Het gaat niet alleen om de afstand die je naar de sportschool aflegt, of de prijs. Voor mij is het de torenhoge drempel die je over moet. Ik heb (dacht ik, blijkt achteraf mee te vallen) totaal geen conditie en hoe stom het ook klinkt, ik heb geen zin om voor schut te gaan in de sportschool. Dat is psychologisch en dat weet ik wel, maar nog. Ik kan ook een studentabonnement nemen, maar dat betekent dat ik na mijn werk (ook op de uni) naar de sportschool moet. Ik ga met de trein naar school / werk en sportspullen zijn vaak een grote tas die je bij je hebt - naast de spullen die ik voor school of werk al bij me heb. Ik zou een uur moeten reizen om bij de sportschool te komen, en dat is wel degelijk een overweging.
De wii fit helpt mij om toch lekker een uurtje oid aan de slag te gaan met dingen die ik leuk vind. Als ikhet niet vol kan houden hoef ik me niet ongemakkelijk te voelen en ik doe alles op mijn eigen manier, en in mijn eigen tijd. Zoals ik al zei, als je een uur moet reizen om te sporten (of grote tassen mee naar je werk moet nemen) gaat de lol er snel af.
Ik vind de spelletjes wel erg leuk, de balancegames houden me leuk bezig. Wat betreft het verkeerd doen - in een sportschool kun je je lichaam evengoed naar de knoppen helpen - niet iedereen kan zich een personal trainer veroorloven die constant op ze let