Gathering of Tweakers

Quicksearch
Ik heb nu een aantal keer contact gehad met de helpdesk van Philips.
Ze kunnen geen oplossing vinden voor het probleem.
Ik 'moet' het panel maar om laten wisselen door de leverancier,
want volgens hun moet de televisie 1080p zonder problemen aankunnen.

Dus op naar de winkel dan maar.... :-(

RobinSas wijzigde dit bericht 09-05-2008 09:42 (2%)
Reden: Typo

Asus W2V + Acer TravelMate 803Lci + Sony Picturebook + SPV-C500 + MDA-Vario + Nikon D70s / Sigma DC 18-200

Reg. datum: 18 september 2000

Dit probleem wordt uitgelegd door Pascalbulsing in het LCD,Plasma topic.

De tv die haalt een 1080P signaal uit elkaar om de PNX5050 chip zijn bewerkingen er op los te laten. Als alle processen zijn doorlopen word het beeld weer samen gevoegd. En daar gaat dus essentiele beeld informatie verloren. Gevolg hiervan is dat er dus verschillen in frames zitten die je weer gaat zien bij bewegende beelden. Het beeld lijkt dus als het ware uit elkaar getrokken te worden.

Dit is heel makkelijk te zien als je simpelweg Windows XP of Vista op 1920x1080 op 24/50/60 Hz.
Als je je muis niet beweeg dan staat er een stak beeld. Beweeg je je muis dan gaan de lijntje trillen en heb je het bewijs dat de tv dus geen kracht heeft om een volledig 1080P te bewerken.

Een echt 1080P beeld en display zal dus nooit trillende lijntje geven bij een bewegend beeld. Doen ze dat wel dan is het dus geen 1080P. Het maakt ook geen ruk uit welke frequentie je hiervoor gebruikt. Als het maar geen i variant is. (bijv. 25i, 30i, 50i of 60i)

De huidge (2007) 9x32, 7x03, 5x03 modellen zijn dus NIET in staat om een volledig (trillingsvrij) 1080P beeld neer te zetten icm de (HD) natural motion. Intern word het, als (HD) Natural Motion aanstaat terug gerekend naar 1080i en daarna weer samen gevoegd tot 1080P.
Ze kunnen wel 1080P weergeven als je de desbetreffende HDMI ingang op 'PC' zet, maar dat werkt dus de HD NM niet. En daar flest Philips dus de boel. Je zou ook kunnen spreken van een marketing truuk. Je kan het signaal wel aanbieden aan de tv, maar hij kan het niet verwerken door de beperkte rekenkracht. De tv's kunnen het wel weergeven maar alleen als je een aantal opties (waar je waarschijnlijk de tv voor gekocht heb) uit heb staan...

Philips nieuwe 2008 LCD's 7600, 7400, 5000 en 3000 series

Antec SLK3700AMB,Intel T2600,Asus N4L-VM DH,MDT PC5300 2x1GB,2xSamsung HD501LJ,Nec 3540A,Seasonic S12II 330W,Samsung 206BW

The Power Within
Reg. datum: 15 augustus 2003

Persoonlijk ben ik uberhaupt geen fan van de nabewerkingen die een TV doet op een beeld. Deze moet gewoon zoals deze op de bluray staat en hoe de director het bedoelt heeft op je TV komen. Daar hoeft geen nabewerking aan te pas te komen.. ;)

Optie uitzetten lijkt mij dan iig de beste optie. :)
offtopic:
Voor 1080P heb je toch wel minimaal een 50inch nodig..
Sommige fabrikanten beginnen daarom ook pas bij die maat met FullHD ondersteuning.

Maar zou een oorzaak van het probleem kunnen zijn...

dat slaat nergens op. voor 1080p heb je 1920x1080 pixels nodig (en de juiste processing power), maakt niet uit hoe groot die pixels zijn.

mijn 37inch tv heeft zoveel pixels en zou 1080p moeten kunnen qua processing power.

Molybdenum wijzigde dit bericht 10-05-2008 17:57 (24%)

Bekijk mijn foto's.

Get Up Y'all!

Het slaat wel ergens op. Bij 37 inch is gewoon het verschil tussen 1080p en 720p te klein om de grote meerprijs waard te zijn en gaat het meer om de patsfactor eigenlijk. Ik heb tijdens het kiezen van onze TV er volledig met mijn neus bovenop gezeten en kon geen verschil ontdekken.

There Is Nothing More Relaxing Than Complete Silence with A Heavy Bass.

quote:
rjw schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 10:34:
Ze kunnen wel 1080P weergeven als je de desbetreffende HDMI ingang op 'PC' zet, maar dat werkt dus de HD NM niet.
Dat is dus ook niet helemaal waar, omdat het beeld dan 'interlaced' wordt weergegeven,
zoals in de topic start wordt vermeld.
Ik heb namelijk helemaal geen probleem met het uitzetten van de beeldverwerkingsrommel.
Maar dan gaat het dus nog niet goed.

RobinSas wijzigde dit bericht 13-05-2008 10:17 (8%)

Asus W2V + Acer TravelMate 803Lci + Sony Picturebook + SPV-C500 + MDA-Vario + Nikon D70s / Sigma DC 18-200

quote:
The__Virus schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 18:54:
Het slaat wel ergens op. Bij 37 inch is gewoon het verschil tussen 1080p en 720p te klein om de grote meerprijs waard te zijn en gaat het meer om de patsfactor eigenlijk. Ik heb tijdens het kiezen van onze TV er volledig met mijn neus bovenop gezeten en kon geen verschil ontdekken.
tja, ik zie het verschil wel, maar goed, laten we die discussie hier meer niet voeren. ;)

Bekijk mijn foto's.

Reg. datum: 05 september 2006

Als ik alle bovenstaande informatie goed lees, is er dan nog wel een probleem?
- Als je de TV op mode 'PC' zet (met pixelmapping), dan wordt alles ook echt precies weergegeven zoals je PC het uitstuurt; ook 1080p.
- Wil je zelf allemaal beeldverbeterings algorithmes toepassen op je PC? Prima, dat kan. Fijn voor ons tweakers.
- Als je graag de TV wat processing wilt laten doen op je 1080p materiaal, dan kan dat ook. De conclusie van diverse eigenaren van deze TVs lijkt wel te zijn dat het er bepaald niet beter op wordt. Nou, dan moet je het gewoon niet doen.

Is er dan nu nog een probleem?

Geef mij ook maar zo'n TV waar je zelf zoveel keus hebt!

Als je iets verder terugleest, dan zie je dat 'PC'-instelling bij mij geen positief effect heeft.
Ik heb uiteindelijk de ingang op Bluray staan en neem de trillende lijntjes voor lief: immers, ik heb helemaal nergens last van als ik films kijk.

Bekijk mijn foto's.

Mijn tv staat inmiddels op de lijst om terug te gaan naar Philips waar er, "volgens de helpdesk", een nieuw 'stuk hardware' in de kast gezet gaat worden... Hopen dat het iets helpt....

De verkoper in de winkel zei nog:"Misschien krijg je wel een nieuwere versie van de tv".
Misschien helpt dat wel voor de beeldproblemen, maar je houd er wel een oerlelijke kast aan over :-)
( Ben niet zo dol op de nieuwe vormgeving met de plexiglas randen ).

Gadgetfetisjist

Het is helaas zo dat de eerste "1080p TV's" van Philips intern weldegelijk aan interlaced verwerking doen omdat 1080p teveel bandbreedte en processing kost in het systeem. Echt progressive full HD is het dus niet, en ja... da's tamelijk misleidend.

Na een tijdje te zijn weggeweest voor mijn werk, is vandaag eindelijk mijn tv opgehaald door de leverancier. Hij gaat naar Philips waar ze het 'binnenwerk' zullen vervangen zodat mijn tv gewoon 1080p kan processen. Over een weekje of 2/3 moet ik hem terughebben. Ik zal laten weten of ze het probleem daadwerkelijk met een dergelijke ingreep kunnen oplossen.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws