Ik heb het hier ooit eens voorgesteld, maar het tegenantwoord was ook redelijk beargumenteerd. Niet iedereen zit bergen A4tjes per dag te typen, emails of brieven. Daarbij zijn er diverse die kijkend naar hun toetsenbord (danwel 2 of 4 of XX aantal vingers) toch redelijk rap zonder fouten dingen kunnen typen.
Ga je echter kijken waar de meeste mensen de meeste tijd aan besteden... Rechtermuis->kopieren, rechtermuis->plakken. Menu->bestand opslaan, bewerken->zoeken... Onnodige handelingen die met simpele ctrl-XX vele malen sneller gaan. Of het openen van een excel bestand, deze computer->lokatie gaan->rechtermuis->openen met: Excel. Of je start excel en je kijkt even in je recent geopende bestanden

En daar waren de mensen van mening dat je dat beter kan aanpakken dan iemand die 2 regels mischien 1 minuut langzamer typt dan zijn/haar collega.
Gelukkig was het in mijn opleiding tweemaal verplicht, inclusief snelrekenen op die telrol rekenmachines (nee, dat werkt dus anders dan je zakjapanner), uiteindelijk zelfs examen in moet doen. Zo kan ik nu blind en enorm rap met het numeriek gedeelte werken in bv excel, waar een ander (zelfs 10 vinger) naar zijn 1t/m0 boven de qwerty zit te gapen.
Maargoed, zover ik weet zit het nu in beetje elke office-job gerelateerde opleiding standaard in het pakket. Ik denk ook niet dat het 'bij de oudjes' meer mogelijk is, de moteriek wil niet zo snel meer of het wil gewoon niet meer.
SinergyX wijzigde dit bericht 08-05-2008 16:59 (4%)
This is 10% luck, 20% skill, 15% concentrated power of will, 5% pleasure, 50% pain, And 100% reason to remember the name..