Gathering of Tweakers

Quicksearch
Is een beetje saai.

quote:
M-ThijZ schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 15:14:
Ik ben nog een beetje aan het twijfelen of ik Wii Fit aan zou schaffen. Aan de ene kant lijkt het me heel leuk om spelenderwijs wat beweging / balans oefeningen te gaan doen, maar aan de andere kant ben ik bang dat het balance board over een half jaar stof ligt te happen in de kast. Dan is ¤89,- op eens best veel geld.
Ik vind het wel meevallen. Als je het vergelijkt met een Super Mario Galaxy die je in een weekje of drie uitgespeeld hebt, dan is het voor mij die paar tientjes extra best waard.

RIP Yoeri
I'm nothing special, in fact, I'm a bit off a bore, if I tell a joke, you probably heard it before. (ABBA)

Reg. datum: 26 februari 2001

quote:
Ik ben nog een beetje aan het twijfelen of ik Wii Fit aan zou schaffen. Aan de ene kant lijkt het me heel leuk om spelenderwijs wat beweging / balans oefeningen te gaan doen, maar aan de andere kant ben ik bang dat het balance board over een half jaar stof ligt te happen in de kast. Dan is ¤89,- op eens best veel geld.
Of 2dehands verkopen? Ik denk niet dat dit gaat gebeuren, er komen echt nog wel veel spellen uit voor dit board, let maar eens op.

quote:
mr_obb schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 15:29:
[...]

Ik vind het wel meevallen. Als je het vergelijkt met een Super Mario Galaxy die je in een weekje of drie uitgespeeld hebt, dan is het voor mij die paar tientjes extra best waard.
De wii-fit is zijn geld niet waard als je het puur voor de spelletjes doet. Maar als alternatief voor een sportschool + leuke spelletjes is het zeker meer dan zijn geld waard. Fitnissen kost veel tijd/geld en met wii fit hoef ik niet meer naar de sportschool toe.

Verder is het een goede manier om lekker stiekem toch te sporten.

Ik heb redelijk veel fitness ervaring en weet hoe ver ik mijn lichaam kan rekken en strekken maar de wii-fit is een gevaar voor iemand die niet naar zijn eigen lichaam luisterd. Ook yoga heb ik wel een 10 tal lessen gevolgd en zonder ervaring zijn de yoga oefeningen zwaar en snel fout uit te voeren

Anyway de wii-fit zorgt ervoor dat ik thuis lekker kan sporten, zwaar bezeten kan douchen en dan maar slapen zonder dat ik heen en weer naar de sportschool/sportclub toe hoef. Een fantastsiche uitvinding.

Nadelen zijn wel dat er alleen maar losse oefeningen te doen zijn en de meeste zijn heel kort en de aanschaf prijs kan een probleem zijn. Voor iedereen die sterkere spieren wil of een paar kilotjes wil afvallen een aanrader Nintendo does it again. _/-\o_ _/-\o_

quote:
Reken ff dat een Reebok Step ook al gauw 130 euro kost in de winkel en dat is simpelweg een opstapje...

quote:
barfieldmv schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 21:29:

Nadelen zijn wel dat er alleen maar losse oefeningen te doen zijn en de meeste zijn heel kort en de aanschaf prijs kan een probleem zijn. Voor iedereen die sterkere spieren wil of een paar kilotjes wil afvallen een aanrader Nintendo does it again. _/-\o_ _/-\o_
Als je de aanschafprijs wegzet tegen een fitnessabo+inschrijfkosten, dan kost dat board eigenlijk niks, kijk maar eens wat je per jaar aan een fitnessabo kwijt bent.

quote:
thefxr schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 21:51:
[...]

Als je de aanschafprijs wegzet tegen een fitnessabo+inschrijfkosten, dan kost dat board eigenlijk niks, kijk maar eens wat je per jaar aan een fitnessabo kwijt bent.
Als student zijnde kan ik ook relatief goedkoop fitnessen, en daarbij kun je een step board niet vergelijken met een fitnessschool.
Zelf heb ik enkele jaren aan fitness gedaan waarbij mijn workout o.a. bestond uit intensief squatten en benchpresses, no way dat ik dat thuis kan doen.
Natuurlijk is Wii Fit een mooie aanvulling, maar dan heb ik nog steeds mijn fitnessabo nodig.
En Wii Fit kopen omdat je niet 10 min. op de fiets wilt zitten, kom nou?

"I personally just encourage people to switch to KDE." - Linus Torvalds, Usability

quote:
M-ThijZ schreef op zondag 18 mei 2008 @ 00:14:
[...]
Als student zijnde kan ik ook relatief goedkoop fitnessen, en daarbij kun je een step board niet vergelijken met een fitnessschool.
Zelf heb ik enkele jaren aan fitness gedaan waarbij mijn workout o.a. bestond uit intensief squatten en benchpresses, no way dat ik dat thuis kan doen.
Natuurlijk is Wii Fit een mooie aanvulling, maar dan heb ik nog steeds mijn fitnessabo nodig.
niet iedereen is student, en neit iedereen woont dicht bij een fitnesscentrum,duzz?

Alles sal reg kom

Het gaat niet alleen om de afstand die je naar de sportschool aflegt, of de prijs. Voor mij is het de torenhoge drempel die je over moet. Ik heb (dacht ik, blijkt achteraf mee te vallen) totaal geen conditie en hoe stom het ook klinkt, ik heb geen zin om voor schut te gaan in de sportschool. Dat is psychologisch en dat weet ik wel, maar nog. Ik kan ook een studentabonnement nemen, maar dat betekent dat ik na mijn werk (ook op de uni) naar de sportschool moet. Ik ga met de trein naar school / werk en sportspullen zijn vaak een grote tas die je bij je hebt - naast de spullen die ik voor school of werk al bij me heb. Ik zou een uur moeten reizen om bij de sportschool te komen, en dat is wel degelijk een overweging.

De wii fit helpt mij om toch lekker een uurtje oid aan de slag te gaan met dingen die ik leuk vind. Als ikhet niet vol kan houden hoef ik me niet ongemakkelijk te voelen en ik doe alles op mijn eigen manier, en in mijn eigen tijd. Zoals ik al zei, als je een uur moet reizen om te sporten (of grote tassen mee naar je werk moet nemen) gaat de lol er snel af.

Ik vind de spelletjes wel erg leuk, de balancegames houden me leuk bezig. Wat betreft het verkeerd doen - in een sportschool kun je je lichaam evengoed naar de knoppen helpen - niet iedereen kan zich een personal trainer veroorloven die constant op ze let ;)

Een vloek of krachtterm in een nieuwsbericht? DM me!
r.i.p lieve papa 21-02-1947 // 02-06-2007
r.i.p Maarten 14-09-1979 // 12-05-2006
Weblog

quote:
thefxr schreef op zondag 18 mei 2008 @ 01:04:
[...]

niet iedereen is student, en neit iedereen woont dicht bij een fitnesscentrum,duzz?
Zie M-ThijZ in "[Wii] Het Grote Wii Fit Topic", het is een persoonlijke overweging. Ik ben student en woon op 5min. lopen van een fitnesscentrum.

"I personally just encourage people to switch to KDE." - Linus Torvalds, Usability

quote:
M-ThijZ schreef op zondag 18 mei 2008 @ 12:59:
[...]

Zie M-ThijZ in "[Wii] Het Grote Wii Fit Topic", het is een persoonlijke overweging. Ik ben student en woon op 5min. lopen van een fitnesscentrum.
Je redeneert vanuit een standpunt, dat iedereen in jouw situatie zit, daar ga je de mist in.
bij mij in de buurt zitten 2 fitnesscentra
1) 50 euro inschrijfgeld + 50 euro per mnd abokosten

2) 75 euro inschrijfgeld+ 75 euro per mnd abokosten

met deze oplichtersprijzen heb ik geen zin meer om te gaan,vandaar dat ik dan de Wii fit een koopje vind voor 89 euro.

LOST...niet de serie.

quote:
thefxr schreef op zondag 18 mei 2008 @ 14:00:
[...]vandaar dat ik dan de Wii fit een koopje vind voor 89 euro.
...en we hebben het nu voornamelijk over de Fit als "sportmiddel", maar straks komen er vermoedelijk ook wel meer spel-achtige zaken bij, waardoor het een bredere'" functie" krijgt dan alleen fitness (..en ook daar zal er wel meer van bijkomen).

...had de naam "LOST" al in 2001... Dus ruim voor de tv serie. Rust nodig ? Kijk op www.welo-massage.nl ...babykleding nodig ? Kijk op www.kwiebeltje.nl

quote:
M-ThijZ schreef op zondag 18 mei 2008 @ 00:14:
[...]
Met een Wii Fit kan je een aardig complete training uitstippelen waarbij alle spiergroepen aan de beurd komen. Natuurlijk is het nooit zo lekker als benchpresses en andere gewichten spelletjes. Maar met een enkele halter kan je een mooie training opzetten.

Ach ik zit nu met spierpijn achter mijn laptopje van het wii fitten en ik kan wel een kilo'tje of 30 kwijt(student + 3x fitness naar fulltime stress job) en dan is dit de ideale manier om wat kilotjes kwijt te raken.

Alles sal reg kom

Afgezien van alle nobele plannen om ermee af te vallen, is het ook gewoon leuk om te doen. Door de yoga en balance-oefeningen leer je beter op je houding te letten en ik merk na twee weken oefeningen doen dat het makkelijker wordt 'rechtop' te staan.
Het is ook gewoon leuk omdat je leuke feedback krijgt van het scherm, ik vind dit gezelliger dan rennen op een lopende band bijvoorbeeld, waar je tegen een muur aan loopt te kijken.

@ hierboven: ideetje van halters is wel een goed idee, heb er nog een paar van een kilo liggen, niet heel zwaar maar misschien voor armbewegingen net dat beetje extra. Ik ben ook maar een meiske en mijn armen zijn al bovengemiddeld gespierd door zwaar tilwerk bij de bibliotheek. Het gaat mij om de conditie en die bouw je met wii fit ongemerkt langzaam maar gestaag op :)

Een vloek of krachtterm in een nieuwsbericht? DM me!
r.i.p lieve papa 21-02-1947 // 02-06-2007
r.i.p Maarten 14-09-1979 // 12-05-2006
Weblog

Reg. datum: 14 februari 2001

quote:
mr_obb schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 12:09:
Hierbij mijn tabel. Aan de linkerkant de combo's zoals die door WiiFit worden aangegeven en daarnaast zijn de verschillende spiergroepen die die combo's trainen aangevinkt. <<tabel>>Ps: Als iemand de tabel wat kan opleuken/verduidelijken, stuur me dan een DM met de nieuwe code en ik pas hem aan.
Leuk initiatief, bedankt d:)b

Ben benieuwd naar het eerste spel (naast Wii Fit) wat gebruik gaat maken van het balance board. Family Ski moet wel leuk zijn (We Ski in Amerika en hier). Ik vind de ski balance games in Wii Fit ook al super leuk. Wel jammer (en ik hoop dat het nog gaat komen in toekomstige spellen) dat maar 1 balance board kan worden gebruikt.

Ook wel leuk trouwens :

Wii Balance board games :

1. Wii Fit 2008
2. We Ski 2008
3. Don King Presents: Prizefighter 2008
4. Skate It 2008
5. Boogie Superstar 2008
6. All-Star Cheer Squad TBA

Reteip wijzigde dit bericht 20-05-2008 11:50 (24%)

quote:
Hier ben ik heel erg benieuwd naar , beetje tony hawks in een nieuwe demensie.
Hier kijk ik inderdaad wel erg naar uit (misschien moeten ze mar eens een demo in WiiWare gaan plaatsen ;) )

Alleen ben benieud hoe de controls zijn met het Balance Board, omdat je er niet op mag springen , benieuwd hoe je dan een ollie moet doen.
Maar dat zal wel i.c.m de wiimote gaan....

www.borduurstudio-zigzag.nl

Reg. datum: 06 november 2006

quote:
Reteip schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 11:43:
Ben benieuwd naar het eerste spel (naast Wii Fit) wat gebruik gaat maken van het balance board. Family Ski moet wel leuk zijn (We Ski in Amerika en hier). Ik vind de ski balance games in Wii Fit ook al super leuk. Wel jammer (en ik hoop dat het nog gaat komen in toekomstige spellen) dat maar 1 balance board kan worden gebruikt.

Ook wel leuk trouwens :

Wii Balance board games :

1. Wii Fit 2008
2. We Ski 2008
3. Don King Presents: Prizefighter 2008
4. Skate It 2008
5. Boogie Superstar 2008
6. All-Star Cheer Squad TBA
Hoe kom je aan dit lijstje if I may ask... ?

Skate it en Don King klinkt interesant...

Xbox 360 0wner - DJ Gear : 2x Pioneer CDj-1000 MK2 - Dateq XTC - Technics Sl1210 mk2.

Ik heb hem vandaag gekocht bij de Saturn (en mn bestelling geannuleerd bij de bol.com), maar ik vind het best pittig! Die opdrachten zijn helemaal niet gemakkelijk vind ik!

Reg. datum: 30 november 2007

quote:
LeHeraut schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 20:53:
Ik heb hem vandaag gekocht bij de Saturn (en mn bestelling geannuleerd bij de bol.com), maar ik vind het best pittig! Die opdrachten zijn helemaal niet gemakkelijk vind ik!
Ik moest inderdaad ook heel erg wennen. Je moet eerst bewust worden van je evenwicht... En dan je lichaam gebruiken in plaats van de wiimote. Dat gaat de één beter af dan de ander ;)

quote:
Krespo schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 12:38:
[...]

Hoe kom je aan dit lijstje if I may ask... ?

Skate it en Don King klinkt interesant...
Good old WikiPedia : http://en.wikipedia.org/wiki/Wii_Balance_Board

Gisteren trouwens wat highscores verbroken:
Voetballen wegkoppen : 555 (maximum score, easy)
Schansspringen: 364m.

technisch geneeskunde

quote:
Er!k schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 09:54:
Gisteren trouwens wat highscores verbroken:
Voetballen wegkoppen : 555 (maximum score, easy)
Schansspringen: 364m.
Lekker, schansspringen moet ik je nog altijd mijn meerdere in erkennen :D
Heb iig nog niet iemand mijn score zien verbreken met waterbelletje (zowel easy als advanced) en touwlopen op easy ;)

Lian Li A16 Black // DS3 rev3.3 // e4300@3006Mhz - Scythe Ninja/SilenX Ixtrema // Team Xtreem Dark 4x1GB // Asus 8800GTS 320MB // X-Fi XtremeMusic // Seagate 250GB // Antec NeoHE 500W // Iiyama E2200WS // Speedlink Medusa 5.1 // Hercules XPS 5.1 70

quote:
psychoclown schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 11:39:
[...]

Lekker, schansspringen moet ik je nog altijd mijn meerdere in erkennen :D
Heb iig nog niet iemand mijn score zien verbreken met waterbelletje (zowel easy als advanced) en touwlopen op easy ;)
Wat zijn jouw scores daar dan?

technisch geneeskunde

quote:
Er!k schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 13:52:
[...]

Wat zijn jouw scores daar dan?
Die heb ik paar keer gepost en heb jij nog op gereplied :P
Zal ze even opzoeken.

Ok hier dan:

ballenspelletje op easy: 146 points
zeepbelletje in het water op easy: 29:01 sec
zeepbelletje in het water op advanced: 28:xx sec
Touwlopen op easy: 34.xx sec

Die van het touwlopen had ik niet gepost nog want ik had mijn oude record verbroken naar aanleiding van een vraag over hoe je het beste touwlopen kon aanpakken. Mijn manier gepost en ook gezegd dat mijn tijd nog wel sneller kon doordat ik het evenwicht niet altijd even goed recht hield.
Er kan mss nog wel iets af nu maar dat is maar een heel klein beetje denk dat 30 sec de max is die je kan halen :)

psychoclown wijzigde dit bericht 22-05-2008 14:55 (56%)

Lian Li A16 Black // DS3 rev3.3 // e4300@3006Mhz - Scythe Ninja/SilenX Ixtrema // Team Xtreem Dark 4x1GB // Asus 8800GTS 320MB // X-Fi XtremeMusic // Seagate 250GB // Antec NeoHE 500W // Iiyama E2200WS // Speedlink Medusa 5.1 // Hercules XPS 5.1 70

Reg. datum: 28 januari 2006

hoe leuk blijft wii fit als je 't langere tijd hebt/speelt? blijf je het dan ook doen, of is de nieuwigheid er dan vanaf? ik ben een beetje bang dat ik 't een paar weken doe en er dan niet zo veel meer aan vind...

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws