Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
B0MBACI schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 13:31:
[...]

Zou je een mini review willen schrijven als je hem besteld, ik wil er ook 1 maar twijfel welke ik moet nemen als deze 6600 minimaal 4 uur overleeft wil ik hem wel.
Is goed, alleen ik lees me nog wel even in over welke ik precies moet nemen etc, wellicht iemand hier. voordat ik tot aanschaf over ga :)

A good pair of jeans is like a true member of the family || Specs-| Eeepc 9" 20GB | Site - Cam : Fuji S6500fd

Everlasting ZH mania

Ik heb sinds kort nu ook een 900 en ik moet zeggen dat het echt een geweldig ding is. Momenteel heb ik door verbouwing thuis geen desktop dus als ik lange stukken moet tikken dan is dat toetsenbord net niet toereikend. Verdere impressies:

Superlicht; dus handig om eigenljik altijd mee te hebben
Snel; XP doet zijn werk verassend rap ondanks de 900Mhz proc (Go SSD)
Fijn; Het toetsenbord heeft 2 dagen gewenning nodig, maar het is echt goed te doen, ik typ alweer bij blind (Alleen f1-f12 en home-pad weet ik niet blind)
Scherm; Erg fijn, die 1024 breed maakt echt wel veel verschil!!
Touchpad: Ook uitstekend, ook het pinchen en scrollen gaat goed (Goede copy paste van Apple)

Al met al ben ik erg blij met het ding. Nu nog even een car-apadter en een monsterbatterij E-bayen en dan ben ik onder de pannen :)

Lol

quote:
Kaaswagen schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 14:11:Nu nog even een car-apadter en een monsterbatterij E-bayen en dan ben ik onder de pannen :)
Is het een idee om dit met een aantal mensen samen te doen?
Scheelt in de verzendkosten....

quote:
blowbeat schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 14:28:
[...]

Is het een idee om dit met een aantal mensen samen te doen?
Scheelt in de verzendkosten....
Ik ben wel in om met een stel batterijen te bestellen.. Maar waar is animo voor. 6600's uit UK of hongkong? Ik denk dat er minder mense behoefte hebben aan die grotere omdat die toch echt ver uitsteekt?

Poll: Welk type batterij wil je?
4400
5800
6600
10100
Tussenstand:
http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=294898&layout=6&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Never mind, inkopen en animo checken mag niet op got ;)

Tomino wijzigde dit bericht 14-06-2008 14:53 (3%)

A good pair of jeans is like a true member of the family || Specs-| Eeepc 9" 20GB | Site - Cam : Fuji S6500fd

Misschien kan je voor de volledigheid even een opssomming geven van de voor- en nadelen van elke batterij, zodat men niet overal moet gaan zoeken om een keuze in te geven. ;)

misschien handig om dat dan allemaal te posten in reviews in Deel6 :)

Ik zocht een vervanger voor mijn windows battery status indicator. Die werkte niet helemaal top bij mij, en kwam pas omhog als mn batterij 30% vol was.

http://users.rcn.com/tmtalpey/BattStat/

Als iemand nog een andere vind hoor ik t graag :)

quote:
[b]
Over de EEE PC 901:

Allereerst nogmaals de accu: 4 uur doet de 901 op zijn sloffen, dat is mij na een weekje 901 wel duidelijk geworden. Daarvoor hoef je echt niet zuinig aan te doen. Doe je dat wel, dan lijkt die aangekondigde 7 uur mij zeker niet onrealistisch.

Begin volgende week ga ik een uitgebreide benchmarksessie houden met de 901. Dit betekent dat ik uiterlijk volgende week vrijdag (dit om mijzelf een beetje in te dekken ;)) met een uitgebreide lijst benchmarks komen. Ga er alleen niet vanuit dat ik het met 701s, 900s, 1000Hs en de Wind zal vergelijken, ik zou ze dan allemaal zelf moeten kopen en dat lijkt mij een beetje veel van het goede.

Zoals verwacht is het geheugen overigens eenvoudig uit te breiden naar 2GB. Dit heb ik nu dus ook gedaan (al zal ik voor de benchmarks ook met 1GB testen, maak je wat dat betreft maar geen zorgen).

Zoals gezegd: uiterlijk volgende week vrijdag (de 20e dus) kom ik met een uitgebreid benchmarkoverzicht van de 901.
Is de 901 nu al te koop? Iemand een idee van de beschikbaarheid & prijzen?

quote:
Tomino schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 14:42:
Never mind, inkopen en animo checken mag niet op got ;)
Ik zou kiezen voor een batterij die niet uitsteekt.
Heb ook even gestemd.

Reg. datum: 22 september 2006

Ik heb ook zeker weten interesse in gezamelijke inkoop. Ik wil ook wel een 6600, 5800 of 5200 hebben voor mijn 701. Grotere accu's steken te ver uit en zijn daarom voor mij niet zo interessant. Asus aan het hoofd zeuren om een grotere accu zie ik persoonlijk niets in. Zoals gezegd vind ik het absoluut niet netjes hoe ze dit gedaan hebben, maar ze staan in hun recht. Die officiele accu's van Asus zijn echter nog steeds nergens los in de winkels te koop en ik begin het wachten daarop een beetje beu te worden.

]HuT[ klaassenster

Is het mogelijk om via een aantal zonnecellen (bv bij mycom te koop http://www.publitas.nl/di...azine.php?=spread=0#/f/0/) die je op de achterkant van het scherm lijmt, de eee-pc on the road op te laden?

Asus A8n-SLI Premium, AMD64 4000+, 2x1gB Dual Channel Crosshair, Asus Extreme N7800GT 256mB, Coolermaster Centurion 532, Zalman ZM460B-APS, Logitech Media Keyboard Elite , G7 en Logitech Freedom 2.4 Cordless Joystick

quote:
takker schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 16:38:
Is het mogelijk om via een aantal zonnecellen (bv bij mycom te koop http://www.publitas.nl/di...azine.php?=spread=0#/f/0/) die je op de achterkant van het scherm lijmt, de eee-pc on the road op te laden?
Dat kun je op dit moment wel vergeten. Al dat spul met zonnecellen (ook al zit er een accu als buffer tussen) zijn niet in staat om het vermogen te leveren die de Eee-pc nodig heeft.
Over het algemeen mag je blij zijn dat die dingen meer meer als 5v bij 2 tot 500 ma kunnen geven.

Over het algemeen is het een grote teleurstelling, zeker in Nederland.

_Onder_titel?

quote:
Tomino schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 13:31:
[...]
Maar jij had een mugen uit de UK?
Nee, geen Mugen :(

Cameron Sino (of zoiets)...

En net dan toch maar een Mugen 7800 besteld...

Sangroid wijzigde dit bericht 14-06-2008 17:19 (13%)

MakeItFONky

quote:
Palomar schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 11:32:
Krijg steeds meet het idee dat mn eeepc 701 alweer behoorlijk ouderwets aan het worden is :+

Al zijn die nieuwe versies behoorlijk duurder. Vraag me af of mensen daar echt warm voor lopen...
Welnee man... niks ouderwets, de 701 is een prima apparaat! Ik prijs me zeer gelukkig dat ik 'em al een paar maanden heb en verbaas me al een tijdje over al het geneuzel hier m.b.t. het wel/niet leverbaar zijn en de kennelijk onbewingbare drang van een hoop mensen om dat soort volstrekt nutteloze informatie met ons hier te delen 8)7 .

Natuurlijk heeft een 900/901 een groter scherm en is de resolutie dus ongetwijfeld beter, maar bij waar ik mijn 701 voor gebruik (internet, mail, navigatie) mis ik die 2 inch totaal niet. Maar voor we hier in net zo'n zinloze welles/nietes verzanden als de Linuxers/XP'ers: voor MIJ is een 701 perfect. Als je daarentegen de keus op een 900 laat vallen ben je minstens net zo gelukkig als ik met mijn 701.

Have FON!

Ben© Tweaker

quote:
Sangroid schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 17:11:
[...]

Nee, geen Mugen :(

Cameron Sino (of zoiets)...

En net dan toch maar een Mugen 7800 besteld...
wat is het probleem van je accu(s) dan?

Hebben alle 3rd party accu's last van de jump start probleem?

hello world

Reg. datum: 22 september 2006

Heeft er trouwens iemand last van stotteringen bij het afspelen van muziek op de EEE (701)? Wanneer ik muziek afspeel stottert deze namelijk bij gelijktijdig websurfen bijvoorbeeld. Aanklikken van links, openen nieuwe pagina e.d. Is dit normaal? Ik speel het af vanuit de muziek manager die standaard op de EEE staat. Of ik nou nummers afspeel vanaf de SD kaart of de HD lijkt niet uit te maken. Ik gebruik nog steeds Xandros.

MakeItFONky

quote:
maxtrash schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 10:07:
ik heb acronis versie 8 (dank voor eerdere tip in dit topic) geinstalleerd. Hier heb ik alleen een aparte usb-stick voor moeten gebruiken. Is er iemand die er in geslaagd is zijn sdhc-kaartje opstartbaar te maken?
Ja hoor, dat gaat heel goed met Acronis zelf...
Ga naar de Management Tools (of zoiets, doe dit even uit het hoofd) en kies voor de optie 'Create bootable rescue media'. Je kan dan (o.a) kiezen voor een CD/DVD, een ISO, een USB-stick én een geheugenkaartje.

Ik heb op die manier Acronis op een 4GB SDkaartje gezet, boot daarmee m'n eee 701 en heb dan meer dan genoeg vrije ruimte om het image van m'n C: schijf te dumpen op dat kaartje.

Have FON!

_Onder_titel?

quote:
B0MBACI schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 18:19:
[...]

wat is het probleem van je accu(s) dan?

Hebben alle 3rd party accu's last van de jump start probleem?
Hooo, geen problemen, hij is alleen, eh... lelijk? (omdat hij uitsteekt, bah) Batterijperformance moet ik nog testen. Ik heb de 4400 niet exact gemeten, maar voor mijn gevoel is dat ding zo leeg. De 6600 is beter, maar dat is ook een gevoelskwestie... ;)

Geen jump start probleem mee gehad, trouwens.

De Mugen is mooier afgewerkt, meer batterijduur (+-/ 4 uur).
whahoehaha

quote:
TweakHanz schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 18:19:
[...]

Welnee man... niks ouderwets, de 701 is een prima apparaat! Ik prijs me zeer gelukkig dat ik 'em al een paar maanden heb en verbaas me al een tijdje over al het geneuzel hier m.b.t. het wel/niet leverbaar zijn en de kennelijk onbewingbare drang van een hoop mensen om dat soort volstrekt nutteloze informatie met ons hier te delen 8)7 .
Amen _/-\o_
quote:
Natuurlijk heeft een 900/901 een groter scherm en is de resolutie dus ongetwijfeld beter, maar bij waar ik mijn 701 voor gebruik (internet, mail, navigatie) mis ik die 2 inch totaal niet. Maar voor we hier in net zo'n zinloze welles/nietes verzanden als de Linuxers/XP'ers: voor MIJ is een 701 perfect. Als je daarentegen de keus op een 900 laat vallen ben je minstens net zo gelukkig als ik met mijn 701.
Enzo is het maar net.... (ook een gelukkige 701 gebruiker sinds maanden)

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Reg. datum: 18 december 2006

Gister ben ik op zoek gegaan naar een leuke draagtas voor m'n EEE PC. Die zoektocht was echt moeilijk want ik was op zoek naar een verticale draagtas met een lange draagriem eraan in het zelfde formaat als mijn Asus-vriendje :P. Uiteindelijk heb ik een hele mooie kunnen vinden :D. Bij de Bijenkorf hadden ze een Samsonite Excursion Bag (YoungGeneration). De EEE PC past er precies in en er zijn nog wat extra vakjes voor de oplader, usbstickjes, net wat je wilt :)

Twee foto's:

http://rides.nl/~ufx/eeepc_tas1.jpg

http://rides.nl/~ufx/eeepc_tas2.jpg

Goedkoop istie niet (38 euro) maar je krijgt er wel een hele degelijke en mooie draagtas voor terug. Online heb ik hem alleen hier kunnen vinden.

I'm gonna architect a world of pain all over your candy ass

Ik denk dat je heel veel mensen hiermee een hoop tijd hebt bespaart.

Be a man! (Russel Peters).

Wat een fantastisch apparaat. Ik had eerst problemen met het installeren van windows xp. Wilde het bijna door iemand laten doen (komt ook op tweakers), maar ben blij dat ik het zelf heb gedaan. Via USB is de manier waarop het gelukt is. Enfin, hij draait als een zonnetje. Lage accu-duur valt me wel op, dus er zal waarschijnlijk een 5800MaH accu komen, aangezien deze niet uitsteekt. Misschien een 6600, maar dat moet ik nog even zien.

Ik heb alleen nog 1 probleempje, en dat is dat hij mijn USB poorten ziet als "trage" usb' poorten. Ook valt me op dat er erg veel usb apparaten in staan (zie screenshot).

/edit: screenshot eruit gehaald, probleem reeds opgelost :)

Zou iemand weten hoe ik ze snel kan maken? Door ze te updaten werkt het niet, want hij vind geen drivers.

bl0kkie wijzigde dit bericht 15-06-2008 00:05 (6%)

quote:
TweakHanz schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 18:49:
[...]

Ja hoor, dat gaat heel goed met Acronis zelf...
Ga naar de Management Tools (of zoiets, doe dit even uit het hoofd) en kies voor de optie 'Create bootable rescue media'. Je kan dan (o.a) kiezen voor een CD/DVD, een ISO, een USB-stick én een geheugenkaartje.

Ik heb op die manier Acronis op een 4GB SDkaartje gezet, boot daarmee m'n eee 701 en heb dan meer dan genoeg vrije ruimte om het image van m'n C: schijf te dumpen op dat kaartje.
dank voor je reactie. Het geheugenkaartje bootable maken op deze manier lukt wel maar bij het feitelijke opstarten ervan blijft hij hangen. Heb een 8gb kaartje van TakeMS

Reg. datum: 13 december 2007

@BlOkkie
In de Bios moet je OS installation op finished zetten. Daarna worden de USB poorten weer herkend als usb 2.0 en dan werken ze weer full speed.

groeten,

Marco

quote:
bureno schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 00:37:
[...]

Ik had hier ook eerst last van op de 900 met XP. Na installatie van de nieuwste touchpad drivers geen last meer van!
Dank je wel!
Dit lijkt inderdaad de oplossing te zijn! :)

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws