Hoofdcategorieën
Topicacties

[XP] Service Pack 3, nu overal verkrijgbaar! (discussie)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 04 september 2005

quote:
Holoris schreef op zondag 11 mei 2008 @ 15:56:
Misschien handig om ook te vermelden dat:

1. De Internetadres-werkbalk vanwege juridische redenen niet meer in SP3 zit. Dit kan worden opgelost door een oudere versie van browseui.dll te gebruiken, of door het installeren van de (gratis) alternatieven als: MuvEnum Address Bar of Windows Desktop Search Deskbar.
Is dit enkel de bar die je kan toevoegen in je taakbalk of ook in de Verkenner/Explorer? Want degene in de verkenner gebruik ik juist veel en wil ik zeker niet kwijt.

E8400 | 4GB RAM | 8800GT - War. War never changes.

ye olde farte
Reg. datum: 16 maart 2000

Het is alleen die in de taakbalk.
There can be only one Legend

quote:
Ruben [NL] schreef op maandag 12 mei 2008 @ 18:43:
[...]
Wow gast doe even rustig ofzo :O Iets subtieler misschien..?
Ik zal je ff uit je probleem helpen. Ik heb ook een AMD, socket 939 FX-60, draait perfect met SP3. Zo, illusie dat AMD + SP3 == Problemen is weg. Open je nu een nieuw topic met je probleem en omschrijf je wat er nodig is? Mooi. Luister altijd naar de Mods ;), tenzij ze zeggen dat je in de sloot moet springen :P.

Systen en Laptop | Commandpromt FTW | Vista Chair

ye olde farte

offtopic:
Dan ook :P Dat je lieslaarzen moet aantrekken mag je zelf verzinnen :+

Magoed.
Even serieus nu:

Als je na een SP3 install opstartfouten krijgt zul je altijd de normale troubleshoot routines ( Windows Crash/Memory dumps FAQ) moeten volgen omdat dát nou eenmaal de enige manier is om een vinger achter de oorzaak te krijgen.

Er zijn tig mogelijkheden waarom iets niet werkt, varierend van een oudere Nforce chipsetdriver op een A8N32 SLI die NCQ disabled zet met SP3 en daardoor boot errors geeft en een dwarsliggende Norton360, tot een door een OEM geleverde Sysprep image waar een verdwaalde driverservice actief in staat die er niet in thuishoort.

Zonder duidelijke foutmeldingen (stop errors bijvoorbeeld) kun je niks.
Reg. datum: 30 juli 2000

Ik zou het niet meer over msdn NL versie hebben, vwb wanneer die komt.Hoeft ook niet meer, ze zijn er inmiddels. ;)
The Godfather

quote:
Sjah schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 22:03:
Ik zou het niet meer over msdn NL versie hebben, vwb wanneer die komt.Hoeft ook niet meer, ze zijn er inmiddels. ;)
Dit is volgens mij de bestandsnaam voor de pro editie:
nl_windows_xp_professional_with_service_pack_3_x86_cd_vl_x14-73971.iso

Kan iemand dat bevestigen?

Yesterday is History, Today is a Gift, Tomorrow is a Mystery

Reg. datum: 11 maart 2002

Tot nu toe 1 probleempje, de dialoog van de printer van PDFCreator link komt bij mij niet meer naar voren.
Iemand anders hier ook nog last van ?

(zal vanavond ff posten op het forum op sourceforge).

Einstein had gelijk!
Reg. datum: 20 januari 2002

quote:
Roeltjuh schreef op maandag 12 mei 2008 @ 13:30:
Een tijd geleden is in IE omwille van een bepaald patent ingebouwd dat flash objecten e.d. eerst moeten worden geactiveerd d.m.v. een klik erop. Kan iemand bevestigen dat dit met SP3 weer verdwenen is? Ik hoef namelijk nergens meer die klik te geven, maar weet niet of dit nu een direct gevolg van SP3 is.
Bij java-applets moet ik iig wel nog klikken. Als jij voor mij een site hebt met flash (zonder de workaround) dan wil ik wel even kijken... maar het lijkt erop dat dit niet weg/verholpen is...

Verder is de install van SP3 op mijn AMD-systeem prima gelukt. Lijkt er idd op dat alleen computers met pre-installed pakketten (zoals logo's in Control Panel>System) er last van hebben...

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Reg. datum: 14 mei 2008

Als ik Service pack 3 (op XP PRO SP2) wil installeren vanaf de windows update krijg ik volgende foutmelding tijdens de installatie: "Er is een interne fout opgetreden". "Service pack 3 kon niet worden geïnstalleerd." Wie heeft dit nog meegemaakt en kan me helpen ? Alvast bedankt..

quote:
fabian_b_m schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 15:17:
Als ik Service pack 3 (op XP PRO SP2) wil installeren vanaf de windows update krijg ik volgende foutmelding tijdens de installatie: "Er is een interne fout opgetreden". "Service pack 3 kon niet worden geïnstalleerd." Wie heeft dit nog meegemaakt en kan me helpen ? Alvast bedankt..
Krijg je die foutmelding daadwerkelijk tijdens de installatie, of bij de voorbereiding van de installatie? (download initialiseren, update(s) downloaden, installatie voorbereiden, huidige systeemconfiguratie controleren, etc...) bij welke stap gaat het fout?

Je kunt, als het bij het downloaden al fout gaat, proberen om je tijdelijke internetbestanden weg te gooien (via Extra, Internetopties (of Extra, Browsergeschiedenis verwijderen in IE7)) of door de tool Cleanup & Repair (klik), die voor deze bekende problemen gemaakt is, te installeren (en uiteraard te 'runnen' :P ).

Je hebt natuurlijk ook bevoegdheden/ rechten nodig om iets te kunnen installeren, maar dan geeft Windows (99 van de 100 keer) een andere error

Arend van Dijk wijzigde dit bericht 14-05-2008 15:33 (7%)

Volgens IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.....

Reg. datum: 09 januari 2005

net terug van een weekendje vakantie en sp3 op me pc gezet pc opnieuw opgestart en ik check hoeveel schijfruimte er nog vrij is op me windows(+program files)(games, muziek en downloads komen dus op een andere partitie terecht) partitie en tot me grote schrik ben ik van 25gb naar 20gb gegaan. hoe kan een service pack van 500mb(windows updater zei bij mij rond de 80mb maar de stand-alone download schijnt 500mb te zijn) 5gb opslurpen :?

Reg. datum: 19 november 2003

@Mili. Kijk eens met Treesize wat zoveel ruimte in beslag neemt.

ASUS A7V600-X - Athlon XP 2600 Barton - Sapphire Radeon 9500 Pro - WD 2500 JB - Twinmos 2*512 MB - Dual boot XP SP3 en Vista Ultimate SP1 - Opera browser altijd de laatste weekly - Comodo 3.0.25.378 firewall

Reg. datum: 30 juli 2000

quote:
button4ever schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 08:14:
[...]

Dit is volgens mij de bestandsnaam voor de pro editie:
nl_windows_xp_professional_with_service_pack_3_x86_cd_vl_x14-73971.iso

Kan iemand dat bevestigen?
ja klopt , nl_windows_xp_professional_with_service_pack_3_x86_cd_vl_x14-73971.iso

Maar het gaat er meer om wat die geeft als je hem gemount/gebrand heeft, het label dus...
Het label van deze is GRTMPVOL_NL. G staat voor sp3, RTM =RTM, P=pro, VOL=VLK, en NL=.....
quote:
Sorcerer8472 schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 11:23:
[...]

Bij java-applets moet ik iig wel nog klikken. Als jij voor mij een site hebt met flash (zonder de workaround) dan wil ik wel even kijken... maar het lijkt erop dat dit niet weg/verholpen is...
Ik heb even zelf wat in elkaar geknutseld:
http://www.roeltjuh.nl/aap.html
Ik ga er toch vanuit dat in de code van die pagina geen workaround meer zit...

Be Cool, Be Roel || Specs

Einstein had gelijk!

quote:
Roeltjuh schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 18:17:
[...]

Ik heb even zelf wat in elkaar geknutseld:
http://www.roeltjuh.nl/aap.html
Ik ga er toch vanuit dat in de code van die pagina geen workaround meer zit...
Ik moet er wel nog op klikken, dus helaas...
Heb wel nog 1 update voor IE7 in Win.Updates staan, maar daar staat niks over die patenten bij vermeld...

Gevonden:
quote:
The first chance will be with an optional preview release, called the Internet Explorer Automatic Component Activation Preview, available in December 2007 via the Microsoft Download Center. Additionally this change will be made part of the next pre-release versions of Windows Vista SP1 and Windows XP SP3. After giving people enough time to prepare for this change, we’ll roll this behavior into the IE Cumulative Update in April 2008, and all customers who install the update will get the change.
http://blogs.msdn.com/ie/...to-ie-activex-update.aspx

Blijbaar dus gewoon een losse IE update, waarschijnlijk dus toch die ene die jij nog niet hebt :)

Be Cool, Be Roel || Specs

ye olde farte

Die is inderdaad optional, dus krijg je 'm niet automatisch binnen via AutoUpdate ;)
Reg. datum: 11 april 2008

Als ik het nu goed begrijp is SP3 eigenlijk alleen te installeren als je McAfee van je PC gooit?

Reg. datum: 21 juli 2006

quote:
Facundo schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 22:56:
Als ik het nu goed begrijp is SP3 eigenlijk alleen te installeren als je McAfee van je PC gooit?
Ja en je moet een Intel CPU hebben _O-

If you can't crack it just hack it ;-)

Einstein had gelijk!

quote:
crack_en_hack schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 01:49:
[...]

Ja en je moet een Intel CPU hebben _O-
Of gewoon een AMD install die je zelf hebt gedaan. Probleem met Intel is dat sommige manufacturers (Dell bijvoorbeeld, hoewel ik niet weet of die ook het probleem hebben) logo's van zichzelf op allerlei plekken neerplanten. Daardoor gaat het stuk. Bij een gewone install (zoals de OEM-versie die ik op m'n zelfgebouwde pc heb staan) gaat het niet stuk.

ye olde farte

quote:
Sorcerer8472 schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 09:53:
Probleem met Intel is dat sommige manufacturers (Dell bijvoorbeeld, hoewel ik niet weet of die ook het probleem hebben) logo's van zichzelf op allerlei plekken neerplanten. Daardoor gaat het stuk.
Ehm..Beetje klok en klepel verhaal hang je nu op.

Dat heeft niks met logo'tjes te maken, maar met een slechte opschoning van een serie Sysprepped images die zowel voor Intel als AMD de Powermanagement drivers actief heeft staan.
Scheelt ze met die bewuste serie dat ze geen aparte AMD en Intel images hoeven te bouwen, maar als je ze niet netjes opschoont kun je dit soort rare effecten krijgen.
Forumzwerver
Reg. datum: 27 november 2007

Is SP3 nou ook echt significant zwaarder? Ik weet nog wel dat toen ik op een oude PC waar 128MB ram in zat XP installeerde het prima werkte, maar toen ik SP2 installeerde ik praktisch niets meer kon doen. In dit geval betreft het een wat nieuwere pc, maar ben toch benieuwd of je wel echt stevig merkt dat je SP3 er op hebt zitten.

Iemand een G11/G15 pootje polssteun over? PM Me plz!

ye olde farte

Niet anders als met SP2 dus, aangezien je eigenlijk SP2 + cumulatieve updates installeert.
In dit geval hoef je de SP2 bitjes niet meer te installeren en gaat 't alleen nog om de updates en minor changes zoals in de TS staan aangegeven.

Denk dat je weinig verschil zal merken.
Reg. datum: 19 oktober 2005

[quote]max schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 11:40:
Voor degenen die net als mij bij het installeren de melding "Toegang geweigerd" voor hun neus krijgen, hier de oplossing die voor mij werkte:

- Maak een backup van je register.
- Copy/paste de volgende code in een .bat/.cmd bestand:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
c:
cd\
cd Program Files
cd Windows Resource Kits
cd Tools
subinacl /subkeyreg HKEY_LOCAL_MACHINE /grant=administrators=f /grant=system=f
subinacl /subkeyreg HKEY_CURRENT_USER /grant=administrators=f /grant=system=f
subinacl /subkeyreg HKEY_CLASSES_ROOT /grant=administrators=f /grant=system=f
subinacl /subdirectories %SystemDrive% /grant=administrators=f /grant=system=f
subinacl /subdirectories %windir%*.* /grant=administrators=f /grant=system=f
secedit /configure /cfg %windir%\inf\defltbase.inf /db defltbase.sdb /verbose

- Download en Installeer subinacl.exe wanneer het nog niet geinstalleerd is.
- Even je .bat/.cmd bestand laten draaien.
- En opnieuw SP3 installeren.

Hoi !
Met het bovenstaande is het me gelukt sp3 geinstalleerd te krijgen ,
nu is het zo , dat ik na de installatie van Sp3 het p2p progje eMule niet meer aan de gang krijg , >status webserver uitgeschakeld < Hoe krijg ik die weer ingeschakeld ?

Reg. datum: 05 augustus 2006

Vraagje, heeft er iemand al ervaring met het updaten naar SP3 in combinatie met Solidworks 2008 software?

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: