[PC] Supreme Ruler 2020

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewt
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-08 19:33
Kon geen oud topic vinden over deze game dus heb ik er maar 1 aangemaakt.

Supreme Ruler 2020 is gold gegaan, het is de opvolger van Supreme Ruler 2010 uit 2005.
Het is een RTS waar je een overheid bestuurd in een wereld die in choas is vervallen.
Je moet alles regelen van leger tot grondstoffen en van social beleid tot R&D.
Een groot deel van de game wordt bestuurd door je ministers die je richtlijnen kan geven.
Kwa leger zitten er misschien wel 10 generaties millitair matrial in wat per land verschilt.
Duitsland krijgt tornado / eurofighter terwijl Nederland de F16 / JSF krijgt, deze kunnen ook weer doorontwikkeld worden naar JSF2 etc. Je legers worden echt groot en op de map kunnen meer als 20.000 units in 200+ landen.

De game komt 17 juni in de VS uit en 20 juni Europa.
De demo is net uitgekomen:
http://www.battlegoat.com/supreme_2020_demo.php

Review:
http://www.bgforums.com/forums/viewtopic.php?t=9833

Afbeeldingslocatie: http://www.2404.org/downloads/Supreme%20Ruler%202020/11962681244.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.2404.org/downloads/Supreme%20Ruler%202020/11962681233.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.spawnpoint.com/images/upload/3_512.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:10
ziet er goed uit :) ik heb 2010 nog wel redelijk wat gespeeld. wel een spel waar je echt de tijd voor moet nemen om het te leren.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:24
(jarig!)
't lijkt me zo op het eerst gezicht een leuk spel om te gaan spelen.

Ik heb net op bol.com gekregen maar daar is 't niet te krijgen volgens mij, iemand een idee waar ik 't kan pre-orderen op een nederlandse site?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewt
Supreme ruler 2020 is nu uit in de VS, 20 juni komt ie in de EU.
Op gamersgate.com kun je de game kopen.
Hij kost 40 euro, maar ook 40 dollar omgerekend 26 euro...
Als je via een proxy uit de VS naar gamersgate gaat kan je gewoon met paypal de game kopen.

Ik ben begonnen met een world campaign met Duitsland, ben nu bijna grondstof zelf voorzienend.
Op naar 1 Europa >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Het is echt een mooi spel, wat een enorme diepgang. Ik bak er echter nogsteeds niet veel van, net als de voorgaande edities :X Aangezien ik toch een paar weken vakantie had wil ik me er wel eens in verdiepen, heeft iemand goede bronnen waar ik tips kan vinden? de wiki heb ik al helemaal doorgespit, net als de manual en tutorial. Ik heb echt het gevoel dat dit nog maar het topje van de ijsberg is.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewt
Je kan het beste op het battlegoat forum kijken en / of vragen stellen.
De manual legt de game wel uit maar niet de concepten erachter, op het forum kan je een hele hoop informatie vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
ik heb een guide gevonden, en ben nu met brazilie helemaal selfsufficient :) het economische gedeelte heb ik nu redelijk onder de knie, maar diplomatie en militair nog niet echt. ik kan maar geen goede diplomatieke deals sluiten, ik moet er altijd heel veel bijleggen om iets voor elkaar te krijgen. heb jij misschien tips om dit beter te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ph4ge schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 22:02:
ik heb een guide gevonden, en ben nu met brazilie helemaal selfsufficient :) het economische gedeelte heb ik nu redelijk onder de knie, maar diplomatie en militair nog niet echt. ik kan maar geen goede diplomatieke deals sluiten, ik moet er altijd heel veel bijleggen om iets voor elkaar te krijgen. heb jij misschien tips om dit beter te krijgen?
Waar is die guide te vinden dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
http://forum.paradoxplaza.com/forum/showthread.php?t=363729 ik heb de stappen gevolgd die graymane in deze thread post. hierdoor kreeg ik vrij snel een goed draaiend land, en toen ging ik zelf gewoon zaken proberen. het was een mooi opstapje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewt
ph4ge schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 22:02:
Diplomatie vindt ik nogal tegenvallen, de AI is zoals alle spellen nogal dom.
Ik gebruik diplomatie vooral om veel geld te verdienen aan overschotten of grondstoffen / geld te wisselen voor techs zoals de F35. In de grondstof taps kan je de producten / importeurs van grondstoffen vinden, daar kan je dan deals op baseren. Als je status goed is kun je heel goedkoop dingen krijgen, als iedereen een BC op je heeft (zoals met US / China gebeurt) wordt alles heel duur. Het is mogelijk om landen met gifts vriendelijker te maken, dat kan handig zijn om te voorkomen dat iedereen je aanvalt na 1-2 invasies.

De AI heeft het liefste geld, daarna grondstoffen. Voor techs willen ze meestal 3x de hoeveelheid techs terug hebben. Hoe beter je status hoe goedkoper alles is, maar als je uit debt bent en zelfvoorzienend kan je best iedere keer 40-50 % extra betalen. Ik heb denk ik voor 200.000M techs gekocht en weet niet hoe ik mijn geld moet verbranden met Brazilie in 2023. Ook al is het duur, als je veel importeerd van iets (bijvoorbeeld indus goods in het geval van Brazilie), dan kan het voor een oorlog heel intressant zijn iedereen zijn stockpilles weg te kopen ook al betaal je VEEL te veel. Dan heb jezelf altijd genoeg en de drijf je de marktprijs omhoog.

Het militaire deel met een land als Brazilie komt aan op een complete vernieuwing en vergroting. Ik raad je aan eerst je eco flink op te bouwen en zou bij iedereen alle techs proberen op te kopen en goede unit designs kiezen, je kan leger units maken die hoger zijn als je techlevel.
Zodra dat gedaan is en je industrial goods zijn hoog genoeg kan je flink basisen gaan bouwen zodat je een stuk of 15 ground en air fabricators krijgt. Als je die hebt wordt iedereen boos op je omdat zoveel bouwt. Je hebt ongeveer 400 units nodig om het hele continent in te nemen als je voorzichtig bent. De concurrentie heeft niet zo grote legers en rijd ze vaak de jungle in waar ze zonder bevoorrading raken en sitting ducks worden voor vliegtuigen.

Met Brazilie is het ook enorm aan te raden een goed wegennet te bouwen voor je overgaat tot grootschalige oorlog. Het amazone gebied is heel slecht bevoorraad, je kan dit zien met een filter bij de terrain minister. Als je op strategische plekken vliegvelden, wegen en aanvoerdepots neerlegt heb je een veel betere kans je tanks rijdende te houden. Op dit moment zit er nog een bug in dat je niet wegen over een rivier kan bouwen. Daardoor kan je in het Noorden van Brazilie geen tanks krijgen want die kunnen niet over de amazone rivier. Een oplossing is een seaport of vliegveld te bouwen boven de amazone. Als je een groep tanks selecteerd en je geeft ze de order sea transport en je klikt op de seaport dan komen de transport schepen automatisch de tanks ophalen bij de dichtsbijzende seaport en vervoeren ze naar gewenste plek. Voor vliegtuigen werkt het ook maar een beetje bugie.

[ Voor 14% gewijzigd door ewt op 04-07-2008 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
wow, bedankt! hier heb ik echt wat aan.

welke units zijn echt de moeite waard? ik verdwaal een beetje in de enorme hoeveelheid keuzemogelijkheden en cijfertjes? ik bouw iig een hoop engineurs, die kunnen eerst helpen met bouwen en als ze klaar zijn ook knokken.

ik heb al geleerd dat het het handigst is om niet zelf te onderzoeken, maar om te ruilen. ik ruil alleen maar techs, ik probeer er niet voor te betalen. dit betekent zoals jij zegt wel dat je soms 5x zoveel moet betalen dan wat je krijgt, maar door te ruilen kan je zonder er zelf geld bij te leggen toch alle techs in de wereld naar je toe halen. je hebt dan ook een hoop andere geavanceerde landen, maar dat zijn dan toevallig wel net je vriendjes. ik speel ook een kaart waar bv de US uit elkaar gevallen is, de losse landjes zijn toch geen bedreiging voor mij later.

Bij mij spel is het nu als volgt, toen ik mn eerste paar nieuwe basisjes af had verklaarde het halve continent me de oorlog. Uruguay was mn enige vriend nog op het continent, ik had er nog wel een paar buiten. Deze helpen echter totaal niet, dat is wel jammer. Aan het begin was ik veelste klein, maar de AI viel me niet echt aan. Ik verloor kleine stukjes vanwege een probleem met loyalty, maar dat boeide niet.

Met mn kleine legertje besloot ik Argentinie binnen te vallen, omdat die ook oorlog met chili had. Ondertussen bouwde ik van alles wat. Dat liet ik mn minister doen, omdat ik er zelf nog niks vanaf wist, een paar maanden later had ik alleen maar artillery en supply trucks :+. Toen heb ik maar besloten om de duurste tanks te gaan maken en engineers.

Op een gegeven moment lag ik voor de poorten van Buenos Aires, maar ze hadden zoveel verdediging dat ik de stad nooit te pakken kreeg. Zeker 100 units raakte ik kwijt, allemaal knalde ze kapot op de stad. Welke taktiek en units zijn handig om grote steden in te nemen? Toen savede ik en ging ik wat anders doen, volgende dag toen ik het spel opstarte was ineens Argentinie omgevallen :/. Ik kreeg er een klein stukje bij, maar het grootste gedeelte ging naar Chili, terwijl Uruguay de rijke gebieden rond BA kreeg, zonder een vinger uit te steken!

Maar goed, nu met chili aan het knokken, en weer het zelfde verhaal. Grote steden zijn onneembaar. Kleine steden worden vaak met de grond gelijkgemaakt, dat wil ik ook niet. Hoe kan ik dat voorkomen?

En je zei iets over wegen en railroads. Ik bouw altijd maar willekeurig wegen tussen mn steden en richting de grensen. Waar moet ik op letten om dit effectiever te doen? En waar zijn rails goed en waar wegen? Ik bouw telkens militaire basissen als ik weer een stuk land hebt verovert, zodat mn legers daarheen kunnen terugvallen. Toch vallen ze telkens stil, ik denk vanwege een probleem met supply.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewt
Ik zou de volgende unit design's ruilen:
A400 transport vliegtuig EU denk Duitsland
Eurofighter 2 Duitsland
JSF2 VTOL en F22 anti vliegtuig en een AWACS uit Texas
CVE78 carrier denk Californië
SSN subs uit VS, denk Tennesee
Schepen uit Scandinavische landen zoek gewoon op techlvl
Leopard 2a6 Duitsland of M1A3 VS denk rond NY
Green Baret 2 uit VS denk Texas
Phz2000 achtig artilerie Duitsland
Antischip raketten uit India
Lange afstand raketten uit China

Waar ik de rest vandaan heb weet ik niet, maar je je vindt wel een goede AT, AA etc.
Mijn leger heeft een unit boven lvl 104 voor iedere klasse.
Maar in shattered world kan het moeilijk te vinden zijn omdat de VS en EU zijn opgedeeld in kleinere landen.

De beste manier om steden in te nemen zijn infanterie, de Green Baret 2 is naar wat ik weet de beste. Infanterie loopt helaas wel heel langzaam, daar zijn de A400 dan ook voor. Als je met een leger tanks, AT, AA en arty een land binnen trekt en je hebt het luchtruim veilig kan je Green Barets dicht bij een stad laten parachuteren. De infanterie schieten de garnizoenen met gemak af.

Probeer te voorkomen vijandelijke units aan te vallen die stil bij elkaar staan. Ze hebben dan namelijke een behoorlijke fortificatie bonus. Het best kan je ze uit de tent lokken en in het open met vliegtuigen neerknallen. Persoonlijk speel ik op dit moment capitals, dan hoef ik niet het hele land in te nemen voor overgave. Met de filters uit de eerste ministers kan je zien hoeveel bevoorrading en defensie een bepaald gebied heeft.

Buenos Aires is inderdaad zeer pittig, het is namelijk een groot verstedelijkt gebiedt.
Ik ben met een grote groep tanks, AT en arty direct naar Buenos Aires gereden. Nadat ik de eerste voorstad aan het aanvallen was heb ik al mijn vliegtuigen laten aanvallen om cover te geven aan 10 A400 met ieder 3 Green Baret. Daarna was het zo gebeurt, de GB vallen alle garizoenen tegelijk aan en verslaan ze.

De ministers zet ik gewoon uit, het is wat werk maar je weet dan ook wat je krijgt.
Als de ministers je units bouwen krijg je van alles en nog wat. Initiatief zet ik ook uit anders rijden je units alle kanten op.

De wegen bouw ik langs de grens gebaseerd op de bevoorradings filter, die kan je vinden bij de zelfde minister als de wegen, je kan er ook grondstoffen etc zien. Ik heb er voor gezorgd dat ieder land te bereiken was en strategische plekken een suply depot hadden. Wat het verschil tussen wegen en rails is weet ik niet maar zal wel ergens op het forum staan. Maar dan nog zullen vooral je tanks af en toe stil vallen, meestal laden ze wel weer op. Als ze dat niet doen moet je een A400 of transport heli pakken en die in de buurt laten rondvliegen. Patrouille kan hier heel handig voor zijn, als je meer wilt zien kun je er een AWACS boven hangen.

Het voordeel van zelf onderzoeken is dat je tech lvl sneller stijgt, maar dat maakt op dit moment niet uit omdat je alle techs kan kopen en gebruiken ongeacht lvl. Ik verwacht dat dit aangepast gaat worden.

Er zit op dit moment nog een bug in die er voor zorgt dat sommige landen in oorlog omvallen als je opnieuw laadt. Dit kan best grappig zijn zoals North Korea die super sterk wordt en met iedereen oorlog krijgt. Er komt volgende week waarschijnlijk een nieuwe patch voor Supreme Ruler uit.

[ Voor 5% gewijzigd door ewt op 05-07-2008 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
bedankt voor alle informatie :) morgen ga ik maar eens proberen alles toe te passen. het is echt mooi dat het allemaal zo diep gaat, maar wel moeilijk om te leren. de tutorial en manual bieden mij erg weinig achtergrond informatie, ze laten alleen de basis zien, hoe iets moet, niet wat je er aan hebt en wat slim is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo het spel eindelijk binnen gekregen.

Moet wel zeggen dat dit 1 van de moeilijkere spellen is om in te komen.
Vrij onduidelijke tutorial en er zijn zo fucking veel opties.

Helaas ben ik ook zo eigenwijs dat ik met nederland wil beginnen binnen de scenario modus d-;

Wel erg leuk om te zien hoe groot alle mogelijkheden zijn.
Zometeen ga ik gewoon eens met paris beginnen met de scenario modus kijken of dat wat makkelijker is.
Want spelend als nederland wandelt zelfs belgie zo over je heen d-;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
als je het echt niet snapt kan ik brazilie aanraden, samen met de uitleg die boven gepost staat. dat is een gemiddeld sterk land waar vrij gemakkelijk een superpower van te maken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ph4ge schreef op zondag 13 juli 2008 @ 12:42:
als je het echt niet snapt kan ik brazilie aanraden, samen met de uitleg die boven gepost staat. dat is een gemiddeld sterk land waar vrij gemakkelijk een superpower van te maken is.
ik ga het zeker proberen.
Maar momenteel ga ik eerst even een guide opzoeken die je verteld hoe je van elk land in ieder geval een positief draaiend land financieel kan maken.

Dit zal er zeker voor zorgen dat ik de tijd heb om de rest uit te vogelen.

Tevens zijn frankrijk en nl wat kleiner wat het wat overzichtelijker maakt d-;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewt
De gold editie met een recente patch is nu in de aanbieding op Steam voor 2.25 €!
Pagina: 1