I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)
Heeft misschien iemand advies over deze voorgenomen aankoop?
Mijn website!
Desktop PIV @ 2,8ghz met 2,5gb ram | Laptop PIII/600 met 512mb ram | beide Win XP Pro en Xubuntu
Camera (oa) Canon Eos d60 | 28-105 USM | 17-40 L | Canon PwrPro1 | 8 gb aan CF
Ik heb mijn Rally2 16Gb binnen, dus check deze benches..quote:Lennart schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 18:00:
Na wat snuffelen in dit topic wil ik de "OCZ Rally 2 flash drive 8GB" kopen. Het gaat mij vooral erom om een snelle(re) stick te hebben omdat ik programma's vanaf de stick wil draaien. Daarnaast wil ik kijken of ik op de stick een webserver kan laten draaien (a la usbwebserver.com)

FAT32

NTFS
Om een lang verhaal kort te maken: ik heb twee bestandssystemen getest na de reacties hierboven over NTFS en FAT32. Het blijkt dat NTFS iets sneller is bij grote bestanden (20mb schrijven, 31 lezen tov 18 om 30), maar het scheelt niet veel. Ik vind de stick niet bijster snel bij het werken met kleine bestandjes, dus ik weet niet of een webserver heel handig te draaien is vanaf de Rally2. Ik haal nu, bij het overzetten van mijn documenten (veel bestanden van 50-100 kb) maar tussen de 30 en 500 kb/s. Dan duurt het overzetten van enkele duizenden bestanden dagen
gwystyl wijzigde dit bericht 18-07-2008 20:32 (16%)
Hi, I'm a signature virus. Put me in your signature to help me spread.
18 om 31 is voor een USB stick toch vrij snel? En ik weet niet of het uitmaakt of je mlc of slc hebt. Volgens mij kan dat ook enig verschil maken.
Mijn website!
Desktop PIV @ 2,8ghz met 2,5gb ram | Laptop PIII/600 met 512mb ram | beide Win XP Pro en Xubuntu
Flash voayger gt 2gb

Hmm, in de praktijk ipv met zo een benchmark dingetje , onder vista x64 home premium ligt het anders.
Ik heb net voor iemand itunes en SP2 NL voor xp gedownload op harddisk.
Bij overzetten naar de flashvoyager gt, kwam ie met deze itunes en xp-sp2 data er op wegschrijven niet boven de 9 MB /ps uit, en dat was pas tegen het eind, hij begon en liep tot ver over de helft niet boven de 7 MB p/s uit...
notsonewbie wijzigde dit bericht 18-07-2008 12:11 (5%)
Ja dat staat in nieuws op de frontpage van ik meen gisteren waar een flashvoyager gt met 2 andere sticks getest is.quote:Lennart schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 12:05:
Je eerste plaatje zie ik niet![]()
18 om 31 is voor een USB stick toch vrij snel? En ik weet niet of het uitmaakt of je mlc of slc hebt. Volgens mij kan dat ook enig verschil maken.
slc is als ik het wel heb single cell, mlc multi.
Multi kan meer geheugen kwijt op zelfde oppervlak maar is trager dan slc.
Ja, daar heb ik het van :-)quote:notsonewbie schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 12:09:
[...]
Ja dat staat in nieuws op de frontpage van ik meen gisteren waar een flashvoyager gt met 2 andere sticks getest is.
slc is als ik het wel heb single cell, mlc multi.
Multi kan meer geheugen kwijt op zelfde oppervlak maar is trager dan slc.
Nu zal USB niet het snelste zijn (neem dan sata of een goede raid) maar ik wil gebruik maken van de voordelen van USB (meenemen, kast niet openschroeven). Nadeel is wel de tragere lees/schrijf. Echter, wat gwystyl zegt: 18/30 is toch niet zo sloom? Ik ken zat slomere sticks ...
Mijn website!

2g

8gb

All your women are belong to me.
Reg. datum: 09 juni 2002
Snelheid is okee... heb je harde data voor mij? Het lijkt mij een ideaal ding voor aan de sleutelbos inderdaad, maar moet dan wel net zo snel zijn als mijn oude Sandisk Cruzer...quote:TheBorg schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 19:45:
De Super Talent Pico-C is bij mij gearriveerd. Ideaal voor aan de sleutelbos. Snelheid is okee. Alleen dat ding gaat bij mij met geen mogelijkheid achter in m'n toetsenbord en past maar net in m'n PC. Laptop is geen probleem. Het ding is denk ik net wat groter dan wat USB voorschrijft.
gefixtquote:
dat weet ik ook niet. Ik zag het verschil ook pas in de review van de flash voyager gt.quote:18 om 31 is voor een USB stick toch vrij snel? En ik weet niet of het uitmaakt of je mlc of slc hebt. Volgens mij kan dat ook enig verschil maken.
18 om 31 is inderdaad vrij vlot, maar ik heb het idee dat de toegangstijd erg laag is. Het kopieren van veel bestanden gaat in ieder geval tergend traag, en ook het opstarten van bijvoorbeeld Firefox portable duurt veel langer dan op mijn Kingston U3 1Gb stick. Die heeft veel langzamere doorvoertijden, maar voelt veel sneller aan in de praktijk met synchroniseren en het draaien van programma's.
Wat bedoel je met net wat groter? Is hij te breed, de 'stekker' te dik, zitten de metalen 'pinnetjes' te ver van elkaar oid?quote:TheBorg schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 19:45:
De Super Talent Pico-C is bij mij gearriveerd. Ideaal voor aan de sleutelbos. Snelheid is okee. Alleen dat ding gaat bij mij met geen mogelijkheid achter in m'n toetsenbord en past maar net in m'n PC. Laptop is geen probleem. Het ding is denk ik net wat groter dan wat USB voorschrijft.
gwystyl wijzigde dit bericht 18-07-2008 20:36 (22%)
Wijkt niet af van deze resultaten:quote:Teleluvr schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 19:50:
[...]
Snelheid is okee... heb je harde data voor mij? Het lijkt mij een ideaal ding voor aan de sleutelbos inderdaad, maar moet dan wel net zo snel zijn als mijn oude Sandisk Cruzer...
maratropa in "USB Sticks"
Te breed voor in m'n toetsenbord en net iets te dik om soepel in m'n PC te passen.quote:gwystyl schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 20:35:
Wat bedoel je met net wat groter? Is hij te breed, de 'stekker' te dik, zitten de metalen 'pinnetjes' te ver van elkaar oid?
TheBorg wijzigde dit bericht 18-07-2008 20:52 (29%)
All your women are belong to me.
heb nu in totaal 3 sticks nog in gebruik
* Apacer 512 steno HT20x, retesnel inmiddels oud maar doet het nog goed, maar wel weinig ruimte
* Apacer Handy Steno AH123 1GB lekker klein, maar een losse dop welke onhandig is
* Kingston Mini Migo 2GB lekker klein, schuifbeschermign alleen kwetsbaar, wel te fixen met wat plakband maar niet optimaal
Ga van de week deze halen Imation Atom klein, geen bewegende of losse delen/hoesjes schuifmeuk
Stevig en beschermde kap (plastic) geen activity ledje maar dat boeit weinig.
Heb ook over die pico zitten denken, maar las in reviews inderdaad dat ie wat afwijkt met formaat wat voor problemen kan zorgen.
Vind het trouwens jammer dat de OCZ Roadster er alleen in 1 GB is, had hem graag in 4 gehad ^^
| Henry Rollins: Go forth and kick ass! |
| Dr. Cox: Oh, my God. I care so little I almost passed out. |
| Hazuki: Pipirupirupipiruppi~ Nandemo kirechau chainsaw~ Ten~butsu~maru! |
Mijn laatste was een imation clip, met een grote haak eraan (die ze ook in de watersport gebruiken), maar ook die is overleden. Ik word er echt zoooo moe van. Hoe moeilijk kan het zijn om een stukje solid state geheugen schok proof te maken???
Hoop dat die corsair het wel gaat overleven. Volgens gamekings iig wel
http://www.gamekings.tv/i...re-woensdag-the-survivor/
Intel Core2Duo 3Ghz/Intel DP35DP/ThermalTake Shark/Coolermaster Realpower 450watt/Asus 8800GT 320mb/Sb X-FI gamer/2gb DDR2 800 kingston/2* WD 500gb Raid-0/Pioneer 106S/NEC3500/Intel NIC/Samsung 22"
Let er wel op dat je GT versie hebt, die is sneller (maar wel veel duurder en ook moeilijker te vinden)quote:sharkzor schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 12:34:
Net maar de corsair flash survivor besteld. Ik heb al echt heeeel veeel usb sticks gehad en die zijn allemaal kapot gegaan. Wel hingen ze altijd aan mn sleutelbos waardoor ze van alles moesten doorstaan, maar geen van allen bleef lang zetten. vaak braken de clipjes af of lag opeens de behuizing in 2'en.
Mijn laatste was een imation clip, met een grote haak eraan (die ze ook in de watersport gebruiken), maar ook die is overleden. Ik word er echt zoooo moe van. Hoe moeilijk kan het zijn om een stukje solid state geheugen schok proof te maken???
Hoop dat die corsair het wel gaat overleven. Volgens gamekings iig wel
http://www.gamekings.tv/i...re-woensdag-the-survivor/
Ik vind hem te lomp voor aan mijn sleutelbos, en denk dat hij dan heel snel door mijn broek heen slijt vanwege de ribbels en het 2e oog.
Ik heb nu een Super Talent Pico-C 8GB in bestelling staan, als het goed is komt hij volgende week (maar dat weet je nooit met Salland)
-edit-
Staat zelfs niet meer op de Corsair site, ik geloof dat ik een collectors item heb
Resistor wijzigde dit bericht 30-07-2008 12:49 (4%)
Resistance is futile (if << 0.01 Ohm)
Milieu, de nieuwe religie waar alles voor moet wijken.
Reg. datum: 17 december 2002

Het werkt niet altijd helemaal naar behoren, sommige usb-poorten zijn wat 'slapjes' en zijn dan niet strak genoeg om de connectors goed te laten klemmen.

Snelheid met kleine bestanden is waardeloos (en dat merk je ook in het dagelijks gebruik), maar met grote bestanden vind ik het redelijk gaan.
Handig is ook de sleutelhanger (die van mij ziet er iets anders/compacter uit):

Hangt al minstens een jaar aan m'n sleutelbos en werkt nog prima.
hij is misschien wat groot, maar ik weet het anders ook niet meerquote:Resistor schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 12:43:
[...]
Let er wel op dat je GT versie hebt, die is sneller (maar wel veel duurder en ook moeilijker te vinden)
Ik vind hem te lomp voor aan mijn sleutelbos, en denk dat hij dan heel snel door mijn broek heen slijt vanwege de ribbels en het 2e oog.
Ik heb nu een Super Talent Pico-C 8GB in bestelling staan, als het goed is komt hij volgende week (maar dat weet je nooit met Salland)
-edit-
Staat zelfs niet meer op de Corsair site, ik geloof dat ik een collectors item heb
die pico-c ziet er ook best goed uit. lijkt me ook best stevig, maar vraag me af of dat ook zo is op de lange termijn. het blijft wel heel erg klein.
Intel Core2Duo 3Ghz/Intel DP35DP/ThermalTake Shark/Coolermaster Realpower 450watt/Asus 8800GT 320mb/Sb X-FI gamer/2gb DDR2 800 kingston/2* WD 500gb Raid-0/Pioneer 106S/NEC3500/Intel NIC/Samsung 22"
Ik las toevallig net deze review. Het gaat hier wel om 4GB versies, de 8GB varianten kunnen anders presteren. Maar voor jouw toepassing, zou de Rally 2 Turbo beter passen.quote:Lennart schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 18:00:
Na wat snuffelen in dit topic wil ik de "OCZ Rally 2 flash drive 8GB" kopen. Het gaat mij vooral erom om een snelle(re) stick te hebben omdat ik programma's vanaf de stick wil draaien. Daarnaast wil ik kijken of ik op de stick een webserver kan laten draaien (a la usbwebserver.com)
quote:By the way, you may be wondering why we perform the ReadyBoost check at all if the technology itself is rather dubious. Well, as opposed to most other tests which require a high speed of sequential reading or writing, the ReadyBoost test operates with random requests. The most common application of flash drives – using them as portable storage – demands a high linear speed but there is one application, besides ReadyBoost, which needs a high random access speed. We mean using flash drives for storing applications. You can just plug your flash drive into a USB port of any PC and access the programs you’ve brought with you. This usage is becoming more popular and is targeted by U3 technology which is supported by some of the tested drives and by software collections such as PortableApps. The random access speed is important when you start your applications right from the flash drive because it largely determines the effective performance of such applications.
Thus, if you plan to use your flash drive mainly for carrying files, you should consider the FC-Test results in the first place. But if you are going to launch applications from the drive, you should take a look at the IOMeter/ReadyBoost test.
An example of the difference between these tests is the OCZ Rally 2 model which showed very good sequential speeds but failed the ReadyBoost and random access tests. For comparison, the OCZ Rally 2 Turbo is among the leaders in both cases.
e2160 + Big Typ | Asus P5N-E sli | 7600GS | Diamondmax 10 300gb | 4gb pc6400
-=Silent OC PC=- -=E2140 @ 3424Mhz=- -=Panasonic TZ3=-

Kijk zelf maar welke het is
Qua schrijfsnelheid vind ik hem bedroevend slecht, hoe maratropa in "USB Sticks" nou sneller kan zijn snap ik niet, dat is het zelfde model als ik heb, misschien andere chips
Resistance is futile (if << 0.01 Ohm)
Milieu, de nieuwe religie waar alles voor moet wijken.
Zie boven voor mijn benches. Ik heb dezelfde stick nl. Qua doorvoersnelheid is hij heel vlot (20+mb voor grotere bestanden), maar de toeganstijd is volgens mij niet zo goed. Programma's ervan draaien schiet in ieder geval niet opquote:Smarron schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 19:18:
Ik heb de 16GB versie van de OCZ Rally 2 besteld. Ik ben zeer benieuwd hoe snel deze is. Ik vond de prijs opzich best netjes, ¤ 49,- voor een "snelle" USB-stick. Ik zal de resultaten in elk geval even via een bench laten weten. Ik wilde per se een 16GB stick en de Turbo variant is helaas nog niet in de buurt te koop. Ik hoop een 10-15MB/s write te halen, dan ben ik al uiterst tevreden.
Ik heb hem puur voor opslag van documenten gekocht en af en toe een heel groot bestand welke via de xbox360 afgespeeld moet worden. Voor mijn doeleinden dus gelukkig wel goed.quote:gwystyl schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 21:56:
[...]
Zie boven voor mijn benches. Ik heb dezelfde stick nl. Qua doorvoersnelheid is hij heel vlot (20+mb voor grotere bestanden), maar de toeganstijd is volgens mij niet zo goed. Programma's ervan draaien schiet in ieder geval niet op
Ik had eerder verwacht dat deze waarden resp op 16 en 30 zouden liggen.
M.v.g. Wouter.