I'm here to kick ass and chew bubblegum, and I'm all outta gum..
Naah die wordt al gekaapt door. m'n tft scherm. (hdmi --> dvi)
OK WTF wat lees ik nu over plopjes?? 5-delen over Logitech X-530 problemen? Fokking hell dat deze troep nog verkocht mag worden!!
. Ik merkte het al enorm erg, meteen vanaf het begin. Enorm harde plopgeluiden zodra er ook maar een enkel elektrisch apparaat ingeschakeld wordt... zucht
Per direct retour (en beter kijken wat ik koop voortaan)
OK WTF wat lees ik nu over plopjes?? 5-delen over Logitech X-530 problemen? Fokking hell dat deze troep nog verkocht mag worden!!
Per direct retour (en beter kijken wat ik koop voortaan)
ferdius wijzigde dit bericht 16-05-2008 22:59 (7%)
Reg. datum: 10 oktober 2003
Oplossing: geluidskaart voor je laptop nemen die 5.1 analoog kan uitspugen. Er zijn verschillende geluidskaarten die werken via USB, PCMCIA of FireWire en 5.1 ondersteunen.quote:ferdius schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 22:47:
Wat is het probleem?
Laptop kan niet aangesloten worden op de 3 gekleurde jack-stekkers (orange, groen en zwart) van de surround set. 5.1 wordt niet supported via 3x analoog uit volgens mij...
Controleer eerst met je X-530 of je inderdaad last hebt van de beruchte plopjes. Ik heb zelf deze set gehad en had er niet veel last van (zeer kleine plop bij het gebruik van een lichtschakelaar in de kamer). Bij sommigen zijn deze plops erger. Je kan ook eventueel de X-540 kopen, die qua geluidskwaliteit praktisch gelijk is aan de X-530 maar geen plopjesprobleem heeft. Een redelijke set die ongeveer in dezelfde prijscategorie zit. Ook zit bij de X-540 een (bedrade) afstandsbediening voor de bediening.
X5O!P%@AP[4\PZX54(P^)7CC)7}$Toppunt van ironie: postnr 28183390$H+H*
"Eén van de doelstellingen van de nieuwe layout is om informatie overzichtelijker te presenteren."
Reg. datum: 02 mei 2006
Reg. datum: 02 mei 2006
volgens mij heeft de 5920g een optische uitgang. Zeer geschikt voor 5.1, maar of er 5.1 uit de laptop gestuurd wordt, kan ik niet met zekerheid zeggen.
Zo'n geluidskaart lijkt me inderdaad het gemakkelijkste. Ik neem aan dat Games dan ondersteund worden (bijvoorbeeld als ze DirectSound oid ondersteunen).quote:The Zep Man schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 00:05:
[...]
Oplossing: geluidskaart voor je laptop nemen die 5.1 analoog kan uitspugen. Er zijn verschillende geluidskaarten die werken via USB, PCMCIA of FireWire en 5.1 ondersteunen.
...
Die 5.1 (toslink in een stereo-jack) is volgens mij alleen een pass-through van een signaal dat reeds gecodeerd is. Standaard applicaties ( DirectSound games) zullen niet ondersteund worden (correct me if I'm wrong).quote:The_Alchemist schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 08:24:
volgens mij heeft de 5920g een optische uitgang. Zeer geschikt voor 5.1, maar of er 5.1 uit de laptop gestuurd wordt, kan ik niet met zekerheid zeggen.
==edit==
Kan iemand me vertellen of dat wat NVidia heeft met de Soundstorm (3d sound encoderen in DD/AC3) bestaat in een laptop geluidskaart (dan wel externe usb/firewire)?
ferdius wijzigde dit bericht 17-05-2008 13:10 (7%)
Hij is teruggebracht. Een medewerker was op de hoogte van het probleem.
De vraag rest hoe ik het beste 5.1 kan gamen op de laptop en welke luidsprekers/geluidskaart ik daarbij kan gebruiken.
De vraag rest hoe ik het beste 5.1 kan gamen op de laptop en welke luidsprekers/geluidskaart ik daarbij kan gebruiken.
Klopt. Let wel op dat als de geluidskaart USB is, dat dit extra processorkracht zal kosten (USB interface is grotendeels softwarematig). Ik weet niet of dit probleem voorkomt bij FireWire (wat mere hardwarematig is in verhouding met USB). Het is in ieder geval mogelijk.quote:ferdius schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 12:20:
[...]
Zo'n geluidskaart lijkt me inderdaad het gemakkelijkste. Ik neem aan dat Games dan ondersteund worden (bijvoorbeeld als ze DirectSound oid ondersteunen).
Wat Nvidia had gemaakt met de Soundstorm heet vandaag de dag Dolby Digital Live: direct encoderen van een 5.1 signaal naar AC3. Dit zit af en toe op een moederbord met bepaalde Realtek-chips en bepaalde PCI kaarten. De DTS-variant van deze techniek heet DTS Connect. Tot zover ik weet is dit nog niet in een laptop geïmplementeerd en is het ook niet beschikbaar als externe oplossing.quote:Die 5.1 (toslink in een stereo-jack) is volgens mij alleen een pass-through van een signaal dat reeds gecodeerd is. Standaard applicaties ( DirectSound games) zullen niet ondersteund worden (correct me if I'm wrong).
==edit==
Kan iemand me vertellen of dat wat NVidia heeft met de Soundstorm (3d sound encoderen in DD/AC3) bestaat in een laptop geluidskaart (dan wel externe usb/firewire)?
Als de verkoper weet dat er een 'probleem' is met het product dat hij/zij verkoopt, dan is die verplicht dit aan te geven. Anders is het een verborgen gebrek.quote:ferdius schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 14:37:
Hij is teruggebracht. Een medewerker was op de hoogte van het probleem.
Je neemt een geluidskaart uit deze lijst en sluit hierop een PC speakerset aan uit deze lijst.quote:De vraag rest hoe ik het beste 5.1 kan gamen op de laptop en welke luidsprekers/geluidskaart ik daarbij kan gebruiken.
X5O!P%@AP[4\PZX54(P^)7CC)7}$Toppunt van ironie: postnr 28183390$H+H*
"Eén van de doelstellingen van de nieuwe layout is om informatie overzichtelijker te presenteren."
Pagina: 1