Gathering of Tweakers

Quicksearch
Ik heb hier 3 Western Digital WD1600YS SATA II harde schijven aangesloten op een MSI G31M moederbord. Deze schijf ondersteunt gewoon S.M.A.R.T. (III) en S.M.A.R.T. is aangeschakeld in de BIOS. Toch zeggen al mijn applikaties die S.M.A.R.T. data uit kunnen lezen dat de drives geen S.M.A.R.T. ondersteunen. Om uit te sluiten dat het een probleem in mijn OS is (Linux), heb ik ook andere programma's geprobeerd zoals SpinRite (die van eigen media boot), en ook die zegt dat de drive geen S.M.A.R.T. data verstuurt.

Iemand een idee wat hier aan de hand zou kunnen zijn?

Heb je ze aan een RAID-controller hangen? (Deze geven vaak geen toegang tot de S.M.A.R.T. functionaliteit.)

Nee, rechtstreeks op het moederbord op de SATA poorten welke in IDE mode staan (ipv RAID of AHCI).

Reg. datum: 04 december 2000

Ik heb op het zelfde bord ook problemen met de sata.

Ik heb er nu een maxtor 200gb sata aan hangen. Maar windows ziet hem als een ata100 apparaat.
Ik kan wel smart uitlezen btw.

Nu wil ik eigenlijk een samsung f1(750gb of 1tb) er bij halen, maar als hij dan geen smart meer doorgeeft en niet in snelheid omhoog gaat wacht ik er nog ff mee. Ik gebruik namelijk de smart om de fan te regelen om zo het geluid laag te houden omdat het een MCE systeem betreft.

Zippy1970 zou jij willen kijken of de schijf bij jouw wel op sata2 draait?
Ik heb in de bios enkel de optie om de controller op IDE te hebben staan en ik verwacht dat daar deze problemen vandaan komen.

Ik heb al gemaild met MSI over dit probleem(tot nu toe geen reactie ontvangen).
Een tijd terug heb ik ook over dit bord gemaild met MSI omdat de optie "powered usb in standby" ontbrak in de bios, hiervoor hebben ze toen binnen een week een nieuwe bios voor me gemaakt en gemaild, zodat ik mijn MCE in standby kan zetten en er weer uit kan halen dmv de remote. Dit vondt ik top service(afgezien van t feit dat er dus zulke fouten in de bios zitten), dus ik hoop dat ze dit keer ook weer zo reageren.

When i'm dead bury me up-side-down, so the world can kiss my ass.
Systeem

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws