Hoofdcategorieën
Topicacties

Harman Kardon AVR 247, DVD 37 en HKTS11

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 09 augustus 2006

Hallo mensen, een vraagje over de AVR 247.

Ik ben niet zo'n expert in hifi systemen en tot nu toe heb ik altijd zo'n simpele home cinema set gekocht, maar omdat ik nu bijna ga verhuizen ben ik van plan om wat nieuwe spullen te kopen. De oude spullen gaan naar mijn pa.

Mijn vraag is dit:
Ik heb een samsung lcd met hdmi en wil dus graag de AVR 247 bij aanschaffen. Ik heb zelf een Dell 1530 met HDMI en een wii met component. Dus ik kan zonder problemen deze beide op de AVR aansluiten en via de output HDMI op de lcd aansluiten.

Maar ik zit met een probleem, ik heb geen speakers! Ik heb enkel mijn logitech X540 set die ik hiervoor wil gebruiken. Ik wil nog wat geld besparen. Het probleem is echter dat ik voor de output van mijn logitech echter maar drie 3.5mm jack's heb. 1 voor lr front, lr back en center sub.
Ik zag op de achterkant van de AVR 247 alleen maar tulp aansluiting, dus mijn vraag was, hoe sluit ik zoeits aan?

Ik dacht zelf aan 3x male-female 3.5mm>stereotulp draadjes. Maar volgens mij werkt dat niet helemaal..

Als iemand mij hierbij kan helpen, harstikke bedankt!

Intel E6600@3,5 - Asus P5N32-E SLI PLUS - OCZ 2x1GB Platinium 800mhz - MSI 7900 GTO@GTX

Reg. datum: 20 september 2003

Volgens mij krijgen die satellieten normaal gesproken hun vermogen van de subwoofer.
Het is zonde om die niet door de H/K aan te laten sturen aangezien die 3x zo goed versterkt als de ingebouwde versterker in de subwoofer.
Ik ben dus bang dat je de draden gewoon door moet knippen en de aders op de gewone speakerterminals aan moet sluiten. De tulpaansluitingen zijn namelijk onversterkte pre-outs.
Voor je dit echter probeert zou ik wel even wachten tot iemand dit bevestigt, aangezien ik het niet 100% zeker weet.

Reg. datum: 05 juli 2008

HELP !!! HELP !!

Wie kan kij helpen ik heb vandaag een set van HK gekoht de
CineDrive 11 dat houdt in de AVR 347 , DVD 47 en de HKTS 11
De verkoper in de winkel vroeg of ik LCD TV had en ik zei JA dus HDMI kabel erbij en vlot naar huis..

Na thuis te zijn gekomen dacht ik laat ik eens gaan kijken hoe dit aangesloten moet worden.
Maar tot mijn grote schrik kwam ik tot de ondekking dat mijn Philips ambilight de 32PF9966 GEEN HDMI aansluiting heeft !!!!!!!!!!!!
zie specs
http://www.ciao-shopping....rix__459323#productdetail

Dus hoe nu verder kan ik alles ook anders aansluiten???
Hoe kan ik het beste mijn HK 347 receiver en DVD 47 speler aansluiten??( ben eenmaal geen kenner)

Heb ik misschien een miskoop gedaan doordat de set gewoon te goed is voor mijn tv?
( kan nu nog terug gaan maandag om te ruilen , hoop ik )

Kan ik misschien toch beter voor de set gaan die hier omschreven staat de AVR 247 + DVD 37 ?

Wie heeft er antwoorden op mijn vragen ..... :-(

Alvast bedankt voor je/jullie reactie!!

Lágrimas negras
Reg. datum: 31 mei 2001

De Correct in Rotterdam adverteert met de DVD speler en receiver voor minder dan 400 euro.

I finally found you, my personal slaughter. As an appetizer, I let you taste my daughter!
Call me sick but this is what I need. My only purpose here is for you to feed!

Reg. datum: 25 augustus 2006

quote:
TheGreek schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 01:19:
HELP !!! HELP !!

Wie kan kij helpen ik heb vandaag een set van HK gekoht de
CineDrive 11 dat houdt in de AVR 347 , DVD 47 en de HKTS 11
De verkoper in de winkel vroeg of ik LCD TV had en ik zei JA dus HDMI kabel erbij en vlot naar huis..

Na thuis te zijn gekomen dacht ik laat ik eens gaan kijken hoe dit aangesloten moet worden.
Maar tot mijn grote schrik kwam ik tot de ondekking dat mijn Philips ambilight de 32PF9966 GEEN HDMI aansluiting heeft !!!!!!!!!!!!
zie specs
http://www.ciao-shopping....rix__459323#productdetail

Dus hoe nu verder kan ik alles ook anders aansluiten???
Hoe kan ik het beste mijn HK 347 receiver en DVD 47 speler aansluiten??( ben eenmaal geen kenner)

Heb ik misschien een miskoop gedaan doordat de set gewoon te goed is voor mijn tv?
( kan nu nog terug gaan maandag om te ruilen , hoop ik )

Kan ik misschien toch beter voor de set gaan die hier omschreven staat de AVR 247 + DVD 37 ?

Wie heeft er antwoorden op mijn vragen ..... :-(

Alvast bedankt voor je/jullie reactie!!
Ik heb de 247 en deze heeft een component uitgang en een s-video uitgang. (Totaal 4 dacht ik).
Ik neem aan dat de 347 dat ook heeft of zelfs nog meer aansluitingen.

En aangezien je TV
# S-video-invoer ( 4 PIN mini-DIN )
# Component video-invoer

Is het geen probleem. :)

Hallo CCC,

Bedankt voor je reactie maar nu begrijp ik het niet ( sorry maar ik ben nu eenmaal geen kenner)

Stel ik wil het op de volgende manier doen ??
Receiver met HDMI naar DVI kabel op TV aansluiten, maar hoe dan het geluid aansluiten????

En Receiver naar DVD speler dat met HDMI of anders???

Wat voor kabels kan ik het beste kopen??

Ben gewoon helemaal de weg kwijt...... 8)7 8)7 8)7

TheGreek wijzigde dit bericht 05-07-2008 12:56 (7%)

Heb uiteindelijk het volgende gekocht en ga het dan ook zo proberen aan te sluiten morgen.
2 x een optische kabel en een HDMI naar DVI kabel

Ik ga het zo proberen
Van Humax digitale ontvanger naar de AVR 347 met optische kabel.
Van de DVD 37 met een HDMI naar DVI naar de Philips 32 PF 9966 voor het beeld en een optische kabel voor het geluid naar de AVR 347
Op de AVR 347 wordt de HKTS 11 aangesloten.

Zo moet het goed gaan toch?

Sorry dat ik zo laat reageer, want je hebt het al gekocht zie ik. :P

Je kunt het beter zo doen denk ik:
Humax naar AVR. Zoals je zelf ook al zegt.
DVD 37 ook naar AVR. Met een optische kabel voor geluid en met een HDMI kabel voor beeld.
Uiteraard de HKTS 11 op je AVR.

En dan een component kabel van de AVR naar je Philips. Ik denk zelf dat je dan de hoogste kwaliteit behaalt.

DVI is geloof ik meer geschikt voor monitoren en ik denk zelf dat je hier geen super kwaliteit mee behaald.

Maar ik kan het ook fout hebben. :)
Ik ga het in ieder geval op deze manier aansluiten. Alleen ga ik dan voor het beeld naar mijn tv toe een HDMI kabel gebruiken. (Even kijken of ik verschil zie tussen component en HDMI.)

Ik heb alles aangesloten vandaag beeld is super en de rest ook !!

Nu nog uit al die grote handleidingen zien te komen wat betreft de instellingen etc want dat zijn er een boel pff.....

Trouwens voor de gene die intresse hebben in een HK Cinedrive 11 set ( AVR 347 + DVD 47 en HKTS 11 ) ik heb het setje voor ¤1075 gekocht. Ik weet dat ze voor ¤1010 ook op internet staan maar kocht liever in een gewone winkel in de buurt

Reg. datum: 02 februari 2008

Ik zit ook rond te kijken naar een mooi geluid setje. En vind de hkts 11 erg mooi, maar weet alleen nog niet waar ik die joekel van een sub moet neer zetten.

Er is alleen iets wat ik niet helemaal snap.

De hkts 11 heeft speakers die 120W aan kunnen. De AVR 247 geeft 50W per kanaal. Je benut nu toch de hkts 11 toch niet volledig?

Kan je er niet beter een receiver bij zoeken zoals bijvoorbeeld de Yamaha RX-V461 die 105W per speaker kan afgeven. Je kunt nu toch veel beter de hkts 11 benutten.
zie
http://www.yamaha-online....amp;idcat1=1&idcat2=2

Ik weet dat vermogen ook niet alles is, maar ik vind het raar dat HK speakers maken die 120W aan kunnen, maar er is geen receiver is dit per kanaal kan geven. Misschien zie ik het helemaal wel verkeer, maar dan zou ik het graag horen.

Dit is toch een boventitel?
Reg. datum: 03 juni 2005

quote:
Nico111 schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 13:59:
Ik zit ook rond te kijken naar een mooi geluid setje. En vind de hkts 11 erg mooi, maar weet alleen nog niet waar ik die joekel van een sub moet neer zetten.
Mijn vriendin zei ook al "Wat is dat voor beest?" .. Ik zeg dat is het meubelstuk, je kan er alleen niks opzetten..
M.a.w.: zie het als een interieur object, ik schuif hem iig niet achter de bank maar laat hem er mooi bij staan! :)

Nog niet misschien

Reg. datum: 09 juli 2008

Dag allemaal

ik heb net de avr 347 gekocht samen met hkts11B en de dvd 47. Alles bijeen een mooi systeempje denk ik toch.
De volgende elementen zou ik graag aangesloten willen zien:
TV-AVR347-DVD47 en een video.
Tv heeft enkel en alleen maar 2 scartaansluitingen!

Mijn eigenlijke hoofdvraag is, of ik bij het gewone tv kijken, dat geluid door de boxen(alle, of enkel center links en rechts?) krijg. Hoe moet ik dit aansluiten?

Momenteel heb ik tv-kabel(coax) op video. Van video naar TV(coax)
video audio links en rechts naar avr 347 --> dvd in
Een scartkabel van TV --> video en van video naar --> dvd47
dvd47 een hdmi aansluiting naar avr 347 --> in1 (hdmi)
Van TV scartkabel2 (overgang 3 tulpjes) het beeld (geel) naar avr347 monitor out om avr347 te setuppen.

hopelijk kan iemand me helpen?

Vraag 2 --> bij het bekijken van divx wordt mijn beeld vergroot tot volledig breedbeeld, niet 16:9. . Heeft iemand hier nog last van? Kan je dat aanpassen. Normaal heb je 2 zwarte balkjes boven en onder het beeld, maar deze dvd-speler rekt zich blijkbaar volledig uit, wat het beeld wel deftig verkloot...

mvg
Stefan

Reg. datum: 05 februari 2008

quote:
stefancuppens schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 14:27:
Dag allemaal

ik heb net de avr 347 gekocht samen met hkts11B en de dvd 47. Alles bijeen een mooi systeempje denk ik toch.
De volgende elementen zou ik graag aangesloten willen zien:
TV-AVR347-DVD47 en een video.
Tv heeft enkel en alleen maar 2 scartaansluitingen!

Mijn eigenlijke hoofdvraag is, of ik bij het gewone tv kijken, dat geluid door de boxen(alle, of enkel center links en rechts?) krijg. Hoe moet ik dit aansluiten?

Momenteel heb ik tv-kabel(coax) op video. Van video naar TV(coax)
video audio links en rechts naar avr 347 --> dvd in
Een scartkabel van TV --> video en van video naar --> dvd47
dvd47 een hdmi aansluiting naar avr 347 --> in1 (hdmi)
Van TV scartkabel2 (overgang 3 tulpjes) het beeld (geel) naar avr347 monitor out om avr347 te setuppen.

hopelijk kan iemand me helpen?

Vraag 2 --> bij het bekijken van divx wordt mijn beeld vergroot tot volledig breedbeeld, niet 16:9. . Heeft iemand hier nog last van? Kan je dat aanpassen. Normaal heb je 2 zwarte balkjes boven en onder het beeld, maar deze dvd-speler rekt zich blijkbaar volledig uit, wat het beeld wel deftig verkloot...

mvg
Stefan
Waar heb je het gekocht en wat was je kwijt?

Een nieuwe TV kopen? :D

Reg. datum: 05 februari 2008

quote:
TheGreek schreef op maandag 07 juli 2008 @ 00:57:
Ik heb alles aangesloten vandaag beeld is super en de rest ook !!

Nu nog uit al die grote handleidingen zien te komen wat betreft de instellingen etc want dat zijn er een boel pff.....

Trouwens voor de gene die intresse hebben in een HK Cinedrive 11 set ( AVR 347 + DVD 47 en HKTS 11 ) ik heb het setje voor ¤1075 gekocht. Ik weet dat ze voor ¤1010 ook op internet staan maar kocht liever in een gewone winkel in de buurt
Waar?

Reg. datum: 09 juli 2008

In Mediamarkt 1111¤

divx probleem ondertussen opgelost.

quote:
Nico111 schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 13:59:

Er is alleen iets wat ik niet helemaal snap.

De hkts 11 heeft speakers die 120W aan kunnen. De AVR 247 geeft 50W per kanaal. Je benut nu toch de hkts 11 toch niet volledig?

Kan je er niet beter een receiver bij zoeken zoals bijvoorbeeld de Yamaha RX-V461 die 105W per speaker kan afgeven. Je kunt nu toch veel beter de hkts 11 benutten.
zie
http://www.yamaha-online....amp;idcat1=1&idcat2=2

Ik weet dat vermogen ook niet alles is, maar ik vind het raar dat HK speakers maken die 120W aan kunnen, maar er is geen receiver is dit per kanaal kan geven. Misschien zie ik het helemaal wel verkeer, maar dan zou ik het graag horen.
RX-V461
DIN Norm Uitgangsvermogen (4 ohm, 1kHz, 0,7% THV): 5 x 105W (= 525 watt totaal eruit)
Power Consumption: 240W (erin)

Zie jij ook iets vreemds ;)

Conclusie: kijk niet naar specs maar ga luisteren :+

Als we toch naar de specs kijken:

Yamaha RX-V461:
Gewicht: 8,1kg
DIN Norm Uitgangsvermogen (4 ohm, 1kHz, 0,7% THV): 5 x 105W
Power Consumption: 240W

H/K AVR-247:
Unit Weight : 13.6kg
Power per Individual Channel, All Channels Operating at Full Power :
50 Watts per channel @ <0.07% THD, 20Hz – 20kHz into 8 ohms
Power Consumption : 65W idle, 540W maximum (7 channels driven)

Conclusie:
Andere manier van meten en dus onvergelijkbare cijfers.
Die Yamaha is een prima receiver, maar die H/K zal niet per se onderdoen qua vermogen.

mac1987 wijzigde dit bericht 09-07-2008 16:50 (20%)

Reg. datum: 02 februari 2008

quote:
mac1987 schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 16:44:
[...]

RX-V461
DIN Norm Uitgangsvermogen (4 ohm, 1kHz, 0,7% THV): 5 x 105W (= 525 watt totaal eruit)
Power Consumption: 240W (erin)

Zie jij ook iets vreemds ;)

Conclusie: kijk niet naar specs maar ga luisteren :+

Als we toch naar de specs kijken:

Yamaha RX-V461:
Gewicht: 8,1kg
DIN Norm Uitgangsvermogen (4 ohm, 1kHz, 0,7% THV): 5 x 105W
Power Consumption: 240W

H/K AVR-247:
Unit Weight : 13.6kg
Power per Individual Channel, All Channels Operating at Full Power :
50 Watts per channel @ <0.07% THD, 20Hz – 20kHz into 8 ohms
Power Consumption : 65W idle, 540W maximum (7 channels driven)

Conclusie:
Andere manier van meten en dus onvergelijkbare cijfers.
Die Yamaha is een prima receiver, maar die H/K zal niet per se onderdoen qua vermogen.
Hier had ik nog nooit naar gekeken. Dat ze er dan glashard 105W neer durven zetten als ze nog niet eens de 50 echte Watts halen.

Maar hoe zit het nu dat je een receiver die een uitgangsvermogen heeft van een echt 50W combineert met boxen die 120W aankunnen. Dat lijkt mij een beetje een groot gat of maakt dat niks uit.

quote:
Na even onderhandelen bij de Harnense smid voor ¤ 1075,- verkoopprijs was ¤ 1299,-

Cinedrive 11 set heb ik trouwens ergens bij een internet winke gezien voor rond de ¤1010 maar daar heb ik het niet zo op :| Nu kan je als er wat is naar een verkoopunt terug binnen 5 min.

Succes

quote:
Nico111 schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 18:20:
[...]

Hier had ik nog nooit naar gekeken. Dat ze er dan glashard 105W neer durven zetten als ze nog niet eens de 50 echte Watts halen.

Maar hoe zit het nu dat je een receiver die een uitgangsvermogen heeft van een echt 50W combineert met boxen die 120W aankunnen. Dat lijkt mij een beetje een groot gat of maakt dat niks uit.
50 echte watts is meer dan genoeg om je een gehoorbeschadiging te geven ;)
Die speakers kunnen misschien meer hebben, maar je trommelvliezen niet, dus het nut van dat extra vermogen gaat hem hooguit in stabiliteit zitten bij lastige speakers (zoals electrostaten).
Met een beetje normale speakers heb je echter aan 50 watt meer dan genoeg.
Bovendien gebeurt het zelfs met een film zelden dat echt alle kanalen tegelijk om vol vermogen vragen. Ze wisselen elkaar meer af, dus zo gek is die 105 watt nog geeneens. In de praktijk zul je het 'tekort' aan vermogen bij gelijktijdige aansturing nauwelijks merken.
Ik zou me gewoon niet te druk maken om vermogens en gewoon gaan luisteren. Als de receiver echt te weinig vermogen heeft hoor je dat snel genoeg als je wat luider gaat luisteren ;)

- slide -

Ik ben van plan de zuilen voor deze speakers te gaan kopen.
Is er nog iemand die het me echt wil afraden om 1 of andere reden waar ik als geluidsonkundige niet aan heb gedacht ;)

Alle vier de speakers wil ik op een zuil plaatsen, aangezien ik de speakers liever niet ophang aangezien ik niet weet of deze opstelling definitief is. Omdat het toch bijna ¤200,- aan zuilen is, toch graag even de voors en tegens. Iemand advies?

| Dell XPS M1710 |

Neem zuilen die op rubberen pootjes staan. Ik persoonlijk heb dan het gevoel dat het geluid beter klinkt.

Wat voor zuilen wil je gaan kopen als ik vragen mag?

- slide -

Owja sorry dat ik dat er niet bij heb gezet. Bedoelde de originele, die ook al op pagina twee van dit topic werden genoemd. Heb ze wat goedkoper gevonden:

Harman Kardon HTFS 2 donkergrijs

| Dell XPS M1710 |

Die heeft een kennis van mij ook, alleen dan in het zilver.

Volgens hem hoor je geen geluidsverschil. Hij heeft dit getest toen hij de zuilen aanschafte.

Dit is toch een boventitel?
Reg. datum: 03 juni 2005

quote:
DaBARDmaN schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 08:52:
Owja sorry dat ik dat er niet bij heb gezet. Bedoelde de originele, die ook al op pagina twee van dit topic werden genoemd. Heb ze wat goedkoper gevonden:

Harman Kardon HTFS 2 donkergrijs
Die heb ik ook gekocht, zitten alleen nog in de doos :|

Nog niet misschien

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: