Na de afgelopen maand het internet te zijn afgestruind naar een oplossing stel ik jullie de volgende vraag:
Ik heb sinds 2 een maand een lcd tv van philips.
De 37plf9632p/10 om precies te zijn.
Deze heb ik via hdmi aangesloten op mijn PC met Vista.
Ik gebruik veelvuldig de media center functionaliteit van deze computer.
In de PC zit een Geforce 8600GT met een hdmi (1.3) aansluiting.
Deze kaart gebruikt de allerlaatste forceware driver.
Deze zit aangesloten op de hdmi (1.3) aansluiting van de tv.
De tv staat op 'pixelmapping-mode', wat inhoud dat elke pixel ongeschaald op de juiste beeldpunt
wordt weergegeven.
Op de pc heb ik in het geforce control panel aangegeven dat de bureaublad resolutie 1080P dient te zijn.
Echter, als er nu iets beweegt op het bureaublad, zoals bijvoorbeeld een venster of videomateriaal,
dan wordt het op de tv soort van interlaced weergegeven. Het is duidelijk zichtbaar dat het beeld is opgebouwd uit 2 'fields'. Dit is te zien aan de beeldlijnen welke om en om een net iets ander beeld geven... 1 van de 2 lijkt een soort delay te hebben.
Welke full hd instelling ik ook gebruik, ik krijg dit effect niet weg.
Als ik 720p gebruik werkt alles vlekkeloos.
Kent iemand dit probleem ?
Ik heb sinds 2 een maand een lcd tv van philips.
De 37plf9632p/10 om precies te zijn.
Deze heb ik via hdmi aangesloten op mijn PC met Vista.
Ik gebruik veelvuldig de media center functionaliteit van deze computer.
In de PC zit een Geforce 8600GT met een hdmi (1.3) aansluiting.
Deze kaart gebruikt de allerlaatste forceware driver.
Deze zit aangesloten op de hdmi (1.3) aansluiting van de tv.
De tv staat op 'pixelmapping-mode', wat inhoud dat elke pixel ongeschaald op de juiste beeldpunt
wordt weergegeven.
Op de pc heb ik in het geforce control panel aangegeven dat de bureaublad resolutie 1080P dient te zijn.
Echter, als er nu iets beweegt op het bureaublad, zoals bijvoorbeeld een venster of videomateriaal,
dan wordt het op de tv soort van interlaced weergegeven. Het is duidelijk zichtbaar dat het beeld is opgebouwd uit 2 'fields'. Dit is te zien aan de beeldlijnen welke om en om een net iets ander beeld geven... 1 van de 2 lijkt een soort delay te hebben.
Welke full hd instelling ik ook gebruik, ik krijg dit effect niet weg.
Als ik 720p gebruik werkt alles vlekkeloos.
Kent iemand dit probleem ?