[Ervaringen] ASUS EEE PC - Deel 5
Pagina: 1 2 3 4 ... 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 last
Nieuw TopicGoede service is in mijn ogen toch niet 4 kapotte Eees achter elkaar leveren.
Ik bedoel, ze zijn misschien makkelijk in geld terug storten, of omuilen. Maar 4 keer achter elkaar een Defect product leveren, is in mijn ogen geen service, ja slechte service.
Als een klant voor een 2e maal een Eee inleverd, check je de 3e toch voor de zekerheid?
Maargoed, ik blijf toch bnieuwt welke winkel dit is geweest. Stuur me anders een PM met de betreffende winkel.
THANKZzz...
Ik bedoel, ze zijn misschien makkelijk in geld terug storten, of omuilen. Maar 4 keer achter elkaar een Defect product leveren, is in mijn ogen geen service, ja slechte service.
Als een klant voor een 2e maal een Eee inleverd, check je de 3e toch voor de zekerheid?
Maargoed, ik blijf toch bnieuwt welke winkel dit is geweest. Stuur me anders een PM met de betreffende winkel.
THANKZzz...
Reg. datum: 12 april 2005
Reg. datum: 12 april 2005
Voor iedereen die zijn EEE PC heeft voorzien van EEEXubuntu en windows shares wil mounten:
http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=304131
superhandig
werkt hier 
http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=304131
superhandig
zie homepage :)
Reg. datum: 23 februari 2000
Inmiddels is het toetsenbord van mijn 900 vervangen bij cdromland. Hij doet het nu helemaal perfect gelukkig! Op elk punt is de spatiebalk te gebruiken zoals het hoort.quote:F4T4L_3RR0R schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 14:55:
OMG, ik heb wel heel erg veel pech.
Eerste EeePC DOA retour gestuurd vanwege accuduur van 45 minuten, rammelend toetsenbord en spontane BIOS resets.
Tweede retour gestuurd vanwege de spatiebalk die exact in het midden ingedrukt diende te worden en daarbij ook nogeens gigantische kraakte/piepte.
En nu zeggen ze dat dat geen defect is en of ik even 35 euro onderzoekskosten wil overboeken zodat ze hem ongerepareerd terug kunnen sturen... Terwijl de spatiebalk van de eerste retour gestuurde EeePC wel goed werkte...
Reg. datum: 25 juni 2007
Reg. datum: 25 juni 2007
Heb jij hem toevallig ook van Misco. Ze hebben de eee vandaag ook bij mij proberen af te geven. Helaas was ik niet thuis. Wel wat vreemd omdat ze mgisteren mailde dat de levering pas volgende week zou zijn.quote:uFx schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 15:03:
Ik heb inmiddels ook m'n EEE PC 900 (zwart) binnen en hij's fantastischDe Xandros distributie is wat beperkt en niet echt interessant voor mezelf dus ik heb er nu inmiddels Slackware 12.1 op staan met wat EEE tweaks.Nog niet alles werkt maar ik heb 'em ook nog maar een dagje
Mijn gezeur heeft zijn vruchten af geworpen. Kreeg vanmiddag het bevrijdende telefoontje dat ik 2x een EEE PC 900 wit kon ophalen. Moest er wel wat voor over hebben want moest met het OV en in Eindhoven was het nog een flink stuk lopen van het station maar na 5 uur reizen eindelijk thuis met mijn EEE! Vanavond lekker ermee stoeien. Op het eerste gezicht ziet het er goed uit (compleet) en geen mankementen dus daar ben ik al erg blij mee! 4Launch, bedankt!
Nee, ik ben momenteel in Taiwan op vakantie en hier is dat ding al te koopquote:GranCanaria schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 19:37:
[...]
Gaaf man, ik ben echt benieuwd, hoe kom je trouwens aan de 901? test versie van asus?
Niet op veel plaatsen trouwens. Behalve de plek waar ik 'm gekocht heb ik 'm nog nergens gezien (en daar hadden ze er maar een paar, het was immers een winkeltje van slechts ongeveer 4m^2). De 1000H en Wind heb ik overigens nog helemaal niet gezien hier, al moet ik toegeven dat ik niet echt gezocht heb. De metrostations hangen overigens wel vol met MSI Wind billboards
Die heb ik ook (maar dan wel gewoon van LGquote:Sir_Hendro schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 23:24:
Ik gebruikte een Philips DVD brander:
[afbeelding]
Deze heeft een LG logo maar is dezelfde als die de Philips van mij. Hij gebruikt 2 USB stekkers. 1 voor data + stroom en 1 voor extra stroom. Werd meteen in de bios herkend en werkt echt heerlijk!
Ik heb vind het zelf totaal niet storend, maar het wordt wel enigzins warm aan de onderkant. Dat het mij niet stoort kan aan mij liggen (ik ben immers een Dell Latitude D600 gewend en die kan soms nogal heet worden aan de onderkant). Uitgaande van het feit dat de 901 minder energie verbruikt dan de 900 (en energieverbruik betekent hitte) ga ik er wel vanuit dat de 901 minder heet wordt, maar dit is nadrukkelijk niet door mij in de praktijk getest.quote:maxtrash schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 00:11:
@DARKFLOW
ik ben eigenlijk wel heel benieuwd hoe het met de temperaturen zit op de 901? Kan je daar iets meer over vertellen?
(heb zelf een 900 maar erger me daar aan)
Wat betreft het GMA950 verhaal: weet iemand hoe ik de kloksnelheid kan controleren? Ik heb zelf wel even gezocht, maar de software die ik zo even snel kon vinden was of niet geschikt voor grafische chipsets of alleen geschikt voor Nvidia/Ati. Mocht iemand dus een suggestie hebben die wel werkt, graag.
Core 2 Duo E4400, 2GB, HD4850, Vista 32bit - EEE 901 - Nikon D50, 12-24 mm, 18-55 mm, 70-300mm, SB-600
Reg. datum: 10 december 2006
Reg. datum: 10 december 2006
Klein beetje off-topic....
Typisch gevalletje van verkopersmarkt (of de wisselkoers niet goed gehanteerd)
http://www.zercom.eu/inde...;f=1&s=1&a=118518
Typisch gevalletje van verkopersmarkt (of de wisselkoers niet goed gehanteerd)
http://www.zercom.eu/inde...;f=1&s=1&a=118518
Helaas werkt op m'n EEE900 sinds IE7 scrollen niet meer dmv 2 vingers op 't touchpad, nieuwste elantech drivers geinstalleerd (7.0.1.4)
Weet er iemand een oplossing? al gezocht op eeeuser forum, maar kan niet echt een goede oplossing vinden....
Weet er iemand een oplossing? al gezocht op eeeuser forum, maar kan niet echt een goede oplossing vinden....
Reg. datum: 12 augustus 2007
Reg. datum: 12 augustus 2007
Onder Ubuntu installeert de package manager altijd automatisch de laatste updates vanaf de Ubuntu repositories. Als je nog nieuwere versies wil hebben moet je even naar www.getdeb.net surfen, de .deb downloaden en dubbelklikken op de .deb (.deb is ongeveer zoals .exe in windows). Vaak bieden de websites van programmaś zelf ook repositories of .deb aan met de nieuwste versie, bijvoorbeeld www.winehq.orgquote:Koekiee schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 13:06:
Ik vergelijk niet met Windows, het gaat mij puur om gebruiksgemak. Sterker nog, ik had altijd het idee om geen Windows op mijn EEE te gaan draaien omdat ik me wilde verdiepen in Linux. Echter als zelfs FireFox updaten al zoveel moeite kost dan begin ik te denken of het wel nut heeft, ook uit het oogpunt van efficiency. Uiteraard heb ik Xandros al in de Advanced mode staan maar het lijkt gewoon of alles een paar stappen meer kost.
Vanmiddag mijn splinternieuwe 900 uitgepakt. Eerste indruk: Wat is ie klein! En meteen ook een paar vragen:
Na een uurtje sloeg de fan aan. Hoort deze zo'n herrie te maken?
Bij de software update doen veel updates het niet. Is dat normaal?
Reg. datum: 05 oktober 2003
Ik zal wel met m'n ogen dicht kijken....quote:maxtrash schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 10:07:
ik heb acronis versie 8 (dank voor eerdere tip in dit topic) geinstalleerd. Hier heb ik alleen een aparte usb-stick voor moeten gebruiken. Is er iemand die er in geslaagd is zijn sdhc-kaartje opstartbaar te maken?
Iets anders: iemand ervaring met het installeren van een pliek unattended dvd op de eee? De wimxlite xp3 bevalt me niet zo goed (kan aan andere dingen liggen)
maar ik kan op de acronis website nergens een link vinden naar een doenload van acronis versie 8 (laat staan een reg. code). Kan iemand me een linkje dumpen?
xandros of xp?quote:G_Kracht schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 21:30:
Vanmiddag mijn splinternieuwe 900 uitgepakt. Eerste indruk: Wat is ie klein! En meteen ook een paar vragen:
overigens vond ik de standaard xandros nog niet ideaal. Heb het wel geprobeerd, maar als zelfs de standaard commando's niet werken omdat het een localized versie van de eee is... houdt het nu even op. Denk wel dat ik ubuntu nog eens wil proberen.
Vraag: welke windows based virus scanner gebruiken jullie. ik heb inmiddels antivir en avast geprobeerd, maar vindt ze beiden de opstarttijd nogal vertragen. Andere alternatieven die dat niet doen?
@g kracht: dat vond ik dus ook. updates zijn niet vindbaar, en bij het opvragen van de lijst geeft ie zeker een error?
Vraag: welke windows based virus scanner gebruiken jullie. ik heb inmiddels antivir en avast geprobeerd, maar vindt ze beiden de opstarttijd nogal vertragen. Andere alternatieven die dat niet doen?
@g kracht: dat vond ik dus ook. updates zijn niet vindbaar, en bij het opvragen van de lijst geeft ie zeker een error?
aip wijzigde dit bericht 12-06-2008 21:40 (11%)
Welke guide gebruiken jullie om Windows XP te installeren? Die van eeeuser staat vol met links die niet meer werken. Erg handig...
Xandrosquote:
Ik krijg wel een lijst, maar als ik bij de meeste update op Installeren klik krijg ik een melding dat de package niet te vinden is. Bizar!quote:aip schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 21:38:
Eeeeeh. geen guide, maar een kant en klare oplossing. en meer kan ik er hier niet over zeggen. Usenet is je vriend.quote:Robkazoe schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 21:47:
Welke guide gebruiken jullie om Windows XP te installeren? Die van eeeuser staat vol met links die niet meer werken. Erg handig...
Da's voor mij dus de reden nu even op XP over te gaan. Neem me nogsteeds voor om Linux te gaan proberen op mijn eee900 (het is toch een speeltje voor 'erbij'), maar de standaard ASUS xandros versie - nee, dat wordt het niet.quote:G_Kracht schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 21:51:
[...]
Ik krijg wel een lijst, maar als ik bij de meeste update op Installeren klik krijg ik een melding dat de package niet te vinden is. Bizar!
Maar vinden jullie niet dat de fan veel herrie maakt of is dat normaal?
Nogal veel. EEEctl (XP) helpt daartegen. Onder linux is er een andere optie (ik stelde die vraag eerder al - maar mij lukte het installeren niet) om dat te verhelpen. Zie eerder in dit topic.quote:G_Kracht schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 21:56:
Maar vinden jullie niet dat de fan veel herrie maakt of is dat normaal?
Reg. datum: 06 augustus 2004
Reg. datum: 06 augustus 2004
Hallo,
Ik heb een vraagje over het snelheidsverschil tussen de 700 en de 900.
Als ik het goed begrepen heb, hebben ze beiden een 900 processor maar is die van de 700 geklokt op 7x90=630 en staat die van de 900 op 10x90=900.
Klopt dit? Of zitten er andere verschillen in? is er ergens een vergelijkingstest kwa snelheid/performance van beiden te vinden? Ik kan namelijks niks hierover vinden.....
Als ik het goed begrepen heb, hebben ze beiden een 900 processor maar is die van de 700 geklokt op 7x90=630 en staat die van de 900 op 10x90=900.
Klopt dit? Of zitten er andere verschillen in? is er ergens een vergelijkingstest kwa snelheid/performance van beiden te vinden? Ik kan namelijks niks hierover vinden.....
Reg. datum: 13 november 2003
Reg. datum: 13 november 2003
Startpunt een nlited versie van xp:quote:Robkazoe schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 21:47:
http://www.i64x.com/eeexp.php
Gebruik besliste de meest actuele versie van nlite als je vista (zoals ik) ervoor gebruikt.
Ik heb daarna xp pro geinstalleerd met de 1 usb stick methode.
http://forum.eeeuser.com/viewtopic.php?id=25311
usb-multiboot is nu bij iets van versie 10.
Vereist:
usb 2.0 stick met een paar gig leeg!
Na het draaien van usb multiboot een zeer eenvoudige xp installatie.
Mijn installatie was na het uitschakelen van de swap file 800mb
en ik had nog extra bluetooth (com,modem,irda,com+) toegevoegd.
Succes
Die eeeuser guide werkt wel (waaronder juiste links naar multiboot). Dank u 
Reg. datum: 10 maart 2003
Reg. datum: 10 maart 2003
Ik dacht dat het mogelijk was de 701 op 900MHz te laten draaien mbv die eee-tool.quote:JeDa schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 22:30:
Hallo,
Pagina: 1 2 3 4 ... 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 last
Dit topic is gesloten.