Reg. datum: 03 april 2003
Reg. datum: 03 april 2003
Just wonderingquote:base_ schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 22:11:
offtopic:
Waarom zou je wtcp op een wecp willen aansluiten??
Weet iemand een (2e handse) Auzentech X-meridian geluidskaart te koop? DM of mail me!
Reg. datum: 04 oktober 2004
Hey, die ziet er best goed uit.quote:LiquidSmoke schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 19:42:
Voor het dagelijkse werk heb ik hier een Ersa Tip 260, werkt perfect! Punten zijn goed verkrijgbaar, slijten bijna niet en zijn met een klem bevestigd.
Komt van de Conrad en kostte geloof ik 2 tientjes...
Wel aan het kijken voor een regelbare trouwens
- 16 watt
- 60 sec. opwarm tijd.
- Soldeerpunt met klem.
- Potlood punt
Kan je daar ook SMD mee solderen ?
PSN: incyi Online: [COD4] [GT5:P]
Met een potlood punt kun je als je beetje handig bent al SMD solderen (ligt ook aan de maat smd).
Weet iemand een (2e handse) Auzentech X-meridian geluidskaart te koop? DM of mail me!
Reg. datum: 04 oktober 2004
Heb nu een 15watt, zoals ik al zei. Ben nog niet echt tegen iets aangelopen dat ik dacht vanquote:Boudewijn schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 00:37:
16w is wel heel erg weinig.
Met een potlood punt kun je als je beetje handig bent al SMD solderen (ligt ook aan de maat smd).
"hey kan het lukt niet".
2 tientjes bij de conrad worden 4 tientjes voordat die thuis is.
inanc wijzigde dit bericht 15-05-2008 00:44 (9%)
PSN: incyi Online: [COD4] [GT5:P]
Reg. datum: 02 februari 2005
en deze heb ik gekocht voor 120 euro
is alles in 1 zit ook een compressor in enz.
http://www.eleshop.nl/aoy...-in-een-station-p-65.html
suc6 met verder zoeken
De rode hobby bob Weller werkt prima als je als hobby bob wat dikkere draden wilt solderen (2,5mm2 en dikker)quote:Sine schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 02:28:
Pas op met rode wellers, dat is hobby bob spul en absoluut niet te vergelijken met de lichtblauwe professionele lijn waar weller bekend om staat !
De punt slaat alleen een beetje zwart/dof uit als je met loodhoudend tin soldeerd
Mocht je zelf een voeding willen maken, de originele connector is bij conrad ook te koop. deze als ik het goed heb.
PauperTronics.nl Goedkoper kunnen we het niet maken, wel brakker
En een amiga voeding is er prima voor

De linker pin op de female connector is randaarde.
real_FireFly wijzigde dit bericht 16-05-2008 11:05 (19%)
Reden: beter plaatje
SMD gaat wel, maar dan moet je echt een goede vaste hand hebben omdat de standaard punt nog vrij grof is.quote:inanc schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 00:32:
[...]
Hey, die ziet er best goed uit.
- 16 watt
- 60 sec. opwarm tijd.
- Soldeerpunt met klem.
- Potlood punt
Kan je daar ook SMD mee solderen ?
Er zijn smallere punten te koop, maar dan nog is het vrij behelpen.
Zo af en toe een smd componentje vervangen is geen probleem, maar een smd ic wordt toch al gauw mooeilijker...
Eehh, nopquote:
In dat doosje zat een klassieke trafo, de originele switcher is te licht en heeft een te lage uitgangsspanning
4 8 15 16 23 42
* Boudewijn heeft het nml wel vaker gezien dan alleen bij jou
Reg. datum: 25 januari 2006
BS en ongefundeerd.quote:inanc schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 00:43:
[...]
2 tientjes bij de conrad worden 4 tientjes voordat die thuis is.
454ss wijzigde dit bericht 21-05-2008 08:39 (14%)
Reden: typo
Heerlijk ding, ben er erg tevreden over, alles perfect instelbaar, snel op temperatuur, je kunt niet alleen de temp zetten, maar ook de huidige aflezen.
ik heb hem ooit gekocht bij
http://www.leds-buy.nl/montage-c-33.html
Ik heb wat van die HQ achtige dingen gezien ,en daar word je echt niet blij van (brakke regeling, doorbranden, te korte draad, slecht frontje (tinspetter-gevoelig
Die punten passen ook in een Conrad station. Die Conrad bout is kwalitatief iets beter, maar het voelt wel alsof je met de Eiffeltoren aan het solderen bent (veel gewicht aan de punt). En ook een heel stug snoer.
1 van die punten is inmiddels een banaanvorm geworden
Was dat goedkope spul zat en heb toen die Weller wtcp gehaald, geen seconde spijt van gehad.
Reg. datum: 25 januari 2006
Reg. datum: 11 september 2002
op belastingvariaties.
Oeps, zie net dat het hier om een wat beperkter budget gaat.. Instap stationnetje van JBC (AD2940) kost zo rond de ¤380,-

TMV wijzigde dit bericht 23-05-2008 19:42 (15%)
Asus P5B Deluxe | Intel C2D E6700 @ 3GHz + Scythe Ninja | 4GB Kingston PC5300 | XFX 8600GTS XXX + Thermalright HR-03 | Auzen X-Fi Prelude 7.1 | Seagate 7200.10 320GB | Seagate 7200.10 500GB | Samsung 940BF
Hwg wijzigde dit bericht 23-05-2008 19:52 (32%)
Zeg Leon, als ik deze schroef uit de lamp haal valt er bij de bovenburen dan iets om?