Gathering of Tweakers

Quicksearch
F-connector erop en aansluiten op een kabelmodem, weet je het snel genoeg. Aangezien vrijwel elke kabelaar in NL eurodocsis gebruikt (uitzonderingen daargelaten), heb je redelijke zekerheid met deze methode. Je modem zal altijd intrainen als er signaal is, het ding komt alleen niet online omdat de docsis controler je modem niet kent. Je downstream en evt upstream lampje zullen sowieso gaan branden als je signaal hebt.

Was eerst: j_iscool

quote:
remco_k schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 22:48:
[...]
Immers moet je stekkertje in zo'n verdeelkast er echt uit worden getrokken om je af te sluiten van TV en maakt de mantel van de coax daar ook geen verbinding meer.
Redelijk betrouwbaar dus.
Volgens mij is dit tegenwoordig niet meer zo bij alle aansluitingen, maar zijn er ook verdelers die remote verbindingen af kunnen sluiten.
Ik heb wel eens zo'n defecte printplaat gekregen om er de microcontroller af ta halen(waren destijds nog vrij duur)

* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)

een cassette bandje was genoeg

quote:
Jorn schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 03:34:
[...]

Volgens mij is dit tegenwoordig niet meer zo bij alle aansluitingen, maar zijn er ook verdelers die remote verbindingen af kunnen sluiten.
Ik heb wel eens zo'n defecte printplaat gekregen om er de microcontroller af ta halen(waren destijds nog vrij duur)
Ja dat zou natuurlijk nog kunnen en dan gaat de meetmethode met de multimeter niet op.
Enige zekerheid die je hebt is als je 0V AC meet tussen de mantel van de coax en je randaarde. Dan weet je redelijk zeker dat die kabel gewoon doodloopt.

Het laatste nieuws van Montfoort en omgeving vind je op de website van Radio Stad Montfoort: http://www.radiostadmontfoort.nl

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws