Toon posts:

Logitech X-530 op Acer Aspire 5920G

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een aantal dagen terug heb ik de X-530 gekocht in de veronderstelling (don't ask) dat deze wel zou werken op mijn laptop. Ik heb de hele set al uitgepakt en geïnstalleerd dus in principe heb ik geen zin om de hele boel te retourneren. (Ik geef liever wat geld uit om de boel werkend te krijgen)

Wat wil ik?
Games in 5.1 spelen.

Wat is het probleem?
Laptop kan niet aangesloten worden op de 3 gekleurde jack-stekkers (orange, groen en zwart) van de surround set. 5.1 wordt niet supported via 3x analoog uit volgens mij...
Ik heb wel een spdif uitgang (via zo'n jack) maar ten eerste ondersteunt de X-530 dat niet en ten tweede volgens mij ondersteunen games niet spdif als uitvoer? Toch?

Wat kan ik doen? Is het handig om een externe / laptop geluidskaart te kopen?

Alvast bedankt.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2008 22:50 ]

• WeeJeWel
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 05-02 16:39
Kun je niks met de HDMI uitgang?

offtopic:
Heb toevallig sinds gisteren m'n eigen 5920G binnen :P

Homey — Critics are those without skills to create.

• Joey_1
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-12-2025
De enigste oplossing die ik kan bedenken is een usb geluidskaart.
Je hebt van sitecom de CN-126. Ik had 'm laatst nog gezien bij de mediamarkt voor 10 euro.

There's no place like 127.0.0.1

Verwijderd

Topicstarter
Naah die wordt al gekaapt door. m'n tft scherm. (hdmi --> dvi)

OK WTF wat lees ik nu over plopjes?? 5-delen over Logitech X-530 problemen? Fokking hell dat deze troep nog verkocht mag worden!! :(. Ik merkte het al enorm erg, meteen vanaf het begin. Enorm harde plopgeluiden zodra er ook maar een enkel elektrisch apparaat ingeschakeld wordt... zucht :(

Per direct retour (en beter kijken wat ik koop voortaan)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2008 22:59 ]

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:41

The Zep Man

🏴‍☠️

Verwijderd schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 22:47:
Wat is het probleem?
Laptop kan niet aangesloten worden op de 3 gekleurde jack-stekkers (orange, groen en zwart) van de surround set. 5.1 wordt niet supported via 3x analoog uit volgens mij...
Oplossing: geluidskaart voor je laptop nemen die 5.1 analoog kan uitspugen. Er zijn verschillende geluidskaarten die werken via USB, PCMCIA of FireWire en 5.1 ondersteunen.

Controleer eerst met je X-530 of je inderdaad last hebt van de beruchte plopjes. Ik heb zelf deze set gehad en had er niet veel last van (zeer kleine plop bij het gebruik van een lichtschakelaar in de kamer). Bij sommigen zijn deze plops erger. Je kan ook eventueel de X-540 kopen, die qua geluidskwaliteit praktisch gelijk is aan de X-530 maar geen plopjesprobleem heeft. Een redelijke set die ongeveer in dezelfde prijscategorie zit. Ook zit bij de X-540 een (bedrade) afstandsbediening voor de bediening.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

• Younes
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 30-01 06:52

Younes

Wie, Wat, Waar?

volgens mij heeft de 5920g een optische uitgang. Zeer geschikt voor 5.1, maar of er 5.1 uit de laptop gestuurd wordt, kan ik niet met zekerheid zeggen.

...en waarom?

Verwijderd

Topicstarter
The Zep Man schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 00:05:
[...]
Oplossing: geluidskaart voor je laptop nemen die 5.1 analoog kan uitspugen. Er zijn verschillende geluidskaarten die werken via USB, PCMCIA of FireWire en 5.1 ondersteunen.

...
Zo'n geluidskaart lijkt me inderdaad het gemakkelijkste. Ik neem aan dat Games dan ondersteund worden (bijvoorbeeld als ze DirectSound oid ondersteunen).
The_Alchemist schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 08:24:
volgens mij heeft de 5920g een optische uitgang. Zeer geschikt voor 5.1, maar of er 5.1 uit de laptop gestuurd wordt, kan ik niet met zekerheid zeggen.
Die 5.1 (toslink in een stereo-jack) is volgens mij alleen een pass-through van een signaal dat reeds gecodeerd is. Standaard applicaties ( DirectSound games) zullen niet ondersteund worden (correct me if I'm wrong).

==edit==
Kan iemand me vertellen of dat wat NVidia heeft met de Soundstorm (3d sound encoderen in DD/AC3) bestaat in een laptop geluidskaart (dan wel externe usb/firewire)?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2008 13:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hij is teruggebracht. Een medewerker was op de hoogte van het probleem.

De vraag rest hoe ik het beste 5.1 kan gamen op de laptop en welke luidsprekers/geluidskaart ik daarbij kan gebruiken.

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:41

The Zep Man

🏴‍☠️

Verwijderd schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 12:20:
[...]

Zo'n geluidskaart lijkt me inderdaad het gemakkelijkste. Ik neem aan dat Games dan ondersteund worden (bijvoorbeeld als ze DirectSound oid ondersteunen).
Klopt. Let wel op dat als de geluidskaart USB is, dat dit extra processorkracht zal kosten (USB interface is grotendeels softwarematig). Ik weet niet of dit probleem voorkomt bij FireWire (wat mere hardwarematig is in verhouding met USB). Het is in ieder geval mogelijk.
Die 5.1 (toslink in een stereo-jack) is volgens mij alleen een pass-through van een signaal dat reeds gecodeerd is. Standaard applicaties ( DirectSound games) zullen niet ondersteund worden (correct me if I'm wrong).

==edit==
Kan iemand me vertellen of dat wat NVidia heeft met de Soundstorm (3d sound encoderen in DD/AC3) bestaat in een laptop geluidskaart (dan wel externe usb/firewire)?
Wat Nvidia had gemaakt met de Soundstorm heet vandaag de dag Dolby Digital Live: direct encoderen van een 5.1 signaal naar AC3. Dit zit af en toe op een moederbord met bepaalde Realtek-chips en bepaalde PCI kaarten. De DTS-variant van deze techniek heet DTS Connect. Tot zover ik weet is dit nog niet in een laptop geïmplementeerd en is het ook niet beschikbaar als externe oplossing.
Verwijderd schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 14:37:
Hij is teruggebracht. Een medewerker was op de hoogte van het probleem.
Als de verkoper weet dat er een 'probleem' is met het product dat hij/zij verkoopt, dan is die verplicht dit aan te geven. Anders is het een verborgen gebrek.
De vraag rest hoe ik het beste 5.1 kan gamen op de laptop en welke luidsprekers/geluidskaart ik daarbij kan gebruiken.
Je neemt een geluidskaart uit deze lijst en sluit hierop een PC speakerset aan uit deze lijst.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Pagina: 1