Verwijderd

Topicstarter
*** Dit is een waarschuwing. Wat ik heb gedaan is niet belangrijk. Ik heb gewoon een gokje genomen en heeft helaas verkeerd uitgepakt. Soms moet je een keer je neus stoten en daar heb ik nu zelf voor gekozen. De bedoeling is alleen om ervoor te zorgen dat niet meer mensen een gokje gaan wagen ***

Ik wil graag eenieder waarschuwen wanneer je van een bekende via een Gmail-account een mail hebt ontvangen met aanbiedingen in China voor de nieuwste camera's. Zo ook kreeg ik een mailtje en was erg nieuwsgierig gezien de mooie aanbiedingen en aangezien ik momenteel opzoek ben naar een nieuwe camera, wilde ik meer weten. Ik heb via MSN contact met hen gezocht en heb na vele berichten en mailtjes (toezenden van business licentie) een gokje genomen met de afspraak 50% vooraf betalen en 50% na ontvangst van mijn bestelling. Alles liep goed tot vandaag. Ik ben geblokkeerd op MSN. Nu heb ik via een ander hotmail-adres contact met hen gezocht alsof ik een camera wilde kopen en kreeg wederom dezelfde verhalen te horen. Ik krijg nu helemaal niets - niet eens een baksteen - toegestuurd. Ik weet dat dit mijn eigen schuld is, maar wie geen gokje durft te wagen weet het natuurlijk nooit. Ik ben gelukkig maar 50% kwijt, wat natuurlijk nog steeds te veel is. Ik wil alleen nu iedereen waarschuwen voor deze sites. De volgende sites werken volgens hetzelfde principe: www.homeele.com, www.buyyinger.com, www.sell158.com en www.escgate.com. Er zullen wellicht nog vele site online actief zijn.

Voor iedereen die een mail met aanbiedingen heeft ontvangen, trap er absoluut niet in.
Mocht je al met hen spreken via MSN; TRAP NIET IN DEZE MOOIE GESPREKKEN, JE KRIJGT ECHT HELEMAAL NIETS.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2008 08:56 ]

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Waarom zou je in godsnaam een camera uit China halen? Omdat ze maar de helft kosten? If it seems too good to be true, it probably is...

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:18

3DDude

I void warranty's

wie gaat er dan ook reageren op z'n spam -_-'

Be nice, You Assholes :)

• toni_p
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-12-2025
Mits die persoon in nederland woont en je het één en ander aan gegevens kan achterhalen, stap dan naar de politie.

• dev10
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-01 12:32
Hoe heb je betaald? Wellicht dat je, als je via Creditcard/Paypal betaald hebt, je geld nog terug kunt halen.

• J3roen
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Ga alsjeblieft niet zeggen dat je via western union hebt betaald....

• ShaiNe
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-01 08:36
Mja, en dan vraag je je af waarom er nog altijd spammail wordt verstuurd... |:(

(Dankzij naïvelingen zoals jij)

• Kwartjuh
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-01 17:42
gast is zijn centen kwijt, en nu word ie hier ook nog afgefakkeld. Niet geheel onterecht,maargoed. hij waarschuwd mensen iig.

-[ Het Kwartjuh Valt... ]-

• abrakadaver
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-01-2021
ShaiNe schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 23:24:
Klinkt lomp maar het is indd wel zo.

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Verwijderd

Dat het wat naief is, is duidelijk.... maar hij neemt wel de moeite om ons even te waarschuwen en dat vind ik netjes !
Ik heb ook wel eens besteld terwijl ik het ergens niet vertrouwde... soms heb je geluk en soms pech.

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 28-01 18:13
Aan de ene kant erg attent dat ie ons waarschuwt...maar goed, dit is toch wel een beetje algemene kennis en gezond verstand gebruiken lijkt me.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Jongens.. tis een vrouw he, zie iedereen hier haar met hem en hij aanspreken :P

Maargoed op dit soort dingen nooit ingaan, Codecaster zei het al kort maar krachtig..

iStockphoto

Verwijderd

zie het als een dure les...

ken je dat van die ezel en die steen ? U weze gewaarschuwd in de toekomst :9

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2008 23:54 ]

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:17

FlyEragon

Alien Monkeys

Zo op het eerste gezicht ziet deze site er toch wel redelijk betrouwbaar uit :
http://www.escgate.com/

Sommige dingen zijn heel goedkoop andere juist weer vrij duur, dus kan me voorstellen dat je toch een gokje wilt wagen. Ik heb zelf vrij veel uit china laten overkomen en altijd prima alles ontvaangen wat ik heb besteld.

Verwijderd

FlyEragon schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 23:59:
Zo op het eerste gezicht ziet deze site er toch wel redelijk betrouwbaar uit :
http://www.escgate.com/

Sommige dingen zijn heel goedkoop andere juist weer vrij duur, dus kan me voorstellen dat je toch een gokje wilt wagen. Ik heb zelf vrij veel uit china laten overkomen en altijd prima alles ontvaangen wat ik heb besteld.
488€ voor een 40D ?
tis maar wat je betrouwbaar noemt :z

• Oguz286
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-12-2025
"Electronics Shopping Gate - Save Moeny Now !" ? :P

Mensen willen altijd alles zo goedkoop mogelijk hebben wat logisch is (waarom meer betalen als het goedkoper kan), maar daar pakken spammers je dus op. Geld verdienen is niet makkelijk dus probeer je er verstandig mee om te gaan door niet direct in de eerste de beste winkel die je tegenkomt iets te kopen, maar als iets heel erg goedkoop is en het moet eerst de halve wereld rond, dan zou je toch 2x moeten overwegen om iets te kopen. Zoals CodeCaster zei: "If it's too good to be true, it is."

[ Voor 34% gewijzigd door Oguz286 op 28-05-2008 00:09 ]

• ibmos2warp
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-11-2023

ibmos2warp

Eval is Evil

J3roen schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 23:23:
Ga alsjeblieft niet zeggen dat je via western union hebt betaald....
Wat staat er als eerste en laatste payment ding? En hier dus ook. :9

edit:
Of ben ik nou weer zo stom, en was het jou al opgevallen?

[ Voor 9% gewijzigd door ibmos2warp op 28-05-2008 00:12 ]

Ik weet alles van niks
Vind Excel ongelovelijk irritant.

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-01 16:53
Het stikt van die oplichterssites van Chinezen (en Taiwanezen) die voor hele lage prijzen sportschoenen, computerhardware, consoles, etc. aanbieden. Op http://www.firetrust.com/...ger-list-of-chinese-scams vind je er een hele lijst van. Die gasten zijn zo triest dat ze zelfs in de comments van dat blog mensen naar hun sites proberen te lokken. -O-

Daar mag je dus lekker je geld naar overmaken en even later nog wat meer vanwege "douaneproblemen", maar je ontvangt uiteraard niks. Geld :w

_██_
(ಠ_ృ)

Verwijderd

tis een vrouw he
Dat verklaart wel direct een heleboel. Ik had eens de grootste moeite om een dame uit te leggen dat een nieuwe snelle laptop van 150e nieuw niet realistisch is en dat als je er op klikt en bij een laptop ACCU terecht komt dat er duidelijk iemand een foutje heeft gemaakt. Naar mijn menign hebben vrouwen die natuurlijke dosis wantrouwen altijd wat minder dan mannen.
488€ voor een 40D ?
Jij hebt in je profiel een 40D staan, maar ik als best wel techneut zou niet zijn opgevallen dat dat goedkoop is ;). Achteraf zien dat het niet betrouwbaar is vergt verder ook nooit zo veel moeite...Beetje geval van 20-20 hindsight

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Als je je betaling via een bank hebt laten lopen (via IBAN nummers dus) dan kan je binnen 4 of 5 (werk)dagen een betaling ongedaan laten maken? :)

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-01 21:47
Ze maken gebruiken van naieve onwetende mensen, dat maakt me zo boos.
Tuurlijk ben je er zelf bij, maar je vraagt hier toch niet om.

Heb persoonlijk zelfs meegemaakt dat ze de hele TNT site hebben nagemaakt.
Ik ben er op tijd achter gekomen, maar dat komt wel door de bovengemiddelde kennis van websites e.d.

Dit is juist 1 van de redenen dat de grote massa internetaankopen etc lang links heeft laten liggen.
Nu komt het goed los zonder enige controle op het aanbod.

Heb trouwens een van de sites even snel nagekeken, adres van www.escgate.com komt wel overeen met de WHOIS registrar gegevens. Bij andere velden staat weer onzin.

TS, heb je dat telnr ook al is geprobeerd ?
En hoe heb je het geld overgemaakt zoals al eerder terecht opgemerkt ?

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

ShaiNe schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 23:24:
Mja, en dan vraag je je af waarom er nog altijd spammail wordt verstuurd... |:(

|:( |:(
Idd wat ShaiNe schrijft.
Hoe naïef kun je zijn. Gewoon gelijk wegflikkeren die t*spamzooi en bijv. de pricewatch gebruiken.

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-01 16:53
GJ-tje schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 00:15:
Als je je betaling via een bank hebt laten lopen (via IBAN nummers dus) dan kan je binnen 4 of 5 (werk)dagen een betaling ongedaan laten maken? :)
Natuurlijk :')

Maar niet heus: bankoverschrijving kun je niet ongedaan maken, punt. Alleen als de bank zelf een fout heeft gemaakt, maar dat voorrecht gunnen ze niet aan rekeninghouders. Automatische afschrijvingen via een machtiging kun je wel laten storneren, maar daar gaat het hier niet om.

_██_
(ಠ_ృ)

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Atomsk schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 00:34:
Natuurlijk :')

Maar niet heus: bankoverschrijving kun je niet ongedaan maken, punt. Alleen als de bank zelf een fout heeft gemaakt, maar dat voorrecht gunnen ze niet aan rekeninghouders. Automatische afschrijvingen via een machtiging kun je wel laten storneren, maar daar gaat het hier niet om.
Tja, aan de andere kant wel logisch natuurlijk... Anders doet iedereen dat en zou iedereen gratis leven... ;)

Verwijderd

Maareh, waarom meld je dan eerst dat het wel kan? Als je het niet zeker weet, dan niet adviseren. Een heleboel mensen verkeren in de veronderstelling dat een overschrijving te storneren is, terwijl dit niet zo is. Dergelijke adviezen dragen daaraan bij :)

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:58
Tja, je kan wel een gokje nemen, maar je financiert nu wel gelijk al die malafide praktijken op internet. Voor die 100 euro van jou kan je heel wat spammails/oplichtingspogingen financieren. En zo blijven we bezig.

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

breinonline

Are you afraid to be known?

Eens met voorgaande sprekers: het is gewoon dom omdat je het had kunnen vermoeden en onverantwoordelijk omdat je zorgt dat zij weer veel langer andere mensen lastig kunnen vallen met SPAM en andere malafide praktijken. Ik kan dan ook niet zeggen dat ik medelijden heb (als dat mede je bedoeling was van dit topic).

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-01 21:14
En toch heb je ook wel goede webshops in China zitten, zoals DealExtreme.com.
Dat maakt het toch wat lastig allemaal. Maar IMHO zou inmiddels iedereen toch wel moeten weten dat je niet via Western Union moet betalen. Mischien een idee als banken een schriftelijke bevestiging vragen voordat ze geld overmaken naar een Western Union account.
En inderdaad niet zomaar mailtjes/MSN van vreemden geloven.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• Ferret
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05:14
Automatische afschrijvingen via een machtiging kun je wel laten storneren, maar daar gaat het hier niet om.
En daar nog even een kleine toelichting op; als jij je bank gemachtigd hebt om periodiek een betaling te doen dan kun je deze ook NIET laten terugboeken. Je hebt immers zelf de opdracht gegeven aan je bank.
Heb je een machtiging aan de ontvanger afgegeven zodat deze geld kan incasseren van je rekening (een incasso dus) heb je doorgaans 30 dagen de tijd om deze incasso te laten storneren. Let op, dit gaat niet op voor alle incasso's. Een incasso van de Staatsloterij (of welke andere loterij) kun je NOOIT laten storneren. Maar het zal duidelijk zijn waarom...

Overigens vind ik die sites er ook redelijk betrouwbaar uitzien. Ik zou echter nooit reageren op zo'n mailtje...

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 28-01 11:16

polthemol

Moderator General Chat
Verwijderd schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 01:23:
Maareh, waarom meld je dan eerst dat het wel kan? Als je het niet zeker weet, dan niet adviseren. Een heleboel mensen verkeren in de veronderstelling dat een overschrijving te storneren is, terwijl dit niet zo is. Dergelijke adviezen dragen daaraan bij :)
ik ben een spuit #11 :(

[ Voor 13% gewijzigd door polthemol op 28-05-2008 07:59 ]

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

• ViNyL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ook over al "Euros" staan op die site, vet irritant. 2 euros, 220 euros. Duidelijk Chinezen :P

Tjah ziet er profi uit, maar als je op MSN over je camera aan het chatten bent....Lijkt mij al duidelijk zat..

[ Voor 37% gewijzigd door ViNyL op 28-05-2008 08:05 ]

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

GJ-tje schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 00:15:
Niet als je het zelf overmaakt ;) Alleen bij automatische incasso kan je tot een X aantal dagen ongedaan maken, ofwel "storneren".

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

Ferret schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 07:33:
[...]

En daar nog even een kleine toelichting op; als jij je bank gemachtigd hebt om periodiek een betaling te doen dan kun je deze ook NIET laten terugboeken. Je hebt immers zelf de opdracht gegeven aan je bank.
Heb je een machtiging aan de ontvanger afgegeven zodat deze geld kan incasseren van je rekening (een incasso dus) heb je doorgaans 30 dagen de tijd om deze incasso te laten storneren. Let op, dit gaat niet op voor alle incasso's. Een incasso van de Staatsloterij (of welke andere loterij) kun je NOOIT laten storneren. Maar het zal duidelijk zijn waarom...

Overigens vind ik die sites er ook redelijk betrouwbaar uitzien. Ik zou echter nooit reageren op zo'n mailtje...
ook dat klopt niet :)

Loterij incasso's hebben meestal een storno periode van 3 dagen. Enkel eenmalige machtigingen zijn niet storneerbaar

Verwijderd

Fijn dat je de gemeenschap waarschuwt.
Kut voor je dat je je geldjes kwijt bent.

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-01 17:59

YellowCube

Wait...what?

bedankt voor je waarschuwing, maar ik denk dat (gezien de reacties) de meeste van ons ook zonder speciaal topic wel kunnen bedenken dat je enigzins op moet letten met het kopen van zaken waarbij de prijs eigenlijk te mooi is om waar te zijn.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.