[OC] Q6600 stock > 3,0Ghz

Pagina: 1
Acties:
  • 1.401 views

• DutchManticore
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-03-2025
Ey mensen,

Ik heb het volgende systeem:

-Intel Q6600 B3 @ stock met Zalman CNPS7700 koeler
-OCz 2x2GB Reaper HPC PC6400 CL4-3-3-15 (volgens website fabrikant)
-2x 8800GTS G92 in SLI
-Asus P5N32-E 680i SLI mobo
-CoolerMaster 690 kast met 3 fans

Alles draait nog op stock snelheden maar ik wil eigenlijk de CPU van 2,4 naar 3,0Ghz overclocken.

Nou heb ik wel ervaring met het overclocken van GPU's maar CPU's nog nooit gedaan.
Volgens deze 'tut' is het wel erg makkelijk. Gewoon in de bios de multiplier verlagen en de FSB verhogen. (Zo hoef ik mijn voltages niet te veranderen.. (klopt dit ja/nee en is het nadeling qua performance om te voltages niet te veranderen?))

De multiplier wil ik naar 8 zetten waarna ik mijn FSB op 1333 wil zetten of kan ik (beter) de multiplier op 9 laten staan en de FSB op 1333 zetten? Ik kan in mijn bios namelijk alleen multiplier en FSB (QDR) instellen (hij staat standaard op 1066).

Alleen wat ik nog niet zeker weet is:
-Kan mijn geheugen dit standaard aan of moet ik die ook opklokken?
-Hoe merk ik het bovenstaande?
-Zijn de Everest (Ultimate edition) warmte-readings betrouwbaar? Dit zou namelijk erg handig zijn omdat ik een G15 toestenbord met LCD scherm heb waarvoor ik een app heb gemaakt die die getallen output

Ben niet echt een noob dus.. maar wil wel even 100% zeker zijn voordat ik ga opklokken.

Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 28-01 17:20
Een B3 was ,van wat ik ervan begrepen heb, wel wat lastiger hoger te clocken maar 3 ghz moet wel lukken lijkt me. Ik vertrouw meestal gewoon op Everest, leest bij mij de beste temps uit, download anders even coretemp. Als je temps een beetje in orde zijn (lijkt me wel op stock) dan gewoon telkens je FSB iets verhogen in je bios. En dan een paar uur Orthos draaien enz.

Als ik even zo reken loopt je cpu nu met een FSB van 266 mhz x9 = ~2,4 ghz. Dat wil zeggen dat je geheugen op 533 mhz loopt terwijl het 800 kan hebben. Dus in theorie zou je gewoon je FSB tot 400 kunnen verhogen zonder dat je geheugen hier problemen mee heeft (iets andere timings miss..)

EDIT:
ken je bord niet maar van 1066 naar 1333 is wel een enorm grote stap ineens. Het is bij overclocken vooral zaak dat je het met beleid en stapjes van 5/10 mhz aanhoud (zo doe ik het althans). Zou het kunnen dat je de Quadpumped frequentie verwisselt met de FSB? Een Q6600 heeft namelijk 1066 mhz Quadpumped..

[ Voor 19% gewijzigd door Wackoz op 09-05-2008 08:44 ]

één is geen, twee is één

• DutchManticore
Wackoz schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 08:41:
Een B3 was ,van wat ik ervan begrepen heb, wel wat lastiger hoger te clocken maar 3 ghz moet wel lukken lijkt me. Ik vertrouw meestal gewoon op Everest, leest bij mij de beste temps uit, download anders even coretemp. Als je temps een beetje in orde zijn (lijkt me wel op stock) dan gewoon telkens je FSB iets verhogen in je bios. En dan een paar uur Orthos draaien enz.

Als ik even zo reken loopt je cpu nu met een FSB van 266 mhz x9 = ~2,4 ghz. Dat wil zeggen dat je geheugen op 533 mhz loopt terwijl het 800 kan hebben. Dus in theorie zou je gewoon je FSB tot 400 kunnen verhogen zonder dat je geheugen hier problemen mee heeft (iets andere timings miss..)

EDIT:
ken je bord niet maar van 1066 naar 1333 is wel een enorm grote stap ineens. Het is bij overclocken vooral zaak dat je het met beleid en stapjes van 5/10 mhz aanhoud (zo doe ik het althans). Zou het kunnen dat je de Quadpumped frequentie verwisselt met de FSB? Een Q6600 heeft namelijk 1066 mhz Quadpumped..
Even over je edit stukje.
Als ik nou een QX6800 in m'n mobo had gestoken had ie toch ook met FSB van 1333 moeten lopen? Dus hij moet het toch kunnen hebben of ligt dat nou aan mij?

In kleine stapjes uiteraard.. maar dat is altijd zo :P

En het zou kunnen dat ik dat inderdaad verwissel.. alleen in m'n mobo is geen FSB te vinden.
Alleen FSB QDR. en dat is dus de quadpumped frequentie.

Afbeeldingslocatie: http://img382.imageshack.us/img382/4904/08052008554bv4.jpg

Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.

• Krizzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17:02

Krizzie

Progressive Music \o/

Ik heb ook een B3 Q6600 en 3Ghz loopt hij zonder problemen, 333*9 gaat goet met een kleine voltage verhoging. 400*8 krijg ik niet stabiel, voltage moet dan verder omhoog en dan is de temp te hoog (70c) Ik heb er een Zalman CNPS9700 opzitten met AS5 ertussen.

Geluidswolk

• DutchManticore
Krizzie schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 11:11:
Ik heb ook een B3 Q6600 en 3Ghz loopt hij zonder problemen, 333*9 gaat goet met een kleine voltage verhoging. 400*8 krijg ik niet stabiel, voltage moet dan verder omhoog en dan is de temp te hoog (70c) Ik heb er een Zalman CNPS9700 opzitten met AS5 ertussen.
Geloof het of niet maar ik heb net m'n QDR naar 1150 gegooid (2,58Ghz oid) en m'n vcore VERLAAGD en hij loopt nu op 2,6 koeler dan dat ie normaal op 2,4 liep..

Update:
Volt nu op 1.16875 ofzo... want net op 1.16825 icm SLI BSOD :P
Zonder SLI liept allemaal perfect.

[ Voor 9% gewijzigd door DutchManticore op 09-05-2008 15:06 ]

• DutchManticore
Nah heb nu alles stabiel op 2,7Ghz.. op 1.16875 en de temps zijn op load max 68.
Denk dat ik het hier voorlopig maar ff bij laat.

Afbeeldingslocatie: http://img177.imageshack.us/img177/990/deleteun6.jpg

En de Vcore geeft bij CPU-Z nog steeds 1.2 nogwat aan.. terwijl ik hem toch echt op 1.6 nogwat heb staan :\

Heb in Crysis al 5FPS winst :D

Oh en nogwat..in CPU-Z blijft de Mhz steeds fluctueren... elke keer schommelt het van 2700.08 tot 2700.70 kan dat kwaad?

[ Voor 65% gewijzigd door DutchManticore op 09-05-2008 15:07 ]

• Wackoz
Nee, kan niet echt kwaad. Heb hier nog een download pc staan met een Athlon 64 LE-1620 erin welke ook tussen de 2400 en de 2405 mhz schommelt :)

één is geen, twee is één

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Met een B3 valt nog aardige resultaten te behalen als je je bedenkt dat het een -op normale settings gezet- energieslurpend heethoofdje is.

Ik heb mijn B3 nu op 3GHz (7*429) lopen en het voltage verlaagd van 1.325V naar 1.265V.

Afbeeldingslocatie: http://www.dumpplace.com/files/663/B3tumb.png

Aardig koel ook vind ik :) Dit met een Zalman 9700LED.
Ik heb ook met een stroommeter gemeten of het wat uitmaakte, en het zaakje verbruikt nu 25W onder stress minder dan wanneer hij op 2.4GHz staat geclocked met het standaard voltage. :') 8) Dus ik raad je zeker aan te undervolten indien mogelijk. :)

Hier heb ik hem op 3.4GHz draaien. Voltage is uiteraard verhoogd, maar het zal waarschijnlijk wel lager kunnen maar ik had het gewoon even wat hoger ingesteld om te kijken of het überhaupt bootte.

Afbeeldingslocatie: http://www.dumpplace.com/files/663/3.4GHztumb.PNG

Dus een B3 valt zeker wel over te klokken. :)
DutchManticore schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 12:52:
Nah heb nu alles stabiel op 2,7Ghz.. op 1.675 en de temps zijn op load max 68.

[afbeelding]

En de Vcore geeft bij CPU-Z nog steeds 1.2 nogwat aan.. terwijl ik hem toch echt op 1.6 nogwat heb staan :\

Oh en nogwat..in CPU-Z blijft de Mhz steeds fluctueren... elke keer schommelt het van 2700.08 tot 2700.70 kan dat kwaad?
1.6V? :X Dan mag je blij zijn dat het geen effect heeft gehad :/ Ik zou echt 1.4V/1.45V als de max in het bios hanteren voor een B3.
DutchManticore schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 12:52:
Nah heb nu alles stabiel op 2,7Ghz.. op 1.675 en de temps zijn op load max 68.

[afbeelding]

Je timings kloppen niet. Ik zou ze wat lager instellen want dit is over het algemeen wel hoog voor DDR2. :) En zeker voor jouw repen die "CL4-3-3-15 (volgens website fabrikant)" aankunnen.
Wackoz schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 08:41:

EDIT:
Ik zou gewoon Coretemp gebruiken omdat dat gewoon snel uitleesbaar is en het leest altijd goed uit :P En het geheugen loopt niet op 533MHz, het is gewoon 'gedividered' naar 3:4 zodat het alsnog op 800MHz zal lopen. ;)
En 1333MHz is geen probleem voor dat bord lees ik hier. Dus je kan hem zoieso op 1333MHz laten draaien en je multiplier iets verlagen indien gewenst. :)

[ Voor 42% gewijzigd door MensionXL op 09-05-2008 14:36 ]

Goedkoop bellen via VoIP

• DutchManticore
MensionXL schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 14:30:
Ik heb mijn B3 nu op 3GHz (7*429) lopen en het voltage verlaagd van 1.325V naar 1.265V.
Ja ik had een typo.. mijn CPU loopt nu op 1.16875 (ingesteld in Bios althans). Erg netjes toch?
Maar mag ik je wat vragen? Hoezo heb je je multiplier naar 7 gezet.. en je FSB naar 429 en niet je multiplier op 9 gelaten en je FSB naar 333?

Wat zijn de voordelen daarvan?
Aardig koel ook vind ik :) Dit met een Zalman 9700LED.
Wat zijn je max temps @ stress met 3,0Ghz?
1.6V? :X Dan mag je blij zijn dat het geen effect heeft gehad :/ Ik zou echt 1.4V/1.45V als de max in het bios hanteren voor een B3.
Haha ja.. beste typo hé? :P Het moet zijn 1.16875 :D
Je timings kloppen niet. Ik zou ze wat lager instellen want dit is over het algemeen wel hoog voor DDR2. :) En zeker voor jouw repen die "CL4-3-3-15 (volgens website fabrikant)" aankunnen.
Ja ok mee eens :P
M'n bios ziet er als volgt uit:

Afbeeldingslocatie: http://img230.imageshack.us/img230/5003/08052008555uq7.jpg

Ik kan dus TCL (CAS), tRCD, tRP,tRAS ,CMD en nog een hele zooi instellen. Die 'advanced' rommel ga ik niet aan pielen.. maar bovenstaand spul durf ik nog wel :P

Euh.. maar als ik nou zeg maar 4-3-3-15 in wil voeren... wel getal moet dan waar?!
TCL (CAS) : 4
tRCD : 3
tRP : 3
tRAS : 15
CMD ?!?!?

Help eens alsjeblieft ;( :? 8)7

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

DutchManticore schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 15:23:
[...]

Ja ik had een typo.. mijn CPU loopt nu op 1.16875 (ingesteld in Bios althans). Erg netjes toch?
Maar mag ik je wat vragen? Hoezo heb je je multiplier naar 7 gezet.. en je FSB naar 429 en niet je multiplier op 9 gelaten en je FSB naar 333?

Wat zijn de voordelen daarvan?
Meer bandbreedte, en m'n geheugen loopt synchroon met de FSB, maar zoveel winst geeft dat ook weer niet. In principe is het altijd beter een zo hoog mogelijke FSB te hanteren.
Wat zijn je max temps @ stress met 3,0Ghz?
Coretemp staat er toch naast? :)

Core0: 52
Core1: 49
Core2: 49
Core3: 49

Uiteraard in graden Celsius :)
Haha ja.. beste typo hé? :P Het moet zijn 1.16875 :D
Dacht al :P
Ja ok mee eens :P
M'n bios ziet er als volgt uit:

[afbeelding]

Ik kan dus TCL (CAS), tRCD, tRP,tRAS ,CMD en nog een hele zooi instellen. Die 'advanced' rommel ga ik niet aan pielen.. maar bovenstaand spul durf ik nog wel :P

Euh.. maar als ik nou zeg maar 4-3-3-15 in wil voeren... wel getal moet dan waar?!
TCL (CAS) : 4
tRCD : 3
tRP : 3
tRAS : 15
CMD ?!?!?

Help eens alsjeblieft ;( :? 8)7
Zoals je het nu zegt is het goed, en CMD zou je op 2 kunnen zetten of gewoon op AUTO laten. Ik zou het gewoon op AUTO laten :P

Goedkoop bellen via VoIP

• -The_Mask-
  • Niet online
DutchManticore schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 12:14:

Update:
Volt nu op 1.16875 ofzo... want net op 1.16825 icm SLI BSOD :P
Zonder SLI liept allemaal perfect.
Jij hebt vast niet je PCI-e op 100 en PCI op 33 staan he. ;)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• DutchManticore
-The_Mask- schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 15:48:
[...]

Jij hebt vast niet je PCI-e op 100 en PCI op 33 staan he. ;)
Als ik dat wel doe lost dat t op?
Nice gelijk even proberen.

(Geloof idd dat PCI-e op 100 staat maar PCI ook op 100.... even 33 van maken dus?)

Edit//
Heb even gekeken.. maar ik kan niks vinden over m'n PCI frequentie.
Ik heb drie dingen over PCI-e die allemaal op 100 staan en nog iets dat op auto staat maar dat had niks te maken met PCI voor zover ik kon zien. Ik zal ff foto maken.

-----------------------------------------------------------------------

En ik was van plan met MP 9 een QFSB van 1333 in te stellen zodat ik 3Ghz heb.. maar ik kan dus beter MP8 en QFSB 1500 instellen want dan heb ik meer bandbreedte of misschien zelfs MP7 en QFSB van 1714? Maar m'n mobo trekt maximaal 1333Mhz.. of heeft dat hier niets mee te maken?

[ Voor 50% gewijzigd door DutchManticore op 09-05-2008 16:09 ]

• DutchManticore
En ik zit op 13851 3D06 MARKS :D
Yay!

Best netjes toch?

• Wackoz
Yup, moet je alleen even je sig veranderen met dat stock :)

@MensionXL, kan zijn dat ik blind ben maar zowel orthos als coretemp lezen bij beide pics ongeveer 3,8 ghz uit en CPU-Z leest 3,4 Ghz uit? FSB is bij zowel Coretemp als bij orthos ook hoger...

één is geen, twee is één

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Hmm, wat heeft het verlagen van de multiplier eigenlijk voor nut? Als je 't vergelijkt met verhogen FSB terwijl MP standaard blijft bedoel ik.

Edit: ... lezen :P 't heeft dus zo zijn voordelen.
MensionXL schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 15:35:
[...]

Meer bandbreedte, en m'n geheugen loopt synchroon met de FSB, maar zoveel winst geeft dat ook weer niet. In principe is het altijd beter een zo hoog mogelijke FSB te hanteren.
Hier:
Intel Core 2 Quad Q6600 G0 + Scythe Infinity SCINF-1000
Gigabyte GA-X38-DQ6
GeIL Black Dragon 2GB*4 PC6400 800MHz CAS5 GB28GB6400C5QC

Wil die ook eens overclocken, +- tot 3GHz ofsow, maar nog altijd niet aan begonnen :P

[ Voor 33% gewijzigd door Raven op 09-05-2008 18:15 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Verwijderd

Volgens mij is alleen je mobo geen topper om deze Q6600 over te clocken...
Is gewoon geen goede match... Vaker tegen gekomen ;)

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

X38 lijkt mij toch goed bordje :?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Verwijderd

Die wel ;)
Maar die van de TS starter niet...

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ah keej ;)

Maar hoe kan ik 't met mijne het beste doen? MP iets lager, daarna FSB verhogen of MP gelijkhouden?

Oscar Wilde

• Wackoz
Raven schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 18:12:
Hmm, wat heeft het verlagen van de multiplier eigenlijk voor nut? Als je 't vergelijkt met verhogen FSB terwijl MP standaard blijft bedoel ik.

Edit: ... lezen :P 't heeft dus zo zijn voordelen.

[...]

Hier:
Intel Core 2 Quad Q6600 G0 + Scythe Infinity SCINF-1000
Gigabyte GA-X38-DQ6
GeIL Black Dragon 2GB*4 PC6400 800MHz CAS5 GB28GB6400C5QC

Wil die ook eens overclocken, +- tot 3GHz ofsow, maar nog altijd niet aan begonnen :P
Als ik jouw was had ik hem allang rond de 3,4 Ghz of hoger zitten mochten de temps het toelaten :P Ga dezelfde cpu kopen (met de hoop op G0 waar ik uiteraard eerst naar informeer) met een iets ander mobo maar je cpu cooler heeft ook mijn voorkeur dus ik ben razend benieuwd wat de temps zijn met jouw Mugen SCINF-1000 :D

Dus mocht je tijd vinden... graag! :9~

EDIT:
Spuit11 :P

EDIT2:
Ik zelf zou de MP even gelijk houden en de FSB met stapjes verhogen. Op Stock voltage moet hij een eind komen. Divider kan je anders gaan zetten maar ook prima zo laten. De 3.0Ghz word met gemak bij de stock cooler gehaald dus je kan steeds 5/10 mhz doen of eenmalig even een iets grotere stap zetten. Ga zelf voor de MSI P35 Platinum welke werkt met zowel in Bios overclocken maar ook heel simpel met jumpertjes op het mobo welke je in 200,266,333 en op 400 kan zetten. Om op stock te lopen moet ik hem op 266 zetten, dat doe ik alleen de eerste 20 min en daarna knal ik hem meteen op 333 mhz zodat hij op 3 ghz loopt :)

[ Voor 25% gewijzigd door Wackoz op 09-05-2008 20:42 ]

één is geen, twee is één

Verwijderd

Verkeerde manier...
Je moet eerst max FSB vinden, dus MP op bv 6 en dan stap voor stap je FSB verhogen.
Hebbie die max, dan MP naar max en dan kijken hoever je komt.
Is bv je FSB max veel hogen dan je gebruikt met max MP, dan MP omlaag en weer omhoog met FSB. Zo probeer je de max eruit te krijgen ;)

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Wackoz schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 20:32:
[...]

Als ik jouw was had ik hem allang rond de 3,4 Ghz of hoger zitten mochten de temps het toelaten :P Ga dezelfde cpu kopen (met de hoop op G0 waar ik uiteraard eerst naar informeer) met een iets ander mobo maar je cpu cooler heeft ook mijn voorkeur dus ik ben razend benieuwd wat de temps zijn met jouw Mugen SCINF-1000 :D

Dus mocht je tijd vinden... graag! :9~

EDIT:
Spuit11 :P

EDIT2:
Ik zelf zou de MP even gelijk houden en de FSB met stapjes verhogen. Op Stock voltage moet hij een eind komen. Divider kan je anders gaan zetten maar ook prima zo laten. De 3.0Ghz word met gemak bij de stock cooler gehaald dus je kan steeds 5/10 mhz doen of eenmalig even een iets grotere stap zetten. Ga zelf voor de MSI P35 Platinum welke werkt met zowel in Bios overclocken maar ook heel simpel met jumpertjes op het mobo welke je in 200,266,333 en op 400 kan zetten. Om op stock te lopen moet ik hem op 266 zetten, dat doe ik alleen de eerste 20 min en daarna knal ik hem meteen op 333 mhz zodat hij op 3 ghz loopt :)
Idee voor van de week, heb toch nog week vakantie :P

Hier rest specs: http://tweakers.net/gallery/sys/15529 , is nogal lijst ;)

Oscar Wilde

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Verwijderd schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 20:16:
Die wel ;)
Maar die van de TS starter niet...
Maak dan ook duidelijk dat je het over de TS hebt :') Je post direct na iemand die z'n mobo bekend maakt.
Verwijderd schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 20:51:
Verkeerde manier...
Je moet eerst max FSB vinden, dus MP op bv 6 en dan stap voor stap je FSB verhogen.
Hebbie die max, dan MP naar max en dan kijken hoever je komt.
Is bv je FSB max veel hogen dan je gebruikt met max MP, dan MP omlaag en weer omhoog met FSB. Zo probeer je de max eruit te krijgen ;)
Onzin, er is geen 'verkeerde' manier.
Ik doe bijvoorbeeld echt geen stapjes van 10MHz, maar eerder dan 30MHz ofzo. Als hij het niet boot, dan boot hij gewoon niet en kom ik na 5 automatische boots weer terug in de Fail-safe settings. :)
9 Van de 10 keer gaat dit beter dan met 10MHz.

Wat ik in dit geval dus zou doen is 3GHz als richtsnelheid nemen, en dan gewoon 9*334, 8*375 (welke ik slecht vind, je klokt je mem dan onder of zwaar over) of 7*429 instellen. 6*500 Laten we maar even achterwege :P Maar door simpelweg deze dingen even snel in te stellen, weet je al veel sneller wat je systeem aankan.
Raven schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 00:37:
[...]

Idee voor van de week, heb toch nog week vakantie :P

Hier rest specs: http://tweakers.net/gallery/sys/15529 , is nogal lijst ;)
... :P?

Goedkoop bellen via VoIP

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Ik doe ook geen stapjes van 10 Mhz, maar moet zeggen dat ik niet de max van de cpu heb proberen vinden aangezien ik bij 3.2Ghz niet meer tevreden was met stroomverbruik en warmteproductie. Ik klok gewoon met de gigabyte ultility in windows over. En verander daar ook de voltagesettings. Is veel makkelijker en sneller.

Gewoon je clock verhogen en kijken hoe lang Winprime95 nog stabiel is. Klapt een core eruit dan voltage iets omhoog. en maar herhalen tot hij stabiel is. En dan weer een stapje omhoog.

Eenmaal de settings gevonden zet ik ze in het bios erin.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

:?

Euh.. crap! Vakantie is dinsdag al voorbij :/ Niet dat dat veel uitmaakt, heb normaal ook veel vrij(etijd) :P
MensionXL schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 08:59:
Wat ik in dit geval dus zou doen is 3GHz als richtsnelheid nemen, en dan gewoon 9*334, 8*375 (welke ik slecht vind, je klokt je mem dan onder of zwaar over) of 7*429 instellen. 6*500 Laten we maar even achterwege :P Maar door simpelweg deze dingen even snel in te stellen, weet je al veel sneller wat je systeem aankan.
Als ik daar van de week mee aan de gang ga, hoe kan ik er achter komen welke het beste is?
Gewoon die ene die zonder verdere/andere aanpassing(en), zoals Vcore verhogen, werkt?

[ Voor 56% gewijzigd door Raven op 10-05-2008 16:50 ]

Oscar Wilde

• Wackoz

oftopic:

@Raven
Zie ik nu echt bij jouw specs een 6200 TC gfx staan :o
Je speelt vast geen games op jouw verder toch snelle config...

[ Voor 3% gewijzigd door Wackoz op 10-05-2008 18:13 ]

één is geen, twee is één

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Raven schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 12:07:
[...]

:?

Euh.. crap! Vakantie is dinsdag al voorbij :/ Niet dat dat veel uitmaakt, heb normaal ook veel vrij(etijd) :P

[...]

Als ik daar van de week mee aan de gang ga, hoe kan ik er achter komen welke het beste is?
Gewoon die ene die zonder verdere/andere aanpassing(en), zoals Vcore verhogen, werkt?
Mja, gewoon EIST/C1E etc uitzetten en met standaard voltage gewoon kijken hoe ver je komt. :) (Is zoieso wel 400-600MHz verder als het niet meer is)
Daarna gewoon aan de hand van je eisen verder gaan; wil je een laag verbruik, dan undervolt je hem, of als je meer snelheid wilt, dan klok je verder en verhoog je indien nodig je vcore.

Simple as that :P

Goedkoop bellen via VoIP

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Wackoz schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 18:13:

oftopic:

@Raven
Zie ik nu echt bij jouw specs een 6200 TC gfx staan :o
Je speelt vast geen games op jouw verder toch snelle config...
Jah :P , alles in een keer halen werd iets te duur. Alleen zit ik nu te tobben of het een 3870(x2) wordt of 4*** series.
Daarbij is het de bedoeling dat ik mijn spaarrekening aanvul...
Met die pc ben ik begonnen met een CRT-scherm en Celeron 420, rest kwam er later beetje bij beetje bij ;)
MensionXL schreef op zondag 11 mei 2008 @ 10:53:
[...]

Mja, gewoon EIST/C1E etc uitzetten en met standaard voltage gewoon kijken hoe ver je komt. :) (Is zoieso wel 400-600MHz verder als het niet meer is)
Daarna gewoon aan de hand van je eisen verder gaan; wil je een laag verbruik, dan undervolt je hem, of als je meer snelheid wilt, dan klok je verder en verhoog je indien nodig je vcore.

Simple as that :P
Ok :)

[ Voor 8% gewijzigd door Raven op 11-05-2008 23:04 ]

Oscar Wilde

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Hier zijn toch echt al genoeg topics over geweest, vandaar dat dit topic dan ook op slot gaat.

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.