Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abductor
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-10-2024
Zoals vele van jullie weten is vorige week de Computex 2008 geweest. Daar is een hoop leuks geïntroduceerd en onder andere onderstaande gespot:

De DFI LanParty JR P45 T2RS
Afbeeldingslocatie: http://img218.imageshack.us/img218/6155/computex200817dn6.jpg

Precies ja... Een µATX mobo'tje voorzien van Intel's nieuwste P45 en ICH10R-chipsets. Voor o.a. de huidige maar ook de toekomstige S775 processors en... 2 ATI videokaarten in Crossfire-mode!

Naast de specs op het kaartje zijn ondertussen via diverse andere sites onderstaande specs naar voren gekomen:

• CPU
- Socket-775 for Intel Core2 Quad, Core2 Duo, Core2 Extreme
- Socket-775 for Intel Pentium D
- 4-Phase digital PWM

• FSB
- 800/1066/1333 MHz

• Memory
- 128-bit Dual-channel memory architecture
- 4 240-pin DDRII DIMM sockets max 8GB
- Supports unbuffered, single/double-side DDR2 533/667/800 DIMMs
- Supports x8/x16, non-ECC and up to 1Gb DDRII devices

• Expansion Slots
- 1 x16 or 2 x16 Graphic Slots in 2 x8 lanes by IC switch
- 1 PCIe x1
- 1 PCI slot

• Storage
- 1 Floppy port
- 1 Parallel IDE port with up to 133Mbps UltraDMA
- 6 serial SATAII ports with up to 3Gbs
- Support INTEL SATAII with RAID 0/1/0+1/5
- JMB 368 supports 1 IDE port

• USB
- 12 USB2.0 ports

• Audio
- Realtek ALC885 for 8CH HD audio CODEC

• LAN
- 1 GbE LAN by Marvell 8053

• Legacy I/O
- IT8718F-S

• Hardware Monitoring
- CPU/System temperature sensing w/ overheating alarm CPU
- overheating protection during system boot-up
- 12v/5v/3.3v/Vcore/Vdimm/Vnb/Vbat/5Vsb voltages sensing
- Current drive CPU temperature sensing
- 3 Fan speed sensing and 1 Linear fan speed control for CPU fan

• Back panel I/O
- 1 x PS2 mouse, 1 x PS2 keyboard
- 2 USB2.0 ports, 1 x RJ45
- 4 USB2.0 ports

• Other Onboard Connectors
- 3 USB header for 6 USB2.0 ports
- 1 5x1-pin for IRDA header
- 1 4-pin FAN connector for CPU, 2 3-pin FAN for Chipset, 3 3-pin FAN for system
- 1 COM
- 24-pin ATX and 8-pin ATX power connectors
- Standby LED, S3 LED
- EZ-On and EZ-Touch switches for onboard power on and reset
- 10x2-pin front panel headers (IDE LED, Power LED, Power switch, Reset button)

Normaal zijn deze specs weggelegd voor normale ATX-borden, wat ook hier het geval is (grote broer lag er nl. naast), maar toch leuk om te zien dat het niet altijd IGP-oplossingen moeten zijn.

Nieuw voor de LanParty mobo's is DFI's ABS systeem. Dit wordt geleverd op de LanParty DK, UT, BloodIron en dus ook de JR serie's.

Volgens DFI zelf:
DFI new technology “ABS” provides you a convenient way to optimize your own system.
Every new DFI LanParty DK, JR and Blood Iron series will implement “ABS” to increase your system performance through by a F1 Hot Key.
DFI embed a CPU upgrade technology for each “ABS” supporting mother-boards. Only needs 2 steps to optimize system.
“ABS” Utility provides backup / load function, let customers are able to do;
Backup OC profile / Load OC profile / Exchange OC Profile
“ABS” is able to make a your own OC profile, let you share or Exchange your own OC profiles everywhere.

Met andere woorden: Instant OC met 1 druk op de knop. Leuk als je bijv. een Q6600 G0 hebt :+

Verwacht wordt dat dit bord vanaf de 2e week juli verkrijgbaar zal gaan worden, alleen tegen welke prijs? :?

Misschien dat sommige van jullie (µATX-enthousiastelingen) dit mobo'tje ondertussen ook al ontdekt hebben. Ik weet niet hoe jullie er over denken, maar mij heb ze helemaal lyrisch gekregen.
Hulde aan DFI _/-\o_ _/-\o_

Update 21-06-08
Zoals ik eerder postte hier het antwoord voor de AMD-fans onder ons:

De DFI LanParty JR 790GX-M2RS
Afbeeldingslocatie: http://img73.imageshack.us/img73/7043/computex200815jm5.jpg
Geschikt voor o.a. de Phenom's... tenminste, dat staat op het kaartje.
De oplettend lezer ziet op het bord de aanduiding 780G ipv 790G.
Een andere weggever is de PCB-kleur: Rood ipv zwart.
Even voor de niet DFI-kenners: LanParty mobo's zijn te herkennen aan de zwarte PCB's en de UV-reactive slots in diverse kleuren. De robe PCB is kenmerkend voor de BloodIron serie, de naam voor de zogenaamde budget-reeks van DFI.

Waarom geen typo?

LanParty JR P45-T2RS - Late July
LanParty JR 790GX-M2RS - Early September
BloodIron JR 780G-M2R - Late September

Aldus DFI

M.a.w. 2 µATX CF-mobo's voor AMD en 1 µATX CF-mobo voor Intel.

Zoals het er naar uit ziet is het afgebeelde mobo dus de BloodIron JR 780G-M2R; een µATX CF-mobo met IGP.
Misschien 3 GPU's in CF-X???

[ Voor 11% gewijzigd door Abductor op 21-06-2008 02:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:24
EINDELIJK!!!

Na jaren van aanmodderen wordt het mATX platform eens serieus aangepakt. Bakkies als een Silverstone Sugo of Thermaltake lanbox blijven ideaal voor lanparty's en nu worden ze ook nog es interessant voor het betere overclockwerk (niet dat ik veel te klagen heb met me Gigabyte GA-G33M-DS2R). Tis een mooi begin en hoe langer het duurt, hoe kleiner de pc's worden. Want zeg nou zelf, hoeveel mensen hebben die 7 sloten van ATX nou echt nodig? Het grootste deel zit tegenwoordig onboard (behalve WLan, mag onderhand ook wel es)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9449

mATX is i.d.d. the way to go.

Met alles onboard en overclockmogelijkgehden is er geen enkel voordeel van full ATX meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin-S
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-03-2024
Anoniem: 9449 schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 01:17:
mATX is i.d.d. the way to go.

Met alles onboard en overclockmogelijkgehden is er geen enkel voordeel van full ATX meer.
Ik heb nu een Gigabyte GA-G33M-S2H, maar die wordt zeer binnekort vervangen door een full atx bord. Reden?? Uitbreidingssloten (PCI(-E)) en SATA poorten tekort en de PCI-E voor de grafische kaart draait maar op 4x / heeft maar 4 lanes

Nu is de G33M niet al te rijkelijk bedeeld, maar over het algemeen heeft een full atx net even dat beetje meer wat betreft uitbredingspoorten etc. De layout van een ATX vind ik over het algemeen net wat beter dan die van een mATX, maar dat is mijn persoonlijke mening.

Op dit bord zit bijvoorbeeld de floppy poort (niet dat die nog veel wordt gebruikt) op een wat onlogische plek (onderkant van het mobo). De SATA poorten zullen in sommige kasten wat lastiger te bereiken zijn en als je Crossfire gebruikt, dan ben je meteen al je uitbreidingspoorten kwijt.

Begrijp me niet verkeerd, voor multimedia pc's en lankasten zijn dit mooie borden, maar voor de normale pc zie ik geen enkele reden om ATX dood te verklaren

[ Voor 16% gewijzigd door Martin-S op 17-06-2008 05:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:50

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

uATX u (eigenlijk een mu) is nog altijd de standaardafkorting voor 'micro', m is voor 'mili' of in ATX-termen 'mini' blijft een interessante form factor - maar niet voor alle doelen nuttig.

Neem dit bord, stop er twee videokaarten op met dual-slot koelers. Leuk... waar stop je je geluidskaart dat vooral ook CPU cycles scheelt... :? waar stop je je TV kaart :?

Bovenstaande issue valt natuurlijk weg als je maar één VGA kaart erin stopt, maar goed, dan is die tweede PCIe 16x slot natuurlijk redelijk overbodig...

Andere issues zijn dat een uATX behuizing vaak klein is, waardoor het moeilijk is om de warmte van zo'n high-end systeem adequaat af te voeren. Dat betekent ofwel herrie van de koeling, danwel instabiliteit.

Ik vind uATX daarentegen ideaal voor een normale, simpele PC voor 95% van gebruikers. Zij kunnen met een enkele, bescheiden videokaart toe en hebben een systeem wat prima stil te houden is met bescheiden koeling.

* dion_b heeft een full-ATX gamebak en een uATX HTPC, gaat prima zo :)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bene
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-07 11:33

Bene

list incomprehension

De reden dat al die budgetbordjes mATX zijn is natuurlijk dat je minder bodemplaat ed. kwijt bent, dus goedkoper. Zijn hier al prijzen van bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74303

dion_b schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 14:04:
uATX u (eigenlijk een mu) is nog altijd de standaardafkorting voor 'micro', m is voor 'mili' of in ATX-termen 'mini' blijft een interessante form factor - maar niet voor alle doelen nuttig.

Neem dit bord, stop er twee videokaarten op met dual-slot koelers. Leuk... waar stop je je geluidskaart dat vooral ook CPU cycles scheelt... :? waar stop je je TV kaart :?
* dion_b heeft een full-ATX gamebak en een uATX HTPC, gaat prima zo :)
Ben ik niet met je eens, wat is er lekkerder dan een kleine krachtige PC voor o.a. LAN party's?

Geluidskaart? Je gebruikt toch lekker de onboard?

Anyhoo, mooi bordje. Kan ik toch SLI gaan draaien in mijn Lian Li PCV300. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Anoniem: 74303 schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 15:01:
[...]

Ben ik niet met je eens, wat is er lekkerder dan een kleine krachtige PC voor o.a. LAN party's?

SLi met een Intel chipset. ;)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74303

-The_Mask- schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 15:05:
[...]
SLi met een Intel chipset. ;)
Niet dan? Ahja: Crossfire. Nah... lekker dan.

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 74303 op 17-06-2008 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:54

World Citizen

FreeReef.nl

Ik snap niet wat er nu zoooo veel beter is aan dit bord... Waarschijnlijk de prijs..

En dat zal bij mij nooit de druppel zijn om een andere form factor te kiezen.

Form factors worden in mijn ogen vernieuwd omdat er bv andere technieken qwa processors en chips zijn, waardoor een andere indeling van het moederbord bv gunstiger is voor de koeling.

Dit nieuwe M-atx bord, is eigenlijk gewoon atx... zonder een aantal sloten. Precies, een micro ATX ofwel genoemd Reduced size ATX. De indeling is nog gewoon de oude.

Ik zit eerder te wachten op BTX en dan is het nog maar de vraag of dit zoveel beter is.

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

[...]

Op zich leuk, maar cooling blijft een issue.
Uhuh, ooit gekeken hoeveel FPS dat je kost? In het ergste geval kan het tot 20 schelen, maar een FPS of 5 is realistisch.
CF bedoel je... en dan nog, dan ben je beter uit met een enkele kaart die sneller is :z

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 28-04 07:56

Krentenbol

Prutz0r

dion_b schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 16:15:
[...][...]

Uhuh, ooit gekeken hoeveel FPS dat je kost? In het ergste geval kan het tot 20 schelen, maar een FPS of 5 is realistisch.
Met een quadcore en de huidige chipsets scheelt dat écht geen 5 fps meer, hoor.

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Ik ben geen specifiek aanhanger van de uATX-form factor, maar het is mooi om te zien dat DFI uATX zo serieus neemt. Het is idd best een degelijk board van een hele nieuwe lichting.
[...]

Waarom wordt uATX voor LAN-party's een voordeel genoemd? Dat volg ik ff niet. Het draait er niet alleen om, maar het is toch op LAN-party's helemaal niet verkeerd om je extra vette bak te showen? Of is het misschien vanwege het heen en weer gesjouw?

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 5800X, 32GB @ 3600cl16, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Yep, het heen en weer gesjouw ;) Zo'n uATX is lekker makkelijk meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
TKing schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 17:59:
[...]

Met een quadcore en de huidige chipsets scheelt dat écht geen 5 fps meer, hoor.
Wel als je evenveel om de geluidskwaliteit geeft als om de grafische kwaliteit die je bereikt met twee van die veel te dikke videokaarten in crossfire ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ward Vr
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-04-2024
Ik weet niet wanneer dit bordje gaat uitkomen, maar wat nu ook interessant is is dit bord:
asus P5E-VM, schijnt een zeer goed OC-bordje te zijn op basis van P35 chipset, heeft ook HDMI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abductor
Ward Vr schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 20:08:
Ik weet niet wanneer dit bordje gaat uitkomen, maar wat nu ook interessant is is dit bord:
asus P5E-VM, schijnt een zeer goed OC-bordje te zijn op basis van P35 chipset, heeft ook HDMI.
Klopt, staat ook op diverse (niternationale) fora ter discussie. Alleen mist die weer andere opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ward Vr
Abductor schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 21:48:
[...]
Klopt, staat ook op diverse (niternationale) fora ter discussie. Alleen mist die weer andere opties.
Zoals ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CdD
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-07 18:00

CdD

Vraag ik me dus ook af, want ik heb een P5E-VM hierzo in een Antec Fusion. >:)

99pixels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andros
Uiteraard wordt er weer een hoop gezeken over crossfire/SLI etc. Mensen moeten hier niet vergeten dat dat spul puur op de markt gezet is om MEER videokaarten af te kunnen zetten. Terwijl de meeste mensen echt voldoende hebben aan een enkele videokaart en die af en toe es upgraden. Je staat er van te kijken hoeveel geld je in je zakken kunt houden door net die ene setting op medium ipv fokking sick high te zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
CF ownz :P
lol
Modbreak:Post on-topic, onderbouwd en behulpzaam of post niet :o

[ Voor 53% gewijzigd door dion_b op 18-06-2008 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abductor
@ Ward Vr en CdD

Hierbij doel ik dus o.a. op de volledige Crossfire- ondersteuning. Een nogal uniek iets voor een bordje van dit formaat.
>:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:13

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Prachtig dat ze dit formaat serieus nemen.
Eigenlijk is dit precies wat ik wilde, een mATX bord maar dan met een goede P-serie chipset ipv de G-serie die je overal ziet.

Zelf vind ik mATX een leuk formaatje. Op mijn huidige ATX moederbord gebruik ik maar 3 insteekkaarten, video (AGP) + SBLive! (PCI) + 3Com NIC (PCI). Waarvan ik de NIC wel kan missen. Prima geschik voor een mATX plankje dus. Als kastje bijvoorbeeld de Antec P180 Mini er omheen en dan heb je ook het koelingseuvel van een high-perf bak in een kleine kast (voor het overgrote deel) opgelost denk ik.
Alleen of mijn volgende systeem een ATX of uATX wordt ben ik nog steeds niet 100% over uit, gaat afhangen van mijn plannen.

Wat ik alleen wel graag anders had gezien was de indeling van de sloten. Het liefst had ik het PCIe x1 slot boven het bovenste PCIe x16 slot gezien. Stel ik wil later een leuk PCIe x1 soundbordje insteken, dan valt dat ding nu gelijk half voor de videokaart. Op zich zonde eigenlijk.

[ Voor 6% gewijzigd door Ultraman op 18-06-2008 23:32 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Tja, als je de PCIe 1x slot boven de eerste PCIe 16x slot zou zetten zou je niet met twee dual-slot coolers CF kunnen draaien, wat natuurlijk de gimmick is van dit bord.

IMHO vrij loos, zoals ik eerder al aangaf, maar goed, het is wel zo consequent om het zo te doen.

Verder zie ik het probleem niet zo voor een P-series vs. een G-series. Ze hebben exact zelfde features muv een GPU op de G-series. Zie bijv deze vergelijking tussen P45 en G45

Het is wel zo dat de G-series minder goed overclocken, aangezien je gelijk GPU meeklokt, maar als je op stock speeds wilt draaien is dat een non-issue natuurlijk.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-07 19:47

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Met het gevaar dat we in een formfactor discussie blijven hangen:

Ik geloof zeker in uAtX, ook al zit ik nu nog op full (en zal mijn volgende setup dat ook zijn). Het probleem zit hem aan de ene kant in de koeling, aan de andere kant in de uitbreidbaarheid. Wat dat betreft wordt het eens tijd dat we PCI(e) kaarten niet meer direct op het mobo hoeven prikken, maar net als drives met een kabel kunnen connecten. Dan staat niets het verkleinen van de formfactor nog in de weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9449

Het beste mATX bordje (m.i.) dat beschikbaar is (Asus M3A78-EM) staat op het punt van uitkomen:

http://www.asus.com/news_show.aspx?id=11706

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abductor
Idd leuk voor een HTPC, maar ik denk dat de gamers onder ons dan toch liever voor de DFI gaan.

Trouwens, de AMD-fans komen binnenkort ook aan hun trekken... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z3R0
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 28-11-2024
Het enige nadeel wat ik heb kunnen vinden van dit µATX bord is dat er in CF de 2e kaart maar 8 lanes heeft. Voor de rest kan je hier een prima compact en snel systeem mee maken.

offtopic:
'm' is toch mini? µ is in ieder geval micro.
( µ = Ctrl + Alt + m )

[ Voor 18% gewijzigd door Z3R0 op 19-06-2008 08:56 ]

If There's A Limit, I Mean To Reach And Then Overcome It

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Z3R0 schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 08:54:
Het enige nadeel wat ik heb kunnen vinden van dit µATX bord is dat er in CF de 2e kaart maar 8 lanes heeft. Voor de rest kan je hier een prima compact en snel systeem mee maken.

offtopic:
'm' is toch mini? µ is in ieder geval micro.
( µ = Ctrl + Alt + m )
Met de huidige videokaarten zijn die laatste 8 lanes overbodig ;)
Enne, µ = Alt GR + m ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ward Vr
Edmin schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 23:51:
Wat dat betreft wordt het eens tijd dat we PCI(e) kaarten niet meer direct op het mobo hoeven prikken, maar net als drives met een kabel kunnen connecten. Dan staat niets het verkleinen van de formfactor nog in de weg.
Hmm... ik denk niet dat dit zo gemakkelijk gaat, de signalen die door de baantjes gestuurd worden zijn nogal gevoelig, en precies berekend, je kan er niet zomaar een meter kabel bij doen denk ik (skew, crosstalk, ...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:13

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

dion_b schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 23:43:
Tja, als je de PCIe 1x slot boven de eerste PCIe 16x slot zou zetten zou je niet met twee dual-slot coolers CF kunnen draaien, wat natuurlijk de gimmick is van dit bord.
Ye i know. Maargoed, als ik CF wil draaien kan ik altijd nog een HD4870X2 halen ;)
Verder zie ik het probleem niet zo voor een P-series vs. een G-series. Ze hebben exact zelfde features muv een GPU op de G-series. Zie bijv deze vergelijking tussen P45 en G45
Geen probleem op zich mee hoor. Het is meer een pré dan een eis. Maar het missen van die integrated video zie ik als het voordeel van wat er niets is kan ook niet in de weg zitten.
Het is wel zo dat de G-series minder goed overclocken, aangezien je gelijk GPU meeklokt, maar als je op stock speeds wilt draaien is dat een non-issue natuurlijk.
Exactly my point.
Als ik zo'n ding koop dan klok ik uiteraard over.
Nou zal de integrated video logica misschien wel uitgeschakeld worden indien gebruik wordt gemaakt van een externe videokaart. Aangezien ik het toch niet ga gebruiken hoeft het er ook niet op te zitten ;)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-07 19:47

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Ward Vr schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 18:33:
[...]

Hmm... ik denk niet dat dit zo gemakkelijk gaat, de signalen die door de baantjes gestuurd worden zijn nogal gevoelig, en precies berekend, je kan er niet zomaar een meter kabel bij doen denk ik (skew, crosstalk, ...)
Als het zo gemakkelijk zou zijn, was het wss al gedaan idd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abductor
Update 20-06-08

TS is bijgewerkt voor de AMD-liefhebbers.

Nieuw discussie-materiaal! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Hmmm.... vreemd dat op het moederbord zelf 780G staat, maar op het bordje dat erbij staat 790G. Zet er dan een ander bordje bij :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiLLaHeRTz
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-07 10:22
dion_b schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 23:43:

IMHO vrij loos, zoals ik eerder al aangaf, maar goed, het is wel zo consequent om het zo te doen.

Als je de GPU uitschakeld, kan je verder overclocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaoPb
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-07 15:31

NaoPb

Hurr durr i are fix pc

Dit lijkt me een leuk moederbordje voor casemodders die hun eigen case bouwen.
Of voor mensen die nog een Packard Bell of HP kastje staan hebben, en op lanparty's iedereen voor de gek willen houden.
Is op zich ook grappig, dat iedereen denkt dat je met een Packard Bell op een lanparty zit :P

Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ward Vr
790G ... hybrid crossfire ? Is het nu eigenlijk al mogelijk dat je om het even welke ATI kaart icm je onboard kaart gebruikt ?
En niet zoals hybrid sli dat hoger als een 8400GS niet ondersteund wordt (tenzy het al weer veranderd is) :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16-05 09:20
had deze bordjes net gevonden, ik zat al een tijdje te kijken naar een mooi u-ATX setupje, en was wanhoopig dat ik afschijd moest nemen van DFI.

gelukkig zijn ze net optijd :D
eindelijk word dit foormaat gewaardeerd, zat me al een tijdje te ergerene aan die mobo's die dan maar de helft van de aangewezen plaats in je kast in beslach namen, ziet er gewoon niet uit.
en dan hadden ze ook nog geen eens wat fatsoenlijke functionalitijd.

tot nu toe had aleen Asus wat fatsoenlijks *hulde*
Gelukkig stopt DFI alles in een :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abductor
Ondertussen is er weer één-en-ander bekend geworden incl. prijzen ;).

Bij HPM-Computer in Duitsland staat de LanParty Jr 790GX M2RS voor € 119,90. Dit is helaas het enige want een afbeelding van hoe het bord er uiteindelijk uit is komen te zien, ontbreekt.
Volgens HPM-Computer zou het bord vanaf augustus verkrijgbaar moeten gaan worden.

Aan de overkant van de grote sloot hebben ze ook een leuke verassing in petto.
Bij MotherboardPro laten ze niet de gespotte LanParty Jr P45 T2RS, maar de nog onaangekondige LanParty Jr P45 T3RS zien met DDR3-support! Deze moet $199,- gaan kosten, wat (zonder invoerrechten en al die ongein) neer moet komen op een slordige € 130,-. Volgens MotherboardPro laat dit bordje nog een aantal weken op zich wachten: nl. augustus.

Nou weet ik niet hoe het met jullie zit, maar ik ga alvast 2 HD 4850-kaartjes regelen! >:)
Wordt zeker vervolgd! :9~

[ Voor 14% gewijzigd door Abductor op 09-08-2008 00:15 . Reden: aanpassing ETA & Prijs @ HPM ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abductor
Ook het aangekondigde ABS-systeem is live.

In één van de screenshots is het volgende ondekt:
Afbeeldingslocatie: http://img161.imageshack.us/img161/3091/abslistul2.jpg
De LanParty Jr P45 T3RS is dus een feit.
Zelfs alle P45-mobo's gaan in een DDR2 en DDR3-uitvoering verschijnen.

Voor de geïnteresseerden die al met een DFI-plank uit deze lijst draaien...
ABS kan je hier downloaden. Enjoy :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abductor
Het Tsjechische TNT-Trade heeft ondertussen ook wat prijzen bekend gemaakt:
De LP JR 790GX-M2RS moet daar omgerekend € 130,70 excl. BTW gaan kosten en voor de LP JR P45-T2RS vragen ze omgerekend € 140,72 excl. BTW

Ben benieuwd wanneer ze echt gaan verschijnen...

[ Voor 4% gewijzigd door Abductor op 26-07-2008 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abductor
In Australië bij PC Maniacs staat de LP JR P45 T2RS in de pre-order voor omgerekend zo'n € 135,-

Hoe meer nieuws hoe beter..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikfw
  • Laatst online: 07:10
Dit bordje heeft ondertussen ook mijn intresse gewekt! Dat het maar snel, en goed leverbaar mag worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abductor
Update 04-08-08

Na lange tijd in de schaduw gehuld te zijn, weten we nu eindelijk hoe de JR 790GX-M2RS er uit gaat zien:
Afbeeldingslocatie: http://i33.tinypic.com/j97ymr.jpg
Op zich niet zo'n verrassing omdat DFI de AMD-borden altijd al gele accenten heeft gegeven, maar toch leuk om te zien wat ze er van gemaakt hebben.

Ondertussen heeft HPM-Computer (die in Duitsland ja) bekend gemaakt dat ze naast de JR 790-M2RS binnenkort ook de JR P45-T2RS gaan leveren. Prijs: € 118,90.

Zo te zien zullen de DDR3-fans hun P45 uit de VS moeten gaan halen, tot dusver is MotherboardPro nog steeds de enige die deze heeft aangekondigd.

[ Voor 0% gewijzigd door Abductor op 09-08-2008 00:14 . Reden: Pricechange @ HPM ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceheart
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-07 13:25
edit oeps, en toen had het topic meer dan een pagina... **wordt wakker**

[ Voor 92% gewijzigd door iceheart op 05-08-2008 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abductor
TweakTown heeft een 2-tal saleskits bemachtigd die momenteel door DFI worden verspreid.

Klik hier voor de JR P45-T2RS

Klik hier voor de JR 790GX-M2RS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epep
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-07 12:44
Een opmerkelijke marketing uitlating op pagina 10 van de JR790GX-M2RS flyer.

Hier staat dat de ipg samen kan werken met een ati 3850, en dus hiermee in hybride mode hiermee kan functioneren dit ipv de 3450 serie zoals gebruikelijk is bij de 780G. Dit kan wel eens inhouden dat of de ipg met veel meer videokaarten kan samen werken (hybride mode vormen), of dat de ipg een veel snellere en ook nog eens andere variant is dan eerder is aangegeven. Namelijk er is gezegd dat de ipg van de 790GX een 3470 zou zijn. In iedergeval als één van beide klopt is dat grandioos nieuws.

Op pagina 10 van de hierboven genoemde flyer JR 790GX-M2RS staat:

"From now on, the onboard graphics can be co--op with op with your own graphic card(3850), which provides you the extra rendering performance in a very efficiency way. The performance can be up to 20 to 30%."

[ Voor 3% gewijzigd door Epep op 05-08-2008 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikfw
  • Laatst online: 07:10
Een opmerkelijk verschil is dat de twee pci-e-x16-gleuven beide op twee keer 8x-bandbreedte ingesteld zijn.
Net op de frontpage gestaan. Maar dat zou dan betekenen dat de intel variant de kaarten niet op vol vermogen kunnen laten draaien... Das wel een nadeel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abductor
Update 06-08-08

Fudzilla heeft een 2-tal pics gepost van de productie-versies. Zo komen ze er dus uit te zien!

LANParty JR P45-T2RS
Afbeeldingslocatie: http://i33.tinypic.com/1zfj5zq.jpg

LANParty JR 790GX-M2RS
Afbeeldingslocatie: http://i38.tinypic.com/k6vkl.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andros
Eindelijk een mATX bordje met meer dan vier USB poorten. Enige jammere is dat er bezuinigd is op firewire, die had ik graag gezien. Verder zijn deze bordjes perfect voor landoosjes :D

Trouwens, is het al bekend of bepaalde sloten "gereserveerd" zijn voor bepaalde kaarten? Ik zou bv graag me videokaart in het onderste PCIe x16 slot steken en me Areca in de bovenste. Sommige moederborden schijnen daar moeilijk mee te doen...

[ Voor 40% gewijzigd door Andros op 06-08-2008 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrumandBass
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06-04 09:22

DrumandBass

Less is more!

Eindelijk, eerst de geruchten maar dan nu ook echt! Zit hier al een tijdje op een 690g plankje in afwachting van dit bord.
Ik ben echt benieuwd wat dit bordje gaat doen, kwa specs ben ik al helemaal happy.

Formd-T1 Custom Loop 5600X 6800XTMNB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:45
Leuk.... Mooi onderscheidend, alleen jammer dat DFI zo slecht verkrijgbaar is in de nederlanden..... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abductor
Update 07-08-08

Fudzilla heeft nog meer ontdekt. En dit keer is SLI aan de beurt.
Afbeeldingslocatie: http://i37.tinypic.com/33bjncz.jpg
Dit bord is duidelijk nog niet af, maar om een tipje van de sluier te lichten... De chipset is de MCP7A-U, welke een onboard 9300 GPU heeft. Ondanks dat je 2 x16 PCIe ziet, is er maar ééntje x16 PCIe, de ander is x2 PCIe. Hybrid SLI wordt wel ondersteund.

Ondertussen is ook bekend geworden dat DFI aan de slag is gegaan met de MCP7A-SLI chipset, welke net als de andere bordjes op 2x x8 PCIe gaat werken. Het bord zal qua ontwerp lijken op het MCP7A-U bordje wat hierboven staat, maar ik mag hopen dat het (net als de P45-T2RS/790GX-M2RS) met 2 dual-slot kaarten overweg kan.
Hoewel dit laatste nog niet officiëel is, ziet het er allemaal veelbelovend uit.

[ Voor 0% gewijzigd door Abductor op 08-08-2008 10:36 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abductor
Andros schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 23:25:Trouwens, is het al bekend of bepaalde sloten "gereserveerd" zijn voor bepaalde kaarten? Ik zou bv graag me videokaart in het onderste PCIe x16 slot steken en me Areca in de bovenste. Sommige moederborden schijnen daar moeilijk mee te doen...
Daar is nog niets over bekend. In theorie zou het aan de chipset liggen in hoeverre hij de GFX-kaart in de 2e slot kan adresseren.
Heb je dat al gecheckt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbosie
  • Laatst online: 09-04 01:11
Beste heren ik heb zon prachtig moederbordje besteld voor het AMD platform :P

mijn JR 790GX-M2RS komt denk ik over +- 3 dagen aan :P moet alleen nog ff een AMD quadcore bestellen ik heb ook al een speciale kast in de bestelling staat voor dit prachtige bordje en er komen nog 2 ati vga's bij :P kortom dit wordt een bruut dingetje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieulz
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20-10-2023
Ik had er per ongeluk ooit ook 1 besteld, ik kreeg dus vandaag een mail dat die op de post ging... :).
Ik krijg er dus ook 1, eigenlijk te laat, ik heb net een nieuw systeem gebouwd met een gewone ATX er in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abductor
timbosie schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 16:31:
Beste heren ik heb zon prachtig moederbordje besteld voor het AMD platform :P

mijn JR 790GX-M2RS komt denk ik over +- 3 dagen aan :P moet alleen nog ff een AMD quadcore bestellen ik heb ook al een speciale kast in de bestelling staat voor dit prachtige bordje en er komen nog 2 ati vga's bij :P kortom dit wordt een bruut dingetje
Misschien handig om te melden wie'm al levert. Gezien de 790GX pas voor eind deze maand gepland staat.
Ennuh, review wordt zeker gewaarderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue_Fear
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-09-2024
Inderdaad ik ben er ook benieuwd naar. Heeft iemand ook al prijsindicaties kunnen vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abductor
Blue_Fear schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 23:05:
Inderdaad ik ben er ook benieuwd naar. Heeft iemand ook al prijsindicaties kunnen vinden?
Als je het topic leest, vindt je er voldoende ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieulz
$250,99 = €186,41 Inclusief Express Shipping vanuit de US.
Kan zijn dat de wisselkoers van PayPal wat anders is. Dit is de koers van 13-08-2008.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abductor
Nieulz schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 18:49:
$250,99 = €186,41 Inclusief Express Shipping vanuit de US.
Kan zijn dat de wisselkoers van PayPal wat anders is. Dit is de koers van 13-08-2008.
De koers klopt. Da's het probleem niet, maar als ik jou was zou ik annuleren. HPM in Duitsland is bijna €60,- goedkoper incl. verz.kosten!! Hoef je alleen maar een week langer te wachten.

• Nieulz
Hmzz, jah, dat is
het probleem...
Anuleren kan niet meer...
Ik heb dat ding een tijd terug al besteld daar.
Het was toen zo'n beetje de enige die hem op pre-order aanbood.
Ik heb toen contact gehad daar en alles, en betaald.
Ik kreeg dus een berichtje dat die onderweg was.
Maar goed, ik zoek er wel een bestemming voor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue_Fear
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-09-2024
Hmm, dat vind ik veel te duur...

Ik koop hem voor alle OC specs maar juist niet de Xfire en ik neem aan dat jullie hem juist daar voor kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieulz
Nee, gewoon ook voor de OC mogelijkheden idd.
X-fire geef ik (nog) niet zo veel om.
En ik wou per se een mATX bord hebben met een P45 chipset, en dit is de enige.
Wij vinden dat Raid0 beter is icm P45 chipset.
Als je een hi end systeem wilt dat over te klocken is, en het moet mATX zijn, dan kom je al snel aan zo iets vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abductor
Blue_Fear schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 19:02:
Hmm, dat vind ik veel te duur...

Ik koop hem voor alle OC specs maar juist niet de Xfire en ik neem aan dat jullie hem juist daar voor kopen?
Ik dus voornamelijk voor het CrossFire, OC is een bijkomstigheid, had toch al een E8400 op de planning staan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abductor
Update 15-08-08

Het is zover, de JR P45-T2RS is nu definitief verkrijgbaar!!
Diverse (web)shops hebben'm ondertussen op voorraad gekregen. Vooralsnog is HPM-Computer in Duitsland de goedkoopste met een prijs van € 119,90 plus een tientje verzendkosten.
Nu eens kijken of er binnenkort Nederlandse shops zullen volgen.

[ Voor 3% gewijzigd door Abductor op 16-08-2008 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterAelse
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13:23
Mooi, hoop ik dat er binnenkort ook wat goede reviews uitkomen, en dan wordt het misschien opeens tijd voor nieuw moederbordje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepperana
  • Laatst online: 17-09-2024

Pepperana

Brabander in hart .....

Hier een leuk artikeltje van een overklok met het p45 bord:
http://www.hardware.info/...erbord_haalt_685_MHz_FSB/

I know what I know, I'll sing what I said, We come and we go, That's a thing that I keep In the back of my head

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbosie
helaas :S mijn JR 790GX-M2RS is volopig niet leverbaar bij HPM-Computer in duitsland
ik heb mn geld intussen alweer terug gelukkig die van intel de JR P45-T2RS is idd op voorraad bij hun waarom ze dan die van AMD niet op voorraad hebben is mij een raadsel :S maar ik hoop dat de nederlandse shops de bordjes ook snel gaan uitleveren :P

[ Voor 0% gewijzigd door timbosie op 19-08-2008 13:47 . Reden: typos ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbosie
ik heb ook gelezen dat de phenom cpu's van AMD in prijs verlaagt zijn :P komt mij dat ff goed uit :P maar nu moet ik wachten op dat speciale bordje :S hoop datie snel ergens op voorraad is

wie weet welke shop de JR 790GX-M2RS op voorraad heeft mag het melden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbosie
dominator schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 20:06:
Leuk.... Mooi onderscheidend, alleen jammer dat DFI zo slecht verkrijgbaar is in de nederlanden..... :/
idd dat heb ik ook gemerkt :S heel jammer hoor azerty enco jongens werk aan de winkel bestellen die prachtige DFI bordjes :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbosie
ik heb mijn speciale kastje voor dat prachtige moederbordje vandaag binnen als het goed is + een mooie voeding nu is het nog wachten totdat de moederbordjes op voorraad zijn ergens :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abductor
timbosie schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 11:38:
ik heb mijn speciale kastje voor dat prachtige moederbordje vandaag binnen als het goed is + een mooie voeding nu is het nog wachten totdat de moederbordjes op voorraad zijn ergens :P
Wat voor setup ga jij dan hanteren. Vertel... vertel... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbosie
Abductor schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 11:44:
[...]

Wat voor setup ga jij dan hanteren. Vertel... vertel... >:)
Ik ga een leuk crossfire systeempje opzetten :P ik heb mn 630 watt voeding + m-atx kastje binnen

Nu moet er nog een crossfire moederbordje in een AMD phenom quadcore + 2 4850x2's + 2 gig mem :P ja het past :P ik heb een 3870x2 liggen en daar passen er 2 van in het kastje :P ik maak zo wel ff een mooi plaatje dan kun je het zien :P

alleen de cpu en het geheugen zijn leverbaar daarom wacht ik ermee tot de rest ook leverbaar is :P

• Abductor
Update 21-08-08

Ja, je kon er op wachten. De eerste review is alweer een feit!
Dank aan de boyz van Clunk. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbosie
Abductor schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 20:20:
Update 21-08-08

Ja, je kon er op wachten. De eerste review is alweer een feit!
Dank aan de boyz van Clunk. _/-\o_
intel variant die al geruime tijd op vooraad is bij HPM-computers :S

duurde best wel lang totdat een naab er een review van ging maken :P

heeft iemand exacte release datum voor de AMD versie ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abductor
timbosie schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 01:00:
[...]
intel variant die al geruime tijd op vooraad is bij HPM-computers :S

....

heeft iemand exacte release datum voor de AMD versie ??
Voorraad hebben ze pas sinds een week en da's al een week langer dan welke Nederlandse (r)etailer dan ook.

Qua release is er nog niets bekend, waarschijnlijk september...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16-05 09:20
zie dit :D : http://us.dfi.com.tw/Prod...TEGORY_NAME0B=%25&SITE=US

en: http://us.dfi.com.tw/Prod..._ID=6155&CATEGORY_TYPE=LP JR&SITE=US
(deze was natuurlijk al bekend... maar toch ff leuk om neer te zetten)

(simpelweg LT, DK of UT in de link vervangen voor JR)

binekort zat daar ook wel de AMD variant bij komen te staan

edit: wouw, we hebben zelfs al een boekje: http://us.dfi.com.tw/Supp..._ID=6155&CATEGORY_TYPE=LP JR&SITE=US

en één bios verzie: http://us.dfi.com.tw/Supp..._ID=6155&CATEGORY_TYPE=LP JR&STATUS_FLAG=A&SITE=US

[ Voor 43% gewijzigd door Toettoetdaan op 22-08-2008 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbosie
Abductor schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 10:11:
[...]

Voorraad hebben ze pas sinds een week en da's al een week langer dan welke Nederlandse (r)etailer dan ook.

Qua release is er nog niets bekend, waarschijnlijk september...
das zekerzz waar ik zie dat alternate een paar DFI producten in zn asorti heeft maar das alleen intel spul met een x38 chipset ik hoop dat zij onze moederbordjes gaan leveren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06 00:17
Het is natuurlijk wel lachen om zo'n klein moederbordje in een klein kastje te stoppen en daar super high-end hardware in te stoppen (QX9770 en 2x 4870x2 in crossfire oid).
Dan heb je een mooi ultra-high end systeempje maar wel in een klein (design) kastje.
Als je de airflow dan nog een beetje kan regelen in zo'n kleine kast is het echt een leuke moederbordje.

http://specs.tweak.to/15535

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieulz
Mijn boardje is verkeerd verstuurd ...
Ik kreeg een e-mail van motherboardpro dat ze de verkeerde op de post hadden gedaan, en dat ik het paket maar moest weigeren.
Heb maar meteen gevraagd of ik de order niet kan cancelen.
Nu geven ze geen reactie meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbosie
zie hier mn kastje

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2008/08/23/1219445315-560.jpg

en dis de voeding die ik erin ga hangen :P

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2008/08/23/1219445316-181.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door timbosie op 23-08-2008 01:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbry
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 28-03 13:57
Hier is een shop waar ze DFI verkopen.

Never argue with an idiot, he'll drag you down to his level and beat you with experience

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbosie
daar was ik ook net achter maar ze verkopen nie die M-atx bordjes helaas :S :@

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackHat
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:54
http://www.hpm-computer.d...LANparty-JR-P45-T2RS.html

Hier heb ik hem gekocht. Op dit moment hebben ze hem niet meer op voorraad.

Enige nadeel vind ik de 2x 8x PCI-e lanes... nu moet ik verplicht naar een crossfire opstelling :P

• timbosie
GASTJES OPGELET :P

PCHUT GAAT DE M-ATX BORDJES LEVEREN VAN DFI :P :P :P :P :P :P :P :P duurt nog wel ff ze staan nog niet in hun productlijst die ze kunnnen bestellen

maar ze komen naar Nederland 100% :P :9 :9 :9

ik kan niet wachten :P :9

[ Voor 15% gewijzigd door timbosie op 29-08-2008 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-07 21:21
Ultraman schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 23:31:
Als kastje bijvoorbeeld de Antec P180 Mini er omheen en dan heb je ook het koelingseuvel van een high-perf bak in een kleine kast (voor het overgrote deel) opgelost denk ik.
Echt klein kan je een P180 Mini nu ook weer niet noemen :P
Andros schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 23:25:
Eindelijk een mATX bordje met meer dan vier USB poorten. Enige jammere is dat er bezuinigd is op firewire, die had ik graag gezien. Verder zijn deze bordjes perfect voor landoosjes :D
Zo'n bordjes bestaan toch al langer hoor, mijn G33M-DS2R heeft er ook al acht en dat was zeker ook niet de eerste. Alleen denk ik dat de meesten er niet zoveel aan hebben want kleine cases met plaats voor 6 extra USB poorten zijn niet zo breed gezaaid.

mATX bordjes moeten niet altijd onder doen voor hun grote broertjes, jammer dat ze meestel wel zo behandeld worden. Het DFI bordje lijkt het goed te doen (al enkele resultaten gezien met FSB's van 500 tot 600 MHz). Maar ik twijfel toch om er eentje te halen... Ik ben wel van plan mijn huidige setup te vernieuwen maar mijn Gigabyte bordje doet eigenlijk nog steeds wat het moet doen... Ik denk dat ik eerst eens jullie ervaringen zal afwachten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbosie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abductor
Yep, vanochtend een mailtje van ze ontvangen, verwachting is deze week nog

......
Das Board soll noch diese Woche eintreffen :)

Mit freundlichen Grüßen
HPM-Computer
Manuel Hebestreit
Vertrieb

Tel.: +49 (0)6421 3404 29
Fax: +49 (0)6421 3404 39

www.hpm-computer.de
......

• Ward Vr
Heu, mss een beetje een noobquestion, ik lees dat de Asus P5E-VM heel goed overclockt, maar wil dit dan zeggen, vergelijkbaar met een goed desktopbord ala Gigabyte GA-EP35-DS3R ?!

Of goed in zijn genre (µATX borden) ? Want er is bv. minder plaats voor stroomvoorziening.
Heeft iemand hier meer kennis van ?

• Abductor
Ward Vr schreef op donderdag 04 september 2008 @ 17:50:
Heu, mss een beetje een noobquestion, ik lees dat de Asus P5E-VM heel goed overclockt, maar wil dit dan zeggen, vergelijkbaar met een goed desktopbord ala Gigabyte GA-EP35-DS3R ?!

Of goed in zijn genre (µATX borden) ? Want er is bv. minder plaats voor stroomvoorziening.
Heeft iemand hier meer kennis van ?
De Asus is idd een goed mobo, iets minder kieskeurig als de DFI's.
Enige wat een beperking op kan leveren t.o.v. een ATX-mobo met het OC'en is als er onboard GFX op het mobo zit.
Vandaar dat de Jr P45 ook een FSB van 600+ kan halen omdat het een volwaardige chipset is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ward Vr
Ik las wel dat de Asus P5E-VM last heeft van een dikke vdroop, waar dat bij de gigabyte nauwelijks het geval is, dan stel ik mij toch vragen bij de stroomvoorziening van dit µATX bordje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbosie
http://www.hpm-computer.d...Nparty-JR-790GX-M2RS.html

wie gaat er de
1e bestelling plaatsen ik geloof dat Black Ninja-mod er al 1 heeft besteld :P hij is nu op voorraad :P

eindelijk na een eeuw wachten :P :D

[ Voor 8% gewijzigd door timbosie op 09-09-2008 17:04 ]

• Pepperana
  • Laatst online: 17-09-2024

Pepperana

Brabander in hart .....

De verleiding word toch zeer groot om een lekker klein systeempje te maken met dit bordje.
Alleen baal ik zoals zovelen denk ik dat er eigenlijk geen 1 fatsoenlijke winkel in Nederland DFI levert.
Mij DFI X48 heb ik ook al bij HPM moeten bestellen. Niks mis mee hoor maar het liefst bestel ik bij een Nederlandse winkel.

I know what I know, I'll sing what I said, We come and we go, That's a thing that I keep In the back of my head

• timbosie
Pepperana schreef op woensdag 10 september 2008 @ 11:45:
De verleiding word toch zeer groot om een lekker klein systeempje te maken met dit bordje.
Alleen baal ik zoals zovelen denk ik dat er eigenlijk geen 1 fatsoenlijke winkel in Nederland DFI levert.
Mij DFI X48 heb ik ook al bij HPM moeten bestellen. Niks mis mee hoor maar het liefst bestel ik bij een Nederlandse winkel.
helemaal gelijk ik baal er ook van de heren van PC-hut gaan ze ook leveren maar wanneer dat zal gebeuren dat kan over een paar weken maar dat kan ook pas na een half jaar gaan gebeuren :@

ze zijn een beetje sloom hier in Nederland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epep
Zijn er al uitgebreide (gebruikers) reviews van de DFI JR 790GX-M2RS moederbord. Het moederbord is nu zo'n twee weken leverbaar in het buitenland. Maar heb nog nergens een nette review kunnen vinden op internet. Daarnaast heb ik ook geen enkele prestaties/branchmarks gezien van raid 5 controller op de SB 750. Ben namelijk erg benieuwd hoe het moederbord presteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-07 12:48
Ik ben daar ook erg benieuwd naar. Ik wil niet overclocken of voor lanparty's gebruiken maar voor mijn HTPC. Het is de enige mATX moederbord met 790GX chipset. Ik begrijp niet waarom de andere fabrikanten nog geen mATX met 790GX chip hebben.

Ik meen ergens gelezen te hebben dat het energiegebruik van deze DFI opmerkelijk hoog zou zijn.. maar kan nu geen review meer vinden.

• Epep
Er is eindelijk ook een review uit van de DFI LanParty JR 790GX-M2RS

http://www.cpu3d.com/revi...erboard/introduction.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterAelse
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13:23
Iemand de DFI Lanparty JR P45-T2RS MATX al binnen?
Ben wel benieuwd hoe het bordje overklokt.

Heb nu namelijk de Asus P5K-vm. Deze klokt redelijk, 14% is het maximale wat ik eruit kan halen icm met mn E6850. Zodra ik op 15% ga is hij niet meer stabiel.

Dus als deze DFI beter OC'ed, is het samen met de betere layout (heb nu mn X-Fi Gamer voor mn 8800GT koeler zitten |:( ), wel een mooie vervanger.

Voor diegene die hem binnen hebben, graag userreviewtje! O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134214

Pieterke schreef op zondag 21 september 2008 @ 14:44:
Iemand de DFI Lanparty JR P45-T2RS MATX al binnen?
Ben wel benieuwd hoe het bordje overklokt.

Heb nu namelijk de Asus P5K-vm. Deze klokt redelijk, 14% is het maximale wat ik eruit kan halen icm met mn E6850. Zodra ik op 15% ga is hij niet meer stabiel.

Dus als deze DFI beter OC'ed, is het samen met de betere layout (heb nu mn X-Fi Gamer voor mn 8800GT koeler zitten |:( ), wel een mooie vervanger.

Voor diegene die hem binnen hebben, graag userreviewtje! O-)
Kweet niet hoe jij overclocked... Maar een 14% is erg weinig...
Ik zou ff in het TCA gedeelte gaan kijken naar het C2D topic!
Pagina: 1 2 Laatste