Hoofdcategorieën
Topicacties

[Microsoft Certified] Ervaringen en discussies - Deel 7

Pagina: 1 2 3 4 ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 last

Reageer Nieuw Topic
mooowwww
Reg. datum: 27 februari 2002

Weet er iemand of er een site bestaat, waar ik kan zien hoeveel vragen en sims je per module krijgt en hoe zwaar de sims mee tellen?

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Da's simpel, die is er niet. Examen 290 heeft tussen de 5 en de 8 Sims. Deze zijn zo simpel, dat als je ze fout doet, je ook het examen niet zou moeten halen. Hoe de scoresleutel is, weet al helemaal niemand, dat weten ze alleen bij Microsoft en wellicht bij Prometric.

Voor de rest, niet zo erover neuzelen, maar het gewoon doen ! Second shot is weer geldig, dus als je het vergupt, kun je het gewoon over doen.

En dan nog als laatste: only 2 things in life are certain, death and taxes....

Hi everyone

System Administrator
Reg. datum: 26 juli 2004

Racoon ga je nou bij elke examen vragen hoeveel sims erin zitten? Zoals al eerder gezegd, focus jezelf niet zo op die sims!!

* Pedr0 gaat deze week beginnen met de studie van 70-291

Operator at #BSMFH on irc.tweakers.net

Vitteli.com
Reg. datum: 17 december 2000

quote:
Johan71 schreef op donderdag 25 september 2008 @ 12:10:
Ik kan momenteel de 70-285 niet inboeken bij Prometric. Is deze niet meer beschikbaar? (heb 3 testcenters geprobeerd maar er zijn geen data beschikbaar zegt ie) Of heeft Prometric storing?
vandaag dit examen ingepland bij prometric. (althans...bvo laten doen)
dus er is geen storing oid.
Reg. datum: 08 mei 2006

zodan!

Examen 293 viel me heels niet mee!

Maar ik heb em binnen, pfeww.

Ik vond 293 een stuk moelijker dan 291, die toch bekend staat als de meest lastige.
Ben nu wel benieuwd naar 294... :9

Een welwillende IT hobbyist maakt meer kapot dan je lief is... handig werk handig2 32W Server

Dus...
Reg. datum: 24 maart 2000

Hoeveel punten had je?

*** Vicksburg ***

Uiteindelijk toch nog 877 punten, dus op zich een nette score :)

de 1e keer had ik helaas maar 584
Overigens ook de eerste die ik niet in één keer heb gehaald...

Nee, ik vond ' m echt behoorlijk zwaar. Ik had ook bijna de gehele 3,5 uur nodig }:|

Een welwillende IT hobbyist maakt meer kapot dan je lief is... handig werk handig2 32W Server

Ik heb bij http://www.examcollection.com/70-271.html wat gedownload en blijken maar 5 vragen te zijn van elk bestand.
De vragen zijn ook heel anders dan in het boek.
Iemand nog tips welke examen oefeningen je het beste kan doen?

Therapy?
Reg. datum: 27 juli 2001

Ik heb nu de boeken van 70-293 en 70-294.
Met welke kan ik het beste beginnen?
Ik dacht zelf eerst 70-294 en dan 70-293.

I think i've gone insane, I can't remember my own name. Team garbage? It could be worse, I could be you.

De moeilijkste als laatst? :+

Kan er weinig zinnigs over zeggen. Ik ben nu bezig met 294 en voorlopig lijkt deze wel makkelijker.
(Zoals ik al zei hierboven, 293 viel me vies tegen).

Er is natuurlijk wel een reden waarom Microsoft 293 lager heeft genummerd dan 294.... Vraag mij niet wat die reden is, maar die zal er vast wel zijn...

Zijn er al een beetje veel bedrijven die al Windows Server 2008 gebruiken. Ik neem aan de grote bedrijven nog niet omdat er gewoon een hoop getest moet worden. Je zou denken voordat je echt wat aan je server 2008 certificaat hebt, ben je al een hoop vergeten tegen de tijd dat je het echt gebruikt.

Ik heb het niet meegemaakt tijdens de introductie met 2003 omdat ik toen nog studeerde :P

Rude awakening
Reg. datum: 16 augustus 2001

quote:
quicksilvernet schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 09:31:
Zijn er al een beetje veel bedrijven die al Windows Server 2008 gebruiken. Ik neem aan de grote bedrijven nog niet omdat er gewoon een hoop getest moet worden. Je zou denken voordat je echt wat aan je server 2008 certificaat hebt, ben je al een hoop vergeten tegen de tijd dat je het echt gebruikt.

Ik heb het niet meegemaakt tijdens de introductie met 2003 omdat ik toen nog studeerde :P
Wij zitten op dit moment in een project waarbij Server 2008 ingezet wordt waar mogelijk. Het aantal medewerkers van de opdrachtgever ligt momenteel boven de 15k.

When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself

System Administrator
Reg. datum: 26 juli 2004

Even een vraag m.b.t. examen 70-291. Ik ga er vanuit dat je ook custom subnetting vragen krijgt? Zoja, kan/mag je daarvoor de Windows calc gebruiken? Of moet je dit echt uit de losse hand gaan gooien?

Want meestal heb je toch de beschikking tot de Windows calc...........

Operator at #BSMFH on irc.tweakers.net

Reg. datum: 20 juli 2003

quote:
Pedr0 schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 14:15:
Even een vraag m.b.t. examen 70-291. Ik ga er vanuit dat je ook custom subnetting vragen krijgt? Zoja, kan/mag je daarvoor de Windows calc gebruiken? Of moet je dit echt uit de losse hand gaan gooien?

Want meestal heb je toch de beschikking tot de Windows calc...........
Tijdens het examen kan je gewoon gebruik maken van Windows Calc dus dat moet goed komen :)

MSX2 still alive
Reg. datum: 15 juli 2002

Een jaar geleden had je alleen de basis functie van calc, zonder binair. Volgens mij heb je nu wel die functie.

Vandaag Vista 70-620 gedaan, voor de ervaren systeembeheerder zal deze ervaren worden als bedroevend eenvoudig. De examen locatie eigenaar had al meer klachten gekregen over de eenvoud van 70-620.

MSX2

Reg. datum: 31 mei 2007

Hij is inderdaad erg makkelijk.. Zijn er al mensen die het nieuwe hyper-v examen hebben gemaakt met wat tips?? De 70-652, daar zijn geen boeken ofzo van...

Reg. datum: 12 juli 2008

Na meer als een jaar, zeg maar gerust twee jaar, stilgezeten te hebben, toch maar weer eens een examen gedaan.
Afgelopen vrijdag 70-620 gedaan en inderdaad, of de score laat zien dat ik intelligent ben, of de vragen waren te simpel.
Naar mijn beleving zaten er wel meer sims in als dat ik gewend ben, of dat komt doordat ik zolang stil gezeten heb.

MCSA ben ik al lange tijd gecertiviseerd, nu maar hopen dat mijn bedrijf eindelijk eens op de proppen komt met de beloofde laatste drie modules van MCSE 2003.
En dan niet wederom alles in eigen tijd met bijv. een vorm van E-learning en achter de pc.

Hoe doen jullie dat eigenlijk?

620 is appeltje eitje, 622 is al lastiger.
Ga je 620 gebruiken als elective?

Maar die laatste 3 (of 4) examens voor je MCSE certificering zijn een stuk moeilijker dan de eerste paar voor MCSA (ok, misschien 291 dan... die was ook wel tricky :+)

Ik moet het ook zelf doen, in eigen tijd met alleen de boeken.
Het kost wat tijd en wat moeite en redelijk wat inzet, maar het is zeker goed te doen.
Mits je ermee werkt en het je interesseert... Anders lukt het niet.

Reg. datum: 12 juli 2008

Ik weet eigenlijk niet zo goed waar ik mijn vraag moet neerleggen en welke stappen ik zou moeten nemen.

Zoals ik al in een eerdere posting vermelde, ben ik reeds in het bezit van vier certificaten voor 2003, oftewel, MCSA. Alleen, bij alle vier de certificaten staat één letter van mijn achternaam fout.
Je kan het vergelijken met iemand die Koel heet, maar op het certificaat staat Koei.

Heeft dit consequenties en waar kan ik dit eventueel laten corrigeren.

Bij de check van paspoort identificatie en inschrijving is dit geconstateerd, echter, geen belemmering geweest om niet het examen te doen.

ye olde farte
Reg. datum: 16 maart 2000

Ik zou het dan sowieso voor je MCP ID even rechttrekken (contact opnemen met MS - gegevens staan in de startpost) zodat het op je nieuwe certificaten en pas correct staat vermeld :)
Reg. datum: 04 juni 2001

Maar bij het laten opsturen van de certificaten moet je het zelf nog eens controleren, heb je het daar dan gemist?

No production networks were harmed during this posting

www.flitspaal.nl

quote:
died_laughing schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 20:34:
Ik heb nu de boeken van 70-293 en 70-294.
Met welke kan ik het beste beginnen?
Ik dacht zelf eerst 70-294 en dan 70-293.
Pak 293 eerst, die volgorde is logischer..

* Tweakod3x Spreekt uit ervaring :)

http://www.flitspaal.nl- http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/570889/last

Reg. datum: 10 juli 2003

Vraagje aan de mensen hierzo. Ik heb n jaar geleden mn school afgerond (MBO electro) maar heb na een paar maanden de switch gemaakt naar sysadmin bij het bedrijf waar ik werk. Nou heb ik dus geen relevante certs die aantonen dat ik daadwerkelijk kennis heb van ICT dingen, dus ik zat te kijken naar MCSA om mee te beginnen. School heb ik helemaal gehad, dat kinderlijke nivo daar is echt zo demotiverend dat ik dat niet meer doe.

Ik heb op de site van MS zelf al het een en ander gezien van MCSE/MCSA, maar ook van de "nieuwe" certs. Wat is nou de slimste manier om te werk te gaan, eerst bijv. MCSA WinServ2003 te doen, en daarna via 2 examens naar MCITP Server Admin te gaan bijvoorbeeld?

Het gaat mij met name om op papier te hebben staan dat ik ook daadwerkelijk kennis van ICT dingen heb, ik heb ze niet direct nodig voor mn werk. Maar ik wil wel iets gaan doen, want stilstaan is achteruitgang met alle ontwikkelingen in ICT land.

quote:
Widow schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 13:48:
Vraagje aan de mensen hierzo. Ik heb n jaar geleden mn school afgerond (MBO electro) maar heb na een paar maanden de switch gemaakt naar sysadmin bij het bedrijf waar ik werk. Nou heb ik dus geen relevante certs die aantonen dat ik daadwerkelijk kennis heb van ICT dingen, dus ik zat te kijken naar MCSA om mee te beginnen. School heb ik helemaal gehad, dat kinderlijke nivo daar is echt zo demotiverend dat ik dat niet meer doe.

Ik heb op de site van MS zelf al het een en ander gezien van MCSE/MCSA, maar ook van de "nieuwe" certs. Wat is nou de slimste manier om te werk te gaan, eerst bijv. MCSA WinServ2003 te doen, en daarna via 2 examens naar MCITP Server Admin te gaan bijvoorbeeld?

Het gaat mij met name om op papier te hebben staan dat ik ook daadwerkelijk kennis van ICT dingen heb, ik heb ze niet direct nodig voor mn werk. Maar ik wil wel iets gaan doen, want stilstaan is achteruitgang met alle ontwikkelingen in ICT land.
Voel je niet meteen beledigd, maar je hebt minder dan een jaar ervaring als ik je verhaal goed lees, klopt?
Dan klinkt je verhaal toch wel ietsje hooghartig. Je hebt de MCSA/E titel niet nodig maar je wil ze omdat die aantonen dat je daadwerkelijk kennis hebt. Je draait de feiten om; <1 jaar ervaring is niets, juist door certificaten te halen schroef je je kennis op. Niet andersom ;)

Ik zou gewoon beginnen met de certificaten die voor jou van belang zijn. In je huidige werk, of voor wat je uiteindelijk of over een paar jaar wil gaan doen.
Als dat MS certificaten zijn, kan dat, maar als je nu geen MS gebruikt (" ik heb ze niet direct nodig voor mn werk") dan kun je misschien beter kijken naar Linux, ITIL of Cisco.
Lijkt me handiger om te kijken waar je heen wil, en niet vast te pinnen op MCSA/E of MCITP.

Oja, van MCSE naar MCITP server admin is geen twee examens en vanaf MCSA al helemaal niet.
Ik denk dat je er zowiezo te licht over denkt ;)

Reg. datum: 10 juli 2003

Probleem is dat de dingen waar ik voor mn werk mee bezig ben erg specifiek zijn, het is niet zo dat ik met die kennis bij n ander bedrijf zo aan de slag kan. Kijk natuurlijk draait er hier en daar wel een MS server of een sql database, maar het is niet zo dat ik de hele dag met die dingen bezig ben. En als ik ermee bezig ben, zit ik veel te googlen omdat ik niet veel kennis van die dingen heb. Daarmee kom je er ook wel maar toch is het handig wat meer inzicht te hebben in dat soort dingen. Maar juist omdat ik nu totaal niets heb qua papieren, en ik zie dat MCSE/A vaak gevraagd word in vacatures leek me dat wel een slimme keuze.

Pagina: 1 2 3 4 ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: