Hoofdcategorieën
Topicacties

[Ervaringen] ASUS EEE PC - Deel 5

Pagina: 1 2 3 4 ... 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 last

Nieuw Topic
Opterpr0n

quote:
DarkFlow schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 18:46:
Om toch nog met iets nieuws te komen en omdat ik zelf toch ook nog enigzins nieuwsgierig was, heb ik overigens wel al 3DMark03 gedraaid.

3DMark03 score EEE PC 901 met 1GB RAM: 616
3DMark03 score EEE PC 901 met 2GB RAM: 729

Zoals gezegd: uiterlijk volgende week vrijdag (de 20e dus) kom ik met een uitgebreid benchmarkoverzicht van de 901.
Aha, dank je voor deze nuttige info :)

Zo te zien is dit niet eens zo slecht, ter vergelijking met een EEE 900 (van EEEusers Forum):

Asus EEE PC 900 XP scored 481
Asus EEE PC 900 Vista scored 469

Ik denk dat de prestaties te danken zijn aan de GMA 950. Het zal toch wel ergens verbeterend zijn, hoewel mij niet helemaal duidelijk is hoe of waar. Wikipedia helpt mij niet, en voor de rest vind ik alleen maar marketing praatjes over de GMA 950.

Mnemosyne XT Viator Abacus Minimus
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Reg. datum: 16 april 2007

quote:
XanderDrake schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 11:53:
[...]
Ik denk dat de prestaties te danken zijn aan de GMA 950. Het zal toch wel ergens verbeterend zijn, hoewel mij niet helemaal duidelijk is hoe of waar. Wikipedia helpt mij niet, en voor de rest vind ik alleen maar marketing praatjes over de GMA 950.
Kijk dan maar eens naar dit filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=l6Pn4Wg-DwA

De 3d performance van de 901 is veel beter dan die van de 900.

Bite my shiny metal ass!
Reg. datum: 25 februari 2001

quote:
Biggg schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 11:58:
[...]

Dat is opvallend, aangezien de GMA950 op de 901 zwaar underclocked zou zijn (133Mhz ipv 400Mhz). Zou dat bij deze engineering sample anders zijn? Is dat underclocked verhaal slechts speculatie die niet klopt? Of is dit toevallig een grafische test die een specifieke dx10 feature gebruikt die de oude GPU niet snapt en daarom volledig in software doet? In dat geval zegt zo'n enkele benchmark niets.

Brama is lid van het Front Auto Check Image. Front Auto Check Image is onderdeel van de 'verbeter GoT, begin met het CMS!' stichting.

Opterpr0n

quote:
Biggg schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 11:58:

Ik denk dat we het over een driverfout hebben om eerlijk te zien. Je ziet niet dat de 3Dmark2003 scores zoveel keer minder zijn op de 900 dan op de 901.
Dan nog zou de GMA 950 beter zijn hoor, daar geen twijfel over.
quote:
brama schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 12:08:
Dat is opvallend, aangezien de GMA950 op de 901 zwaar underclocked zou zijn (133Mhz ipv 400Mhz).
Dan rest de vraag: klopt deze aanname?
Of, is de GMA 900 van de 900 ook een stuk lager geclockt?

Hoezzz íe nou?
Reg. datum: 08 januari 2006

Dat vraag ik me dus ook af ?!

Ik vind de Duitser van het filmpje ook niet echt super overtuigend overkomen.

Bite my shiny metal ass!
Reg. datum: 25 februari 2001

quote:
XanderDrake schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 12:13:
Ik vraag me dat ook af.. en als een/beiden underclocked is, zou dat nog omhoog te krikken zijn zonder het ding meteen te laten oververhitten?

Wat een non-discussie eigenlijk, praten over GPU performance voor een 9" subnotebookje. Maar goed, m'n tweakershart is wel specs-geil :)

Brama is lid van het Front Auto Check Image. Front Auto Check Image is onderdeel van de 'verbeter GoT, begin met het CMS!' stichting.

Reg. datum: 30 november 2006

misschien is dat later eventueel softwarematig over te clocken, dat zou erg gaaf zijn en goed mogelijk kunnen zijn daar de chipset normaal op 400mhz draait.

Reg. datum: 15 oktober 2006

Ik denk dat ik toch ook over ga naar Windows XP. De reden daarvoor is dat ik vind dat je voor alles wat je in Linux/Xandros wil doen zoveel tijd/opzoekwerk kwijt bent. Het zit niet logisch in elkaar en je moet constant de console in wil je wat kunnen regelen/updaten (bijvoorbeeld FireFox). Uiteindelijk ben je dus uren kwijt op Google om uit te vinden hoe dingen werken.
Enige waar ik nog heel hard over twijfel is om toch nog een Ubuntuvariant te proberen.. Iemand die mij kan overhalen dit toch te proberen?

Koekiee wijzigde dit bericht 12-06-2008 12:48 (3%)

Dell Inspiron 6000//Asus EEEPC 900 black @ Ubuntu//Nokia E51 black//Apple iPod Classic 80GB black

marrk
Reg. datum: 09 juli 2002

quote:
Koekiee schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 12:47:
Ik denk dat ik toch ook over ga naar Windows XP. De reden daarvoor is dat ik vind dat je voor alles wat je in Linux/Xandros wil doen zoveel tijd/opzoekwerk kwijt bent. Het zit niet logisch in elkaar en je moet constant de console in wil je wat kunnen regelen/updaten (bijvoorbeeld FireFox). Uiteindelijk ben je dus uren kwijt op Google om uit te vinden hoe dingen werken.
Enige waar ik nog heel hard over twijfel is om toch nog een Ubuntuvariant te proberen.. Iemand die mij kan overhalen dit toch te proberen?
als je dingen vergelijkt op of ze op windows lijken, zal je toch op windows uitkomen ;).
Als je advanced mode in xandrus gebruikt, is Ubuntu niet heel veel anders. Als je easy mode gebruikt, is het wel een vooruitgang.
Reg. datum: 15 oktober 2006

Ik vergelijk niet met Windows, het gaat mij puur om gebruiksgemak. Sterker nog, ik had altijd het idee om geen Windows op mijn EEE te gaan draaien omdat ik me wilde verdiepen in Linux. Echter als zelfs FireFox updaten al zoveel moeite kost dan begin ik te denken of het wel nut heeft, ook uit het oogpunt van efficiency. Uiteraard heb ik Xandros al in de Advanced mode staan maar het lijkt gewoon of alles een paar stappen meer kost.

Dell Inspiron 6000//Asus EEEPC 900 black @ Ubuntu//Nokia E51 black//Apple iPod Classic 80GB black

Vind het allemaal maar verschrikkelijk lang duren. Snap sowieso niet wat er moeilijk aan is om de witte te leveren terwijl de zwarte praktisch overal verkrijgbaar is. De zwarte had ik al twee weken geleden kunnen hebben, en de witte is nog steeds niet goed verkrijgbaar ondanks dat ik nu bij twee (web)winkels een order heb staan.

.be
Reg. datum: 02 december 2001

kon het niet laten, ook een 900 besteld in de UK. En ondertussen bij men gsm provider een usb modem icm goedkoop mobile internet gedoe besteld.

Maar nu vroeg ik mij iets af, bestaan er usb tussenstukjes die ervoor zorgen dat je een usb stick een hoek van 90 graden kan laten maken? Want nu gaat die stick uitsteken als ik hem gebruik maar als ik hem via een tussenstuk kon laten draaien ... zo dus:
|| ipv --|
dan kan ik hem constant laten zitten :)

Reg. datum: 05 april 2007

quote:
Maar nu vroeg ik mij iets af, bestaan er usb tussenstukjes die ervoor zorgen dat je een usb stick een hoek van 90 graden kan laten maken? Want nu gaat die stick uitsteken als ik hem gebruik maar als ik hem via een tussenstuk kon laten draaien ... zo dus:
|| ipv --|
dan kan ik hem constant laten zitten :)
ze bestaan wel, ik kreeg zo'n geniaal gevalletje bij mijn Asus WL-54G wifi-stickje paar jaar geleden.

.be

quote:
lackaday schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 13:54:
[...]

ze bestaan wel, ik kreeg zo'n geniaal gevalletje bij mijn Asus WL-54G wifi-stickje paar jaar geleden.
dat is al iets :)
het nu nog vinden ... je weet toevallig niet hoe ze dit kleinnood noemen?

edit: gevonden
http://imagescl.cyberguys.com/images/prod_main/P7336A.jpg
http://www.cyberguys.com/...Detail.asp?productID=7336

en je kan hem dus schijnbaar ook kantelen zodat je hem zo compact mogelijk langs de laptop kunt steken

DaRKie wijzigde dit bericht 12-06-2008 14:22 (29%)

Reg. datum: 17 oktober 2004

quote:
Mr_Q schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 15:19:
[...]

Dit is de ERVARINGEN topic, vraag hier niet over levertijden ed.

Lees de 'waarschuwing' in het blauw voordat je een post plaatst:
Dit is een Ervaringen topic over de ASUS EEE PC. Niet over levertijden en alle romslomp eromheen. Replies zoals hieronder opgesteld staan zijn dus ongewenst!
- Ja jonges ik heb em ook bestelt!!
- K*t, niet de douane :(
- Mijn Track en Trace nr doet het niet :'(
- Jeeuuj ik heb em ook binnen!~! :*)
Inderdaad ja leverTIJDEN en de datum van release.. lijkt me een heel ander punt, maar leuk dat je corrigerend wilt optreden }:O }:O }:O }:O }:O }:O

Opterpr0n

quote:
younes0807 schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 14:24:
Inderdaad ja leverTIJDEN en de datum van release.. lijkt me een heel ander punt, maar leuk dat je corrigerend wilt optreden }:O }:O }:O }:O }:O }:O
Sorry dude, maar daar valt jou post ook onder.

Maar goed, om toch nog iets toe te voegen aan dit topic:
Voor beide modellen (1000H, 901) weten we niet wanneer ze ergens anders dan Taiwan uitkomen .
Wil je een 10" subnotebook? Koop de MSI Wind zou ik zeggen. Die is nagenoeg identiek aan de 1000H behalve looks en accu.

Opterpr0n

Trouwens, waar ik wel benieuwd naar ben:

Voor mensen die hun GMA 900 durven over te clocken, misschien kan Powerstrip een oplossing bieden!

Nog 4 dagen wachten en dan zou de EEE 900 beschikbaar moeten zijn voor mij :)
Ik ga het zeker proberen, gezien het tweakerbloed dat door me stroomt >:)

Reg. datum: 18 december 2006

Ik heb inmiddels ook m'n EEE PC 900 (zwart) binnen en hij's fantastisch :D De Xandros distributie is wat beperkt en niet echt interessant voor mezelf dus ik heb er nu inmiddels Slackware 12.1 op staan met wat EEE tweaks.Nog niet alles werkt maar ik heb 'em ook nog maar een dagje :)

I'm gonna architect a world of pain all over your candy ass

Reg. datum: 01 oktober 2004

quote:
younes0807 schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 14:24:
Niet over levertijden en alle romslomp eromheen

Daar valt jou shit dus ook onder.... (romslomp)
quote:
XanderDrake schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 14:41:
Trouwens, waar ik wel benieuwd naar ben:

Voor mensen die hun GMA 900 durven over te clocken, misschien kan Powerstrip een oplossing bieden!

Nog 4 dagen wachten en dan zou de EEE 900 beschikbaar moeten zijn voor mij :)
Ik ga het zeker proberen, gezien het tweakerbloed dat door me stroomt >:)
Durf hem opzich wel over te klokken maar ik moet er wel een doel mee hebben.
Zelf speel ik alleen wat retro games die er gewoon op zullen draaien.

Wel heb ik gister Max Payne (eerste deel) geïnstalleerd en deze draait met alles op zijn hoogste met de resolutie 1024x600 gewoon super soepel, precieze fps kan ik niet geven..

Ook zal ik is kijken of het mogelijk is om UT2004 te draaien, misschien dat daar wel wat te winnen valt wat betreft het overclocken / fps..

Reg. datum: 16 september 2005

Ik heb het he-le-maal gehad met de EeePC.

Eerste exemplaar:
Gammel toetsenbord, accu na 45 minuten leeg en spontane BIOS resets.

Tweede exemplaar:
Half werkende spatiebalk die opeens krak deed en daardoor nog maar voor een klein deel werkte.

Derde exemplaar:
Afgeragd ding gekregen, nieteens de moeite genomen om te testen.

Vierde exemplaar:
Hot/stuck pixel

.be

Kan iemand me vertellen welke van de 2 onderste kabels ik nodig heb voor de voeding van een 900 model?

1)
http://www2.computeruniverse.net/images6/175/9017866400044225.jpg

2)
http://www2.computeruniverse.net/images6/175/9017866200044215.jpg

Reg. datum: 12 juni 2008

De bovenste.

Reg. datum: 12 maart 2007

Je hebt de bovenste nodig nr. 1

Hoezzz íe nou?
Reg. datum: 08 januari 2006

Nu ben ik benieuwt waar je ze vandaan heb komen? 4 stuks kapot, jeetje!

Pagina: 1 2 3 4 ... 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: