Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
Dennahz schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 16:00:
Inderdaad. Ik heb ook wel eens stage gelopen en nam dan een vrije dag zonder dit met school te overleggen. Dit is nergens voor nodig en als je met je directe baas (bedrijf) overeenkomt is dit mijn inziens voldoende. Officieel mocht ik ook niet vrij omdat ik al wat weken gemist had aan het begin etc etc. Gewoon niet teveel over praten is het beste. Scholen denken vaak met hun eigen regeltjes en geven de leerling vrijwel nooit gelijk.

Natuurlijk moet je er voor zorgen dat je school niet juist op die dag een afspraak met je wil plannen, maar dat gebeurd sowieso amper op het MBO.
Klopt, maar aangezien ik weer zo slim ben geweest om het via de officiele manier te doen zit ik daar dus nu aanvast. het enige wat ik nu nog kan doen is 100% achter mijn standpunt blijven staan en hopen dat er uiteindelijk nog iets zinnigs te regelen valt.

Zo zie je ook maar weer dat het per school/instelling en docent anders is. Het valt gewoon niet te pijlen. Daarom is het op zo'n moment handig dat je, je contract kan raadplegen. Maar aangezien daar in mijn geval weer niets over vermeld staat maakt dat de situatie alleen maar lastiger en onduidelijker.
quote:
BazzH schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 15:53:
[...]

Dat hangt gewoon helemaal af van de afspraken die je hebt gemaakt met je stagebedrijf en de eisen die de school (vooraf) aan de stage stelt.

Ik ben zelf heel soms stagebegeleider, maar ik heb nog nooit meegemaakt dat een stagiair EN geen schoolvakanties heeft EN geen vrije dagen mag opnemen. Stage is een voorproefje van je werk, vrije dagen opnemen hoort daar ook bij. In mijn ogen schiet de school in dit geval het doel dus ook mijlenver voorbij.

Maarja, ik zou mijn stagiair met zo'n vraag dus ook nooit naar school sturen.
Vanuit school zou ik die 10 dagen mogen opnemen, maar heb een contract bij het stage bedrijf zelf.
quote:
ReVision schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 16:04:
[...]

Klopt, maar aangezien ik weer zo slim ben geweest om het via de officiele manier te doen zit ik daar dus nu aanvast. het enige wat ik nu nog kan doen is 100% achter mijn standpunt blijven staan en hopen dat er uiteindelijk nog iets zinnigs te regelen valt.

Zo zie je ook maar weer dat het per school/instelling en docent anders is. Het valt gewoon niet te pijlen. Daarom is het op zo'n moment handig dat je, je contract kan raadplegen. Maar aangezien daar in mijn geval weer niets over vermeld staat maakt dat de situatie alleen maar lastiger en onduidelijker.
staat er ook niks in je contract van je stage bedrijf?
en het scheelt zeker per school/docent! bij mij zijn ze er helemaal niet moeilijk in.

danielrodenburg wijzigde dit bericht 27-03-2008 16:19 (41%)

got oh got....

quote:
ReVision schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 16:04:
[...]

Je bent op zoek naar iets op een plek waar het geheid niet staat. Het gaat er namelijk niet om wat jij met je stagebedrijf hebt afgesproken (en wat zij van je verwachten), maar wat de school van jou verwacht.

Als de baas op je stagelocatie zegt dat jij een week weg mag en je gaat weg, dan zal je geen problemen met hem krijgen. Maar als je school zegt dat jij in het kader van je onderwijstraject 6 volle weken stage moet lopen, heb je wél een probleem met je school. Je moet dus ook gaan opzoeken wat de regels op je school zijn. En aangezien de feitelijke situatie op je school vaak is dat als je docent niet vindt dat jij het vak gehaald hebt, je het vak ook niet gehaald hebt, weet je het antwoord daarop eigenlijk al.
Dan kun je weer gaan klagen bij de onderwijscommissie, je decaan, je coördinator en weet ik het wie, maar je zou nu ook zo wijs kunnen zijn om in te zien dat dit toch iets is wat in de eerste instantie toch écht onder je eigen verantwoordelijkheid valt. Jij wist dat je ouders 25 jaar getrouwd zouden zijn, jij wist dat ze op reis wilde en jij wist dat je in een periode stage moest lopen 6 weken lang.

even inspiratieloos..

quote:
mockingbird schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 17:18:
Je bent op zoek naar iets op een plek waar het geheid niet staat. Het gaat er namelijk niet om wat jij met je stagebedrijf hebt afgesproken (en wat zij van je verwachten), maar wat de school van jou verwacht.

Als de baas op je stagelocatie zegt dat jij een week weg mag en je gaat weg, dan zal je geen problemen met hem krijgen. Maar als je school zegt dat jij in het kader van je onderwijstraject 6 volle weken stage moet lopen, heb je wél een probleem met je school. Je moet dus ook gaan opzoeken wat de regels op je school zijn. En aangezien de feitelijke situatie op je school vaak is dat als je docent niet vindt dat jij het vak gehaald hebt, je het vak ook niet gehaald hebt, weet je het antwoord daarop eigenlijk al.
Dan kun je weer gaan klagen bij de onderwijscommissie, je decaan, je coördinator en weet ik het wie, maar je zou nu ook zo wijs kunnen zijn om in te zien dat dit toch iets is wat in de eerste instantie toch écht onder je eigen verantwoordelijkheid valt. Jij wist dat je ouders 25 jaar getrouwd zouden zijn, jij wist dat ze op reis wilde en jij wist dat je in een periode stage moest lopen 6 weken lang.
Je hebt gedeeltelijk gelijk, ik ben nou eenmaal verbonden aan mijn school en als daar dingen worden afgesproken moeten die ook gewoon worden uitgevoerd wat mijn stagebedrijf ook vind.

Echter zijn er geen duidelijke afspraken er staat niets in het contract en er is nergens aan af te leiden dat wat hun zeggen waar is. In een normale situatie moet je het alsnog opvolgen. maar aangezien ik een contract heb kunnen hun toch niet opeens andere dingen (erbij) gaan verzinnen die niet in het contract staan? lijkt mij heel onwaarschijnlijk.

Andere situatie voorbeeld:

Ik bied jouw een werkcontract aan waarin staat dat je 6maanden komt werken en in die 6maanden moet jij certificaat X halen. Er staat verder niets vermeld over vrije dagen opnemen.

Nu wil jij een weekje vrij, en zelfs met dat weekje vrij kan jij alsnog certificaat X halen.
Nee zegt het ik vervolgens, ik wil dat je de volledige periode bij ons blijft werken zonder vrije dagen ook al staat dat niet in het contract.

Klopt niet?
got oh got....

Het contract wat jij bij je "baas" hebt (waar je stageloopt) staat vrij van de verplichtingen die jij op school hebt.

Als in jouw contract van je stage staat (met je baas dus) dat jij 700 uur moet werken en je docent wil dat jij ergens 6 weken stageloopt, dan ben je na 700 uur misschien wel klaar bij je baas, maar heb je als je die 6 weken nog niet volgemaakt hebt nog niet voldaan aan je opleidingsvereisten.

En ik neem aan dat dat laatste toch is waarvoor je stage loopt. Je wil je diploma halen.
Je kunt dus blijven graven in in het stagecontract wat jij wilt, maar zolang dat over de relatie tussen jou en je baas gaat heb je daar niets aan als jij van je school wil weten wat zij van je verwachten en wat jij moet doen voor je diploma.

Het enige relevantie is:

-wat moet jij van je school doen om aan je stage te voldoen?

Als dat 6 weken stagelopen is, dan moet jij 6 weken stagelopen. Klaar. En als je docent zegt dat jij niet voldoende of goed genoeg stage hebt gelopen krijg jij misschien wel niet je diploma. Dáár gaat het om. Niet om wat je baas zegt.

mockingbird wijzigde dit bericht 27-03-2008 17:38 (18%)

even inspiratieloos..

quote:
mockingbird schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 17:35:
Het contract wat jij bij je "baas" hebt (waar je stageloopt) staat vrij van de verplichtingen die jij op school hebt.

Als in jouw contract van je stage staat (met je baas dus) dat jij 700 uur moet werken en je docent wil dat jij ergens 6 weken stageloopt, dan ben je na 700 uur misschien wel klaar bij je baas, maar heb je als je die 6 weken nog niet volgemaakt hebt nog niet voldaan aan je opleidingsvereisten.

En ik neem aan dat dat laatste toch is waarvoor je stage loopt. Je wil je diploma halen.
Je kunt dus blijven graven in in het stagecontract wat jij wilt, maar zolang dat over de relatie tussen jou en je baas gaat heb je daar niets aan als jij van je school wil weten wat zij van je verwachten en wat jij moet doen voor je diploma.

Het enige relevantie is:

Als dat 6 weken stagelopen is, dan moet jij 6 weken stagelopen. Klaar. En als je docent zegt dat jij niet voldoende of goed genoeg stage hebt gelopen krijg jij misschien wel niet je diploma. Dáár gaat het om. Niet om wat je baas zegt.
Dat is het nou juist,het is een contract van SCHOOL zij hebben die afspraken gemaakt niet het stagebedrijf. Het stagebedrijf en ik zijn ermee akkoord gegaan en hebben het ondertekend. Echter staat daarin dus niets over vrijvragen. Naar mijn mening mogen ze dan ook niet opeens dingen gaan zitten toevoegen want zo werkt het niet want er is een contract.

De relatie van mij en mijn baas staat er dus volledig buiten, die heeft al goedkeuring gegeven (was misschien nieteens nodig) Maar mijn school richt zich op afspraken die niet in het door HUN opgegeven contract staan
Reg. datum: 07 oktober 2002

Gewoon vrij nemen van stage....school zal vast niet moeilijk doen als je 1 dag te weinig stage hebt gelopen ;)

Acties: [view][quote]

Door: F_J_K Admin Softe Goederen
Front Verplichte Underscores

quote:
Dat is het nou juist, het is een contract van SCHOOL hun: zij hebben die afspraken gemaakt, niet het stagebedrijf.
offtopic:
Dit is een leerzaam onderdeel van je stage, omgaan met regels en leren dat de wereld niet om jou draait maar anderen ook hun agenda hebben ;)

Je zit dus wat jou betreft 'gewoon op school'. Zou je van school een dag vrij krijgen voor een vakantie? Zie de vele mensen die "ziek" zin omdat ze willen skieen. Dat krijg je dus formeel niet zomaar ;)

Je hebt het trouwens niet over een uurtje, maar over meer dan 5% van de hele periode. Edit: los daarvan gun ik het jou en je ouders natuurlijk helemaal :Y)

F_J_K wijzigde dit bericht 27-03-2008 18:13 (17%)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind'

got oh got....

quote:
ReVision schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 17:46:
[...]

Dat is het nou juist,het is een contract van SCHOOL zij hebben die afspraken gemaakt niet het stagebedrijf. Het stagebedrijf en ik zijn ermee akkoord gegaan en hebben het ondertekend. Echter staat daarin dus niets over vrijvragen. Naar mijn mening mogen ze dan ook niet opeens dingen gaan zitten toevoegen want zo werkt het niet want er is een contract.

De relatie van mij en mijn baas staat er dus volledig buiten, die heeft al goedkeuring gegeven (was misschien nieteens nodig) Maar mijn school richt zich op afspraken die niet in het door HUN opgegeven contract staan
In dat contract staat toch ook niet dat jij schoolgeld moet betalen? Ik neem aan dat je dat toch ook gewoon moet?

Wat ik hiermee zeg is, en dat heb ik al een paar keer duidelijk proberen te maken, dat dat contract niet gaat over wat je school van jou verwacht en wat jij dus moet doen om je opleiding te voltooien.

Het probleem is dat jij blijft hameren op het "gebrek aan afspraken" omdat jij vrij wilt en je misschien moet gaan beseffen dat je daar geen recht op hebt en dat je jezelf in deze situatie hebt gebracht. Met dat in je achterhoofd zal je met de school in overleg moeten treden over hoe jij die week weg kan en tóch aan je verplichtingen van je onderwijsinstelling kunt voldoen.

even inspiratieloos..

Je kunt natuurlijk gewoon die week er aan vast plakken. Zelf zou ik niet al te principieel worden op een punt omdat ze je later binnen het raamwerk van de regels misschien wel "terugpakken". Dat is tenminste mijn ervaring met dit soort zaken. Maar dat kun jij uiteraard zelf alleen maar beoordelen.

quote:
petervenray schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 19:33:
Je kunt natuurlijk gewoon die week er aan vast plakken.
[..]
Dat is misschien wel makkelijker gezegd dan gedaan.

Als de school in de planning heeft dat er een x-aantal leerlingen stage gaan lopen, voor een x-aantal weken, gaat na de stage-periode de opleiding gewoon verder. Dan zou de TS dus wel een week missen.

Als de TS wist van het weekje weg vanwege het 25 jarig jubileum, was het dus niet slim geweest om juist in die periode een aaneensluitende periode stage te gaan doen.

Als je ouders 25 jaar getrouwd zijn, krijg je daar van de werkgever, en van school 1 dag vrij. Maar niet een hele week.

Om dan te zeggen dat je die week later in gaat halen is plannings technische gezien wellicht niet eens mogenlijk. Als dat weekje in de schoolvakantie valt, tjah.. Ik kan je wel zeggen dat de school ook moeilijk zou doen als dat gewoon in schooltijd zou vallen. Als ouders zijnde dienen ze daar rekening mee te houden.

Daarbij is die gelegenheid ook niet zo heel speciaal dat er een week voor moet worden uitgetrokken, trouwen doe je op 1 dag, en niet een week lang. Geen enkele werkgever zal je 5 vrije dagen geven voor zoiets, simpelweg omdat er wettelijk maar 1 dag voorstaat. Op school is dat niet anders.

Een dakloze vrouw uitwonen, da's nooit grappig...
Ik ben tegen zinloos geweld, en als je me niet gelooft, sla ik je voor je bek..

quote:
RaZ schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 19:50:
[...]

Dat is misschien wel makkelijker gezegd dan gedaan.

Als de school in de planning heeft dat er een x-aantal leerlingen stage gaan lopen, voor een x-aantal weken, gaat na de stage-periode de opleiding gewoon verder. Dan zou de TS dus wel een week missen.

Als de TS wist van het weekje weg vanwege het 25 jarig jubileum, was het dus niet slim geweest om juist in die periode een aaneensluitende periode stage te gaan doen.

Als je ouders 25 jaar getrouwd zijn, krijg je daar van de werkgever, en van school 1 dag vrij. Maar niet een hele week.

Om dan te zeggen dat je die week later in gaat halen is plannings technische gezien wellicht niet eens mogenlijk. Als dat weekje in de schoolvakantie valt, tjah.. Ik kan je wel zeggen dat de school ook moeilijk zou doen als dat gewoon in schooltijd zou vallen. Als ouders zijnde dienen ze daar rekening mee te houden.

Daarbij is die gelegenheid ook niet zo heel speciaal dat er een week voor moet worden uitgetrokken, trouwen doe je op 1 dag, en niet een week lang. Geen enkele werkgever zal je 5 vrije dagen geven voor zoiets, simpelweg omdat er wettelijk maar 1 dag voorstaat. Op school is dat niet anders.
Dat ik mogelijk maar een enkele dag vrij kan krijgen in deze situatie kan ik nog tot daar begrijpen.
Ik heb echter op die ene dag na, maar 3 extra vrije dagen nodig in mijn situatie.

Ook vind ik het nogal raar wat ze doen/zeggen, want andere klasgenoten van mij die lopen stage op basis/middelbare scholen en die hebben dus automatisch schoolvakantie's omdat deze dicht zijn. Ook hebben hun vaker vrije en kortere dagen.Nou vind ik niet dat dat mijn situatie goed spreekt of in gelijk spreekt. maar ik vind wel dat ze dan niet iedereen gelijk behandelen, aantal jongens uit mijn klas die lopen 34urige werkweek omdat ze meer niet aanwezig kunnen zijn en krijgen vakantie's .Ik loop 40uur per week krijg geen vakantie's en ik mag niet eens een aantal (3) dagen vrijnemen voor wat dan ook.

Dit is ook de voornamelijkste reden waarom ik niet akkoord ga met het later inhalen en/of meer uren per dag werken.
Leerkracht in opleiding
Reg. datum: 12 januari 2007

Als het goed gaat op je stage kun je dit toch gewoon met ze bespreken? En gewoon een briefje van je stage meenemen waarop duidelijk staat dat je aan de uren voldoet en van je stage een weekje vrijaf hebt gekregen?

En desnoods vraag je aan je stage adres gewoon of ze een andere week willen opschrijven maar dat je dan niet komt.....

Schooljaar 2008/2009: LIO stage combinatiegroep 7/8...Bijna afgestudeerd meester!!
't leven 'begint' bijna: uit huis, ergens in Nederland gaan wonen, baan zoeken, etc. -> eng :(

Geen gelijke behandeling? Wen er maar aan, want zo is het leven.

Je hebt het over 720 uur, als je 40 uur in de week stage loopt, en een ander 36, moet die gewoon langer (in dagen) stage lopen voor de zelfde aantal uren.

Zo krijg je bij bedrijf X wel een stagevergoeding, en bij bedrijf Y weer helemaal niets. Been there, done that.

Je ouders zijn maar 1 keer 25 jaar getrouwd. Ik zou in jouw geval dus lak hebben aan school, en gewoon gaan, en daarna zie je wel wat het effect is. Wellicht krijg je het zwaar, of moet je in het ergste geval tentames of iets missen. Of een jaar over doen (al lijkt me dit vrij gering).

Maar als ik bijvoorbeeld kijk naar hoe het bij mij op me werk gaat. We lopen er met z'n 5'en, en ik ben de enige zonder kinderen. Zie maar eens 5 man in 7 weken tijd allemaal 3 weken op vakantie te gaan (ben je gehouden aan de schoolvakanties). Gaat dus vrij simpel: Last in, vakantie buiten de schoolvakantie, het is misschien lullig, maar zo werkt het. een Tent die draait op 5 met 5 man, merk je a la minuut als er iemand vrij is of ziek. Laat staan een volledige onderbezetting in een periode van 7 weken (ik stond vorig jaar gewoon in m'n eentje, geen pretje dan hoor).

Je had natuurlijk beter kunnen communiceren voordat je op stage ging, of de actie van je ouders om er een weekje weg van te maken last-minute was, en tja, da's dan het risico. Lullige situatie, maar welkom in de realiteit van hoe het in het arbeidsproces gaat.

Ik zou dus nooit gaan stage lopen als ik wist dat ik een week pleite zou zijn (althans, voor aanvang stage bespreken, anders stage uitstellen, maar daar is het nu te laat voor, klein beetje eigenlijk schuld dan hoor).

F*CK *FF

Je ouders plannen een tripje zonder te weten of iedereen mee kan? Weet je zeker dat ze je wel mee willen hebben? :+
quote:
Er staat geduurende periode X tot X minimaal 720uur.
Als jij die 720 uur maakt voldoe je toch aan het contract?

Als er precies zo staat "gedurende periode X tot X minimaal 720uur.", dan blijkt uit die woordkeus toch al dat er kennelijk niet vanuit gegaan wordt dat je die hele periode werkt, anders kon er wel worden volstaan met "zoveel weken", of "zoveel uur"

Heeft die toko waar je werkt geen bedrijfsjurist die je ervoor kunt inschakelen >:) Kun je er ook nog punten voor krijgen door er een verslagje over te schrijven :P

15k & 15 miles does not make you a biker.

quote:
RaZ schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 20:13:
Geen gelijke behandeling? Wen er maar aan, want zo is het leven.

Je hebt het over 720 uur, als je 40 uur in de week stage loopt, en een ander 36, moet die gewoon langer (in dagen) stage lopen voor de zelfde aantal uren.

Zo krijg je bij bedrijf X wel een stagevergoeding, en bij bedrijf Y weer helemaal niets. Been there, done that.
Ja dat klopt, maar het is niet zo dat als je eenmaal aan je uren zit dat je gewoon mag stoppen. Je moet tot het einde van de periode stage lopen.

Dat betekent dus dat de mensen met 34uur en meerdere vakantie's uiteindelijk bijvoorbeeld uitkomen op 730uur tot het einde van de periode. ik met 40uur per week zonder vakantie's of vrije dagen ruim 850uur aan het einde van de periode.

Dus het is niet zo dat beide partijen evenveel uren lopen uiteindelijk. Het is maar net waar je bent ingedeeld.

Nou is het zo dat ik het inderdaad van tevoren had kunnen weten, en dat ik het op mijzelf heb gebracht.Maar heb er nooit echt bij stil gestaan dat het een probleem zou zijn. Heb op mijn vorige school ook nooit problemen hiermee gehad met een aantal vrije dagen tijdens stage. ook andere scholen en mensen hoor je niet met problemen.

Normaal is het dan ook, voldoe aan het minimaal aantal uren. Maak eventuele stageopdrachten en loop stage tot het einde van de periode. Zolang je uren en opdrachten niet in gevaar komen kan je best wel af en toe een dagje vrij krijgen. Zeker in zo'n situatie als bij mij nu.

ReVision wijzigde dit bericht 27-03-2008 20:27 (5%)

Dan zou ik lekker met je ouwe lui mee gaan. Jij komt aan je uren, dus het zou moeten kunnen, dus doen.

Aan de andere kant is het fair genoeg om te zeggen dat je ouders niet elk jaar 25 jaar getrouwd zijn, nooit geen rekening mee hoeven te houden.. tot nu.

Ga dus lekker een weekie genieten.

Edit:
Even snel omgerekend, is jouw stage 15 dagen langer dan een ander (3 weken dus), best veel eigenlijk. Je wil 3 dagen pleite, ben je alsnog 12 dagen langer met stage bezig... Dus ze moeten gewoon niet zeuren, dus gaan :P

RaZ wijzigde dit bericht 27-03-2008 21:11 (28%)

Je hebt sowiesow bij een dergelijke stage recht op 10 vrije dagen.

Systeem: P5W DH Deluxe - E6600 - 4GB OCZ PC6400 - Samsung F1 Spinpoint 750GB - Asus x1950 pro - Creative X-FI Extreme Music - Sennheiser HD595 - Zallman HP-600 PSU - 215TW - G15 & G5

got oh got....

quote:
Lipton16 schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 21:27:
Je hebt sowiesow bij een dergelijke stage recht op 10 vrije dagen.
En de hoge hoed die gelukkige moeder is geworden heet...?

even inspiratieloos..

Kei-goed...
Reg. datum: 12 november 2001

quote:
mockingbird schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 17:35:

Het enige relevantie is:

Mijn ervaringen met BPV (en dus stages), is dat men bij het ROC vaak maar naar 1 ding kijkt bij de opdrachten en uren-verantwoording: de handtekening van de praktijkbegeleider. Het is immers een toetsing van je werk in de praktijk en daar kan zo'n docent, in tegenstelling tot de praktijkbegeleider, absoluut niet over oordelen. Daarnaast wordt het ROC ook nog eens afgerekend op het slaginspercentage, dus zo'n docent wordt vrij makkelijk overruled door het management in het geval van zo'n onbelangrijk akkefietje.

Verder moeten ze op ROC's maar eens leren, dat ze het goede voorbeeld moeten geven. Ze moeten dus eerst maar eens beginnen om hun interne organisatie (puinhoop eersteklas) op orde te krijgen en duidelijke afspraken te maken over stages (met de scholieren en de stagebedrijven). Het verschilt natuurlijk per ROC, maar ik heb al een lijstje met 3 ROC's erop die van mij NOOIT meer een stagiair hoeven te "leveren". 1 ROC maakte er zelfs zo'n potje van, dat ik een halfjaar nadat we een stagiair de laan uit hebben gestuurd nog steeds werd achtervolgd met "vragen over de stage en praktijkovereenkomst". Welke stage? Welke praktijkovereenkomst? Jullie stagiair is in 2 maanden tijd welgeteld 5 dagen aanwezig geweest!

Ik zou er dus zeker tegenin gaan. Als niemand het doet, wordt het ROC ook niet geprikkeld om de situatie te verbeteren. (Mocht het een stagiair van mij overkomen, dan zou ik daar toch wel even over willen praten met school.)

BazzH wijzigde dit bericht 28-03-2008 08:37 (6%)

Think smart........ Act stupid........
Nieuwe PC is binnuh! SPECS: hier dus.

Als je er nou niet op Tweakers een topic voor geopend had maar gewoon even met wat mensen op je school was gaan praten was het waarschijnlijk al lang geregeld.

quote:
MrAcid schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 08:39:
Als je er nou niet op Tweakers een topic voor geopend had maar gewoon even met wat mensen op je school was gaan praten was het waarschijnlijk al lang geregeld.
Leuk dat je je in de discussie wilt mengen, maar aan deze opmerking heb ik niets.

Ik ben al voor ik dit topic heb geplaatst aan het praten met school, echter komt daar niets zinnigs uit.
Dit topic was dan ook bedoelt om te zien, hoe ik er in mijn situatie voor sta. Kan mijn school dit zomaar doen zonder dat dit ergens is aangeduid of zit het anders.

Ook kun je lezen in dit topic dat bij heel veel scholen de situatie totaal verschilt ook per docent.
Hierdoor is het dus nogsteeds onduidelijk wat nou simpel gezegt het juiste antwoord is.
quote:
Leuk dat je je in de discussie wilt mengen, maar aan deze opmerking heb ik niets.
Je hebt er wel degelijk iets aan.
Hij geeft de enigste mogelijke manier om tot het echte antwoord te komen.

NIEMAND hier kan je zeggen of jouw school dat wel of niet kan maken.
Sowieso weten we hier niet op welke school je zit en ook niet welke regels daar gehanteerd worden. Staat meestal vast in een of ander reglement wat ze bij je school hebben.
Wil je erachter komen zul je met de school moeten bellen en op zoek gaan naar de mensen die je het wel kunnen vertellen. (Examencommisie ofzo?)

Het enigste juiste antwoord is dat scholen extreem slecht met stage en stagiares om gaan.
Je wordt vaak een x aantal maanden misbruikt voor peanuts, waarbij veel zaken niet (duidelijk) vast staan.

Get over it en bel je school !

Dit is toch een boventitel?

Ik had ook een stageperiode van 100 dagen, mijn uiteindelijke officiele einddatum was 18 januari. Wat overeenkwam op 120 dagen, die 20 dagen heb ik uiteindelijk 'opgemaakt' en de school daarover niet ingelicht.

In mijn weekrapport heb ik dan ook 'gelogen' over het feit dat ik niet gewerkt had. Slecht, maargoed mochten ze er nu nog achterkomen hadden ze het niet erg gevonden.
quote:
Pumbaa82 schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 15:28:
[...]

Je hebt er wel degelijk iets aan.
Hij geeft de enigste mogelijke manier om tot het echte antwoord te komen.
<knip>
Nou, dit topic wordt (imo) geopend met de vraag of zoiets wettelijk is geregeld. Nou niemand staat boven de wet, maar toch is hier nog veel onduidelijkheid over.
Je hoeft TS niet af te bekken omdat hij niet precies weet wat de regeltjes zijn op dit gebied.. 8)7

the-edge wijzigde dit bericht 28-03-2008 15:37 (85%)

Nog niet misschien

Ik snap een ding niet, kan zijn dat ik er overheen lees... Maar je moet voor je stage 720 uur maken en je zegt dat je dat binnen de periode wel kan halen, incl. die vakantie. Heb je dit eigenlijk wel duidelijk naar je begeleider gecommuniceerd? Want misschien denkt die wel dat je door die vakantie maar op 720-40= 680 uur komt...?

Stuur je begeleider anders een mailtje dat je al 'iets hebt geregeld' (lekker vaag, alsof je er echt werk van hebt gemaakt ;)) dat je toch op de gestelde 720 uur komt.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Tweakers.net Jobs
Tweakers.net Jobs
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws