Gathering of Tweakers

Quicksearch
Mac powered

Leuk :P. Ik zou me dan wel afvragen hoe de PCB's gemaakt worden, dat lijkt me een preciezer werk dan de verdere assemblage.

Wat te klagen? Je mag me er altijd via mail of MSN op doorzagen :P
specs e.d.

Leuk verslag! Maakt het weer wat duidelijker voor de meeste mensen hoe-zo-iets in elkaar wordt gezet. Mijn complimenten!

Groeten,

Fear and Loathing

Wat ik wel een beetje jammer vind is gebrek aan reverentie. Nu kunnen we wel mooi roepen hoe geweldig ze hier de borden in elkaar zetten en getest worden, wie weet gebeurt het elders wel veel beter, of vele malen slechter. Who knows?! Maar om heel eerlijk te zijn was ik ook niet echt onder de indruk van de plaatjes. Ik had het toch nog wel wat schoner verwacht en de testbeds zijn echt van die in elkaar geflanste bakken met videokaartjes volledig in tape verwikkeld, lol :D Natuurlijk moeten deze opstellingen telkens gewijzigd worden. Maar om nou volledig gecharmeerd van Gigabyte te raken door deze rondleiding, neen!
Ik verbaas me dan wel lichtelijk over de vele zeer positieve uitspraken die eigenlijk uit de lucht gegrepen zijn. Maar begrijp me niet verkeerd, ik heb niets tegen Gigabyte, alleen reacties van mensen doen me weer eens sterk verbazen. Verder geloof ik dat ze daar wel prima te werk gaan en niet zwaar onder druk worden gezet. Mocht dat wel zo zijn dan hadden ze je echt geen foto's laten maken.
Het ziet er verder ook wel ok uit, maar niet boven verwachting in mijn ogen. Dus, mocht er iemand ooit in de gelegenheid komen ergens bij een andere mobo fabrikant rond te neuzen, of toevallig al de ervaring hebben maar dit nooit met ons te hebben gedeelt, dan zou ik graag horen hoe er daar gewerkt wordt en wat zoal de verschillen zijn. Of Gigabyte echt boven gemiddeld werk aflevert, of dat ze juist wat primitiever te werk gaan (wat overigens met uiteindelijk kwaliteit niets van doen heeft). Ik moet toch net wat meer insight en reverentie materiaal hebben om dit alles te kunnen beoordelen.

Afgezien daarvan wel een uiterst interessante en leuke review hoor Danny, dit had ik zeker niet willen missen. Ik hoop zelf toch ook nog eens van dit soort rondleidingen mee te mogen maken.

Ben ook zo stom om niet aan te pappen met tweakers.net heh, zit ik er ook al sinds 2000 aangemeld en heb voldoende kwaliteiten om het nodige voor t.net te betekenen. Dan zal ik wel een stuk lui'er zijn dan jou :X (las net ff je profiel door)

Anywayz, keep up the good work, ben benieuwd naar die P45 etc. geheimhouding van je en wacht met smart op de onthulling :P

BruT@LysT wijzigde dit bericht 07-05-2008 03:29 (23%)

You've g0t mail :D :D

quote:
Kijk anders eens naar dit verslag, misschien dat het je mening kan veranderen :>
http://www.pcstats.com/ar...articleid=1722&page=1

┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓

Fear and Loathing

quote:
niels88 schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 03:50:
[...]

Kijk anders eens naar dit verslag, misschien dat het je mening kan veranderen :>
http://www.pcstats.com/ar...articleid=1722&page=1
Zow dat nog meer van hetzelfde ;) Wel lekker uitgebreid maar geeft me toch geen reverentie hoor want het is immers hetzelfde, alleen gedaan door iemand anders.

In het topic op de frontpage hebben echter een aantal mensen wel redelijk duidelijk weten te maken dat er niet veel bijzonders is aan deeze werkwijze bij Gigabyte, dat dit eigenlijk vrijwel altijd op deze wijze gebeurt met het testen etc.
Dat zijn toch wel belangrijke dingen om te weten omdat ik anders echt geen beeld kan scheppen van hoe Gigabyte zich weerhoudt tov andere fabrikanten. En wie weet zijn er ook wel volledig geautomatiseerde fabrieken waar het er nog even een stapje futoristischer aan toe gaat. Ik ben juist benieuwd naar dat soort dingen.

OMG, nu eerst maar even een tukkie doen... :? is het al weer zo laat!

BruT@LysT wijzigde dit bericht 07-05-2008 04:09 (3%)

Ambitious........ but rubbish

quote:
Abbadon schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 23:59:
Leuk :P. Ik zou me dan wel afvragen hoe de PCB's gemaakt worden, dat lijkt me een preciezer werk dan de verdere assemblage.
Daar ben ik ook nog wel benieuwd naar moet ik je heel eerlijk zeggen. Ach, wie weet is dat de trip voor volgend jaar :+. Evenals de chips die erop geduwd worden. Lijkt me ook machtig mooi om te zien hoe dat die dingen in elkaar gezet worden :)
Ik heb zelf 6 maanden in Taiwan gezeten voor Gigabyte.
Ben dus op de zelfde plekken geweest als Danny.
Echter moet ik wel bekennen dat dit in 2004 was.
Danny, wat bedoel je precies met waar de PCB's worden gemaakt ?
Het R&D gebeuren van moederborden vind plaats op het Gigabyte HQ (die foto waar jij voor staat met die jonge dame).

Met betrekking op de fabrieken ik heb zelf ook toen der tijd een rondleiding gehad en ik moet zeggen het is vrij indrukwekkend hoe ze het maken.
Maar in de fabrieken van de concurrentie gaat het hetzelfde er aan toe.

quote:
willemvdvliet schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 08:12:
Ik heb zelf 6 maanden in Taiwan gezeten voor Gigabyte.
Ben dus op de zelfde plekken geweest als Danny.
Echter moet ik wel bekennen dat dit in 2004 was.
Danny, wat bedoel je precies met waar de PCB's worden gemaakt ?
Het R&D gebeuren van moederborden vind plaats op het Gigabyte HQ (die foto waar jij voor staat met die jonge dame).
De PCBs bestaan natuurlijk uit meerdere lagen, moeten een bepaalde vorm en opdruk hebben. Dat zou ik ook wel zillen zien (hoe maken ze die lagen, zorgen ze dat alle circuits er goed opzitten etc).

Het R&D gebeuren zit idd in Taipei op het hoofdkantoor, daar ben ik ook 2 dagen geweest voor dit event namelijk en heb daar ook nog met wat engineers gesproken over de P45 moederborden die we toen aan het testen waren.
Terw_Dan,

Wat een geweldige mooie ervaring, z'on rondleiding in een fabriek als Gigabyte. vindt je verslag ervan ook geweldig en mooie foto's..

Toch had ik misschien meer verwacht van z'on grote fabrikant kwa fabriek.
(had hoge en grote witte fabriekshallen in gedachten en mensen met compleet witte pakjes en handschoenen)

Maar niettemin een geweldige ervaring rijker toch !

Lian Li PC70 - E6850 @ 3.6Ghz- P5N32 e-Sli - PC6400 C4D Dominator @ Micron D9GMH - Asus EN8800GT 512MB !! 2xBarracuda 400Gb & 1xMaxtor 250Gb & Maxtor 160Gb !!

Nu met werkende signature!

quote:
Terw_Dan schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 22:08:
Een t-shirt, een poloshirt, notebook tas en gewone tas. Gewoon standaard merchandise. En natuurlijk m'n badge (zal ik ook nog wel foto van maken), die ik om heb op de foto in m'n profiel.
Mooiste komt nog, een P45 moederbordje (en mogelijk nog wat andere meuk om te testen).
Geen speciale casebadges? :>
Reg. datum: 15 februari 2001

Dat handwerk is vrij normaal daar, aangezien arbeid nog niet zo duur is als hier. Dat heeft onze toeleverancier ook, hoewel die in Singapore zit.

Die film rollen met componenten heten Tape and Reels (TNR). Dat is niks anders als een lange plastic strip, met voor elk componentje een apart stukje waar die in ligt. Er zit een transparant stuk plastic overheen om te zorgen dat ze er niet uit vallen. Is een erg gebruikelijke manier om componenten te verpakken, aangezien ze dan ook makkelijk op een machine kunnen worden gezet.

Verder natuurlijk super vet. Eerste keer dat ik in een Assemblage fabriek was, was heel erg indrukwekkend in ieder geval en dat was heel wat kleiner als GA. Impressive en een onvergetelijke ervaring vast en zeker!

Edit:
Zo ziet er dat dus uit:
http://www.dpie.com/gps/copernicus_tape_reel.jpg

R.E. wijzigde dit bericht 07-05-2008 09:23 (5%)

Vette shit!

<INFOCALYPSE>
Reg. datum: 01 augustus 2000

Leuk, die opmerking over testen ook. Er staat mij bij dat het prijsverschil tussen "A" en "B" merken voor een groot deel ligt aan de testtijd. ECS had een "1 op 3" test traject waar bij uitval een hele serie werd hertest, waar ze hier zo te zien ieder invidivueel bord doortesten.

- Dog Day Sunrise -

ATi + Intel = Rock on!
Reg. datum: 25 april 2007

Nou zoals vele had ik ook niet verwacht dat mamaplanken met veel handgeweld in elkaar worden gezet, ik dacht echt dat het allemaal machinaal zou gaan, maar wel vet dat je daar bent geweest! :D Mocht je niet een P45 bord meenemen om te testen? :P

:: Specs ::

Leuk en interessant verslag. Lijkt me ook wel erg gaaf om als nuchtere :P hollander te worden uitgenodigd in Taiwan en ook nog een kleine VIP treatment op de koop toe krijgen.
Ben zelf ook een beetje Gigabyte fan ook al zit ik pas op m'n tweede bordje en een oude serie ook nog maar alle PC's die ik voor andere mensen in elkaar heb gezet bevatten ook een GB bordje.
Helaas was m'n eerste bordje na verloop van tijd ook ineens op onverklaarbare wijze overleden maar de vervanger draait nu nog steeds sterk na flink wat misbruik O-)

PS. Toevallig nog interesse in een dooie GA-8I915PA Duo Pro voor je muur, mocht je die nog niet hebben? :+

Gigabyte 8I915P Duo Pro , P4 630J HT 3GHz @ 3425 GHz cooled by Gigabyte 3D Rocket Cooler, 512MB DDR dual channal PC3200 Twinmos , Sapphire Radeon X800XL @ 445/550 cooled by Zalman 700Cu , 520 Watt Levicom visible power

Mooi man. Raar om te beseffen dat mijn bordje daar ook geweest is... :+

Wat is HD-TV? Lees het op LCD-info.nl

quote:
Bene schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 09:45:
Leuk, die opmerking over testen ook. Er staat mij bij dat het prijsverschil tussen "A" en "B" merken voor een groot deel ligt aan de testtijd. ECS had een "1 op 3" test traject waar bij uitval een hele serie werd hertest, waar ze hier zo te zien ieder invidivueel bord doortesten.
Dat testen bepaalt natuurlijk een groot deel van de kwaliteit, iets dat ik toch wel erg belangrijk vindt.
quote:
Ted56 schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 09:53:
Nou zoals vele had ik ook niet verwacht dat mamaplanken met veel handgeweld in elkaar worden gezet, ik dacht echt dat het allemaal machinaal zou gaan, maar wel vet dat je daar bent geweest! :D Mocht je niet een P45 bord meenemen om te testen? :P
P45 bordje komt nog :P al moet ik wachten tot volgende week, gezien hij niet eerder gereleased mag worden.
NPC
Reg. datum: 28 september 2000

Leuk stukje! dit soort dingen moet vaker komen. :)

quote:
Terw_Dan schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 07:36:
[...]

Daar ben ik ook nog wel benieuwd naar moet ik je heel eerlijk zeggen. Ach, wie weet is dat de trip voor volgend jaar :+. Evenals de chips die erop geduwd worden. Lijkt me ook machtig mooi om te zien hoe dat die dingen in elkaar gezet worden :)
Ik heb dat toevallig als vakantiewerk gedaan. Niet voor moederborden maar voor koffiezetapparaten e.d.
Met een soort sheet (zoals je die op een overhead projector hebt) en een "lichtmachine" zorg je dat de banen op de goede plek komen. Vervolgens gooi je de printplaten in verschillende typen zuren en worden de banen gevormd. (Heel basaal uitgelegd).
Ik neem aan dat het voor moederborden iets anders gaat maar wel met hetzelfde principe.

Ik heb me laten vertellen dat er veel vrouwen werken omdat, ze natuurlijk goedkope krachten zijn, maar ook omdat ze daar werken om hun bruidschat bijelkaar te sparen en dus ook weer stoppen als ze uitgehuwelijkt zijn :).

united we stand, divided by zero

quote:
sajoku schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 18:53:
[...]

Ik heb me laten vertellen dat er veel vrouwen werken omdat, ze natuurlijk goedkope krachten zijn, maar ook omdat ze daar werken om hun bruidschat bijelkaar te sparen en dus ook weer stoppen als ze uitgehuwelijkt zijn :).
In Nederland zie ik bij dit soort bedrijven (bedrijven waar veel dingen achter elkaar met de hand in elkaar worden gezet) ook vaak veel vrouwen werken, bedrijf waar ik een tijdje heb gewerkt was ook 60~70% vrouw.

:: Specs :: "Nowadays you can buy a CPU cheaper than the CPU fan." -- Unnamed AMD executive

quote:
leonpwner1 schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 19:00:
[...]

In Nederland zie ik bij dit soort bedrijven (bedrijven waar veel dingen achter elkaar met de hand in elkaar worden gezet) ook vaak veel vrouwen werken, bedrijf waar ik een tijdje heb gewerkt was ook 60~70% vrouw.
Daar heb je gelijk in ja :), is mijn ervaring ook. Te maken met opleiding e.d. ?

united we stand, divided by zero

In China / Taiwan worden vrouwen niet uitgehuwelijkt.
Mijn vriendin is zelf Chinese en de enkele keren dat ik in China ben geweest valt het mij erg op dat China Westers aan het worden is.
De mooie Gucci / TH/ Hugo Boss/ Bentley / BMW shops hebben ze daar ook wel ;)

Zoals jullie wellicht weten houden vrouwen van het preciese werk neem als vb breien.
Aangezien het werk nogal wat concentratie doet vergen en vrouwen beter zijn in multitasking dan mannen (sorry mannen), wordt dit vaak gedaan door vrouwen....

Mooi om te zien :D Dank Terw_Dan voor het delen van je tochtje door de fabriek. Nu weet ik ook wat mijn Gygabite mobotje allemaal dorstaan heeft voordat-ie verzonden werd naar Nederland :) Wel erg verrassend dat alles een voor een getest wordt, maar ook zeker heel goed.

quote:
willemvdvliet schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 20:26:
In China / Taiwan worden vrouwen niet uitgehuwelijkt.
Mijn vriendin is zelf Chinese en de enkele keren dat ik in China ben geweest valt het mij erg op dat China Westers aan het worden is.
De mooie Gucci / TH/ Hugo Boss/ Bentley / BMW shops hebben ze daar ook wel ;)

Zoals jullie wellicht weten houden vrouwen van het preciese werk neem als vb breien.
Aangezien het werk nogal wat concentratie doet vergen en vrouwen beter zijn in multitasking dan mannen (sorry mannen), wordt dit vaak gedaan door vrouwen....
Ruim 93% van de Taiwanese bevolking is boedistisch, dus daar zit niet echt uithuwelijking aan vast voor zover ik weet. De indruk die ik er ook kreeg was dat mannen en vrouwen wat dat betreft gelijk zijn aan elkaar, mannelijke en vrouwelijke collega's werken gewoon samen zoals we dat hier in NL ook doen. Het is niet zo dat vrouwen daar de mindere functies mogen opvullen. Veel van de sales directors en sales managers waren vrouw bijvoorbeeld.

Verder is het zo dat Taipei vrij Westers is. Als ik het vergelijk met bijv New York, toch zo'n beetje de grootste stad van het Westen dan zijn er natuurlijk wel verschillen, maar ook vrij veel overeenkomsten. In Taipei vind je onderhand net zoveel Starbucks, Macdonalds, Subways, Burger Kings en 7elevens als in New York.

Natuurlijk is Taipei dan ook het zakencentrum van Taiwan, waar dus veel multinationals zitten (en bij een bedrijf als GBT ook heel veel buitenlanders werken) en dat zal natuurlijk ook wel meehelpen.
quote:
Rixard schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 13:11:
Leuk stukje! dit soort dingen moet vaker komen. :)
Wie weet als ik nog een keertje mag :+
Chill!!
Volgende keer ga ik met je mee(A):P

BF2 @ www.ndaclan.nl

quote:
TheZeroorez schreef op zondag 04 mei 2008 @ 23:22:
(...)

Qua service ook trouwens :)
[...]
Als dat niet zo was had die fabriek wel in Europa of de USA gestaan, zou je niet denken? ;)
Hangt er vanaf of zo'n fabriek erg vervuilend is.

Dat GigaByte op het moment zo populair is heeft er volgens mij ook wel mee te maken dat Asus wat steekjes laat vallen. (Denk aan de stokende P5K's die veel meer energie verbruiken voor een vergelijkbaar bord van een ander merk.) Het kan aan mij liggen, voor volgens mij is MSI ook iets minder populair op dit moment :?

l
quote:
Terw_Dan schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 22:28:
[...]

Ruim 93% van de Taiwanese bevolking is boedistisch, dus daar zit niet echt uithuwelijking aan vast voor zover ik weet. (....)

(...)
Uithuwelijking is toch sowieso meer cultuur gebonden dan religie gebonden :?

@BruT@LysT : volgens mij wil je (doel niet op jou, gewoon in het algemeen) als consument nergens achter de deuren kijken. Overal gebeurd wel iets wat netter / schoner / beter had gekund. Zodra je weet dat bij je lokale C1000 de versvulling een halve dag buiten de koeling staat koop je dat liever niet meer. Als je vervolgens ook nog weet dat de grote streekbakkerij die een groot aantal supermarkten voorziet van brood de vloer veegt met hetzelfde veger en blik als waar het meel mee geveegd wordt ... eet smakelijk ;) Uiteindelijk merk je erg weinig van zulk soort dingen, maar het hoort eigenlijk niet.

jcvjcvjcvjcv wijzigde dit bericht 08-05-2008 01:07 (43%)

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws