Reg. datum: 24 november 2001
Mooie reportage Danny. Waar had je deze uitnodiging bij Gigabyte eigenlijk aan te danken?
Die software wordt meegeleverd. Mijn X48 DQ6 maakt al gebruik van adapter teaming met 2 poorten. Waardoor ik dus een 2Gb verbinding hebquote:Vinnie schreef op zondag 11 mei 2008 @ 15:46:
Dan mag Gigabyte ook wel wat software oid meeleveren om teaming op te zetten. Zoveel USB poortjes is altijd welkom, als er maar genoeg juice door het bord vloeit.
Die knopjes zijn helemaal een geniale uitvinding!![]()
Wel een beetje vreemd, die gekantelde SATA poorten, of kijk ik nou verkeerd?
Die knoppen zijn ideaal. Zeker gezien we die planken gewoon los hadden liggen tijdens het testen en de biossen nog wel eens op z'n gat gingen (maar goed, als je de biosbugs probeert te vinden dan vind je ze ook). Ik verwacht dat die CLR CMOS niet echt nodig gaat zijn, die heb ik met de laatste betabios al niet meer nodig gehad
Die gekantelde S-ATA poorten zitten zo dat je lange videokaarten erin kunt duwen, zonder dat die tussen de S-ATA kabels komt.
M'n Tomb Raider casemodquote:Thud schreef op zondag 11 mei 2008 @ 15:47:
Mooie reportage Danny. Waar had je deze uitnodiging bij Gigabyte eigenlijk aan te danken?
En het feit dat ik redelijk actief ben op het Gigabyteforum (ook al is dat vrij rustig). Maar door mijn casemod waarmee ik op het NKCM stond heb ik Nicolle leren kennen die daar op de Gigabytestand stond.
In januari van dit jaar kreeg ik een uitnodiging om bij Gigabyte Nederland langs te komen, vervolgens heb ik wat samples mogen ontvangen en toen er iemand naar Taipei gestuurd mocht worden, vonden ze mij een logische keuze (uit de regio benelux en nordics)
Let wel dat die knopjes niet echt een uitvinding zijn...Asus doet dit bij de R.O.G. borden al een jaar ongeveer.quote:Vinnie schreef op zondag 11 mei 2008 @ 15:46:
Die knopjes zijn helemaal een geniale uitvinding!![]()
Wel een beetje vreemd, die gekantelde SATA poorten, of kijk ik nou verkeerd?

Die gekantelde SATA poorten zijn ook van oorsprong op andere borden te vinden en is met name gedaan om SLI en Crossfire compatibiliteit te verbeteren.
(Zodat het geen onwijs geknoei word met uitstekende kabels).
Over de Asus/Gigabyte/MSI/etc discussie:
Ik ben zelf van mening dat Gigabyte de laatste paar jaren onwijs gestegen is kwa kwaliteit en populariteit. Maar ik denk ook zeker dat Asus en Gigabyte echt niet voor elkaar onder doen.
Zelf ben ik al sinds jaar en dag een Asus aanhanger (heb momenteel een Maximus Formula) en zolang Asus mij blijft bevallen zal ik het blijven gebruiken.
Ik bouw echter wekelijks nieuwe systemen voor mijn vrienden en als die een Gigabyte bord pakken is dat ook helemaal prima. (Eigenlijk ben ik dan wel weer Pro Asus/Gigabyte tov andere merken).
DJ_The_SP wijzigde dit bericht 11-05-2008 16:50 (44%)
DJ_The_SP's Systeempje | http://www.zdaemon.org ZDaemon! Client/Server port for DOOM!
DFI doet het ook al tijden (al hoor je vrij weinig van DFI eigenlijk, zo groot zijn die niet), maar het concept bestaat al tijden. Ik heb hier nog een compaq 486 plankje die al over zo'n cmos knopje beschikt en genoeg oude kneut gezien die het ook al had. Feit blijft natuurlijk dat lang niet iedere fabrikant het gebruikt, dus wat dat betreft ben ik blij dat Gigabyte het nu wel doet.quote:DJ_The_SP schreef op zondag 11 mei 2008 @ 16:45:
[...]
Let wel dat die knopjes niet echt een uitvinding zijn...Asus doet dit bij de R.O.G. borden al een jaar ongeveer.
[afbeelding]
Gigabyte gebruikt die dingen ook al veel langer, maar weer niet op ieder bordjequote:Die gekantelde SATA poorten zijn ook van oorsprong op andere borden te vinden en is met name gedaan om SLI en Crossfire compatibiliteit te verbeteren.
(Zodat het geen onwijs geknoei word met uitstekende kabels).
Kwa kwaliteit vind ik het meevallen, imho is Gigabyte namelijk altijd al een hele goede geweest, dus ze zijn wel beter geworden, maar ze zijn nooit echt slecht geweest. Dat ze nu planken maken die kwa features interessanter zijn klopt, dat is ook waar ik het met een aantal mensen bij Gigabyte over heb gehad en ze willen zeker vooruitstrevend blijven met betrekking tot de features, maar ook de kwaliteit.quote:Over de Asus/Gigabyte/MSI/etc discussie:
Ik ben zelf van mening dat Gigabyte de laatste paar jaren onwijs gestegen is kwa kwaliteit en populariteit. Maar ik denk ook zeker dat Asus en Gigabyte echt niet voor elkaar onder doen.
Zelf ben ik al sinds jaar en dag een Asus aanhanger (heb momenteel een Maximus Formula) en zolang Asus mij blijft bevallen zal ik het blijven gebruiken.
Ik bouw echter wekelijks nieuwe systemen voor mijn vrienden en als die een Gigabyte bord pakken is dat ook helemaal prima. (Eigenlijk ben ik dan wel weer Pro Asus/Gigabyte tov andere merken).
Ontzettend gaaf verslagje, Danny 
Abit moederbord toch? Is Gigabyte imo toch beter, maar die maken vast geen roze moederbordenquote:Terw_Dan schreef op zondag 11 mei 2008 @ 13:58:
[...]
leuk detail, dat ding is de enige bak hier die geen Gigabyte bordje heeft
Overigens wel gaaf dat je die borden uit mocht proberen.
Sn0WDr4gon wijzigde dit bericht 12-05-2008 11:38 (73%)
It's sweet! It's soft! It's the knuffelkubus!
Die sweetkiss is een Aopen. Maar goed, Aopen zie je tegenwoordig niet meer op de markt voor desktopbordjes, die maken alleen nog maar ITX spul.quote:Sn0WDr4gon schreef op maandag 12 mei 2008 @ 11:38:
[...]
Abit moederbord toch? Is Gigabyte imo toch beter, maar die maken vast geen roze moederborden
Overigens wel gaaf dat je die borden uit mocht proberen.
Het uitproberen van die mobo's was de reden om naar Taiwan te gaan, maar het is wel leuk om te weten dat ik waarschijnlijk de eerste in NL ben geweest die met een P45 heeft mogen klooien
Ik moet je teleurstellen, HWI heeft al enige tijd samples in handen.quote:maar het is wel leuk om te weten dat ik waarschijnlijk de eerste in NL ben geweest die met een P45 heeft mogen klooien
I don't know who this guy is, but I want him and his tortilla's ... DEAD !
HWI, misschien wel, maar ik denk dat terw_dan de eerste is als particulierquote:Hacku schreef op maandag 12 mei 2008 @ 12:39:
[...]
Ik moet je teleurstellen, HWI heeft al enige tijd samples in handen.
It's sweet! It's soft! It's the knuffelkubus!
Reg. datum: 23 juni 2003
Reg. datum: 23 juni 2003
Geweldig verslag!! Thnx!
Wist idd (net als vele andere al opmerkten) niet dat er nog zoveel handwerk werd gedaan...
Nu op naar de volgende uitnodiging?
Wist idd (net als vele andere al opmerkten) niet dat er nog zoveel handwerk werd gedaan...
Had je niet kunnen zeggen dat ze gekleurde moederborden moesten gaan maken? 
ATi is Victorious
Tja, die hebben het bord in handen gehad waar ik ook mee gewerkt heb voor zover ik kan zien. Zeker de uitgebreide DQ6, die kwam een dag van tevoren uit de fabriekquote:Hacku schreef op maandag 12 mei 2008 @ 12:39:
[...]
Ik moet je teleurstellen, HWI heeft al enige tijd samples in handen.
http://www.hardware.info/...P45_moederborden_preview/
wel komisch, wie zou die ene Nederlander zijn
Wie weet volgend jaar, voor de P5x en X5x chipsets van Intel ofzoquote:Antarloka schreef op maandag 12 mei 2008 @ 13:33:
Geweldig verslag!! Thnx!
Ik heb in elk geval gehoord dat ze volgend jaar weer een event willen organiseren (alleen dan wat langer). En gezien ik verkozen was tot de beste tester, denk ik eerlijk gezegd dat ik dan wel weer een uitnodiging krijg als het net zo iets is als dit jaar.
Terw_Dan wijzigde dit bericht 12-05-2008 22:07 (37%)
Reg. datum: 21 december 2005
Reg. datum: 21 december 2005
nee en gigabyte gebruikt niet al genoeg kleurtjes op hun mobo'squote:BlackFlower schreef op maandag 12 mei 2008 @ 14:47:
Had je niet kunnen zeggen dat ze gekleurde moederborden moesten gaan maken?
ja maar ik wil bijv. wel een roze moboquote:iceheart schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 13:54:
[...]
nee en gigabyte gebruikt niet al genoeg kleurtjes op hun mobo's
ATi is Victorious
Prima mogelijk hoor, mits je ze maar in grote aantallen besteld (anders is het niet interessant er een productielijn op te zetten).quote:
Onder de bezoekers was 1 poolse gast, die technicus was bij een of andere poolse fabrikant van computers (www.pcf.pl) en die nemen dus OEMbordjes af van Gigabyte, die aan te passen zijn aan hun eisen. Dus als jij roze PCBs wilt dan is dat vast te doen. Ik zou het jammer vinden, dat maakt mijn knuffelkubus weer wat minder exclusief namelijk
Terw_Dan wijzigde dit bericht 13-05-2008 22:57 (5%)
Wauw! Beetje laat dat ik dit lees, maar wat geweldig dat je daar voor uitgenodigd bent!
I know, niet veel mensen in de wereld staan gelukzalig bij de 'geboorte van een moederbord' te kijken, maar ik denk dat het voor jou wel leuk was! Jee, ik ben jaloers op je!
I know, niet veel mensen in de wereld staan gelukzalig bij de 'geboorte van een moederbord' te kijken, maar ik denk dat het voor jou wel leuk was! Jee, ik ben jaloers op je!
gallerypage This year, nothing will escape premiumization. | One step ahead of the innovation avalanche. ﴾͡๏̯͡๏﴿
Tof verslag!
Ben er in de buurt geweest (China mainland dat wel..Funjian) Taiwan en China liggen elkaar niet zo lekker
(Taiwan wil niet bij China horen)
Kannonen op elkaar gericht enzo...je kon ook oefen schoten horen van de kleine taiwaneese eilandjes
Communisme...dat is het goeie woord.
Ben er in de buurt geweest (China mainland dat wel..Funjian) Taiwan en China liggen elkaar niet zo lekker
Kannonen op elkaar gericht enzo...je kon ook oefen schoten horen van de kleine taiwaneese eilandjes
Communisme...dat is het goeie woord.
pieterveenstra wijzigde dit bericht 25-05-2008 13:05 (7%)
[GoT] 24/7 CoD4: 83.119.67.29:28960 - Finished! -> GraniteCase
Cool om dit proces te zien. En een leuk verhaal erbij 
:: X360 Gamertag ::
Leuk verslag, interressant om te lezen..
Bedankt
Bedankt
Reg. datum: 25 juli 2003
Reg. datum: 25 juli 2003
Ik wilde toch even terug komen op het feit of ieder enkel moederbord getest wordt of niet. In een recent artikel van Hardware.info wordt toch iets anders verteld:
Een percentage van de geproduceerde moederborden wordt hier voorzien van echte componenten (processor, geheugenmodules, videokaart, etc.) om zo steekproefsgewijs alle functies van het moederbord te controleren.
Een gedeelte van de gefabriceerde moederborden ondergaat tevens een duurtest van 72 uur, waarbij de moederborden gedurende deze gehele periode volledig belast worden, bijvoorbeeld door het draaien van een 3D Mark benchmark.
Het linkje:
http://www.hardware.info/...ctie_van_een_moederbord/6
Nogmaals, ik kan me niet voorstellen dat ieder moederbord getest wordt. Dit kost eenvoudig weg te veel tijd en te veel geld.
Een percentage van de geproduceerde moederborden wordt hier voorzien van echte componenten (processor, geheugenmodules, videokaart, etc.) om zo steekproefsgewijs alle functies van het moederbord te controleren.
Een gedeelte van de gefabriceerde moederborden ondergaat tevens een duurtest van 72 uur, waarbij de moederborden gedurende deze gehele periode volledig belast worden, bijvoorbeeld door het draaien van een 3D Mark benchmark.
Het linkje:
Nogmaals, ik kan me niet voorstellen dat ieder moederbord getest wordt. Dit kost eenvoudig weg te veel tijd en te veel geld.
Dan heeft Hardware.info het toch echt bij het verkeerde eind. Ieder bord wordt getest, niet enkel steeksproef gewijs. Dat wordt gedaan met nieuwe modellen en revisies om te kijken of alles werkt, maar doorgaans wordt dat gedaan met de eerste exemplaren.quote:WouterHelm schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 10:54:
Ik wilde toch even terug komen op het feit of ieder enkel moederbord getest wordt of niet. In een recent artikel van Hardware.info wordt toch iets anders verteld:
Het linkje:
Ik vond het uiteraard geweldigquote:Dark Blue schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 23:52:
Wauw! Beetje laat dat ik dit lees, maar wat geweldig dat je daar voor uitgenodigd bent!