Hoofdcategorieën
Topicacties

[foto's] Gigabyte Nan Ping Factory

Pagina: 1 2 3 4 5 6 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 29 augustus 2005

Denk dat ik ook maar eens naar Taiwan ga om daar te werken, alleen maar vrouwen :9 . Is dat omdat ze wat nauwkeuriger zijn of is dat om andere redenen?

Die outfits lijken trouwens op die van de AH.

xzaz wijzigde dit bericht 06-05-2008 17:05 (13%)

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties: [view][quote]

Door: TERW_DAN
Moderator Harde waren
Bijna kerstmis
Reg. datum: 01 juni 2001

quote:
xzaz schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 16:44:
Denk dat ik ook maar eens naar Taiwan ga om daar te werken, alleen maar vrouwen :9 . Is dat omdat ze wat nauwkeuriger zijn of is dat om andere redenen?
Ik denk eerlijk gezegd dat het te maken heeft met het feit dat vrouwen een betere fijne motoriek hebben dan mannen en dat ze hierdoor veel sneller en preciezer te werk kunnen gaan.
Reg. datum: 04 januari 2003

Bedankt voor je reportage. :)
Dat lopende band werk, zal wel met een moordend tempo gaan of niet ?
Zit ik liever op mijn sociale werkplaats. ;)
#error Err0lled!

Ja, mooi verslag. Hoe snel gaat het daar, en ook hoe warm is het er? :)

Moderator Harde waren
Bijna kerstmis

quote:
nFo schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 17:12:
Bedankt voor je reportage. :)
Dat lopende band werk, zal wel met een moordend tempo gaan of niet ?
Zit ik liever op mijn sociale werkplaats. ;)
Zo'n lopende band heeft nog een behoorlijk tempo (vergelijkbaar met de snelheid van flink doorlopen). Je hebt dus niet echt uitgebreid de tijd om de onderdelen erin te duwen.
quote:
Sebazzz schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 17:14:
Ja, mooi verslag. Hoe snel gaat het daar, en ook hoe warm is het er? :)
Tja, het zal er toen zo'n 25 graden zijn geweest naast de soldeermachines (die goed warm zijn). De lopende band waar de mensen zaten was wel wat koeler hoor, want daar is genoeg ventilatie en het moet natuurlijk werkbaar blijven voor die mensen.
Reg. datum: 07 maart 2006

Waarom staat er "462" op die afdekking van de socket?
Reg. datum: 01 augustus 2005

quote:
Vinnie schreef op maandag 05 mei 2008 @ 16:44:
Hmmm, genoeg PCB's om heel je huis er mee te behangen :+

Maar zo'n 'lopende band' werk moet je wel aankunnen, ik zou niet eens willen om dag in dag uit elke keer maar weer die ene PS/2 poort oid te moeten zien, pakken, prikken :P
En dan zit je ook weer zonder werk als de ps2 aansluitingen niet meer op de moederborden komen te zitten >:) (hetzelfde geld trouwens voor de printerpoort en seriele poorten).
Of wacht, dan kom je zeker bij de firewire/USB groep te zitten :P.

En die van de netwerk aansluiting mogen ze van mij ook wel ontslaan, want die wordt helemaal niet meer herkent :X (p35-ds4). j/k :P

Maar het is toch wel super dat ze hier alles helemaal testen, op de kans op doa's/half werkende borden erg te verminderen!

tjtristan wijzigde dit bericht 06-05-2008 17:46 (17%)

Moderator Harde waren
Bijna kerstmis

quote:
TheMajor schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 17:25:
Waarschijnlijk socket 462, socket A dingetjes dus. Maar goed, waarom vervangen als je ze prima kunt gebruiken voor socket 775 :)

Of het waar is weet ik zo niet natuurlijk, maar dit lijkt me een zeer logische verklaring.
Wow echt enorm gaaf 8)
* JapyDooge jaloers is

http://wiki.bsmfh.eu/ - Mijn zolderopruiming koopjes: http://tweakers.net/aanbod/list_ads/user/61340 - EVE Online: NoxiousPluK/NoxiousPlug (WSIT)

Reg. datum: 07 maart 2006

quote:
Terw_Dan schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 17:42:
[...]

Waarschijnlijk socket 462, socket A dingetjes dus. Maar goed, waarom vervangen als je ze prima kunt gebruiken voor socket 775 :)

Of het waar is weet ik zo niet natuurlijk, maar dit lijkt me een zeer logische verklaring.
Dat klinkt wel aannemelijk. Die dingen kunnen nog wel een tijdje mee dan, tenzij de sockets veel kleiner of groter worden.

Moderator Harde waren
Bijna kerstmis

quote:
TheMajor schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 17:48:
[...]

Dat klinkt wel aannemelijk. Die dingen kunnen nog wel een tijdje mee dan, tenzij de sockets veel kleiner of groter worden.
Het is maar een stukje plastic natuurlijk, dat er waarschijnlijk alleen opligt om ervoor te zorgen dat er niet evt iets aan prut in het socket valt (dat is er verdomd lastig weer uit te krijgen natuurlijk). Overigens stond overal 462 op, dus het is niet zo dat ze genummerd zijn. Het is puur afdekking van de socket, zo low tech als maar kan eigenlijk ;).
Maar goed, bedenk eens hoe lastig het is om een s775 socket schoon te maken, met al die kleine pinnetjes erin. Dat gaat nooit echt lekker natuurlijk.
Viktor
Reg. datum: 26 januari 2002

quote:
rapture schreef op zondag 04 mei 2008 @ 23:10:
Interessant om te zien dat elk bordje getest wordt om de uitval minimaal te houden. Gigabyte heeft in de voorbije jaren van een gemiddelde B-merk naar A-merk opgewerkt.
De RMA dienst van Gigabyte zit meer met z'n vingers te draaien dan bordjes binnenkrijgen heb ik me laten vertellen. De uitval van Gigabyte moederborden is heel minimaal. Andere merken testen vast per batch i.p.v. per moederbord.

Delft, Yokohama, Hangzhou
Reg. datum: 25 april 2000

Een mooie PCB factory tour. Heb zelf een paar fabrieken van binnen gezien waarbij ze mobieltjes, DVD spelers en TV's maakten. Gaat allemaal op dezelfde manier en vooral het SMD gedeelte is indrukwekkend hoe snel een machine de componenten kan plaatsen.
Reg. datum: 27 juli 2006

Mooi verslag hoor, bedankt! Als je ziet hoeveel werk er aan testen wordt gedaan, geeft dat zeker veel vertrouw in het Gigabyte merk, zeg.

Mijn broer werkt in een klein fabriekje waar ze ook borden maken voor embedded apparaten. Zij waren ook laatst een systeem aan het invoeren die fotos maakten om de positie en typen van componenten te vergelijken met een referentie plaatje. Jouw verhaal met die cameras doet mij er ook aan denken. In het geval van mijn broer geval werd volgens mij de foto alleen van de bovenkant genomen, dus er moet nog steeds handmatig gechecked worden aan de zijkanten zeg maar. Het is geen vervanging van handwerk, alleen dat je meer door kunt drukken door de visueel inspectie deels te automatiseren.

Wachtend op de Asus UL80 ...
Reg. datum: 02 februari 2006

:D Wow, vet gaaf dat je een rondleiding kreeg en foto's mocht maken, waar je dan een erg leuk en interessant verslag van heb weten te maken. :) Jup en ik ben ook wel jaloers. :P

Stem op Tweakers.net!

PES 2010 gearriveerd en nu nog de Asus UL80 ...

Reg. datum: 24 november 2003

Mooi man! echt vet!

Hoe was verder de werkomgeving en omstandigheden voor die vrouwen? Want je hoort altijd verhalen over fabrieken van die kant van de wereld.. heb je daar iets van kunnen mee krijgen?

En het belangrijkste.. heb je nog vette Gigabyte Merchandise gekregen als ere gast? :)

To Beezze or not to Beezze

Reg. datum: 08 december 2007

Wat ik me even afvraag is wanneer de soldeerpasta daadwerkelijk gesoldeerd wordt? (dus door een oven oid gaat) Is dat meteen na het plaatsen van alle smd componenten?

running: intel Q6600 @ 3.2Ghz (400*8), 2x Ati 3870TOP in Crossfire, 4Gb 800Mhz (FSB:RAM = 1:1) DDR2 geheugen

... where name = haas ...
Reg. datum: 12 mei 2000

quote:
TheMajor schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 17:25:
Dat was ook mijn eerste gedachte. Wel een geininge foto; een socket 775 onder een socket 462 afdekplaatje. Verder, petje af hoor voor deze fijne foto's en verhaal... je zult toch maar zó met je neus in de boter vallen. * oehoe is best wel een beetje jaloers... :)

George Orwell considered some variations of 1984. All money should be marked so that anything could be traced back and men should be made to carry devices so that their position would be known. It seemed so unrealistic that he dropped these ideas..

Reg. datum: 26 november 2005

quote:
DJT88 schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 19:13:
Wat ik me even afvraag is wanneer de soldeerpasta daadwerkelijk gesoldeerd wordt? (dus door een oven oid gaat) Is dat meteen na het plaatsen van alle smd componenten?
Dat was ook wat ik me af vroeg na het zien van de verschillende stappen. Als het goed is moet dit na het plaatsen van de SMD componenten en voor het uitvoeren van de incircuit test. Waarschijnlijk met een reflow oven. Het soldeerproces verderop voor de solderside is een wave solder machine. Daarmee krijg je de componenten aan de bovenkant niet gesoldeerd.

xppieter wijzigde dit bericht 06-05-2008 19:42 (16%)

Reg. datum: 02 juni 2003

Vet! Nu weet ik ook hoe mijn mobo is gemaakt die hier in mijn computer zit. :)

Afijn, heb je ook nog gevraagd of je een stuk of 200 kaduuke mobotjes mocht meenemen? Dan kan je de rest van je huis ook nog behangen.. :+

Btw, wie is dat vrouwtje op je profiel? :o

gallery: Terw_Dan

Steephh wijzigde dit bericht 06-05-2008 21:28 (16%)

Uitdrijvûrrrr!
Reg. datum: 13 maart 2002

Heel mooi verslag man! Toevallig heb ik nog niet zo gek lang een P35-DS3L, dus wie weet ;)

Echt iets voor jou, zo'n bezoek :D

The chase is better than the catch - Scooter
http://www.ronaldgoedemondt.nl

Door: TheZeroorez
Moderator Spielerij
Reg. datum: 09 september 2005

quote:
Steephh schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 21:27:

Volgens mij is die van de afdeling SATA-connectoren :+

qed

Moderator Harde waren
Bijna kerstmis

quote:
beezze schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 18:46:
Mooi man! echt vet!

Hoe was verder de werkomgeving en omstandigheden voor die vrouwen? Want je hoort altijd verhalen over fabrieken van die kant van de wereld.. heb je daar iets van kunnen mee krijgen?
Zo op het eerste gezicht zag het er allemaal prima uit. Shifts duren geloof ik 8 uur, dus dat is niet meer dan normaal. Natuurlijk zal het eentonig werk zijn, maar wat dat betreft vraag ik me af of het zo veel verschillend is of je hier achter de lopende band zit of daar.

Er heerste verder ook geen stank of ondraaglijke temperaturen (hoewel het er wel warm was, zeker vlak naast de machines). Maar verder is dat moeilijk te zeggen als je er gewoon even voorbij loopt, maar kreeg niet de indruk dat er slavenarbeid werd gevoerd. Zo heel slecht hadden ze het niet volgens mij.
quote:
En het belangrijkste.. heb je nog vette Gigabyte Merchandise gekregen als ere gast? :)
Een t-shirt, een poloshirt, notebook tas en gewone tas. Gewoon standaard merchandise. En natuurlijk m'n badge (zal ik ook nog wel foto van maken), die ik om heb op de foto in m'n profiel.
Mooiste komt nog, een P45 moederbordje (en mogelijk nog wat andere meuk om te testen).

Maar goed, natuurlijk is een geheel verzorgde reis naar Taipei, incl vlucht, hotel, eten en sightseeing nog steeds het leukste van alles :)
quote:
DJT88 schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 19:13:
Dat wordt gedaan direct nadat de SMDs erop gezet zijn, dat gaat dan in een oven die iets van 300 graden is (alleen staat die niet op de foto, omdat er niets aan te zien was).
quote:
Steephh schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 21:27:
Vet! Nu weet ik ook hoe mijn mobo is gemaakt die hier in mijn computer zit. :)

Afijn, heb je ook nog gevraagd of je een stuk of 200 kaduuke mobotjes mocht meenemen? Dan kan je de rest van je huis ook nog behangen.. :+

Mwah, als ik ooit nog een idee heb waarbij ik mobo's tekort kom denk ik wel dat ik bij GBT kan aankloppen voor een paar dode exemplaren :P

Dat meisje dat naast me staat op de foto is Crystal, mijn contactpersoon bij Gigabyte in Taipei.
quote:
TheZeroorez schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 21:45:
[...]
Volgens mij is die van de afdeling SATA-connectoren :+
Net niet, ze is Marketing Supervisor voor Europa :P

en om de standaardvraag uit de weg te gaan:
ja, ik heb haar mobiele telefoonnummer
Jawel, da's mijn oog!
Reg. datum: 28 juni 2002

Super vet, dat 06-nummer ;)

Leuk verslag en mooi geregeld van Gigabyte, ben erg blij met m'n bordje P35.

<-- Spekkies -->
Na een praktische theorietest is gebleken dat sommigen moeite hebben met de uitspraak van mijn naam:
Fout: Ais-ees
Goed: Ais-Aiz

Moderator Harde waren
Bijna kerstmis

quote:
02 nummer he :P (eigenlijk een +8862 nummer als je vanaf hier belt :+). Hoewel het volgens mij zo is dat ze niet specifiek een bepaalde prefix voor een mobielnummer hebben zoals wij hier.
quote:
Leuk verslag en mooi geregeld van Gigabyte, ben erg blij met m'n bordje P35.
Gigabyte had dit inderdaad meer dan prima geregeld, was er ook meer dan tevreden over.

Pagina: 1 2 3 4 5 6 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: