionalitijd.
tot nu toe had aleen Asus wat fatsoenlijks *hulde*
Gelukkig stopt DFI alles in een
gelukkig zijn ze net optijd
eindelijk word dit foormaat gewaardeerd, zat me al een tijdje te ergerene aan die mobo's die dan maar de helft van de aangewezen plaats in je kast in beslach namen, ziet er gewoon niet uit.
en dan hadden ze ook nog geen eens wat fatsoenlijke functionalitijd.
tot nu toe had aleen Asus wat fatsoenlijks *hulde*
Gelukkig stopt DFI alles in een
Ondertussen is er weer één-en-ander bekend geworden incl. prijzen
.
Bij HPM-Computer in Duitsland staat de LanParty Jr 790GX M2RS voor ¤ 119,90. Dit is helaas het enige want een afbeelding van hoe het bord er uiteindelijk uit is komen te zien, ontbreekt.
Volgens HPM-Computer zou het bord vanaf augustus verkrijgbaar moeten gaan worden.
Aan de overkant van de grote sloot hebben ze ook een leuke verassing in petto.
Bij MotherboardPro laten ze niet de gespotte LanParty Jr P45 T2RS, maar de nog onaangekondige LanParty Jr P45 T3RS zien met DDR3-support! Deze moet $199,- gaan kosten, wat (zonder invoerrechten en al die ongein) neer moet komen op een slordige ¤ 130,-. Volgens MotherboardPro laat dit bordje nog een aantal weken op zich wachten: nl. augustus.
Nou weet ik niet hoe het met jullie zit, maar ik ga alvast 2 HD 4850-kaartjes regelen!
Wordt zeker vervolgd!
Bij HPM-Computer in Duitsland staat de LanParty Jr 790GX M2RS voor ¤ 119,90. Dit is helaas het enige want een afbeelding van hoe het bord er uiteindelijk uit is komen te zien, ontbreekt.
Volgens HPM-Computer zou het bord vanaf augustus verkrijgbaar moeten gaan worden.
Aan de overkant van de grote sloot hebben ze ook een leuke verassing in petto.
Bij MotherboardPro laten ze niet de gespotte LanParty Jr P45 T2RS, maar de nog onaangekondige LanParty Jr P45 T3RS zien met DDR3-support! Deze moet $199,- gaan kosten, wat (zonder invoerrechten en al die ongein) neer moet komen op een slordige ¤ 130,-. Volgens MotherboardPro laat dit bordje nog een aantal weken op zich wachten: nl. augustus.
Nou weet ik niet hoe het met jullie zit, maar ik ga alvast 2 HD 4850-kaartjes regelen!
Wordt zeker vervolgd!
Abductor wijzigde dit bericht 09-08-2008 00:15 (14%)
Reden: aanpassing ETA & Prijs @ HPM
Ook het aangekondigde ABS-systeem is live.
In één van de screenshots is het volgende ondekt:

De LanParty Jr P45 T3RS is dus een feit.
Zelfs alle P45-mobo's gaan in een DDR2 en DDR3-uitvoering verschijnen.
Voor de geïnteresseerden die al met een DFI-plank uit deze lijst draaien...
ABS kan je hier downloaden. Enjoy
In één van de screenshots is het volgende ondekt:

De LanParty Jr P45 T3RS is dus een feit.
Zelfs alle P45-mobo's gaan in een DDR2 en DDR3-uitvoering verschijnen.
Voor de geïnteresseerden die al met een DFI-plank uit deze lijst draaien...
ABS kan je hier downloaden. Enjoy
Het Tsjechische TNT-Trade heeft ondertussen ook wat prijzen bekend gemaakt:
De LP JR 790GX-M2RS moet daar omgerekend ¤ 130,70 excl. BTW gaan kosten en voor de LP JR P45-T2RS vragen ze omgerekend ¤ 140,72 excl. BTW
Ben benieuwd wanneer ze echt gaan verschijnen...
De LP JR 790GX-M2RS moet daar omgerekend ¤ 130,70 excl. BTW gaan kosten en voor de LP JR P45-T2RS vragen ze omgerekend ¤ 140,72 excl. BTW
Ben benieuwd wanneer ze echt gaan verschijnen...
Abductor wijzigde dit bericht 26-07-2008 11:42 (4%)
In Australië bij PC Maniacs staat de LP JR P45 T2RS in de pre-order voor omgerekend zo'n ¤ 135,-
Hoe meer nieuws hoe beter..
Hoe meer nieuws hoe beter..
Reg. datum: 03 februari 2006
Dit bordje heeft ondertussen ook mijn intresse gewekt! Dat het maar snel, en goed leverbaar mag worden 
Update 04-08-08
Na lange tijd in de schaduw gehuld te zijn, weten we nu eindelijk hoe de JR 790GX-M2RS er uit gaat zien:

Op zich niet zo'n verrassing omdat DFI de AMD-borden altijd al gele accenten heeft gegeven, maar toch leuk om te zien wat ze er van gemaakt hebben.
Ondertussen heeft HPM-Computer (die in Duitsland ja) bekend gemaakt dat ze naast de JR 790-M2RS binnenkort ook de JR P45-T2RS gaan leveren. Prijs: ¤ 118,90.
Zo te zien zullen de DDR3-fans hun P45 uit de VS moeten gaan halen, tot dusver is MotherboardPro nog steeds de enige die deze heeft aangekondigd.
Na lange tijd in de schaduw gehuld te zijn, weten we nu eindelijk hoe de JR 790GX-M2RS er uit gaat zien:

Op zich niet zo'n verrassing omdat DFI de AMD-borden altijd al gele accenten heeft gegeven, maar toch leuk om te zien wat ze er van gemaakt hebben.
Ondertussen heeft HPM-Computer (die in Duitsland ja) bekend gemaakt dat ze naast de JR 790-M2RS binnenkort ook de JR P45-T2RS gaan leveren. Prijs: ¤ 118,90.
Zo te zien zullen de DDR3-fans hun P45 uit de VS moeten gaan halen, tot dusver is MotherboardPro nog steeds de enige die deze heeft aangekondigd.
Abductor wijzigde dit bericht 09-08-2008 00:14 (0%)
Reden: Pricechange @ HPM
Reg. datum: 21 december 2005
Reg. datum: 21 december 2005
edit oeps, en toen had het topic meer dan een pagina... **wordt wakker**
iceheart wijzigde dit bericht 05-08-2008 16:58 (92%)
TweakTown heeft een 2-tal saleskits bemachtigd die momenteel door DFI worden verspreid.
Klik hier voor de JR P45-T2RS
Klik hier voor de JR 790GX-M2RS
Klik hier voor de JR P45-T2RS
Klik hier voor de JR 790GX-M2RS
Reg. datum: 26 mei 2000
Reg. datum: 26 mei 2000
Een opmerkelijke marketing uitlating op pagina 10 van de JR790GX-M2RS flyer.
Hier staat dat de ipg samen kan werken met een ati 3850, en dus hiermee in hybride mode hiermee kan functioneren dit ipv de 3450 serie zoals gebruikelijk is bij de 780G. Dit kan wel eens inhouden dat of de ipg met veel meer videokaarten kan samen werken (hybride mode vormen), of dat de ipg een veel snellere en ook nog eens andere variant is dan eerder is aangegeven. Namelijk er is gezegd dat de ipg van de 790GX een 3470 zou zijn. In iedergeval als één van beide klopt is dat grandioos nieuws.
Op pagina 10 van de hierboven genoemde flyer JR 790GX-M2RS staat:
"From now on, the onboard graphics can be co--op with op with your own graphic card(3850), which provides you the extra rendering performance in a very efficiency way. The performance can be up to 20 to 30%."
Hier staat dat de ipg samen kan werken met een ati 3850, en dus hiermee in hybride mode hiermee kan functioneren dit ipv de 3450 serie zoals gebruikelijk is bij de 780G. Dit kan wel eens inhouden dat of de ipg met veel meer videokaarten kan samen werken (hybride mode vormen), of dat de ipg een veel snellere en ook nog eens andere variant is dan eerder is aangegeven. Namelijk er is gezegd dat de ipg van de 790GX een 3470 zou zijn. In iedergeval als één van beide klopt is dat grandioos nieuws.
Op pagina 10 van de hierboven genoemde flyer JR 790GX-M2RS staat:
"From now on, the onboard graphics can be co--op with op with your own graphic card(3850), which provides you the extra rendering performance in a very efficiency way. The performance can be up to 20 to 30%."
Epep wijzigde dit bericht 05-08-2008 23:03 (3%)
Net op de frontpage gestaan. Maar dat zou dan betekenen dat de intel variant de kaarten niet op vol vermogen kunnen laten draaien... Das wel een nadeel...quote:Een opmerkelijk verschil is dat de twee pci-e-x16-gleuven beide op twee keer 8x-bandbreedte ingesteld zijn.
Update 06-08-08
Fudzilla heeft een 2-tal pics gepost van de productie-versies. Zo komen ze er dus uit te zien!
LANParty JR P45-T2RS

LANParty JR 790GX-M2RS

Fudzilla heeft een 2-tal pics gepost van de productie-versies. Zo komen ze er dus uit te zien!
LANParty JR P45-T2RS

LANParty JR 790GX-M2RS

Reg. datum: 20 juli 2005
Reg. datum: 20 juli 2005
Eindelijk een mATX bordje met meer dan vier USB poorten. Enige jammere is dat er bezuinigd is op firewire, die had ik graag gezien. Verder zijn deze bordjes perfect voor landoosjes 
Trouwens, is het al bekend of bepaalde sloten "gereserveerd" zijn voor bepaalde kaarten? Ik zou bv graag me videokaart in het onderste PCIe x16 slot steken en me Areca in de bovenste. Sommige moederborden schijnen daar moeilijk mee te doen...
Trouwens, is het al bekend of bepaalde sloten "gereserveerd" zijn voor bepaalde kaarten? Ik zou bv graag me videokaart in het onderste PCIe x16 slot steken en me Areca in de bovenste. Sommige moederborden schijnen daar moeilijk mee te doen...
Andros wijzigde dit bericht 06-08-2008 23:26 (40%)