Gathering of Tweakers

Quicksearch
boelkloedig

quote:
LaTiNo schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 14:07:
Gisteren geprobeerd. Ik heb in newsleecher 3.8 de drie verbindingen aangemaakt met 4 connecties elk. Maar newsleecher connect elke keer maar EEN van de servers. Schakel ik de eerste uit die wel connect, dan connect de 2e wel, maar de 3e weer niet. Ik haal er niet meer dan 1MB/s mee met een Ultra-account. Dat lijkt me toch niet de bedoeling :|
Ik vind het zowieso raar dat je voor max-speed 3 servers moet invoeren?

Ligt dit aan newsleecher of aan een instelling in newsleecher? Iemand advies?
Waar haal jij vandaan dat je drie verbindingen zou moeten hebben?
Caiway gaat er van uit dat je maar één verbinding maakt.
Je kunt wegkomen met twee
C:\Users\Brahiewahiewa>nslookup news.caiway.nl. 62.45.45.45
Server:  ns2.kabelfoon.nl
Address:  62.45.45.45

Non-authoritative answer:
Name:    news.kabelfoon.nl
Addresses:  83.128.0.137
          83.128.0.136
Aliases:  news.caiway.nl
want die servers praten niet met elkaar.
Als je er drie invoert (welke drie?) dan kan ik me zo voorstellen dat de verbindingen van NewsLeecher elkaar in de weg zitten en dat je per saldo veel minder download per tijdseenheid

Exchange 4.0; Exchange 5.0; Exchange 5.5; Exchange 2000; Exchange 2003; Exchange 2007; Windows NT 3.1; Windows NT 3.51; Windows NT 4.0; Windows 2000; Windows 2003; Windows 2008; My brain is full. Can I go home now?

quote:
TeeDee schreef op woensdag 09 april 2008 @ 09:07:
Betalen voor hun spamfilter? Ik heb vziw premium en ik heb dat virusvrij / spamvrij geneuzel er gratis bij.
Spamfilter is gratis bij Caiway, immers moet er wel betaald worden voor een spamfilter op de extra emailaccounts...
quote:
Brahiewahiewa schreef op maandag 21 april 2008 @ 10:32:
[...]
Waar haal jij vandaan dat je drie verbindingen zou moeten hebben?
Zie hierboven bij de laatste post van 'Burrug'
quote:
Als je er drie invoert (welke drie?) dan kan ik me zo voorstellen dat de verbindingen van NewsLeecher elkaar in de weg zitten en dat je per saldo veel minder download per tijdseenheid
Ik heb er nu gewoon eentje (news.caiway.nl) en nog steeds traag

Ik mis mijn 156!

quote:
LaTiNo schreef op maandag 21 april 2008 @ 09:55:
Ik heb de helpdesk gebeld, en die zijn het er ook mee eens dat 1000-1400kb/s wel heel langzaam is voor een ultra-abbo. Ik haalde easy 2600-2800kb met hitnews.eu. Dus het ligt niet aan de modem/verbinding/kabels/router etc. Ik moest een mail sturen met wat gegevens en dan zouden ze het gaan onderzoeken.

Zijn er anderen hier die een lage downloadsnelheid halen met de Caiway-servers?
Ik haal ook ongeveer die snelheden (max 1400 vaak) op de nieuwsgroepen ja. Stoort me niet echt, maar klopt eigenlijk niet, nee.

Reg. datum: 09 december 2006

Bij jullie Ultra-abo, wat is de downloadsnelheid bij het binnenhalen van het 100mb bestand bij
XS4ALL

ftp://ftp.xs4all.nl/pub/test/100mb.bin

Het is een 'test'-bestand om te zien hoe snel een download plaatstvindt.
Ben heel benieuwd hoe snel dat bij Ultra is dus ...

grtn
==

quote:
mrwul schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 16:25:
Bij jullie Ultra-abo, wat is de downloadsnelheid bij het binnenhalen van het 100mb bestand bij
XS4ALL

grtn
==
om 23:22 uur is dat 1.89 MB/sec

Thanks!

De reden waarom ik dat vroeg is dat ik serieus overwoog om van ADSL 6Mbit over te stappen naar Caiway Ultra 24Mbit.
Ik rekende met een verlies van 50-60% wetende dat via de kabel het verlies soms dramatisch kan zijn.
Uit de tijd dat Caiway nog Kabelfoon heette, deed ik dat ook - met 50-60% verlies rekenen.
Toen was 128Kbit/s het maximum en ik werkte met een 28.8k modem.
Dat was, even kijken..., ja, exact 10 jaar geleden, weinigen hier zullen zich dat nog herinneren, denk ik.
Enfin, toen dacht ik óók dat van die 128 wel zo'n 40-50% over zou blijven. Dus zou ik er altijd op vooruit gaan. Dacht ik.
Zelfs al zou er maar een kwart overblijven, dan nóg zou ik erop vooruitgaan: immers geen telefoontikken meer...

Helaas, ik hield dus slechts 2Kbit/s (twee) over. Diep on de nacht, of zondagochtend om 03:00 was dat misschien 3,5 maar meestal zat ik maar op 1,5Kbit/s... en zelfs, je gelooft het niet, minder dan 20 bytes/s ...
Dus een verlies van -pak 'm beet- 95-98%
Vele mensen klaagden - bij mij is zelfs iemand langs geweest om te meten, maar die bevestigde dat er niets aan te doen was. Lang verhaal over te weinig wijkversterkers, o.i.d.
De klachten werden toen volgens mij gebundeld via de Kabelfoon Gebruikers Groep (KGG). Op Speedtest onder 'Info' wordt daar nog iets over geschreven.

Enfin, als ik zo de diverse berichten over Caiway lees, dan zie ik dat er sóms iemand wel eens 20+ Mbit/s haalt, maar de meesten zitten dik, dik onder de helft.

In jouw geval, als je van de 24Mbit zo'n 2-3 Mbit overhoudt, dan heeft dat enige gelijkenis met 'toen'.
Zeker, je zult wel eens 6 halen, of misschien wat meer

Met mijn zielige ADSL (6Mbit, kan niet sneller, afstand centrale), haal ik wel stabiel 5.0-5.1Mbit en zeer incidenteel 4.8-4.9.
Zoals gezegd, met een Ultra hóópte ik op een stabiele 12Mbit (of ietsje meer), maar ik geloof niet dat realistisch is. Moet er dus nog maar goed over nadenken....!

grtn
==
==

boelkloedig

quote:
mrwul schreef op woensdag 30 april 2008 @ 08:33:
[...]Zoals gezegd, met een Ultra hóópte ik op een stabiele 12Mbit (of ietsje meer), maar ik geloof niet dat realistisch is. Moet er dus nog maar goed over nadenken....!
Kwenie of je de ervaringen van één zeikerd als representatief moet nemen. Mensen die niks te klagen hebben hoor je niet. Dat was in de tijd van de "waterkoker" ook al zo. Anyway, wil ik wel even melden dat ik probleemloos de beloofde 24 Mb/s haal op News+. 't Bestand van xs4all komt met 20 Mb/s binnen.

Exchange 4.0; Exchange 5.0; Exchange 5.5; Exchange 2000; Exchange 2003; Exchange 2007; Windows NT 3.1; Windows NT 3.51; Windows NT 4.0; Windows 2000; Windows 2003; Windows 2008; My brain is full. Can I go home now?

Wacht even, da's niet fair, in ieder geval niet tegenover TimothyW. Die gaf commentaarloos zijn downloadsnelheid op, zoals gevraagd.

Dat gezegd hebbende: tja, helaas is er weinig anders dan afgaan op wat er allemaal over Caiway geschreven wordt. Ook b.v. op Speedtest (Caiway forum).

Over het algemeen lees ik zeer bedroevende berichten en slechts zeer incidenteel lees je een goed bericht.
Even een 'proefje' doen bij Caiway kost ca. ¤ 175 (2 maanden abo x ¤ 40 p/mnd, een modem ¤ 70 en activeringskosten ¤ 25).

Echt zondegeld om achteraf vast te moeten stellen dat je b.v. maar 2-3, matje 5-6Mbit overhoudt ...
Jouw 20Mbit - is die stabiel, of zit je bij wijze van spreken vanmiddag maar op de helft?
Ik twijfel ontzettend, laat ik daar eerlijk in zijn.
==

boelkloedig

Sorry, het was niet mijn bedoeling om TimW persoonlijk aan te vallen. Waar het mij meer om gaat is dat de persoonlijke negatieve ervaringen met CaiW niet persé aan de dienstverlening van CaiW te wijten zijn. Als er iemand een brakke netwerkkabel gebruikt, of 8643 virussen op z'n pc heeft, dan issie toch geneigd dat als probleem van CaiW te melden.

Wat je het beste kunt doen is in je woonomgeving navragen wie er een kabelabonnement heeft en wat de ervaringen zijn. De performanceproblemen zijn meestal wijkgebonden

quote:
Brahiewahiewa schreef op woensdag 30 april 2008 @ 09:15:
[...]
Kwenie of je de ervaringen van één zeikerd als representatief moet nemen. Mensen die niks te klagen hebben hoor je niet. Dat was in de tijd van de "waterkoker" ook al zo. Anyway, wil ik wel even melden dat ik probleemloos de beloofde 24 Mb/s haal op News+. 't Bestand van xs4all komt met 20 Mb/s binnen.
Ach ja het bekende liedje !!!

zie de volgende topics:
Caiway probeert klant te misleiden met webstar modem aan

Caiway verhoogt snelheid per 1 jan 2008

Oja Ultra hoort nu 24 mbits/s te zijn hoor !!

boelkloedig

quote:
MeTheOne2008 schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 08:08:
[...]Ach ja het bekende liedje !!!
which proves...

quote:
wat proeft het ? ik versta geen engels LOL

dat het zoals ik al zei het zelfde liedje is snelheid moet X zijn er word Y geleverd en klant beweert dat hij Z heeft. Neem gewoon eweka news voor 7,50 euro en die doet het prima.
100+ dagen retentie en max snelheid volgens website 20 Mbits/s (ik kom tot 24)
ze doen nu ook testen met ssl

quote:
MeTheOne2008 schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 15:20:
[...]
wat proeft het ? ik versta geen engels LOL
Dan doe je maar een beetje moeite.
quote:
dat het zoals ik al zei het zelfde liedje is snelheid moet X zijn er word Y geleverd en klant beweert dat hij Z heeft. Neem gewoon eweka news voor 7,50 euro en die doet het prima.
100+ dagen retentie en max snelheid volgens website 20 Mbits/s (ik kom tot 24)
ze doen nu ook testen met ssl
Een hoop blazen voor niets. Ik hou het lekker bij mijn 5E extra, heb het jarenlang zonder > 5 dagen retentie gedaan. Geen probleem. Alles in één. Dus nee, ik hoef geen <insert name> usenet provider.

Website TweakU2, met Bio! Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! I'm Bored

@mrwul geloof me je krijgt echt meer voor die 7,50 dan al die ''pro caiway figuren'' je willen doen geloven. caiway biedt dat echt niet ook niet voor die 5 euro extra (vroeger zaten de newsgroepen gewoon bij het standaard abbonement) en snelheid is van eweka echt redelijk stabiel

quote:
MeTheOne2008 schreef op zondag 04 mei 2008 @ 08:45:
@mrwul geloof me je krijgt echt meer voor die 7,50 dan al die ''pro caiway figuren'' je willen doen geloven.
en dan hebben we natuurlijk de "anti caiway gasten", zoals jij, die altijd negatief moeten reageren/afkraken als er maar iets positiefs staat over caiway

zelf hier news van caiway en geen problemen met incomplete bestanden en blijft ook gewoon stabiel.
zal er ook meteen maar even bij zeggen dat ik ook al langere tijd tweaknews heb, maar dat stamt uit de tijd dat de newsgroepen veel incompletes gaf

jointb2h wijzigde dit bericht 04-05-2008 15:10 (25%)

quote:
mrwul schreef op woensdag 30 april 2008 @ 08:33:
Thanks!

De reden waarom ik dat vroeg is dat ik serieus overwoog om van ADSL 6Mbit over te stappen naar Caiway Ultra 24Mbit.
Ik rekende met een verlies van 50-60% wetende dat via de kabel het verlies soms dramatisch kan zijn.
Uit de tijd dat Caiway nog Kabelfoon heette, deed ik dat ook - met 50-60% verlies rekenen.
Toen was 128Kbit/s het maximum en ik werkte met een 28.8k modem.
Dat was, even kijken..., ja, exact 10 jaar geleden, weinigen hier zullen zich dat nog herinneren, denk ik.
Enfin, toen dacht ik óók dat van die 128 wel zo'n 40-50% over zou blijven. Dus zou ik er altijd op vooruit gaan. Dacht ik.
Zelfs al zou er maar een kwart overblijven, dan nóg zou ik erop vooruitgaan: immers geen telefoontikken meer...

Helaas, ik hield dus slechts 2Kbit/s (twee) over. Diep on de nacht, of zondagochtend om 03:00 was dat misschien 3,5 maar meestal zat ik maar op 1,5Kbit/s... en zelfs, je gelooft het niet, minder dan 20 bytes/s ...
Dus een verlies van -pak 'm beet- 95-98%
Vele mensen klaagden - bij mij is zelfs iemand langs geweest om te meten, maar die bevestigde dat er niets aan te doen was. Lang verhaal over te weinig wijkversterkers, o.i.d.
De klachten werden toen volgens mij gebundeld via de Kabelfoon Gebruikers Groep (KGG). Op Speedtest onder 'Info' wordt daar nog iets over geschreven.

Enfin, als ik zo de diverse berichten over Caiway lees, dan zie ik dat er sóms iemand wel eens 20+ Mbit/s haalt, maar de meesten zitten dik, dik onder de helft.

In jouw geval, als je van de 24Mbit zo'n 2-3 Mbit overhoudt, dan heeft dat enige gelijkenis met 'toen'.
Zeker, je zult wel eens 6 halen, of misschien wat meer

Met mijn zielige ADSL (6Mbit, kan niet sneller, afstand centrale), haal ik wel stabiel 5.0-5.1Mbit en zeer incidenteel 4.8-4.9.
Zoals gezegd, met een Ultra hóópte ik op een stabiele 12Mbit (of ietsje meer), maar ik geloof niet dat realistisch is. Moet er dus nog maar goed over nadenken....!

grtn
==
==
MB = megabyte
In dat geval is 1.89 megabyte 15.12 megabit
Het is nog geen 24, maar ook weer niet zo dramatisch...

Reg. datum: 08 april 2007

quote:
mrwul schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 16:25:
XS4ALL

grtn
==
Probeer http://www.caiw.nl/index-testbestanden.htm

Als er iets representatief is dan is het deze link.

Reg. datum: 14 december 2002

Kreeg een telefoontje dat ik met mijn premium abbo van 29 euro per maand maar 120gig mag downloaden?
Met een super max 200 en ultra 300 gig.
Ik zit dus op newsgroupen via caiway en een paar hd films binnen halen tikt snel aan dus.
De caiway dame gaf aan dat mischien in de toekomst dit verhoogd gaat worden door het grotere had aanbod tegenwoordig maar voorlopig mag ik tot het einde van de maand nog maar 5 gig binnenhalen.

Is dit bij meerdere providers het fair use beleid of is caiway gewoon laag met zijn verbruiklimieten?

quote:
marz01 schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 18:55:
Kreeg een telefoontje dat ik met mijn premium abbo van 29 euro per maand maar 120gig mag downloaden?
Met een super max 200 en ultra 300 gig.
Ik zit dus op newsgroupen via caiway en een paar hd films binnen halen tikt snel aan dus.
De caiway dame gaf aan dat mischien in de toekomst dit verhoogd gaat worden door het grotere had aanbod tegenwoordig maar voorlopig mag ik tot het einde van de maand nog maar 5 gig binnenhalen.

Is dit bij meerdere providers het fair use beleid of is caiway gewoon laag met zijn verbruiklimieten?
Je kreeg zelfs een telefoontje??? Hoeveel haal je gemiddeld per maand binnen dan? Wellicht ben jij een grootverbruiker die ze dan individueel willen 'aanpakken'? Ik heb wel een paar keer iets boven de 300 gestaan maar heb zelfs geen mailtje gekregen. :|

Ik mis mijn 156!

quote:
LaTiNo schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 13:48:
[...]

Je kreeg zelfs een telefoontje??? Hoeveel haal je gemiddeld per maand binnen dan? Wellicht ben jij een grootverbruiker die ze dan individueel willen 'aanpakken'? Ik heb wel een paar keer iets boven de 300 gestaan maar heb zelfs geen mailtje gekregen. :|
Ik had op dat moment 277gig verbruikt, ik mag nu tot 1 aug max 5 gig binnenhalen of overstappen op een ultra abbo :/

marz01 wijzigde dit bericht 24-07-2008 18:35 (13%)

Reg. datum: 01 januari 2001

quote:
marz01 schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 18:34:
[...]

Ik had op dat moment 277gig verbruikt, ik mag nu tot 1 aug max 5 gig binnenhalen of overstappen op een ultra abbo :/
Dan heb je nog "geluk". Soms blokken ze je id/pw gewoon zonder te bellen.

quote:
lun schreef op zondag 27 juli 2008 @ 14:41:
[...]

Dan heb je nog "geluk". Soms blokken ze je id/pw gewoon zonder te bellen.
Heb hier een andere manier van blokkeren heb nog zeker 250 gig over,
maar downloaden gaat met 6 files met 20 kbs .
heb wel een ultra abbo en heb verleden week al een mail gestuurd.
krijg daar nog geen antwoord op zal morgen maar eens bellen hoe,
dat komt deze slechte download groeten

Caiway newsgroup haalt ook meer incorrupte files binnen dan smsuset. ( vb: the bank job op ps3avchd van 45 dgn oud komt wel compleet binnen met smsusenet, quikpar heeft met caiway nog 700bestanden nodig)

Snelheid met een ultra abbo en een webstar modem max 11mb via caiway en 16mb via smsusenet.

Was het maar zo'n feest.

Beetje vreemd dat ze over limieten zeuren, het is voor hun gewoon lokaal verkeer en kost ze dus geen dataverkeer :/

Verder werkt News+ hier prima, en de kosten liggen ook onder de alternatieven dus dat ik 't boeltje eens moet parren maakt mij nou ook niet zoveel uit...

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws