Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
Z3R0 schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 15:03:
*hint
Koop de Scythe Retention Kit (Alternate.nl) dan heb je geen gezever over die push-pins en zal je koeler een stuk vaster zitten én je hebt minder kans dat je moederbord zal verbuigen omdat er ook een backplate bij zit.
Kost je bijna niets maar kan toch een groot verschil uitmaken en ik vind het een stuk makkelijker dan die push-pins.
Ik heb net als TS een vraagje over die "Retention Kit", ik heb eens even rondgezocht maar kan nou niet echt ontdekken wat voor voordeel het heeft ? de manier van montage is toch hetzelfde als met de standaard onderdelen meegeleverd bij de Infinity ? of zie ik iets over het hoofd, in mijn geval montage op een AM2 socket, of kun je de infinity met deze kit echt vastschroeven ipv vast klemmen met zo'n clip ?
Heeft iemand een foto ter verduidelijking ? (Socket AM2)

- Edit: Als ik hier naar kijk: http://www.scythe-usa.com/product/acc/004/scurk1_detail.html dan zie ik geen voordeel voor AM2 ?

Puch-Maxi wijzigde dit bericht 12-05-2008 16:52 (6%)

Reg. datum: 01 april 2007

Had je toch al verteld, dat het niet aan een verkeerd gemonteerde koeler kon liggen. anders waren je stressed temperaturen toch veel hoger geweest? Vergeet die idle temps gewoon, de stressed temps gaat het om ;)

Weet je nu al wat de omgevingstemperatuur is?

pcgek wijzigde dit bericht 12-05-2008 20:03 (14%)

naja ik denk dat ik hem nog maar iets vaster draai. ik wou niet te hard draaien... hij beweegt dacht ik niet. het koelblok word trouwens nu wel een beetje warm. dat is beter lijkt mij dan eerst.

met stressed is hij nu iets van 51 graden met 2 uur lang prime95 te draaien.

zomg wtfbbqpwned :') !

quote:
LockTar schreef op maandag 12 mei 2008 @ 16:22:
nou ik weet het niet meer hoor... ik heb het een beetje verziekt met mijn aansluiting :(

ik heb de infinity eraf gehaald... er zat dus echt veelste veel koelpasta tussen. alles goed schoongemaakt. toen dacht ik van ik maak hem meteen vast met schroeven...

Heb dus heel mijn moederbord eruit gehaald
plastic houdertjes eraf gehaald (je kan er toch niet bij :()
bouten gekocht en super veel van die ringetjes.
dus ik heb de bout door het moederbord vanaf de achterkant gedaan
daarna iets van 5 ringetjes (bij elke bout)
toen de bevestigingsclip van de koeler
toen nog een keer iets van 11 ringetjes aan elke bout en toen een moertje...

Met veel moeite allemaal gedaan (echt iets van 4 a 5 uur bezig geweest)

Koelpasta is de Arctic Cooling MX-2 Koelpasta (4g) ongeveer een rijtkorrel er van op gedaan.

en nu geeft hij temperaturen van 43 graden idle ofzo... op dit moment 45 graden... raam staat hier open... geen idee hoe warm het hier is...

[...]

werkt dit ook met van die veertjes??? is hij makkelijk er vanaf te halen?
Ik heb de retentionkit toevallig afgelopen week besteld en binnengekregen. Voor socket 775 werkt het als volgt: op je 775 moederbord schroef dmv een backplaten twee bruggetjes vast. Op je Infinity klik je ipv de 775 klemmetjes de 478 klemmetjes vast en vervolgens kan je de infinity weer vastklikken aan die bruggetjes. Het nadeel is van de retentionkit is dat ie niet echt verschrikklijk strak zit (de pushpins zitten indien goed geinstalleerd strakker) en het grootste nadeel is dat er een plakje koper wordt meegeleverd die je tussen CPU en heatsink moet plaatsen (als riser). Tijdens het plaatsen van de heatsink verschuift dat heel makkelijk, wat installeren een regelrechte ramp maakt en ten tweede is het stuk koper alles behalve effen. Dat extra stuk zorgt al voor een slechtere overdracht van warmte, de oneffenheid nog eens. Op het forum wordt gesteld dat het zonder blokje koper kan, maar dan zit de koeler al heelmaal niet verschrikkelijk strak meer.

M.a.w. - die retention kit is voor sommigen een uitkomst, maar ik houd het wel bij de pushpins :)

Tieske 70 Druid @ Genjuros (MagicMushrooms)

Naja na een paar dagen gewoon idle te draaien zijn de temperaturen een stuk beter geworden... lijkt wel of de "patient" stabiel is geworden. de temp is nu idle rond de 38 en stressed ergens rond de 48. dit is gewoon prima voor mij. ik laat het zo :).

Allemaal erg bedankt voor jullie hulp!!!

Tuurlijk. Arctic silver 5 heeft dacht ik iets van 200 uur nodig om volledig ingewerkt te zijn.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws