Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
The_Maxx schreef op zondag 25 mei 2008 @ 14:15:
de voeding kun je bevestigen door ff bij de gamma een plaat aluminum te halen (kost nog geen tientje dusja) ff de maat van je voeding aftekenen en zelf een houder te maken waardoor je je voeding aan de achterzijde kan laten steunen op dat aluminium, scheeld een woordenboek en babypoeder in je kast en belemmerd de luchtstroom niet echt (als je t goed doet)
Ik had zelf een ideetje met een soort houten houder met pootjes voor die voeding, maar een plaat aluminium is ook geen slecht idee. Als ik de harde schijven daar ook op de een of andere manier aan kan bevestigen vergroot ik het oppervlak van die dingen en kunnen ze meteen hun warmte beter kwijt. Misschien gaat de boel dan wel te veel resoneren, dat moet ik nog even uitzoeken. Ik ga er eens over denken, ik heb hier sowieso nog een plaat aluminium liggen.

Hoe buig jij die plaatjes aluminium? Heb je daar een of ander stuk gereedschap voor? Ik vind het een ramp om die dingen een beetje op maat te buigen.

Domovoi wijzigde dit bericht 25-05-2008 21:36 (3%)

quote:
Domovoi schreef op zondag 25 mei 2008 @ 21:25:
[...]

Hoe buig jij die plaatjes aluminium? Heb je daar een of ander stuk gereedschap voor? Ik vind het een ramp om die dingen een beetje op maat te buigen.
stukje afvalhout aan de onderzijde stukje recht hout op de buiglijn (buiglijn moet je met de dremel al enigszins aangeven aan de kant waar je naartoe wil buigen, tot ongeveer een kwart diepte van de plaat of de helft iig niet erdoorheen) vastklemmen met lijmklemmen, en dan met een combinatietang t gedeelte een klein beetje omhoog buigen zodat je er met je vingers onder kan, en dan ken je met gelijkmatige druk met je vingers t vrij makkelijk ombuigen.

Zorg wel dat je de randen ff afschuurt, afval alu gebruiken om de kleine scherpe randjes weg te slijpen (zoals je een mes slijpt) en dan met een schuurspons (nee niet die voor je fornuis ;)) de randen afschuren, tot je zoiets hebt van ja ik doe me poten er niet meer pijn aan, dus tis goed.

Dat klinkt een stuk geavanceerder dan op de buiglijn in de bankschroef doen en er op hameren. :P Bedankt!

quote:
Domovoi schreef op maandag 26 mei 2008 @ 10:04:
Dat klinkt een stuk geavanceerder dan op de buiglijn in de bankschroef doen en er op hameren. :P Bedankt!
geavanceerd? tip kwam van me pa :P

t hoeft trouwes niet altijd op deze manier, vooral die buiglijn aangeven is belangrijk, buigt makkelijker en als je t goed doet zie je er achteraf niets van. Ik moest 2 kanten ombuigen, de ene kon ik direct met de hand doen (dus zonder t hout, wel met buiglijn) de andere moest op de manier die ik zei anders ging er wat meebuigen wat niet gebogen moest worden.

beste is om het eerst met de hand te doen, als je merkt dat er dan teveel mee gaat buigen moet je t ff doen zoals ik al aangaf.

The_Maxx wijzigde dit bericht 26-05-2008 22:30 (13%)

Reg. datum: 08 augustus 2005

Met een stanleymes insnijden langs een liniaal werkt ook erg goed. Vervolgens kun je het met de hand buigen als je de plaat op de hoek van een stuk MDF of werkbank legt.

Met Google Maps coole applicaties / websites bouwen? Kom werken bij SWIS!

afhankelijk van de buiglijn die je wil kan je ook overwegen om plaatselijk op te warmen.
De methode van het insnijden werkt enkel als je een zo recht mogelijke hoek hebt (cfr. aan elkaar gelast). Als je een rondere buiging wil is opwarmen een betere optie is maar ik weet niet in hoeverre dit met Alu gaat lukken..

Geen garantie tot succes!!

grtz

'Ours is the age which is proud of machines that think, and suspicious of men who try to' (H. Mumford Jones)

Aan welke kant van de bocht zou die insnijding moeten komen? Aan de binnenkant of de buitenkant?

En opwarmen: dat zal inderdaad wel lukken, maar ik heb hier hooguit een fohn of een doosje lucifers om dat mee te doen, dus dat gaat even duren. :P

Ik kan me herinneren dat we vroeger op school perspex bogen door het op een soort balk te leggen met een gleuf over de lengte, waar warme lucht uit kwam... Dat ging vrij makkelijk, ik ben alleen bang dat perspex niet zo veel gewicht kan dragen.

quote:
Domovoi schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 09:46:
En opwarmen: dat zal inderdaad wel lukken, maar ik heb hier hooguit een fohn of een doosje lucifers om dat mee te doen, dus dat gaat even duren. :P
Voor een paar Euro koop je bij de bouwmarkt een butagas brander. (Zo'n blauw campingsetje) Kun je daarna ook gebruiken om de BBQ mee aan te steken.

Terwijl ik verder bouw alvast een vraagje: welk materiaal raden jullie aan om interne ducting van te fabriceren? Het liefst maak ik wat transparants zodat ik zonder de boel af te breken kan kijken of alles achter die ducts nog in orde is, maar ik twijfel een beetje over het materiaal. Perspex lijkt me een beetje overkill, ook qua prijs. Ik zit zelf aan van dat flexibele doorzichtige plastic te denken (Waar ze ook van die blisterverpakkingen waar je je handen aan openhaalt) van maken. Dat is goedkoop en eenvoudig te vouwen/lijmen. Maar misschien heeft iemand een ander idee? Gaat een plastic/kartonnen tunnel juist als geluidsversterker werken?

Domovoi wijzigde dit bericht 02-06-2008 16:53 (5%)

Ziet er mooi uit deze mod.

nog een paar idee-tjes wat de afstands bediening betreft. Je hebt het nu steeds over IR, maar er zijn dacht ik ook wel RF afstands bedienigen tegenwoordig?? (bij medion pc's van de aldi worden deze vaak mee geleverd) voordeel is dat je geen IR oog hoeft in te bouwen(rf ontvanger kan gewoon onzichtbaar in de kast), en dat je geen 'zicht' op de pc hoeft te hebben.

Wat nog een andere oplossing zou kunnen zijn i.p.v. een draadloze muis, zou je een WII mote (Wii controller) kunnen gebruiken. Als je een wii hebt is dit ook een goedkope oplossing, omdat je dan alleen een buetooth ontvanger nodig bent (zelf heb ik een sitecom van 15 euro) en een draadloze sensorbar (ca 10 euro).
Je kunt dan middels het een gratis programma, WIInremote je WII remote voor je pc gebruiken.
Het besturen van de muis gaat door wijzen, net als op de WII en de knoppen kun je zelf funties voor instellen (bijvoorbeeld multimedia knoppen van maken) Ik vind het zelf een stuk makkelijker dan een draadloze muis op de bank.

Als je echter geen WII hebt dan is dit wel een dure oplossing....

Bedankt voor de tips. :) Ik heb een Logitech DiNovo Mini, die functioneert als muis en toetsenbord. Zo'n trackpad is niet ideaal, maar zo vaak heb je de muis niet nodig bij Media Center.

Daar zeg je wat over RF... ondersteunt de Logitech Harmony dat?

zoeken naar logitech harmony rf in google leert dat het mogelijk is echter dit ding kost wel wat, maar liefst $ 350 (grappig hij is even duur in euro's op de logitech site) maar dan heb je wel een RF remote die je ook nog voor je tv en andere apparaten kan gebruiken, (mischien zijn er ook wel goedkopere versies voor alleen je pc)

Een alternatief zou de remote van soundgraph kunnen zijn, deze zijn ca 90 euro en verkrijgbaar in usb of pci versie, waarbij de pci versie de mogelijkheid heeft om met de afstands bediening je pc aan te zetten vanuit volledige uit stand.

mischien vind je het wat, bij de soundgraph kun je ook een lcd display voor in de pc bij krijgen

quote:
VVV-007 schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 18:25:
zoeken naar logitech harmony rf in google leert dat het mogelijk is echter dit ding kost wel wat, maar liefst $ 350 (grappig hij is even duur in euro's op de logitech site) maar dan heb je wel een RF remote die je ook nog voor je tv en andere apparaten kan gebruiken, (mischien zijn er ook wel goedkopere versies voor alleen je pc)

[...]
is deze dan ook geen optie? Stuk goedkoper en werk ook op RF denk ik.. Hij dient dan wel enkel om je mediacenter te besturen

msicaron wijzigde dit bericht 05-06-2008 18:37 (22%)

'Ours is the age which is proud of machines that think, and suspicious of men who try to' (H. Mumford Jones)

Ik heb zelf een Philips SRM7500 ab. Werkt met RF en IR om de rest van je apparatuur mee te bedienen. Ander voordeel is dat je zonder je tv in te schakelen, door je muziekverzameling kan bladeren en kan afspelen (middels het lcd schermpje). Werkt iig met Vista Media Center.
Link met info
Pricewatch
http://akamai.edeal.com/images/catalog3073/folder17807/img5433668.jpg
Verder een gaaf project. Ik zit er zelf over te denken om het laatste Mini-ITX bordje van Intel met Atom CPU in te bouwen in een klein houten kastje om als server in te zetten.

Laatste update is alweer van 18 mei, ben je al verder gekomen ? Echt een zeer nette mod, superhandig lijkt het me ook allemaal.

Reg. datum: 27 februari 2008

Ik kom dit net tegen Bij 1dayfly:

http://www.1dayfly.nl/index.asp

Er staat verder niks bij over signaal ofso, mja het is een aanbieding dus misschien iets voor jou :D

Let op: deze aanbieding is alleen vandaag geldig 8)7 !

Dell XPS 1530specs: T8300 | 3 GB | 320GB 5400 rpm | 1440*900 (lg)scherm | 6 Cells | 8600m GT | Wifi N-Doe mee aan Whatpulse! En help GoT aan de top!

Wordt dit project nog afgemaakt? :)

Hoop het lijkt mij een leuk project. :)

sup?

Mooi project, ben benieuwd naar nieuwe foto's, hoe staat het ermee?

Just because you're paranoid doesn't mean they're not after you...

Dinges
Reg. datum: 10 november 2007

Oeps.

Matazj wijzigde dit bericht 01-07-2008 18:20 (98%)

Yeah its me

Chillll das een keer wat anderss

Het was in de tijd dat de geiten elkaar met houten sabels voor de bek rammelden, en dat ze bloedden als meelzakken, en er was in heel egypte geen krakeling meer te koop

Het wordt zeker afgemaakt, excuses voor de mediastilte. :P Ik heb inmiddels een aluminium 'behuizing' voor de harde schijven, en ben bezig met het bedenken van een systeem om de voeding op z'n plek te houden, maar dat schiet (mede door werk en een defecte laptop) niet echt op... Ik hoop spoedig meer te kunnen tonen.

Reg. datum: 27 februari 2008

quote:
Domovoi schreef op zondag 06 juli 2008 @ 23:46:
Het wordt zeker afgemaakt, excuses voor de mediastilte. :P Ik heb inmiddels een aluminium 'behuizing' voor de harde schijven, en ben bezig met het bedenken van een systeem om de voeding op z'n plek te houden, maar dat schiet (mede door werk en een defecte laptop) niet echt op... Ik hoop spoedig meer te kunnen tonen.
Vandaar je aanwezigheid op het dell xps m1530 forum >:)

Dell XPS 1530specs: T8300 | 3 GB | 320GB 5400 rpm | 1440*900 (lg)scherm | 6 Cells | 8600m GT | Wifi N-Doe mee aan Whatpulse! En help GoT aan de top!

Zeer interessant project. Zelf loop ik ook vaak genoeg rond met dit soort ideeën, maar ik heb altijd een gebrek aan vrije tijd, ruimte om het te kunnen bouwen en ruimte om het te plaatsen. :P

Als ik het topic doorlees zou ik als ik in de schoenen van TS stond bang zijn dat het moederbord er toch af zou vallen en had ik toch een bevestigingsplaat voor ene moederbord gezocht. Desnoods dat een kleinere lokale computerboer er eentje over heeft en (eventueel tegen kleine vergoeding) wil afstaan.
Overigens is de aarding wel heel netjes opgelost op de huidige manier! :)

[ Hyveractief op http://joennuh.hyves.nl ]
[ Ook tweakers bloggen! Kijk maar eens naar die van mij: http://joen.tweakblogs.net ]

vriend van mij kocht pas een Pinnacle tv kaart van 6 tientjes.
Daar zat een RF afstandbediening bij. incl. usb ontvanger stick.
Deze werkt nu prima op mijn mediacenter. Goedkoop, goed en geen gezeur met infrarood ontvangers!

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws