Gathering of Tweakers

Quicksearch
Die standaard UPS accu's zijn 7.2 Ah. Waarschijnlijk zal er ook 20h bijstaan. Dat wil zeggen dat die 7.2 Ah behaald is door de accu in 20 uur leeg te trekken, in feite dus 0.36A * 20h. Als je namelijk 7.2A uit dat ding trekt gaat het ding minder dan een uur mee ivm de interne weerstand van die accu.
Verder kan er nog een maximale stroom op staan, voor die gelaccu's is dat niet bijzonder hoog.

PauperTronics.nl Goedkoper kunnen we het niet maken, wel brakker

vis dus

nofi maar je zou het topic even beter moeten lezen

de poster heeft al een 20 ah accu gevonden, ik mis alleen wat specs .. de rest is al oefenloos uitgelegd

fish wijzigde dit bericht 10-05-2008 22:08 (26%)

Happy Fish-mas

Zorg wel dat je een goede autolader koopt, eentje die op druppelladen overgaat.

Met zo'n el cheapo ding zoals dit: http://www.eigenkeuzekers...G/PRODUCT/597/normaal.jpg

Help je je gelaccu snel naar de mallemoeren, zorg daarom dat je een druppellader koopt.

Als je nog wilt weten wat een goede lader / accu is kun je ook nog in dit topic kijken:

mooiste bierkrat radio [deel II]

Zoekt een lamp/reflector (lamp mag kapot zijn) voor Infocus LP500 / LP530 / Dataview 370 !!

quote:
fish schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 22:06:
nofi maar je zou het topic even beter moeten lezen

de poster heeft al een 20 ah accu gevonden, ik mis alleen wat specs .. de rest is al oefenloos uitgelegd
Ik gaf een reactie op jorn, die het over een standaard usp accu had en wat termen door elkaar gooide.
Verder zie ik nergens dingen oeverloos uitgelegd die ik in mijn post genoemd heb, alleen wat gegoochel met tijden die wel heel erg versimpeld (en in de praktijk gewoon niet klopt) aangeven hoe lang een accu mee zou moeten gaan.

De tijden kloppen ook niet, want er word geen rekening mee gehouden dat je een accu niet 100% mag leeg trekken.

Maar ik denk dat TS er inmiddels al wel uit is.

Goede accu + snoer wat in je ghettoblaster past + druppellader.

Zoekt een lamp/reflector (lamp mag kapot zijn) voor Infocus LP500 / LP530 / Dataview 370 !!

vis dus

mja ok het interne weerstand verhaal is bij naam niet genoemd ok. maar wel verliezen

ik denk dat het niet handig is voor de ts om het te gaan hebben over interne weerstand en stuff als ik het in mag schatten
het vervelende is gewoon dat er geen datasheet bij conrad naar voren komt

de volgende keer is het handig als je refereerd naar jorn

Happy Fish-mas

Dankzij jullie hulp vandaag even langs de halfords gewipt:
Het enige waar ik nog mee zit, is dat ik de accu veel moet vervoeren en dat er in deze accu accuzuur zit. Hoe groot is de kans dat dit een probleem vormt? En wat zijn de betaalbare alternatieven (de man van halfords vertelde me dat het enige alternatief een gel accu was die dan weer niet te betalen zou zijn.)

Thinkpad:
Goede accu:
http://www.halfords.nl/NL...tail.htm?productId=306802

snoer wat in je ghettoblaster past
(hiervoor moet ik nog even naar de winkel).

druppellader.
http://www.halfords.nl/NL...tail.htm?productId=307807

Be a man! (Russel Peters).

Die gel accu's zijn duurder ja. op www.elektronica-online.nl verkopen ze relatief goedkope gel accu's. Je krijgt voor het zelfde geld dan 2x 12Ah. Dan ben je net zoveel kwijt als aan die normale loodaccu (wat trouwens een startaccu is, die is niet echt bedoeld om langdurig te gebruiken), maar dan heb je wel accu's die je gewoon op z'n kop kan houden en vrij goed tegen diepontladen kunnen.

Was eerst: j_iscool

quote:
real_FireFly schreef op zondag 11 mei 2008 @ 00:02:
[...]

Ik gaf een reactie op jorn, die het over een standaard usp accu had en wat termen door elkaar gooide.
Verder zie ik nergens dingen oeverloos uitgelegd die ik in mijn post genoemd heb, alleen wat gegoochel met tijden die wel heel erg versimpeld (en in de praktijk gewoon niet klopt) aangeven hoe lang een accu mee zou moeten gaan.
Dat van die waarde van die ups-accu zou best eens kunnen kloppen ja dat dat minder is dan ik zei, dacht uit m'n hoofd dat ze 20Ah waren, blijkt dus 7,2 te zijn, maar ik gooide toch geen termen door elkaar?

* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)

quote:
yup.
quote:
Jorn schreef op zondag 11 mei 2008 @ 11:05:
[...]

Dat van die waarde van die ups-accu zou best eens kunnen kloppen ja dat dat minder is dan ik zei, dacht uit m'n hoofd dat ze 20Ah waren, blijkt dus 7,2 te zijn, maar ik gooide toch geen termen door elkaar?
Nouja het is dus 7.2Ah 20h, niet 7.2A 20Ah, vandaar "door elkaar gegooid".

Ervaring :P

Zuuraccu's hebben vaak dopjes bovenop om bij te vullen.

Die zitten bij dit soort accu's vaak onder de plastic deksel

quote:
stewij schreef op zondag 11 mei 2008 @ 21:41:
Die zitten bij dit soort accu's vaak onder de plastic deksel
dat zijn geen vuldoppen, dat zijn overdrukventielen. Als je zo'n accu overlaad gaat hij water ontleden waardoor je waterstof en zuurstof krijgt, daarvan wil je geen grote hoeveelheden in een dichte container hebben :P

Damn, weer wat geleerd, ik was altijd in de veronderstelling dat er ook gewoon "water" ipv gel in zoon accu zat. Nu lees ik op wiki hetvolgende: "Deze bevatten een elektroliet in gel-vorm, en zijn daarmee ook in gekantelde toestand bruikbaar." Betekend dat, dat ik deze accu ook verticaal kan laden?

Volgens mij wel.

Alleen op de kop laden mocht niet geloof ik.

ThinkPad wijzigde dit bericht 12-05-2008 16:02 (60%)

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws