Ik zou de volgende unit design's ruilen:
A400 transport vliegtuig EU denk Duitsland
Eurofighter 2 Duitsland
JSF2 VTOL en F22 anti vliegtuig en een AWACS uit Texas
CVE78 carrier denk Californië
SSN subs uit VS, denk Tennesee
Schepen uit Scandinavische landen zoek gewoon op techlvl
Leopard 2a6 Duitsland of M1A3 VS denk rond NY
Green Baret 2 uit VS denk Texas
Phz2000 achtig artilerie Duitsland
Antischip raketten uit India
Lange afstand raketten uit China
Waar ik de rest vandaan heb weet ik niet, maar je je vindt wel een goede AT, AA etc.
Mijn leger heeft een unit boven lvl 104 voor iedere klasse.
Maar in shattered world kan het moeilijk te vinden zijn omdat de VS en EU zijn opgedeeld in kleinere landen.
De beste manier om steden in te nemen zijn infanterie, de Green Baret 2 is naar wat ik weet de beste. Infanterie loopt helaas wel heel langzaam, daar zijn de A400 dan ook voor. Als je met een leger tanks, AT, AA en arty een land binnen trekt en je hebt het luchtruim veilig kan je Green Barets dicht bij een stad laten parachuteren. De infanterie schieten de garnizoenen met gemak af.
Probeer te voorkomen vijandelijke units aan te vallen die stil bij elkaar staan. Ze hebben dan namelijke een behoorlijke fortificatie bonus. Het best kan je ze uit de tent lokken en in het open met vliegtuigen neerknallen. Persoonlijk speel ik op dit moment capitals, dan hoef ik niet het hele land in te nemen voor overgave. Met de filters uit de eerste ministers kan je zien hoeveel bevoorrading en defensie een bepaald gebied heeft.
Buenos Aires is inderdaad zeer pittig, het is namelijk een groot verstedelijkt gebiedt.
Ik ben met een grote groep tanks, AT en arty direct naar Buenos Aires gereden. Nadat ik de eerste voorstad aan het aanvallen was heb ik al mijn vliegtuigen laten aanvallen om cover te geven aan 10 A400 met ieder 3 Green Baret. Daarna was het zo gebeurt, de GB vallen alle garizoenen tegelijk aan en verslaan ze.
De ministers zet ik gewoon uit, het is wat werk maar je weet dan ook wat je krijgt.
Als de ministers je units bouwen krijg je van alles en nog wat. Initiatief zet ik ook uit anders rijden je units alle kanten op.
De wegen bouw ik langs de grens gebaseerd op de bevoorradings filter, die kan je vinden bij de zelfde minister als de wegen, je kan er ook grondstoffen etc zien. Ik heb er voor gezorgd dat ieder land te bereiken was en strategische plekken een suply depot hadden. Wat het verschil tussen wegen en rails is weet ik niet maar zal wel ergens op het forum staan. Maar dan nog zullen vooral je tanks af en toe stil vallen, meestal laden ze wel weer op. Als ze dat niet doen moet je een A400 of transport heli pakken en die in de buurt laten rondvliegen. Patrouille kan hier heel handig voor zijn, als je meer wilt zien kun je er een AWACS boven hangen.
Het voordeel van zelf onderzoeken is dat je tech lvl sneller stijgt, maar dat maakt op dit moment niet uit omdat je alle techs kan kopen en gebruiken ongeacht lvl. Ik verwacht dat dit aangepast gaat worden.
Er zit op dit moment nog een bug in die er voor zorgt dat sommige landen in oorlog omvallen als je opnieuw laadt. Dit kan best grappig zijn zoals North Korea die super sterk wordt en met iedereen oorlog krijgt. Er komt volgende week waarschijnlijk een nieuwe patch voor Supreme Ruler uit.
ewt wijzigde dit bericht 05-07-2008 17:54 (5%)