Hoofdcategorieën
Topicacties

1080P over HDMI lijkt Interlaced

Pagina: 1 2 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 21 april 2002

Na de afgelopen maand het internet te zijn afgestruind naar een oplossing stel ik jullie de volgende vraag:

Ik heb sinds 2 een maand een lcd tv van philips.
De 37plf9632p/10 om precies te zijn.
Deze heb ik via hdmi aangesloten op mijn PC met Vista.
Ik gebruik veelvuldig de media center functionaliteit van deze computer.

In de PC zit een Geforce 8600GT met een hdmi (1.3) aansluiting.
Deze kaart gebruikt de allerlaatste forceware driver.
Deze zit aangesloten op de hdmi (1.3) aansluiting van de tv.
De tv staat op 'pixelmapping-mode', wat inhoud dat elke pixel ongeschaald op de juiste beeldpunt
wordt weergegeven.
Op de pc heb ik in het geforce control panel aangegeven dat de bureaublad resolutie 1080P dient te zijn.

Echter, als er nu iets beweegt op het bureaublad, zoals bijvoorbeeld een venster of videomateriaal,
dan wordt het op de tv soort van interlaced weergegeven. Het is duidelijk zichtbaar dat het beeld is opgebouwd uit 2 'fields'. Dit is te zien aan de beeldlijnen welke om en om een net iets ander beeld geven... 1 van de 2 lijkt een soort delay te hebben.

Welke full hd instelling ik ook gebruik, ik krijg dit effect niet weg.
Als ik 720p gebruik werkt alles vlekkeloos.

Kent iemand dit probleem ?

Asus W2V + Acer TravelMate 803Lci + Sony Picturebook + SPV-C500 + MDA-Vario + Nikon D70s / Sigma DC 18-200

Je hebt niet toevallig nog een andere videokaart liggen of computer staan die je even aan de TV zou kunnen koppelen? :)

Nope, helaas niet... Dit is het enige met hdmi wat ik heb.

Asus W2V + Acer TravelMate 803Lci + Sony Picturebook + SPV-C500 + MDA-Vario + Nikon D70s / Sigma DC 18-200

Reg. datum: 10 januari 2007

Ik heb zo'n beetje hetzelfde probleem. Ook een Philips HDTV hier (1080p). Wanneer ik de resolutie op 720p zet, ziet alles er megascherp uit. Wanneer ik 1920x1080 (native resolutie TV) aanzet, ziet aller er in één keer wat minder scherp uit. Bewegend beeld zoals HD-materiaal ziet er daarintegen wel prachtig uit. Is hier misschien een verklaring voor?

De TV wordt aangesloten via een DVI-HDMI connector op een 8800GT.

[ SPECS ] PHILIPS Motional Feedback 544

Reg. datum: 20 april 2004

quote:
RobinSas schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 20:48:
Na de afgelopen maand het internet te zijn afgestruind naar een oplossing stel ik jullie de volgende vraag:

Ik heb sinds 2 een maand een lcd tv van philips.
De 37plf9632p/10 om precies te zijn.
Deze heb ik via hdmi aangesloten op mijn PC met Vista.
Ik gebruik veelvuldig de media center functionaliteit van deze computer.

Deze kaart gebruikt de allerlaatste forceware driver.
Deze zit aangesloten op de hdmi (1.3) aansluiting van de tv.
De tv staat op 'pixelmapping-mode', wat inhoud dat elke pixel ongeschaald op de juiste beeldpunt
wordt weergegeven.
Op de pc heb ik in het geforce control panel aangegeven dat de bureaublad resolutie 1080P dient te zijn.

Echter, als er nu iets beweegt op het bureaublad, zoals bijvoorbeeld een venster of videomateriaal,
dan wordt het op de tv soort van interlaced weergegeven. Het is duidelijk zichtbaar dat het beeld is opgebouwd uit 2 'fields'. Dit is te zien aan de beeldlijnen welke om en om een net iets ander beeld geven... 1 van de 2 lijkt een soort delay te hebben.

Welke full hd instelling ik ook gebruik, ik krijg dit effect niet weg.
Als ik 720p gebruik werkt alles vlekkeloos.

Kent iemand dit probleem ?
Welke refresh gebruik je? 60 Hz?

Interlaced zie je overigens met name bij bewegende beelden, dus niet zoals de poster voor me meldde. (bij hem was bewegend juist beter)
Heeft de tv geen aanduiding welke stand hij staat? (mijn tv zegt bij aanzetten even av5 1080p)
Misschien staat je tv nl. foutief in 1080i.

M'n tv zegt dat het inkomende signaal wel 1080p is.
Het bureaublad is trouwens wel ragscherp. Je kunt echt zien dat 'pixel-mapping' wordt gebruikt.
De problemen zijnzelfs zichtbaar bij een simpele kopieer-animatie.

One Lemming to rule them all!

Probeer anders pixelmapping eens uit te zetten om te zien wat er gebeurt?

And remember, Respect is Everything !

Het probleem gaat niet weg als pixel-mapping wordt uitgezet. Het wordt er juist alleen maar erger van om dat de 'fields' nu niet meer overeenkomen met beeldlijnen op de tv.

Reg. datum: 20 april 2004

hmmm, eigenlijk is jouw vraag: ligt het nu aan de tv of aan de pc?
Kun je van niemand een upscalende dvd speler lenen, en op 1080p zetten? Kijken of het dan ook is.
Mijn gevoel zegt: er is iets met de tv mis....
gokje: philips heeft heel veel beeldverbeteringstechnieken: pixel plus edge enhance enz enz. schakel ze eens allemaal uit in het menu van je tv, en kijk dan nog eens....

Mijn ervaring met Vista Premium en het MCE gedeelte is dat ze op verschillende hertzen werken. In het OS was alles scherp en had ik de refreshrate aangepast voor een goed beeld. In MCE pakte Vista echter een andere instelleing waardoor er eens per zoveel seconden een knippering in het beeld zat.

Reg. datum: 29 november 2004

Join the club...Ik heb precies de zelfde tv een paar maanden geleden gekocht. Op het philips topic (even url kwijt sorry ) is hier ook al van alles over geweest, kort maar krachtig: Philips ontkent het probleem en zegt dat het via een firmware te verhelpen is. Zoals je daar zult lezen hebben meer lui er last van en schijnt het toch echt een interlaced beeld te zijn.

Om je keuze van je tv nog wat "op te vrolijken" :

http://vinzzz.nl/problemen%2D42pfl9632D10/

Anyway good luck want de mijne gaat voor reparatie, ik heb er al een brief naar kassa en consumentenbond naar gestuurd. mocht je info willen hebben dan post ik hier nog wel wat resultaten.

Running with Raptors.

quote:
RobinSas schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 20:48:
Wat voor 8600GT is dat ? van welk merk ?

Specs & Casemod

Mammy, ik wil ook een kitty cornershot

Sow Panic & Surrender will Bloom than Punish & Enslave

Kan je zeggen dat de videokaart niet gaat uitmaken: we hebben hier 2 verschillende 8800gts en een ati 3850 geprobeerd en 2 verschillende dvi -> hdmi kabels. Dit hoef je niet te gaan proberen, ( non flame mode, maar moet het toch even kwijt ) het beeld met de ati viel zelfs tegen, dit had ik niet verwacht.

check maar eens de site: http://www.hotrodpage.nl/

daar is een tabel onderaan die omhoog scrollt, toen ik dat om me nieuwe tv zag met 1080p :X
720p echter is haarscherp. |:(

lordloeder wijzigde dit bericht 25-04-2008 18:19 (23%)

Reg. datum: 21 september 2000

Jullie geven aan dat de tv laat zien dat het inkomend signaal 1080p is en dat klopt ook wel dus, het blijkt dus dat hij het accepteert.

Dat wil nog niet zeggen dat hij ook 1080i weergeeft!! Dan moet je even goed zoeken in de specificaties van je tv in de gebruiksaanwijzing.

Vista Ultimate + C2D Q6600 @ 3.1 + 4096 Mb DDR2 800 + Asus D2X + 2,6 Tb + ATI 4870 + Dell 2405 + Nec 7173 + BenQ 1640 + Hp Scanjet 7400 + Canon 965i + Acer Aspire 9423WSMi

Running with Raptors.

quote:
lordloeder schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 18:16:
Kan je zeggen dat de videokaart niet gaat uitmaken: we hebben hier 2 verschillende 8800gts en een ati 3850 geprobeerd en 2 verschillende dvi -> hdmi kabels. Dit hoef je niet te gaan proberen, ( non flame mode, maar moet het toch even kwijt ) het beeld met de ati viel zelfs tegen, dit had ik niet verwacht.

check maar eens de site: http://www.hotrodpage.nl/

daar is een tabel onderaan die omhoog scrollt, toen ik dat om me nieuwe tv zag met 1080p :X
720p echter is haarscherp. |:(
Ik wil gewoon weten welke fabrikant tegenwoordig videokaarten met een HDMI 1.3a interface produceert. Ik zoek namelijk ook een videokaart met een 1.3a interface.

Specs & Casemod

Mammy, ik wil ook een kitty cornershot

Sow Panic & Surrender will Bloom than Punish & Enslave

The Power Within
Reg. datum: 15 augustus 2003

Hoe ziet het er eigenlijk uit als je het gewoon analoog aansluit?

quote:
lordloeder schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 18:05:
mocht je info willen hebben dan post ik hier nog wel wat resultaten.
Graag... Heb het nu maar tijdelijk op 720 p gezet wat opzich prima werkt.
quote:
Sarge_Mango schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 18:12:
Wat voor 8600GT is dat ? van welk merk ?
Geen idee eerlijk gezegt. Het is een kant en klare kast van HP.
quote:
Mojo schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 21:59:
Hoe ziet het er eigenlijk uit als je het gewoon analoog aansluit?
Ik heb geen component uitgang op deze kaart zitten.. of heb er geen verloopje voor.
Daar kan ik dus weinig over zeggen.

In de link van Lordloeder staat het volgende:
- Het lijkt er op dat de tv het 1080p signaal terug naar 1080i zet en dan weer onjuist naar 1080p.

Dat zou inderdaad weleens kunnen kloppen.

RobinSas wijzigde dit bericht 28-04-2008 09:51 (64%)
Reden: verduidelijking

Hey wel ik ben aan het proberen om een ruil voor te stellen naar Philips. de nieuwe modellen die nu uitzijn hebben de problemen niet meer :) Misschien dat je nog kunt ruilen bij je zaak? Ik neem aan dat ze daar niet echt moeilijk overdoen aangezien het zo'n korte tijds duur is.

hopelijk gaat dat bij mij nog lukken ...

@ Lordloeder

Ik hoor graag wat je bevindingen zijn !

Met wat voor 'verhaal' ga jij de tv ruilen en bij welke winkel ?

Ik heb een 37PFL9631, zelfde paneel, alleen ambilight aan de zijkanten, ipv surround ambilight.
In combinatie met een GeForce 7950GX2, nieuwste driver onder XP en een DVI-HDMI kabel precies hetzelfde probleem:

Als ik met de muis beweeg, of als ik een venster sleep, dan gaat de TV op de horizontale lijnen 'knipperen'.

Videomateriaal ziet er prima uit en daar lijkt de 'storing' niet op te treden. Ik heb al allerlei beeldbewerking van de TV uitgezet, maar het baat niet.

Ik heb het gevoel dat deze 'storing' het bij mij alleen doet bij horizontale lijnen in beeld die 1 pixel dik zijn.

Lijkt me dus een interlace-foutje, ergens.

Bekijk mijn foto's.

Gaat lekker dan..... zijn er dus meer mensen met problemen.

Toch raar dat Philips dmv een firmware update de problemen niet verhelpt.

Heeft iemand met hetzelfde probleem het al geprobeerd met een component aansluiting ?

Reg. datum: 28 april 2008

Hebben jullie de aansluiting op de televisie waarmee de pc verbonden is al geconfigureerd op PC door in tv menu naar "installatie" te gaan, vervolgens naar "aansluitingen" en daar de ingang die voor pc gebruikt word op "pc" in te stellen?

@FrostiPowerr!!:

Gouden tip! Dat werkt voor het knipperen.

Nadeel is nu dat wanneer er iets in beeld beweegt (o.a. de muiscursor en video dus), dat je dat typische interlace effect ziet: streepjes.
Ik kan in mijn nVidia cpl instellen of het signaal 1080p of 1080i moet zijn, maar dat maakt niks uit.

Bekijk mijn foto's.

Reg. datum: 28 april 2008

Ik vrees dat het probleem onoplosbaar is zonder dat de hardware in de televisie verandert word. Lees ook even het topic "philips de recente modellen deel 4" en dan vanaf pagina 48. Ik heb ondertussen al mail gestuurd naar Philips voor een passende oplossing en denk dat dit ook het beste advies is om te doen. Het lijkt er sterk op dat Philips de specificaties niet kan waarmaken en dat 1080P gewoon niet ondersteunt word. Ik hou jullie op de hoogte.

Ik heb inmiddels een aantal keer contact gehad met de service afdeling van Philips, maar deze konden tot nu toe geen oplosing bieden. Ze nemen aankomende week contact met me op (of ik met hun) I'll keep you posted.

Pagina: 1 2 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: