Reg. datum: 02 januari 2007
Knip...verkeerde topic neer gezet
resuzwart wijzigde dit bericht 17-05-2008 15:26 (89%)
ew ja, maar dit topic gaat even helemaal ergens anders over. Je foto's kun je beter kwijt in het Testcase foto topic, bij FGS 
oeps ik had ze ook ergens anders willen neer plakken, ik wordt gek van al die tabs in explorer.
De belichting van de schaar in de eerste foto is simpel. Het is geen daglicht. Daglicht is hier geemuleerd door tegenlicht van een softbox met grid. Vooral die grid maakt dat het daglicht lijkt. Een grid is een raster die strooilicht voorkomt en het doet lijken of de lichtstralen evenwijdig lopen, net als de (ver weg staande) zon.
Vanuit de richting van de camera is er een fill card (of heel subtiele softbox) gebruikt.
Vanuit de richting van de camera is er een fill card (of heel subtiele softbox) gebruikt.
Hear me now and don't forget - I'm not the man my actions would suggest
Kijk, dit bedoel ik nou. Voor de beginner is dit heel waardevolle informatie.quote:DomoG schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 00:05:
Fraai hoor, MaKK0! Gebruikte je wel een reflector of ook dat niet?
Zoals beloofd hier een kleine reshoot van de foto die ik gisteren liet zien. Ander onderwerp, want de drop was inmiddels op
Nikon D50 || 18-55mm f3.5-5.6G DX AF-S || 28-105/3.5-4.5 D IF || 50mm 1.8 AF|| Tokina AT-X 100mm f/2.8 PRO D || Sigma 70-300mm F4-5.6 APO DG MACRO || SB-600 || SB-26
Vandaag aan de slag geweest voor een klant product foto's voor reltatie geschenken en kerstpakketten.
En dit is er OA uitgekomen:

2softboxen en witte achterkant schuin op donker houte tafel.
Met een 400d met 55-200mm usm canon lens

heb dislexie, sorry
ik vind alleen de compositie wat ongelukkig, ik mis wat ruimte voorin ofzo.. rechts zou ik er nog wat afkroppen. Bij deze productie past deze wat ingetogen look wel, al zou ik 't nog wat warmer maken..
Vooral gebrek dat de tafel niet lang genoeg was bij sommige producten moet ik nog tafer bij fotosoepen 
Iets warmer heb ik nu gedaan zal morgen nog paar posten
Iets warmer heb ik nu gedaan zal morgen nog paar posten
heb dislexie, sorry
croppen of afsnijden, maar dit staat heel lelijkquote:schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 17:54:
... ...nog wat afkroppen.
Canon 40D - Canon EF-S 17-85mm F 4-5.6 IS - Canon 10-22 F 3.5-4.5 USM - Speedlite 430EX - Crumpler Pretty Boy Back Pack
ging het hier niet over fotografie en niet over taal.. er zijn de laatste tijd wel erg veel opmerkingen over taal in heel FG, stuur me dan zo'n DM ofzo, maar ga niet zulke onnodige posts plaatsen.
Opzich wel lekker, enige minpuntje wat ik zo zie is dat je softboxen in de potjes weerspiegelen.quote:Garta schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 17:50:
Vandaag aan de slag geweest voor een klant product foto's voor reltatie geschenken en kerstpakketten.
[afbeelding]
Alles wat rond en van glas is..... spiegelt altijd. Softboxen zie je vaak terug in zelfs professionele foto's. Daar kan je bijna niet aan ontkomen. Ook met zonnebril foto's is geen makkie.quote:Erasmo schreef op zondag 08 juni 2008 @ 00:35:
Opzich wel lekker, enige minpuntje wat ik zo zie is dat je softboxen in de potjes weerspiegelen.
Wel kan je de lichtpunten veranderen door flitsplu te nemen, die zijn dan ronde vorm als reflectie.
Maar daar komt mijn vraag:
- Wat is verschil tussen softbox en flitsparaplu, als je op belichting bekijkt?
- Voor welke toepassingen is softbox aan te raden, en welke met flitsparaplu?
Verder weet ik dat flitsparaplu snel op te zetten is, het is gewoon openvouwen en erin prikken. Bij softbox ben je langer bezig met in elkaar zetten van box (ja ik heb eentje in elkaar gezet) en dus ik denk dat sommige fotografen die snel of mobiel willen zijn, alleen flitsparaplu nemen.
Ik merk dat bij softbox je in spiegeling van product alleen "nette vierkante" vormen ziet, en bij flitsparaplu zie je vaak zwarte punt erin van de flitskop zelf. In bovenstaande foto is met softbox dan ook netter.
Opvouwbare DDRmat - Nieuwsgierig?
Mijn ervaring zowel met alle 2.
Softbox als je langs een persoon heen flits bijvoorbeeld dus een punt van softbox op persoon gericht een heel mooi zacht effect krijgt .
Verder vindt ik een softbox er ook beter uit ziet als je bijvoorbeeld op locatie bij een klant gaat fotograferen.
Softbox als je langs een persoon heen flits bijvoorbeeld dus een punt van softbox op persoon gericht een heel mooi zacht effect krijgt .
Verder vindt ik een softbox er ook beter uit ziet als je bijvoorbeeld op locatie bij een klant gaat fotograferen.
heb dislexie, sorry
Reg. datum: 05 juli 2006
Reg. datum: 05 juli 2006
Een softbox is gerichter en lekt veel minder licht aan de zijkanten, je hebt veel meer controle over de richting van het licht, wel erg groot en lastig(er) op te zetten.
Een flits paraplu (wit, doorschiet) lekt erg veel licht maar is makkelijker en neemt minder ruimte in, kwaliteit van het licht is hetzelfde als de softbox maar je hebt minder controle over het licht.
Natuurlijk zijn de catchlights anders bij beide.
Een flits paraplu (wit, doorschiet) lekt erg veel licht maar is makkelijker en neemt minder ruimte in, kwaliteit van het licht is hetzelfde als de softbox maar je hebt minder controle over het licht.
Natuurlijk zijn de catchlights anders bij beide.
Canon 400D + BG-E3 | 18-55 kitlens | EFS 17-85 4-5.6 IS USM | Stapeltje filters, zonnekappen e.d.