quote:
nare man schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 10:17:
Waarom is dat niet onredelijk? Het is ontzettend onredelijk. Zeker als je maar anderhalve dag in de week werkt zoals in het geval waarin op doel, is het logisch dat je dan niet óók nog eens vakantie gaat zitten vieren.
Ik sprak in zijn algemeenheid. Anderhalve dag per week is een hoge uitzondering

quote:
'Geen budget' is overigens net zo'n slappe smoes als 'we kunnen geen spullen terugnemen' dat je bij veel webshops hoort. En dán moet je de hele tweakcommunity eens horen...anyway, je bent niet verplicht om je vakantiedagen op te nemen, dat is gewoon een feit. Natuurlijk is de zgn. recuperatiefunctie belangrijk (iemand moet ook een beetje tegen zichzelf in bescherming worden genomen, daarom is het ook niet mogelijk om vakantiedagen aan de werkgever 'terug te verkopen' voor zover je daarmee ónder het wettelijk minimum gaat), maar bij lagere inspanningen zoals minder dan twee dagen per week gaat dat argument niet op.
Eensch. Al vraag ik me af hoeveel stuwmeer aan vrije dagen je kunt opbouwen met een 0.3 of 0.35 fte, dus om hoeveel dagen het gaat qua betaling.
quote:
In het onderhavige geval is het bovendien nog eens extra onredelijk omdat ze die vakantiedagen ook niet op mocht nemen 'want dan zouden ze met de personeelsplanning in de problemen komen omdat er niemand anders te vinden was.'
Dat is inderdaad incorrect, het is werken en uitbetalen, of opnemen toestaan. Wat mogen stapelen betreft ben ik het nog niet met je eens, part-timers hebben dezelfde rechten en plichten aangaande vakantiedagen en moeten ook hun vrije dagen in vergelijkbare hoeveelheden opnemen. Er moet in ieder geval niet expres gestapeld worden uit financiele motieven.
quote:
Met andere woorden, geef je opgebouwde wettelijke rechten maar prijs...echt, wat ik allemaal wel niet hoor en zie over de gang van zaken binnen universiteiten...blij dat ik niet in zo'n omgeving zit waar men en masse zit te vegeteren, waar slapte de norm is en waar niemand überhaupt beslissingen mag nemen. Het is net de ambtenarij.
Dat is een incorrecte generalisatie. De administraties, PZ e.d. van de drie NL-universiteiten waar ik heb gewerkt (UU, VU en EUR/Erasmus MC) zijn inderdaad vaak te triest voor woorden, en er zit een stevig aantal mensen te vegeteren, maar op de onderzoeksafdelingen is dat niet zo. Het is eerder zo dat daar nog veel idealisten zitten die zich niet zo druk maken om hun vakantiedagen en rechten