Hoofdcategorieën
Topicacties

[XP] Service Pack 3, nu overal verkrijgbaar! (discussie)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 22 september 2002

Een probleem wat ik heb sinds ik SP3 geinstalleerd heb:

Windows afsluiten met 'Hibernate' gaat goed, daarna het ding weer inschakelen en de restore-file wordt ingelezen - en daarna blijft de boel bij 100% eeuwig hangen.

Systeem: Laptop, Toshiba Satellite Pro 6000. Intel processor (PIII, 1.0GHz), 640MB geheugen, PCMCIA USB2 kaart en PCMCIA WiFi kaart.

BIOS: versie 1.60 (laatst beschikbare)

OS: Windows-XP Pro-engels, alle recentste Toshiba drivers geinstalleerd. Relatief weinig andere software om het beestje nog een beetje snel te houden: Nero, Winamp, ACDSee, UltraEdit, FireFox en Thunderbird.

Voor SP3 werkte het feilloos. Via Google en GoT search geen vergelijkbare problemen en in elk geval geen oplossingen gevonden (of verkeerd gezocht)

Op het Toshiba forum wel iets vergelijkbaars gevonden - maar dan voor SP1 van Vista. Daar werd gesteld dat het een driver-probleem is, maar ik hoef voor deze laptop geen driverupdates van Toshiba meer te verwachten, vrees ik.

Iemand een idee wat de oorzaak en/of oplossing is?

Ik wilde graag even mijn bijdragen leveren:

Bij de installatie kan het voorkomen dat je een error krijgt dat atapi.sys niet gekopieerd kan worden. Als je gaat zoeken zie je dat je het bestand wel degelijk op de juiste locatie hebt staan.

Reden-> Alcohol of Deamon Tools is geinstalleerd en houd dit bestand vast.

Even het programmaatje eraf, SP3 installeren en dan programma terug zetten.

Reg. datum: 15 februari 2003

Als 'automatische updates' ingeschakeld is, zal het dan automatisch geïnstalleerd worden? Ik dacht ergens gelezen te hebben dat dat na een tijd wel het geval zou zijn. Ik heb hier 50 systemen waarvan er enkele reeds SP3 hebben om te testen of alles goed loopt, maar volgende week ga ik op verlof. Ik zou niet graag hebben dat SP3 ineens overal zichzelf begint te installeren omdat dat tijdens het gebruik nogal wat resources zou verbruiken.

PC: ASUS P5W-DH DL | C2D E6600 @ 3 GHz | 2GB DDR2 800 | ASUS 8800GTX | X-FI X-Music | Dell 3007 WFP-HC 30"

ye olde farte
Reg. datum: 16 maart 2000

quote:
Cyberblizzard schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 09:37:
Ik heb hier 50 systemen waarvan er enkele reeds SP3 hebben om te testen of alles goed loopt, maar volgende week ga ik op verlof.
dan installeer je vóór je op vakantie gaat als rechtgeaard beheerder tijdelijk een blocking tool zodat je niet maandagmorgenvroeg terwijl je je kater ligt weg te slapen op het strand van Playa de Ingles gebeld wordt ? :)
Reg. datum: 12 mei 2000

Via Microsoft Update krijg ik, als ik SP3 wil installeren, de hele tijd 'mislukt'.

Het is een AMD XP1700+ PC met XP Prof NL.

Enig idee?

Fiat Iustitia Et Pereat Mundus

quote:
alt-92 schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 11:23:
[...]

dan installeer je vóór je op vakantie gaat als rechtgeaard beheerder tijdelijk een blocking tool zodat je niet maandagmorgenvroeg terwijl je je kater ligt weg te slapen op het strand van Playa de Ingles gebeld wordt ? :)
Thanks, wist niet dat dat bestond :) Voor de geïntereseerden: http://www.microsoft.com/...99EDB7&displaylang=en

PC: ASUS P5W-DH DL | C2D E6600 @ 3 GHz | 2GB DDR2 800 | ASUS 8800GTX | X-FI X-Music | Dell 3007 WFP-HC 30"

Retro Rules

Ik krijg deze error tijdens het installeren van SP3:

http://i126.photobucket.com/albums/p117/sonnybonds/naamloos.jpg

heeft iemand hetzelfde probleem? Het rare is dat als ik die file opzoek hij gewoon in die directory staat!! waarom geeft ie dan een error?

Ik heb windows xp met SP2 op een nforce2 mobo en 2400+ AMD

Reg. datum: 12 mei 2000

quote:
Captain Pervert schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 11:32:
Via Microsoft Update krijg ik, als ik SP3 wil installeren, de hele tijd 'mislukt'.

Het is een AMD XP1700+ PC met XP Prof NL.

Enig idee?
Denk dat ik het weet, ligt waarschijnlijk aan een MacOS skinpakket wat ik had draaien.

Fiat Iustitia Et Pereat Mundus

Reg. datum: 19 november 2003

@SonnyBonds. N Lite installatie?

ASUS A7V600-X - Athlon XP 2600 Barton - Sapphire Radeon 9500 Pro - WD 2500 JB - Twinmos 2*512 MB - Dual boot XP SP3 en Vista Ultimate SP1 - Opera browser altijd de laatste weekly - Comodo 3.0.25.378 firewall

There can be only one Legend

quote:
SonnyBonds schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 11:46:
Ik krijg deze error tijdens het installeren van SP3:

[afbeelding]

heeft iemand hetzelfde probleem? Het rare is dat als ik die file opzoek hij gewoon in die directory staat!! waarom geeft ie dan een error?

Ik heb windows xp met SP2 op een nforce2 mobo en 2400+ AMD
Naar die map wijzen waar het bestand staat, of anders in veilige modus probren. Ik heb overigens die map niet, maar een andere. Zal wel vanwege taal zijn (NL vs EN). Het is ook mogelijk dat het dat bestand wil overschrijven maar niet kan omdat het in gebruik is. Download anders de stand alone installer van SP3 en probeer het daarmee.

Systen en Laptop | Commandpromt FTW | Vista Chair

Retro Rules

Ik lees hier zoveel problemen met AMD proc. dat ik maar even wacht met SP3 todat alles is gefixed.

Turbo Harry
Reg. datum: 19 juni 2001

quote:
Saphira schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 15:26:
[...]
Hoi !
Met het bovenstaande is het me gelukt sp3 geinstalleerd te krijgen ,
nu is het zo , dat ik na de installatie van Sp3 het p2p progje eMule niet meer aan de gang krijg , >status webserver uitgeschakeld < Hoe krijg ik die weer ingeschakeld ?
Ik heb eigenlijk geen flauw idee....heb je al een herinstall/nieuwere versie van Emule geprobeerd?

Rocco: Fucking... What the fucking fuck! Who the fuck fucked this fucking... How did you two fucking fucks...FUCK!!!
Conner: Well it... certainly illustrates the diversity of the word.

ye olde farte
Reg. datum: 16 maart 2000

quote:
SonnyBonds schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 17:23:
Ik lees hier zoveel problemen met AMD proc. dat ik maar even wacht met SP3 todat alles is gefixed.
Lees dan wel even goed, en lees de link door die in de topicwarning staat.

Zo komen geruchten dus de wereld in.
Reg. datum: 23 januari 2005

Hoi allemaal,

ik werk in een pc-winkel (zegt niks :P) maar ff ter info, heb van de week van ong. 22 klanten computers binnengekregen met de melding dat ze Service Pack 3 willen installeren. Gek genoeg zijn de eerste drie laptops van HP met AMD-processoren met een OEM-Preinstall foutloos gegaan... kan misschien toevalligheid zijn... daarna begonnen de problemen twee intel laptops (wtf?) en idd 4 amd laptops van o.a. packard bell, HP/compaq en acer. O.a. onze eigen geassembleerde computers met amd processoren en nlite Windows XP versie (sp2 Home) werken allemaal wel. Maar ik heb alle installaties teruggedraaid en weer hersteld naar SP2 dit omdat wij vinden dat het toch nog een btje risky is allemaal en we wachten tot sp3 overal stabiel kan worden geinstalleerd... overigens heb ik op mijn eigen laptop SP3 zonder problemen kunnen installeren... HP Laptop (uit Amerika) en dus met een Engelse Windows XP Media Center Edition 2002 en AMD-processor ik had eerst een 1 op 1 kopietje van heel de hd gemaakt dus ik durfde de gok wel te wagen... voor degenen die problemen hebben met het installeren van SP3 raad ik aan om het niet te installeren... zolang je systeem stabiel is en er nog geen fixes zijn zou ik lekker wachten :)

- Computers blijven drama dingen -

Reg. datum: 23 augustus 2002

Na mijn iedee is na het uppen van SP3 me pc wel trager geworden met opstarten,
Heb wel na het uppen C:/ even een defrag gegeven, maar het opstarten blijft traag.....

Is dit normaal, hebben meer mesnen hier last van :?

Mijn systeem specs:

P4 - 2,8 Ghz
1024 DDR geheugen
160 GB HDD

Reg. datum: 10 oktober 2003

quote:
En in je gehele paragraafloze post leg je niet uit wat de problemen zijn. Compleet nutteloos.

X5O!P%@AP[4\PZX54(P^)7CC)7}$Toppunt van ironie: postnr 28183390$H+H*
"Eén van de doelstellingen van de nieuwe layout is om informatie overzichtelijker te presenteren."

Reg. datum: 12 september 2003

SP3 heeft hier in ieder geval 1 vervelend issue opgelost. De "DCOM Server Process Launcher" was uit mijn services lijstje verdwenen (na een Trojan infectie.. |:( ) wat zich uit in Word documenten die niet geregistreerd kunnen worden, een haperende Windows Installer etc.. Er is veel over te vinden op het internet maar een bevredigende oplossing heb ik niet gezien (behalve een reïnstall van Windows buh..) Het is niet meer nodig (alhoewel ik nieuwsgierig blijf naar hoe ik dat ding bij uitval weer aan de praat krijg) want het is opgelost. :*)

Reg. datum: 29 januari 2007

quote:
Albert020 schreef op zondag 18 mei 2008 @ 09:34:
Na mijn iedee is na het uppen van SP3 me pc wel trager geworden met opstarten,
Heb wel na het uppen C:/ even een defrag gegeven, maar het opstarten blijft traag.....

Is dit normaal, hebben meer mesnen hier last van :?

Mijn systeem specs:

P4 - 2,8 Ghz
1024 DDR geheugen
160 GB HDD
Same problem here.

Opstarten duurt vele malen langer. Daarnaast hangen mijn browsers vaak als ik een www. adres invoer voor ongeveer 5 sec voordat hij pas verder gaat..... Dit heb ik zowel op mijn Laptop (Dell, T5600, 2048 mb DDR 2)
Als op mijn thuis pc (AMD 3500+, 1536 MB DDR, Asus A8N-E)

Beide zijn trager met opstarten, en browsers hangen af en toe dus 5 sec....

Ik moet zeggen dat ik totaal niet tevreden ben met SP3 :(

Liab A Tymo
Reg. datum: 07 maart 2000

In de topic warning van dit topic staat dat sp3 ook al via automatic updates beschikbaar is, maar volgens mij is dat nog niet zo: wat ik gelezen heb is dat dat pas in de loop van de komende maanden het geval zal zijn en ik heb ook nog op geen enkel XP systeem via automatic updates SP3 aangeboden gekregen. Wellicht dat dit aangepast kan worden, want dit geeft verwarring.

AMD Athlon 64 X2 4600+ Venice/Asus A8N-SLI/Gainward Bliss 8800GT PCX/Corsair Valueselect PC3200 4x512 MB/Samsung Spinpoint 250gb/Benq DW 1640/Thermaltake Tsunami/Scythe Ninja/Nexus NX-5000/Dell 2405FPW

Reg. datum: 23 augustus 2002

quote:
Dbm12 schreef op zondag 18 mei 2008 @ 13:32:
[...]

Same problem here.

Opstarten duurt vele malen langer. Daarnaast hangen mijn browsers vaak als ik een www. adres invoer voor ongeveer 5 sec voordat hij pas verder gaat..... Dit heb ik zowel op mijn Laptop (Dell, T5600, 2048 mb DDR 2)
Als op mijn thuis pc (AMD 3500+, 1536 MB DDR, Asus A8N-E)

Beide zijn trager met opstarten, en browsers hangen af en toe dus 5 sec....

Ik moet zeggen dat ik totaal niet tevreden ben met SP3 :(
Ben daarom ook blij dat ik een images gemaakt heb van
C:/ met SP2, denk ook dat ik deze ga terug zetten

Reg. datum: 09 januari 2005

quote:
EricJH schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 16:11:
@Mili. Kijk eens met Treesize wat zoveel ruimte in beslag neemt.
in de map windows staat o.a. de map installer a 1843MB
als ik deze map open zie ik
- 1184MB files
- 644MB$patchcache$

SoLiD-Killer
Reg. datum: 05 januari 2006

ik heb gehoord dat SP3 je systeem sneller maakt is dit nu ook echt waar.

zijn er complicaties aan verbonden indien je SP3 installeert? zoals software die het ineens vertikt te werken.

FOO FIGHTERS 4 EVER

quote:
jasjenl schreef op zondag 18 mei 2008 @ 13:34:
In de topic warning van dit topic staat dat sp3 ook al via automatic updates beschikbaar is, maar volgens mij is dat nog niet zo: wat ik gelezen heb is dat dat pas in de loop van de komende maanden het geval zal zijn en ik heb ook nog op geen enkel XP systeem via automatic updates SP3 aangeboden gekregen. Wellicht dat dit aangepast kan worden, want dit geeft verwarring.
Heb je hier een bron van?

Liab A Tymo
Reg. datum: 07 maart 2000

quote:
Hier staat:
quote:
If you're not in a rush, we recommend you use Automatic Updates to install Windows XP SP3. It provides the best experience because the download will happen in the background. We're planning to begin automatically distributing Windows XP SP3 over AU sometime in the next few months.

AMD Athlon 64 X2 4600+ Venice/Asus A8N-SLI/Gainward Bliss 8800GT PCX/Corsair Valueselect PC3200 4x512 MB/Samsung Spinpoint 250gb/Benq DW 1640/Thermaltake Tsunami/Scythe Ninja/Nexus NX-5000/Dell 2405FPW

Reg. datum: 19 november 2003

Op de frontpage een artikel over een fix voor het probleem door een oud medewerker van Microsoft: nieuws: Voormalig Microsoft-medewerker komt met 'SP3-fix' .

Op de pagina van de fix maker staat een uitgebreide en heldere beschrijving van het probleem met OEM images: https://msinfluentials.co...er-installing-xp-sp3.aspx .

ASUS A7V600-X - Athlon XP 2600 Barton - Sapphire Radeon 9500 Pro - WD 2500 JB - Twinmos 2*512 MB - Dual boot XP SP3 en Vista Ultimate SP1 - Opera browser altijd de laatste weekly - Comodo 3.0.25.378 firewall

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: