Dat is omdat linux al die zaken cachet. Als jij een hele directory tree gaat deleten of allerlei kleine files wegschrijven naar stick en dan direct probeert uit te werpen, dan zal je zien dat Linux gaat zeggen dat het nog even bezig is, en je dus moet wachten voor de stick klaar is om uitgetrokken te worden.
edit_1:
Dit gezegd zijnde: ik heb een
Imation Atom 8GB aangeschaft. Eerste ruwe test met het kopiëren van een 700MB groot bestand (puur toevallig, die grootte) gaf 14MB/s schrijfsnelheid. Een leestest met het kopiëren van dat bestand van stick naar harde schijf gaf een snelheid van weeral 14MB/s. Het bestandsysteem is momenteel FAT32. Ik ga overschakelen naar NTFS wegens de 4GB limiet op bestandsgrootte in FAT32 en het feit dat NTFS heus geen struikelblok meer is in linux (meerbepaald recente versies van ubuntu). Hopelijk werkt NTFS ook feilloos op de Fedora 9 computers op school.
Enkele pics om te vergelijken met mijn Sandisk Cruzer Micro (1GB) en mijn Corsair Flash Voyager (8GB):

Sorry voor de belabberde kwaliteit van de foto's, ze zijn getrokken met mijn goedkope gsm.
edit_2:
Even wat ATTO-benchmarks gedraaid met alledrie de sticks, en met de ATOM ook geformateerd in NTFS (gedaan in winXP met de CLI-tool):
Hier alle benchmarks in FAT32
En dan hier de ATOM in NTFS:

De NTFS resultaten zijn eerder beroerd, maar ik moet zeggen dat die FAT32 resultaten zo'n 20% (als het niet meer is) hoger liggen dan wat ik ervaar tijdens normaal gebruik: de ATOM haalt 14MB/s schrijfsnelheid, de Flash Voyager haalt 7MB/s schrijfsnelheid, etc, dat alles gemeten door 1 groot bestand naar en van de schijf te kopiëren, dus het is vrij betrouwbaar.
[
Voor 85% gewijzigd door
RuddyMysterious op 06-02-2009 12:29
]