Temp E6600 + Scythe Infinity

Pagina: 1
Acties:

• LockTar
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 24-05-2025
beste mensen,

ik heb de volgende configuratie:
  • Procase zycro ATX
  • 2 casefan 120mm 800RPM (1 voor en 1 achter)
  • Asus P5N-E SLI
  • Intel E6600 2.4 Ghz (niet overgeklokt)
  • Scythe Infinity met standaard ventilator
  • 2 * 1GB PC6400 werkgeheugen
  • NVidea 8800GT
  • 2 * 320GB harddisk Raid 1
foto van de binnenkant:
Afbeeldingslocatie: http://www.locktar.nl/Foto/5.jpg

Mijn temperaturen er zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://www.locktar.nl/Foto/temp2.jpg

Nu vroeg ik mij af of dit goed was? en dan vooral de temperatuur van de processor... Ik heb een aantal berichten gezien waarbij de temperatuur een stuk koeler was dacht ik. Of vergis ik mij hierin?

alvast bedankt

• Keess
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-01 09:34
Ik heb dezelfde configuratie. Mijn scythe zit alleen een kwartslag gedraaid, fan eronder, out-take fan erboven en links ervan.
Bij het opstarten @ 2,4 ghz zit ie rond de 27 graden, na lang gebruik rond de 30. Heb em nu op 3,2ghz draaien en is ie rond de 40~42 graden.

De fan die ik eronder heb hangen draait op ~550RPM, lekker stil dus. Zal een kijken of ik misschien een foto heb.

Ik heb trouwens na de eerste keer plaatsen de cooler er nog eens afgehaald, ik had ook te hoge temperaturen, ik heb toen meer koelpasta aangebracht (arctic silver 5), toen daalde de temperaturen aanzienlijk. Zorg er ook voor dat de cooler er goed stevig op zit, de eerste keer viel ie er bij mij bijna vanaf door die brakke pinnen waar je net niet goed bij kan.

[ Voor 32% gewijzigd door Keess op 06-05-2008 09:36 ]

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19:39

_Apache_

For life.

Meet het ook nog even met CoreTemp,

In idle is dit veelste hoog, voor load is het best laag, dus, waar praten we eigenlijk over?

Mijn infinity in Sonata 3 kast doet idle 28C, load 50, E6750 autovoltage op 8*410 met 1 scythe s flex 120mm fan op 600 rpm en de koeler op de infinity zelf.

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02:33
Ik heb bij de Scythe Infinity gemerkt dat het vaster op de CPU drukken best veel verschil kan maken (naast de gangbare zaken als goede airflow, niet teveel en goede koelpasta, enz). De temps van mijn Phenom 9600BE daalde met een graad of 7 toen ik dit ding met een stuk koperdraad aan mijn moederbord knoopte. Koperdraad zit zeer strak, dat wel. Maar het is dan ook meer een nood oplossing. ;)

• Keess
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-01 09:34
Heb ik even een vraagje tussendoor, wat voor kleur heeft de koelplaat van jullie scythe? De plaat die op de processor valt bedoel ik. Die van mij is zilver maar ik zie vaak op plaatsjes dat het koperkleurig is?

• LockTar
Wow dat zijn snel een paar reacties :)
Meet het ook nog even met CoreTemp
In idle is dit veelste hoog, voor load is het best laag, dus, waar praten we eigenlijk over?
ik heb het met 4 verschillende programma's gedaan voor nu 1,5 week lang ongeveer. ze geven allemaal dezelfde temp aan.
Het is trouwens in idle stand... het is meestal rond de 40 graden... er draaid dan bijvoorbeeld alleen outlook, msn en misschien 1 of 2 ie7 browsers???
Heb ik even een vraagje tussendoor, wat voor kleur heeft de koelplaat van jullie scythe? De plaat die op de processor valt bedoel ik. Die van mij is zilver maar ik zie vaak op plaatsjes dat het koperkleurig is?
De mijn is koper kleurig als ik mij niet vergis... begin nu te twijfelen omdat dat kleine koelribje natuurlijk er net boven zit... (weet voor 90% zeker dat hij koper kleurig is)
Ik heb bij de Scythe Infinity gemerkt dat het vaster op de CPU drukken best veel verschil kan maken (naast de gangbare zaken als goede airflow, niet teveel en goede koelpasta, enz). De temps van mijn Phenom 9600BE daalde met een graad of 7 toen ik dit ding met een stuk koperdraad aan mijn moederbord knoopte. Koperdraad zit zeer strak, dat wel. Maar het is dan ook meer een nood oplossing.
Hmmm ik zal is kijken of ik hem er nog beter kan opdrukken... door het gewicht (930 gram dacht ik) kan hij natuurlijk iets er vanaf gekomen zijn...

Je hebt het met koperdraad gedaan... kan dat geen kortsluiting veroorzaken??? (Sorry erge noobie in dat soort dingen). Ik heb ook een plaatje gezien dat iemand zijn Infinity met gewone bouten heeft vastgeschroefd:|

Andere koelpasta zou ik ook eens kunnen proberen.. welke bevelen jullie dan aan??? ik moet nog even wat bestellen bij highflow... dus 5 euro extra kan er ook wel bij :).

• Theft_eXP
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-04-2023
Artic Silver 5 is prima

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02:33
LockTar schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 11:07:
Je hebt het met koperdraad gedaan... kan dat geen kortsluiting veroorzaken??? (Sorry erge noobie in dat soort dingen). Ik heb ook een plaatje gezien dat iemand zijn Infinity met gewone bouten heeft vastgeschroefd:|
Ik heb de koperdraad via het kunstof houdertje over de koperen basis van de koeler getrokken (kruislings). Daar komt sowieso nergens enige vorm van electriciteit bij, enkele warmte. Op die manier kon ik de koeler ook 90 graden draaien, want voorheen zat deze met de lange zijde horizontaal (als de tower rechtop staat). Blijkbaar vonden ze dat nodig met die bevestigingskits voor de AM2 socket. :/

• LockTar
ik snap er echt niets van...
heb daarstraks jullie adviezen opgevolgd maar het schijnt niet echt te helpen...

de headsink zit goed vast... de ramen staan hier open dus het moet iets van 23 graden zijn hier?? me kast staat nu open. alle fans draaien... maar nog steeds is die idle (nu alleen deze browser open) 41 graden...

Heel het koelrib is gewoon koel. ik kan hem gewoon aanraken... totaal geen probleem... geen warmte of iets...

heeft het met de hoeveelheid pasta te maken??? ik heb de paste gebruikt die er bij zat... bijna alles tot alles erop gedaan en helemaal verspreid over de processor... Ik heb dit gedaan met het plasticje waar het in zat.

Is dit teveel of is dit niet de goede manier??? ik begin me nu wel een beetje zorgen te maken? :'(

• MeltedForest
  • Laatst online: 14-11-2025

MeltedForest

Lenny-t

Uhm als je 't hele zakje erop heb gedaan is het inderdaad te veel pasta. Je moet zo weinig mogelijk gebruiken, en tegelijkertijd het hele oppervlak van je CPU egaal verdeeld hebben.

Dus, zo DUN mogelijk. Je kan beter ff goed merk koelpasta halen (toch niet duur) en dan ff 't zooitje weer loshalen en opnieuw doen en dan wat beter.

Ik moet dat ook nog is doen, heb ook idle 40c :+

• LockTar
MeltedForest schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 20:37:
Uhm als je 't hele zakje erop heb gedaan is het inderdaad te veel pasta. Je moet zo weinig mogelijk gebruiken, en tegelijkertijd het hele oppervlak van je CPU egaal verdeeld hebben.

Dus, zo DUN mogelijk. Je kan beter ff goed merk koelpasta halen (toch niet duur) en dan ff 't zooitje weer loshalen en opnieuw doen en dan wat beter.

Ik moet dat ook nog is doen, heb ook idle 40c :+
Ok, dus dun... naja ik ga toch wat bestellen bij HighFlow (andere ventilator dan die bij de infinity zat) dus dan bestel ik dat er ook meteen maar even bij.
Ik ga dan ook maar de hoeveelheid pasta gebruiken die jullie aangeven... een hoeveelheid van 1 rijstkorrel en dat dan uitsmeren over de hele CPU.

EDIT:
Wat vinden jullie trouwens van dit:
http://www.highflow.nl/in...et=products&product_id=90
is dit niet slim om er bij te nemen??? de infinity is namelijk best zwaar???
En dan vastzetten met bouten???

[ Voor 12% gewijzigd door LockTar op 07-05-2008 20:57 ]

• jdm8
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-03-2024

jdm8

PSN-id: JDM8, origineel he?

Als de koelribben koel blijven (voel ook eens onder bij de heatpipes) wordt de hitte niet goed overgedragen. Waarschijnlijk door de brakke bevestiging. Het wordt verder versterkt door de veel te grote hoeveelgheid koelpasta. Kun je je koeler niet vastzetten met een paar schroeven? Ik wil wedden dat hij dan wel goed koelt. Zo goed zelfs dat je geen fan op je cpu koeler hoeft (er zijn toch al 2 fans vlak in de buurt). Ik kon mijn E6600 ook passief koelen met een noctua tower coolertje, deze had ongeveer een derde van het oppevlak van jouw koeler :)

edit op jouw edit: Ja, als je neit graag gewoon wat aanprutst. Als je wel wat aandurtf hoeft dat niet eens en zijn vier bouten en moeten en wat rubber genoeg, of natuurlijk een beetje ijzerdraad >:)

[ Voor 28% gewijzigd door jdm8 op 07-05-2008 21:01 ]

• LockTar
jdm8 schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 20:58:
Als de koelribben koel blijven (voel ook eens onder bij de heatpipes) wordt de hitte niet goed overgedragen. Waarschijnlijk door de brakke bevestiging. Het wordt verder versterkt door de veel te grote hoeveelgheid koelpasta. Kun je je koeler niet vastzetten met een paar schroeven? Ik wil wedden dat hij dan wel goed koelt. Zo goed zelfs dat je geen fan op je cpu koeler hoeft (er zijn toch al 2 fans vlak in de buurt). Ik kon mijn E6600 ook passief koelen met een noctua tower coolertje, deze had ongeveer een derde van het oppevlak van jouw koeler :)

edit op jouw edit: Ja, als je neit graag gewoon wat aanprutst. Als je wel wat aandurtf hoeft dat niet eens en zijn vier bouten en moeten en wat rubber genoeg, of natuurlijk een beetje ijzerdraad >:)
ok, ik denk dat ik maar jullie nieuwe advieze ga opvolgen. zal pas in het weekend worden voordat de resultaten er zijn maar ik zal ze zeker posten.
dingen die ik nu ga bestellen:
Scythe 120MM Kama PWM 1200RPM (voor de PWM connector die niet bij de mee geleverde zit)
EK-Backplate CPU LGA 775 (en dan vastmaken met 4bouten.... ik ga wel rubber er tussen doen... voor elektrische shit, schokken, stroom AU enz 8)7
Arctic Cooling MX-2 Koelpasta (4g)

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:47
Niets mis mee hoor. Met deze temperaturen zal de levensduur van je cpu echt niet korter worden dan "normaal". Ik heb een E8400 die even warm is (altijd 40 om 41 op de cores, stressed of niet) en een E6600 die nog wel een tik warmer wordt (cpu 60 stressed, cores 50 stressed) en geen centje last mee.

Zeker als je niet gaat overclocken moet je je niet gek laten maken door anderen met lage waardes (no flame intended). Je kunt uren en uren besteden aan 2 graden lager, maar waarom?

Zelf heb ik dat ook gedaan hoor: koeler afhalen, pasta opnieuw aanbrengen, koeler opzetten, niet goed, koeler afhalen, andere pasta etc etc. Nu vind ik het wel goed.

[ Voor 37% gewijzigd door cheiron op 07-05-2008 21:27 ]

Flickr PSN ID= cheironnl

• pcgek
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

pcgek

Nee Jij trekt volle zalen.

Allemaal leuk en wel, maar wat zijn de temperaturen stressed dan? Als je die niet even vermeld, dan is het moeilijk te beoordelen, of het nou de koeler is die geen goed contakt maakt met de cpu(oid), of dat de DTS gewoon niet deugd.

[ Voor 7% gewijzigd door pcgek op 07-05-2008 21:28 ]

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

• MeltedForest

MeltedForest

Lenny-t

Cheiron, het gaat erom dat het ook 30 kan ipv 40, dat is toch een heel verschil. De E8400 kan op 20c idle lopen, mijne loopt nu op 40c idle. Niet normaal dus, zeker gezien de airflow in mijn kast. ik moet er dus ook nog is wat aan doen, alleen de tijd ervoor vinden is nogal een probleem..

• LockTar
pcgek schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 21:28:
Allemaal leuk en wel, maar wat zijn de temperaturen stressed dan? Als je die niet even vermeld, dan is het moeilijk te beoordelen, of het nou de koeler is die geen goed contakt maakt met de cpu(oid), of dat de DTS gewoon niet deugd.
Ik heb geen idee wat de temperaturen daar nog van zijn. Ga ik meteen even testen. ik heb ook geen idee waarmee ik even mijn processor zwaar kan belasten dus download ik even snel de nieuwste 3dmark. (heb maar 1 spel geinstalleerd staan en dat is C&C3 tiberium wars... is niet super zwaar...)

moet toch zwaar genoeg zijn neem ik aan....

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Download prime95 anders even, dan kun je tijdens het stressen, de temperaturen uitlezen( met everest oid).

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:47
MeltedForest schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 21:43:
Cheiron, het gaat erom dat het ook 30 kan ipv 40, dat is toch een heel verschil. De E8400 kan op 20c idle lopen, mijne loopt nu op 40c idle. Niet normaal dus, zeker gezien de airflow in mijn kast. ik moet er dus ook nog is wat aan doen, alleen de tijd ervoor vinden is nogal een probleem..
Mijne loopt ook op 40 (beide cores, cpu op 31 volgens speedfan), maar ik zie mijn cores nooit boven de 45 uitkomen. Zolang ik niet ga overclocken; best. En zo betrouwbaar vind ik de uitleestools nog niet (99% van de tijd staan mijn cores bijvoorbeeld op 41 en 40.. stressed of niet..).

Ik bedoel alleen te zeggen; als je niet gaat overclocken zijn dit redelijke temperaturen. Het is aan de TS zelf of hij de tijd er in wil steken om cooler te worden terwijl dit voor de levensduur van de cpu waarschijnlijk niets uit maakt.

Flickr PSN ID= cheironnl

• LockTar
pcgek schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 22:12:
Download prime95 anders even, dan kun je tijdens het stressen, de temperaturen uitlezen( met everest oid).
Zo ik heb prime95 versie 25.6 gedownload en heb hem meer dan een uur laten draaien... ik had vlak voor het draaien ook nog de nieuwste 3dmark geinstalleerd... na dat installeren stond de temp op 42 graden... na een dik uur draaien met temp bleeft hij na een half uur steken op 48/49 graden totdat ik hem stopte... warmer dan 48 a 49 werd hij dus niet.

Dit is natuurlijk wel een pluspunt aangezien hij met de stockkoeler idle op 55 graden stond...

Ik wil de temp toch nog naar beneden en dit moet makkelijk kunnen want het koelblok is nog steeds koud...

• pcgek
  • Niet online

pcgek

LockTar schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 23:51:
[...]

Zo ik heb prime95 versie 25.6 gedownload en heb hem meer dan een uur laten draaien... ik had vlak voor het draaien ook nog de nieuwste 3dmark geinstalleerd... na dat installeren stond de temp op 42 graden... na een dik uur draaien met temp bleeft hij na een half uur steken op 48/49 graden totdat ik hem stopte... warmer dan 48 a 49 werd hij dus niet.

Dit is natuurlijk wel een pluspunt aangezien hij met de stockkoeler idle op 55 graden stond...

Ik wil de temp toch nog naar beneden en dit moet makkelijk kunnen want het koelblok is nog steeds koud...
Nou, dan weet ik haast wel zeker dat de koeler er goed opzit, en dat je je er verder niet druk om hoeft te maken, wat de idle temperaturen zijn. Volgens mij heb je gewoon een slechte DTS,dat is de cpusensor die je temps uitleest. Als de koeler er echt niet goed opzat, waren je temps tijdens het stressed echt de pan wel uitgerezen.

Mijn ervaring met een E6600, E6700,E6750 en een E6850 zijn: Dat er tussen de 20 en 30 graden verschil zit in idle en stressed temperaturen. En dat is dan weer afhankelijk van niet of wel overclocken, en de koeler die gebruikt word.

(het is toch wel van groot belang om de exacte omgevingstemperatuur te weten) :)

[ Voor 3% gewijzigd door pcgek op 08-05-2008 09:45 ]

• MeltedForest

MeltedForest

Lenny-t

cheiron schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 22:25:
[...]

Mijne loopt ook op 40 (beide cores, cpu op 31 volgens speedfan), maar ik zie mijn cores nooit boven de 45 uitkomen. Zolang ik niet ga overclocken; best. En zo betrouwbaar vind ik de uitleestools nog niet (99% van de tijd staan mijn cores bijvoorbeeld op 41 en 40.. stressed of niet..).

Ik bedoel alleen te zeggen; als je niet gaat overclocken zijn dit redelijke temperaturen. Het is aan de TS zelf of hij de tijd er in wil steken om cooler te worden terwijl dit voor de levensduur van de cpu waarschijnlijk niets uit maakt.
Ik wil m'n E8400 uiteindelijk op 3.6GHz laten lopen dus ik moet eerst ervoor zorgen dat ie stock lekker koud is :)

• Z3R0
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 28-11-2024
*hint
Koop de Scythe Retention Kit (Alternate.nl) dan heb je geen gezever over die push-pins en zal je koeler een stuk vaster zitten én je hebt minder kans dat je moederbord zal verbuigen omdat er ook een backplate bij zit.
Kost je bijna niets maar kan toch een groot verschil uitmaken en ik vind het een stuk makkelijker dan die push-pins.

If There's A Limit, I Mean To Reach And Then Overcome It

• MeltedForest

MeltedForest

Lenny-t

Ja écht joh die plastic pinnetjes die ervoor moeten zorgen dat 't goed blijft zitten is écht kut. Bij mij is ie tijdens montage wel 5x weer losgeschoten. Gelukkig nog niet tijdens gebruik, maar nu zit-ie denk ik ook wel goed vast (en rust ie lekker op een deel van m'n case :P) Dus tijdens gebruik eraf vallen is er niet bij. Nu nog een keer goede koelpasta erop en dan is 't klaar.

• LockTar
nou ik weet het niet meer hoor... ik heb het een beetje verziekt met mijn aansluiting :(

ik heb de infinity eraf gehaald... er zat dus echt veelste veel koelpasta tussen. alles goed schoongemaakt. toen dacht ik van ik maak hem meteen vast met schroeven...

Heb dus heel mijn moederbord eruit gehaald
plastic houdertjes eraf gehaald (je kan er toch niet bij :()
bouten gekocht en super veel van die ringetjes.
dus ik heb de bout door het moederbord vanaf de achterkant gedaan
daarna iets van 5 ringetjes (bij elke bout)
toen de bevestigingsclip van de koeler
toen nog een keer iets van 11 ringetjes aan elke bout en toen een moertje...

Met veel moeite allemaal gedaan (echt iets van 4 a 5 uur bezig geweest)

Koelpasta is de Arctic Cooling MX-2 Koelpasta (4g) ongeveer een rijtkorrel er van op gedaan.

en nu geeft hij temperaturen van 43 graden idle ofzo... op dit moment 45 graden... raam staat hier open... geen idee hoe warm het hier is...
hint
Koop de Scythe Retention Kit (Alternate.nl) dan heb je geen gezever over die push-pins en zal je koeler een stuk vaster zitten én je hebt minder kans dat je moederbord zal verbuigen omdat er ook een backplate bij zit.
Kost je bijna niets maar kan toch een groot verschil uitmaken en ik vind het een stuk makkelijker dan die push-pins.
werkt dit ook met van die veertjes??? is hij makkelijk er vanaf te halen?

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-01 23:08
Z3R0 schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 15:03:
*hint
Ik heb net als TS een vraagje over die "Retention Kit", ik heb eens even rondgezocht maar kan nou niet echt ontdekken wat voor voordeel het heeft ? de manier van montage is toch hetzelfde als met de standaard onderdelen meegeleverd bij de Infinity ? of zie ik iets over het hoofd, in mijn geval montage op een AM2 socket, of kun je de infinity met deze kit echt vastschroeven ipv vast klemmen met zo'n clip ?
Heeft iemand een foto ter verduidelijking ? (Socket AM2)

- Edit: Als ik hier naar kijk: http://www.scythe-usa.com/product/acc/004/scurk1_detail.html dan zie ik geen voordeel voor AM2 ?

[ Voor 6% gewijzigd door Puch-Maxi op 12-05-2008 16:52 ]

My favorite programming language is solder.

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Had je toch al verteld, dat het niet aan een verkeerd gemonteerde koeler kon liggen. anders waren je stressed temperaturen toch veel hoger geweest? Vergeet die idle temps gewoon, de stressed temps gaat het om ;)

Weet je nu al wat de omgevingstemperatuur is?

[ Voor 14% gewijzigd door pcgek op 12-05-2008 20:03 ]

• LockTar
naja ik denk dat ik hem nog maar iets vaster draai. ik wou niet te hard draaien... hij beweegt dacht ik niet. het koelblok word trouwens nu wel een beetje warm. dat is beter lijkt mij dan eerst.

met stressed is hij nu iets van 51 graden met 2 uur lang prime95 te draaien.

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
LockTar schreef op maandag 12 mei 2008 @ 16:22:
nou ik weet het niet meer hoor... ik heb het een beetje verziekt met mijn aansluiting :(

ik heb de infinity eraf gehaald... er zat dus echt veelste veel koelpasta tussen. alles goed schoongemaakt. toen dacht ik van ik maak hem meteen vast met schroeven...

Heb dus heel mijn moederbord eruit gehaald
plastic houdertjes eraf gehaald (je kan er toch niet bij :()
bouten gekocht en super veel van die ringetjes.
dus ik heb de bout door het moederbord vanaf de achterkant gedaan
daarna iets van 5 ringetjes (bij elke bout)
toen de bevestigingsclip van de koeler
toen nog een keer iets van 11 ringetjes aan elke bout en toen een moertje...

Met veel moeite allemaal gedaan (echt iets van 4 a 5 uur bezig geweest)

Koelpasta is de Arctic Cooling MX-2 Koelpasta (4g) ongeveer een rijtkorrel er van op gedaan.

en nu geeft hij temperaturen van 43 graden idle ofzo... op dit moment 45 graden... raam staat hier open... geen idee hoe warm het hier is...

[...]

werkt dit ook met van die veertjes??? is hij makkelijk er vanaf te halen?
Ik heb de retentionkit toevallig afgelopen week besteld en binnengekregen. Voor socket 775 werkt het als volgt: op je 775 moederbord schroef dmv een backplaten twee bruggetjes vast. Op je Infinity klik je ipv de 775 klemmetjes de 478 klemmetjes vast en vervolgens kan je de infinity weer vastklikken aan die bruggetjes. Het nadeel is van de retentionkit is dat ie niet echt verschrikklijk strak zit (de pushpins zitten indien goed geinstalleerd strakker) en het grootste nadeel is dat er een plakje koper wordt meegeleverd die je tussen CPU en heatsink moet plaatsen (als riser). Tijdens het plaatsen van de heatsink verschuift dat heel makkelijk, wat installeren een regelrechte ramp maakt en ten tweede is het stuk koper alles behalve effen. Dat extra stuk zorgt al voor een slechtere overdracht van warmte, de oneffenheid nog eens. Op het forum wordt gesteld dat het zonder blokje koper kan, maar dan zit de koeler al heelmaal niet verschrikkelijk strak meer.

M.a.w. - die retention kit is voor sommigen een uitkomst, maar ik houd het wel bij de pushpins :)

• LockTar
Naja na een paar dagen gewoon idle te draaien zijn de temperaturen een stuk beter geworden... lijkt wel of de "patient" stabiel is geworden. de temp is nu idle rond de 38 en stressed ergens rond de 48. dit is gewoon prima voor mij. ik laat het zo :).

Allemaal erg bedankt voor jullie hulp!!!

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-01 04:21
Tuurlijk. Arctic silver 5 heeft dacht ik iets van 200 uur nodig om volledig ingewerkt te zijn.

http://specs.tweak.to/16567

Pagina: 1