Gathering of Tweakers

Quicksearch
Reg. datum: 26 augustus 2001

Ja je kunt de spanning op de core wat omhoog gooien, dan zou je iets hoger moeten kunnen komen. Maar niet teveel in 1 keer en houdt ook vooral de temperatuur goed in de gaten want van een spanningsverhoging wordt je proc veel sneller warm/heet. Zet ook Cool 'n Quiet uit als je overklokt. CnQ verlaagd of verhoogd de klokfrequentie en de spanning op je proc. Heel soms crashed je PC als dat gebeurd (tijdens normaal gebruik is er trouwens niks aan de hand wat dat betreft). Als je die overklok houdt denk er dan over na om een betere koeler te kopen (volgens mij gebruik je de koeler die je erbij kreeg, of niet?) Als de temperatuur uit de hand dreigt te lopen kun je erover denken om een grote kamerventilator in de kast te laten blazen ;)

Je kunt beter een programma als superpi draaien om je proc te testen na een overclock. Dat is wat simpeler dan een uur te wachten tot 'ie vast loopt...

brute51 wijzigde dit bericht 13-05-2008 16:35 (40%)

Ik heb echt een hele goeie PC.

Gullible Sceptic

Nog beter is 2x orthos op starten en die laten draaien. Eigenlijk zou TAT nog beter zijn, maar die werken alleen voor intel core systemen.
quote:
brute51 schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 16:30:
Ja je kunt de spanning op de core wat omhoog gooien, dan zou je iets hoger moeten kunnen komen. Maar niet teveel in 1 keer en houdt ook vooral de temperatuur goed in de gaten want van een spanningsverhoging wordt je proc veel sneller warm/heet. Zet ook Cool 'n Quiet uit als je overklokt. CnQ verlaagd of verhoogd de klokfrequentie en de spanning op je proc. Heel soms crashed je PC als dat gebeurd (tijdens normaal gebruik is er trouwens niks aan de hand wat dat betreft). Als je die overklok houdt denk er dan over na om een betere koeler te kopen (volgens mij gebruik je de koeler die je erbij kreeg, of niet?) Als de temperatuur uit de hand dreigt te lopen kun je erover denken om een grote kamerventilator in de kast te laten blazen ;)

Je kunt beter een programma als superpi draaien om je proc te testen na een overclock. Dat is wat simpeler dan een uur te wachten tot 'ie vast loopt...
Toen ik de Busspeed aan het aanpassen was, kwam ik dat probleem met de CnQ al tegen. Hij draaide op 1,8ghz terwijl ik toch echt de busspeed verhoogd had. Snapte er niks van en even googlen bracht de oplossing. Heb nu de corespanning met 0,0025V verhoogd.

Ik draai op moment met AMD Overdrive de stability test (dit gaat al 10 minuten goed) de temps stijgen tot tegen de 60 aan (het is idd de Boxed cooler) en de proc draait nu @ 2.43ghz. Tot nu toe lijkt alles stabiel. AMD Overdrive doet toch lijkt mij een beetje hetzelfde als SuperPI? Hij stressed de 4 cores met rekentesten enzo..

Denk dat een andere cooler opzich ook wonderen doet. Was aan het kijken naar een cooler van Scythe. Welke zou ik dan het beste kunnen nemen (behalve de duurste 8)7 )

Om toch nog maar even een update te geven als bedankje op alle reacties;

Heb nu ong. een week een nieuwe CPU cooling geinstalleerd een Scythe Mugen, processor wordt nu IDLE 22/23° en Stressed 34/35°, meteen eigenlijk toen ik de nieuwe cooling geinstalleerd had, zag ik ook al resultaat aan de videokaart. Ten eerste was hij minder warm (hij zat rond de 55/60°) en nu is hij idle op 47/48°, tijdens het gamen is hij rond de 70/80°, na het spel opgestart te hebben zat ik rond de 70/80fps.

Na een tijdje gespeelt te hebben klapte ineens (zo uit het niets tijdens het gamen) de frames terug op de 30/40 fps. En voor mij was het dus weer een raadsel waar dit door kwam. Pc opnieuw opgestart mocht niet helpen, frames bleven op 30/40fps. Dag later ben ik weer gaan kijken en toen zat ik weer normaal rond de 70/80fps. Nu was ik op google een beetje aan het rondneuzen en kwam erachter dat een Addons ook voor FPS drop zouden kunnen zorgen. Dus ik heb WoW opgestart zonder de addons aan. Ik stond werkelijk verbaast te kijken want mijn frames stegen van de 70/80 fps naar de 130/140 fps. en op sommige stukken haal ik zelfs 170/180fps. In de drukke gebieden zit ik nu rond de 50/60 fps aan.

Nu ben ik de addons weer 1 voor 1 gaan inschakelen en kwam er toen achter dat Questhelper (een addon die je helpt bij het oplossen van de Quest) de boosdoener was van dit alles. Maar met questhelper aan zit ik 9 van de 10 keer op de 70/80 fps. en soms zakt hij dus in naar de 30/40 fps.

Het probleem is dus nu opgelost. Verder kan hier wel een slotje op. Misschien zou de Topic aangepast kunnen worden naar WoW - lage FPS ofzoiets, als er namelijk meer mensen zijn met dit probleem hebben ze dan ook een oplossing.

Nog bedankt allemaal!

Groeten _/-\o_

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws