Hoofdcategorieën
Topicacties

Camera kopen in China KIJK UIT

Pagina: 1 2 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 30 november 2001

Tja, je kan wel een gokje nemen, maar je financiert nu wel gelijk al die malafide praktijken op internet. Voor die 100 euro van jou kan je heel wat spammails/oplichtingspogingen financieren. En zo blijven we bezig.

Eens met voorgaande sprekers: het is gewoon dom omdat je het had kunnen vermoeden en onverantwoordelijk omdat je zorgt dat zij weer veel langer andere mensen lastig kunnen vallen met SPAM en andere malafide praktijken. Ik kan dan ook niet zeggen dat ik medelijden heb (als dat mede je bedoeling was van dit topic).

"For I dipt into the future, far as the human eye could see;
Saw the vision of the world, and all the wonder that would be..." -Alfred Tennyson.

Reg. datum: 24 januari 2000

En toch heb je ook wel goede webshops in China zitten, zoals DealExtreme.com.
Dat maakt het toch wat lastig allemaal. Maar IMHO zou inmiddels iedereen toch wel moeten weten dat je niet via Western Union moet betalen. Mischien een idee als banken een schriftelijke bevestiging vragen voordat ze geld overmaken naar een Western Union account.
En inderdaad niet zomaar mailtjes/MSN van vreemden geloven.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs.

Mok, mok, mok...
Reg. datum: 20 november 2000

quote:
Automatische afschrijvingen via een machtiging kun je wel laten storneren, maar daar gaat het hier niet om.
En daar nog even een kleine toelichting op; als jij je bank gemachtigd hebt om periodiek een betaling te doen dan kun je deze ook NIET laten terugboeken. Je hebt immers zelf de opdracht gegeven aan je bank.
Heb je een machtiging aan de ontvanger afgegeven zodat deze geld kan incasseren van je rekening (een incasso dus) heb je doorgaans 30 dagen de tijd om deze incasso te laten storneren. Let op, dit gaat niet op voor alle incasso's. Een incasso van de Staatsloterij (of welke andere loterij) kun je NOOIT laten storneren. Maar het zal duidelijk zijn waarom...

Overigens vind ik die sites er ook redelijk betrouwbaar uitzien. Ik zou echter nooit reageren op zo'n mailtje...

Reg. datum: 14 maart 2006

quote:
mig29 schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 01:23:
Maareh, waarom meld je dan eerst dat het wel kan? Als je het niet zeker weet, dan niet adviseren. Een heleboel mensen verkeren in de veronderstelling dat een overschrijving te storneren is, terwijl dit niet zo is. Dergelijke adviezen dragen daaraan bij :)
ik ben een spuit #11 :(

polthemol wijzigde dit bericht 28-05-2008 07:59 (13%)

Reg. datum: 15 augustus 2001

Ook over al "Euros" staan op die site, vet irritant. 2 euros, 220 euros. Duidelijk Chinezen :P

Tjah ziet er profi uit, maar als je op MSN over je camera aan het chatten bent....Lijkt mij al duidelijk zat..

ViNyL wijzigde dit bericht 28-05-2008 08:05 (37%)

Fighting for peace is like screwing for virginity.

Master of the Edit-button

quote:
GJ-tje schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 00:15:
Als je je betaling via een bank hebt laten lopen (via IBAN nummers dus) dan kan je binnen 4 of 5 (werk)dagen een betaling ongedaan laten maken? :)
Niet als je het zelf overmaakt ;) Alleen bij automatische incasso kan je tot een X aantal dagen ongedaan maken, ofwel "storneren".

Angel in my pocket, Devil by my side.
[CGCiP] Stealth Jet V

Pure Class A
Reg. datum: 18 december 2000

quote:
Ferret schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 07:33:
[...]

En daar nog even een kleine toelichting op; als jij je bank gemachtigd hebt om periodiek een betaling te doen dan kun je deze ook NIET laten terugboeken. Je hebt immers zelf de opdracht gegeven aan je bank.
Heb je een machtiging aan de ontvanger afgegeven zodat deze geld kan incasseren van je rekening (een incasso dus) heb je doorgaans 30 dagen de tijd om deze incasso te laten storneren. Let op, dit gaat niet op voor alle incasso's. Een incasso van de Staatsloterij (of welke andere loterij) kun je NOOIT laten storneren. Maar het zal duidelijk zijn waarom...

Overigens vind ik die sites er ook redelijk betrouwbaar uitzien. Ik zou echter nooit reageren op zo'n mailtje...
ook dat klopt niet :)

Loterij incasso's hebben meestal een storno periode van 3 dagen. Enkel eenmalige machtigingen zijn niet storneerbaar

These are my dreams, so simple, so few ~ Dreams we hold in the palm of our hands

Fijn dat je de gemeenschap waarschuwt.
Kut voor je dat je je geldjes kwijt bent.

Gezever over meningen is de heilige graal van mensen die weten dat ze fout zitten.
Proud member of the Peter Dienes world domination plot!

Wait...what?

bedankt voor je waarschuwing, maar ik denk dat (gezien de reacties) de meeste van ons ook zonder speciaal topic wel kunnen bedenken dat je enigzins op moet letten met het kopen van zaken waarbij de prijs eigenlijk te mooi is om waar te zijn.

Did you just get cockblocked by Bob Saget?
Al 54 deuren.

Pagina: 1 2 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: