Met een B3 valt nog aardige resultaten te behalen als je je bedenkt dat het een -op normale settings gezet- energieslurpend heethoofdje is.
Ik heb mijn B3 nu op 3GHz (7*429) lopen en het voltage verlaagd van 1.325V naar 1.265V.
Aardig koel ook vind ik

Dit met een Zalman 9700LED.
Ik heb ook met een stroommeter gemeten of het wat uitmaakte, en het zaakje verbruikt nu 25W onder stress minder dan wanneer hij op 2.4GHz staat geclocked met het standaard voltage.

Dus ik raad je zeker aan te undervolten indien mogelijk.
Hier heb ik hem op 3.4GHz draaien. Voltage is uiteraard verhoogd, maar het zal waarschijnlijk wel lager kunnen maar ik had het gewoon even wat hoger ingesteld om te kijken of het überhaupt bootte.
Dus een B3 valt zeker wel over te klokken.

quote:
DutchManticore schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 12:52:
Nah heb nu alles stabiel op 2,7Ghz.. op 1.675 en de temps zijn op load max 68.
Denk dat ik het hier voorlopig maar ff bij laat.
[afbeelding]
En de Vcore geeft bij CPU-Z nog steeds 1.2 nogwat aan.. terwijl ik hem toch echt op 1.6 nogwat heb staan :\
Heb in Crysis al 5FPS winst
Oh en nogwat..in CPU-Z blijft de Mhz steeds fluctueren... elke keer schommelt het van 2700.08 tot 2700.70 kan dat kwaad?
1.6V?

Dan mag je blij zijn dat het geen effect heeft gehad

Ik zou echt 1.4V/1.45V als de max in het bios hanteren voor een B3.
quote:
DutchManticore schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 12:52:
Nah heb nu alles stabiel op 2,7Ghz.. op 1.675 en de temps zijn op load max 68.
Denk dat ik het hier voorlopig maar ff bij laat.
[afbeelding]
En de Vcore geeft bij CPU-Z nog steeds 1.2 nogwat aan.. terwijl ik hem toch echt op 1.6 nogwat heb staan :\
Heb in Crysis al 5FPS winst
Oh en nogwat..in CPU-Z blijft de Mhz steeds fluctueren... elke keer schommelt het van 2700.08 tot 2700.70 kan dat kwaad?
Je timings kloppen niet. Ik zou ze wat lager instellen want dit is over het algemeen wel hoog voor DDR2.

En zeker voor jouw repen die "CL4-3-3-15 (volgens website fabrikant)" aankunnen.
quote:
Wackoz schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 08:41:
Een B3 was ,van wat ik ervan begrepen heb, wel wat lastiger hoger te clocken maar 3 ghz moet wel lukken lijkt me. Ik vertrouw meestal gewoon op Everest, leest bij mij de beste temps uit, download anders even coretemp. Als je temps een beetje in orde zijn (lijkt me wel op stock) dan gewoon telkens je FSB iets verhogen in je bios. En dan een paar uur Orthos draaien enz.
Als ik even zo reken loopt je cpu nu met een FSB van 266 mhz x9 = ~2,4 ghz. Dat wil zeggen dat je geheugen op 533 mhz loopt terwijl het 800 kan hebben. Dus in theorie zou je gewoon je FSB tot 400 kunnen verhogen zonder dat je geheugen hier problemen mee heeft (iets andere timings miss..)
EDIT:
ken je bord niet maar van 1066 naar 1333 is wel een enorm grote stap ineens. Het is bij overclocken vooral zaak dat je het met beleid en stapjes van 5/10 mhz aanhoud (zo doe ik het althans). Zou het kunnen dat je de Quadpumped frequentie verwisselt met de FSB? Een Q6600 heeft namelijk 1066 mhz Quadpumped..
Ik zou gewoon Coretemp gebruiken omdat dat gewoon snel uitleesbaar is en het leest altijd goed uit

En het geheugen loopt niet op 533MHz, het is gewoon 'gedividered' naar 3:4 zodat het alsnog op 800MHz zal lopen.

En 1333MHz is geen probleem voor dat bord lees ik
hier. Dus je kan hem zoieso op 1333MHz laten draaien en je multiplier iets verlagen indien gewenst.

MensionXL wijzigde dit bericht 09-05-2008 14:36 (42%)