Gathering of Tweakers

Quicksearch
Reg. datum: 01 oktober 2004

quote:
huorpalantir schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 19:50:
Dank voor jullie snelle replies :)
Een bekrompen houding bij het typen is natuurlijk niet relaxed, net als een te klein scherm. Misschien is het beter om toch maar een laptop via de TU aan te schaffen en mijn Mac overstap even uit te stellen.
Wat natuurlijk ook kan is een goedkope laptop kopen die vergelijkbaar geprijst is als de EEE 900 (misschien iets erboven).. Maar dat moet je natuurlijk zelf weten.. :)

Ik heb hier een review gelezen.
http://www.tomshardware.c...tel-atom-cpu,1947-11.html

Daar staat dat de GMA 950 gelimiteerd is van 400mhz naar 133mhz, waardoor ze dus niet blij waren met de 3D performance.

Weet iemand of dit bij de eee 901 ook zo is. Is het dan verstandiger om een eee 900 te nemen waar de GMA nog wel op 400mhz zit, qwa games spelen en appz zoals photoshop/dreamweaver?

quote:
80sBaby schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 20:55:

Daar staat dat de GMA 950 gelimiteerd is van 400mhz naar 133mhz, waardoor ze dus niet blij waren met de 3D performance.

Weet iemand of dit bij de eee 901 ook zo is. Is het dan verstandiger om een eee 900 te nemen waar de GMA nog wel op 400mhz zit, qwa games spelen en appz zoals photoshop/dreamweaver?
Zoals ik kan lezen gaat het over de 901 waar de clock is aangepast naar 133 MHz, maar volgensmij had je dat zelf ookal geconcludeerd? :?

Wat ze op die website kortom zeggen is:
- Processor gebruikt weinig stroom (goed)
- Chipset voor Atom gebruikt veel meer stroom (slecht)
- Celeron heeft een 'slechte' naam. Atom wordt gepresenteerd als 'de processor' en heeft goede naam.
- 900 MHz klinkt slechter als 1,6 GHz, ondanks dat de Celeron niet direct trager is en op sommige punten zelfs sneller.

Doordat Atom beter overkomt, ondanks dattie niet direct beter is, zal hij toch wel succes gaan boeken :)

Reg. datum: 02 maart 2002

quote:
80sBaby schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 20:55:

De EEE 900 heeft de GMA900 aan boord (die op mijn 701 op 333Mhz draait, ik weet niet hoe het zit met de 900) en dus niet de GMA950.

自相矛盾

Ja, ik had het voor de wind al geconludeerd maar nu dus ook voor de 901. Ik heb niet zoveel verstand van interne specificaties, dus mijn vraag was meer in de richting van:

Gamen beter op: een celeron met 400mhz GMA900 of op een atom met 133 mhz GMA950?

Straks is de GMA950 zoveel beter dan de GMA900 dat die 133 mhz weinig verschil maakt met die 400mhz op de GMA900.

quote:
StraightOn.NL schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 00:35:
tis dat het zo in de pricewatch staat anders zou ik het uberhaupt niet geloven...
Zou ik sowieso niet op vertrouwen. Daar zitten vaak heel veel fouten in en het wordt ook niet zo goed bijgehouden. Volgens mij moet je als user echt zelf T.net erop attenderen..
quote:
Tomino schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 18:54:
[...]

Goede tip voor de mensen die dat nodig hebben! :) Post het ook eventjes op forum.eeeusers. Daar zijn er waarschijnlijk een hele hoop erg blij mee! ;)

Hier op mn 9" nog 1.8 GB over en dat is mét windows XP, en nog wat andere vaak gebruikte programmaatjes.

Games die ik erop heb staan :D
- Krimson Skies
- RCT
- American's mcgee alice
- Trackmania nations forever die niet helemaal lekker draaid, zelfs niet met alles op minimal
- Maxpayne 2 :9 :9
Maxpayne 2, hoe goed draait dat? :D

Btw, probeer de oude TM eens.. Misschien werkt dat beter.. :)

quote:
80sBaby schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 21:35:
Ja, ik had het voor de wind al geconludeerd maar nu dus ook voor de 901. Ik heb niet zoveel verstand van interne specificaties, dus mijn vraag was meer in de richting van:

Gamen beter op: een celeron met 400mhz GMA900 of op een atom met 133 mhz GMA950?

Straks is de GMA950 zoveel beter dan de GMA900 dat die 133 mhz weinig verschil maakt met die 400mhz op de GMA900.
Trek hier zelf je conclusie maar uit. (filter op 'GMA' om ze netjes onder elkaar te krijgen)

Soar wijzigde dit bericht 11-06-2008 21:42 (57%)

自相矛盾

Een GMA950 is op gelijke kloksnelheid tot 50% sneller dan de GMA900, dus is een GMA950 met 33% kloksnelheid van de GMA900 pakweg maar 50% zo snel. Ik zou gewoon voor de GMA900 gaan. Mij lijkt het dat het Atom platform gigantisch kreupel is gemaakt. En met het enige voordeel van de Atom (de zuinigheid) dat wordt verbrijzeld door de slechte chipset waarmee de cpu wordt gekoppeld blijft er voor mij amper een reden over om die te verkiezen boven een celeron 900MHz, die eigenlijk een Pentium M is.

For the win

Maandag had ik gepost dat ik mijn versie van Windows XP niet aan de praat kreeg op de Asus EEE 900. Nu blijkt dat de versie die ik erop wilde zetten niet echt overweg kan met de laptop. De versie ik wilde installeren was namelijk 'Windows XP SP3 Vista Style'. Gisteren heb ik Windows XP SP3 Lite gedownload.
Vandaag heb ik dan besloten om een Windows XP SP2 en de Windows XP SP3 Lite CD's mee te nemen naar mijn werk. Ik heb daar eerst de Lite versie geinstalleerd en dat ging meteen perfect! Na de installatie de page file uitgezet en toen was er slechts 470MB in gebruik om de C schijf. De opstart tijd was echt om van te kwijlen!! Het Windows logo met het laadbalkje komt en beeld oh nee toch niet! Hij is al klaar :D
Helaas had ik geen behoefte aan limitaties dus daarna maar de Windows XP SP2 CD erin gedaan en deze is ook helemaal perfect geinstalleerd. Ik ben alleen vergeten te kijken hoeveel ruimte deze versie nou nog over had maar ik meende zo een 2,5GB. Daarnaast ook maar meteen Office en alle zooi op de D schijf geinstalleerd en het werkt allemaal super snel!! Het laden van Windows duurt met de volledige versie wel iets langer dan de Lite versie maar het is nog steeds super snel.

Naast al het Windows gedoe ben ik ook nog maar even 2 games gaan installeren:

Quake 3,
Alles op zijn mooist op 800x600 gezet (met een commandline kon hij op 1024x600 toch?) en dat verliep zoals ik al verwachte perfect!

Halo demo,
Bij single player missies in grote battles loopt hij op 15 fps met alles op low en in multiplayer gemiddled op 22 fps en soms zelfs 30+.

Morgen maar is 3DMark03 installeren. :)

Reg. datum: 11 februari 2007

quote:
Mr_Q schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 16:39:
Je krijgt bij de Asus EEE 900:
- Nederlands instructie boeje
- Asus EEE PC 900 zelf :9
- Mini-Lader
- Beschermhoesje (past de asus EEE precies in om vervolgens in een andere tas gestopt te worden)
- Recovery/support DVD's

Nog meer vragen? :P
Zo'n beschermsleeve is wel handig, gebruikte ik ook altijd bij mijn 12" Toshiba (oud ding, weet niet eens type). Alleen vind ik 't nogal jammer dat er geen cd/dvd drive bij zit. Ik heb wel een Toshiba mobiele cd drive (met kaartje/27 pin parallel poort), maar ik denk niet dat dit gaat passen:
http://i24.ebayimg.com/02/i/000/e9/77/3969_1.JPG

Wat hebben jullie als oplossing voor cd rom?
En is 't handig typen (tuurlijk wel even wennen) tijdens hoorcolleges?

For the win

Ik gebruikte een Philips DVD brander:
http://home.quicknet.nl/qn/prive/rikmeijer/images/dvdrw.jpg
Deze heeft een LG logo maar is dezelfde als die de Philips van mij. Hij gebruikt 2 USB stekkers. 1 voor data + stroom en 1 voor extra stroom. Werd meteen in de bios herkend en werkt echt heerlijk!

IMHO --->

Gewoon USB->IDE converter of zelfs een USB->SATA converter ;)

Kost tegenwoordig geen drol meer, zelfs met behuizing erbij.

I'm always thinking one step ahead, like a carpenter - who makes stairs

quote:
brrrt schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 23:06:
[...]

Zo'n beschermsleeve is wel handig, gebruikte ik ook altijd bij mijn 12" Toshiba (oud ding, weet niet eens type). Alleen vind ik 't nogal jammer dat er geen cd/dvd drive bij zit. Ik heb wel een Toshiba mobiele cd drive (met kaartje/27 pin parallel poort), maar ik denk niet dat dit gaat passen:
[afbeelding]

Wat hebben jullie als oplossing voor cd rom?
En is 't handig typen (tuurlijk wel even wennen) tijdens hoorcolleges?
Ik heb geen cd-rom gebruikt.. Daarvoor heb ik (op een notebook/pc met een cd-rom speler) een Windows XP prof met SP3 gepakt en deze volgens de tutorial op eeeguides.com op een snelle USB-stick gezet.

Hierdoor kon ik vanaf usb-stick Windows XP installeren. Na de installatie van de drivers en windows update was ik 1,45 GB kwijt en had ik nog ruim 2,5 gb over.

Wel heb ik naderhand met veel pijn en moeite een NTFSLink gemaakt van C naar D. Ik heb dus naar de 16 GB versie alle program files gezet, vervolgens met veel pijn en moeite (dmv unlocker) de map op C weten te verwijderen en een NTFS link (verwijzing) naar de D schijf.

Hierdoor kan ik toch alles op 'C' installeren, waardoor het eigenlijk direct op D wordt gezet.

Die met de parallele port gaat niet werken nee.. een USB-IDE met losse cd-rom of usb-cd-rom zal wel gewoon gaan.. Maar het is dus geen must zoals ik al zei :)

Nog even over de hoorcolleges..
Ik kan er na enige tijd wennen toch wel redelijk snel op typen (met 10 vingers), wel moet ik er dan echt goed voorzitten dus op schoot ofzo is verre van ideaal. Maar op tafel, mits je niet te dikke vingers hebt, is het wel te doen denk ik ja :)

Mr_Q wijzigde dit bericht 11-06-2008 23:34 (8%)

@DARKFLOW

ik ben eigenlijk wel heel benieuwd hoe het met de temperaturen zit op de 901? Kan je daar iets meer over vertellen?
(heb zelf een 900 maar erger me daar aan)

De 1000H schijnt nu verkrijgbaar te zijn in Taiwan.
quote:
In a world filled with painful delays, seeing ASUS' 10-inch Eee PC 1000H on sale this soon after being introduced at Computex is like a breath of fresh air. Or mildly stagnant air, considering we're not anywhere close to Taiwan. Nevertheless, said machine is indeed up for grabs for those on that side of the planet, and just as we expected, it's demanding NT$18,988 (or around $625). C'mon ASUS, you've got swarms of North Americans (and Europeans, etc.) just champing at the bit here.

自相矛盾

koop dan een wind voor dat geld 625$ dat is gewoon vele te duur voor wat je krijgt

Stel dat ik alle partities verwijderd om Windows XP te installeren, kan ik dan naderhand de EeePC weer in de oorspronkelijk staat toveren met de Linux herstel DVD? Dus inclusief herstelpartitie via F9 tijdens het booten?

Reg. datum: 07 juni 2008

quote:
F4T4L_3RR0R schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 01:11:
Stel dat ik alle partities verwijderd om Windows XP te installeren, kan ik dan naderhand de EeePC weer in de oorspronkelijk staat toveren met de Linux herstel DVD? Dus inclusief herstelpartitie via F9 tijdens het booten?
Ja, is heel gemakkelijk. Herstel door middel van F9 zal niet lukken want die partitie heb je verwijderd als je xp hebt geïnstalleerd. Op de bijgeleverde cd's staat een programma waarmee je een image kan maken op een sd kaart. Kwestie van sd kaart erin, opnieuw starten en klaar is kees. Heb het eergisteren gedaan om de oorspronkelijke besturingssysteem erop te krijgen.

Als je een witte 900 zoekt kan je het eens proberen bij Dunnet. Ze hadden er gisteren nog 49 op voorraad.
Wordt denk ik geleverd met 4400 mha accu maar dat zie ik vanmiddag wel.

Te Koop: Geen Vraag&Aanbod! Zie Het algemeen beleid .

Een moderator wijzigde dit bericht 12-06-2008 09:44 (87%)

Reg. datum: 16 april 2007

quote:
huorpalantir schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 19:50:
[...]

[...]

Dank voor jullie snelle replies :)
Een bekrompen houding bij het typen is natuurlijk niet relaxed, net als een te klein scherm. Misschien is het beter om toch maar een laptop via de TU aan te schaffen en mijn Mac overstap even uit te stellen.
Het ligt er natuurlijk echt aan wat je er mee wilt gaan doen. Ik rond over 2 weken mijn studie Technische Informatie af aan de UT. Ik heb nooit een laptop gehad, nooit nodig gehad ook. Ik doe al mijn studie werk op een mac mini met een 22"wide-screen, dat werkt toch veel fijner dan een laptop.

De eee pc is de eerste laptop die ik ooit overwogen heb om aan te schaffen, juist omdat dat ding niet probeert te zijn wat ie voor mij niet is, namelijk een all-round machine. Ik overweeg een eee 901 puur voor erbij, omdat ie zo makkelijk mee te nemen is en zo licht is. Wat mij betreft ideaal om altijd internet, mail, agenda, belangrijke documenten etc bij je te hebben en om makkelijk notities te kunnen maken. Als ik jou was zou ik echt wel voor een imac icm een eee 901 gaan. :9

Nu mijn witte EEE 900 onderweg is wordt het tijd voor een vraag.

Ik ben op Linux gebied totaal onbekend.
Kan ik mijn Windows Mobile-5 PDA koppelen aan de EEE?

quote:
blowbeat schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 10:48:
Nu mijn witte EEE 900 onderweg is wordt het tijd voor een vraag.

Ik ben op Linux gebied totaal onbekend.
Kan ik mijn Windows Mobile-5 PDA koppelen aan de EEE?
Ik heb zelf ook een 900.
Tip instaleer windows xp draait erg goed staan veel tutorials op nieuwsgroepen en ook speciale windows versie voor de ee pc (wel je eigen serial gebruiken natuurlijk)

Prop 2 gb geheugen er in en je hebt helemaal een klein monster.

Denk dat linux voor de gewonen gebruiker die windows gewent is een teleurstelling is.

Xbox 360 / Dlink DNS-323 1,5 TB / Panasonic 42'' FullHD / P3300 / EEE 900 2GB XP SP3

quote:
0Burner0 schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 11:18:
[...]
Denk dat linux voor de gewonen gebruiker die windows gewent is een teleurstelling is.
Sorry, maar hier moet ik even op reageren. Ik ken de Xandros-installatie niet, maar ik draai zelf op mijn desktop al 2 jaar Ubuntu, en dit werkt heerlijk. En nu zeg je misschien dat ik dan een linux-fanboy ben, en dat klopt misschien ook wel, maar ik heb Ubuntu zonder aandringen ook aan een stuk of 6 vrienden doorgegeven, waarvan 4 het nu nog gebruiken. Je hebt er geen onderhoud aan en voor bijna alle programmaś is er wel een goede opensouce tegenhanger, of anders gebruik je Wine. En natuurlijk de mooie desktop effects!

Je moet wel even geluk hebben dat er drivers zijn voor je hardware, maar dit is niet de schuld van linux maar van de fabrikanten.

En nu weer over de EEE :+

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws