Hoofdcategorieën
Topicacties

[Ervaringen] ASUS EEE PC - Deel 5

Pagina: 1 2 3 4 ... 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 31 augustus 2002

ik heb zelf xp gezet op mijn 900 maar heb nu zware netwerkproblemen. Het signaal is sterk en hij verbindt ook met 54Mbps maar vervolgens heb ik ping tijden van 2000ms naar de router, als er al pakketjes doorkomen. De standaard xp-drivers geïnstalleerd. Nog tips iemand?

Reg. datum: 01 oktober 2004

quote:
maxtrash schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 00:40:
ik heb zelf xp gezet op mijn 900 maar heb nu zware netwerkproblemen. Het signaal is sterk en hij verbindt ook met 54Mbps maar vervolgens heb ik ping tijden van 2000ms naar de router, als er al pakketjes doorkomen. De standaard xp-drivers geïnstalleerd. Nog tips iemand?
Wat je kunt proberen is
- Via Windows Update de laatste driver binnenhalen; deze is nieuwer dan die van de Asus website
- Via de website van Atheros een nieuwe driver downloaden.

Reg. datum: 27 mei 2006

Is het normaal als hij (701 4g) in standby is geweest dat de interne sdcardreader dan vreemd doet?

Reg. datum: 04 november 2007

quote:
EEE-lover schreef op maandag 09 juni 2008 @ 16:52:
Net een nLite Windows XP erop gezet en mijn huisgenoot dezelfde (allebei op de 900). Na wat werk blijkt alles te werken, maar zien we de 16GB SSD niet meer. Tijdens de Windows installatie moest je ALLE partities verwijderen (ook BIOS partitie), maar nu in Windows zie ik dus alleen nog maar de 4GB SSD waar ook Windows op staat. Weet iemand wat ik fout deed/doe/moet veranderen?
Je moet hem eerst formatteren in Windows XP disk management console
http://www.theeldergeek.com/disk_management.htm

Reg. datum: 30 januari 2002

quote:
bangnl schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 09:51:
Is het normaal als hij (701 4g) in standby is geweest dat de interne sdcardreader dan vreemd doet?
Ik heb er iig ook last van (onder WinXP).

Reg. datum: 27 mei 2006

quote:
Jainoxi schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 10:05:
[...]

Ik heb er iig ook last van (onder WinXP).
Oke gelukkig ben ik niet de enige want ik had al een ander sd kaartje gekocht maar same problem. Ik hoop dat hiervoor een biosupdate komt want ik heb (portable) office op het sd kaartje staan en moet dan telkens opnieuw opstarten om hem weer te activeren.

Reg. datum: 23 juni 2003

Over de batterij: wie maakt de website
" asuseeedirtylittlesecret.com "? daar wat filmpjes op zetten en dan zijn ze in no time over, net als apple destijds :)

Reg. datum: 28 november 2007

quote:
Nukhem schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 09:59:
[...]

Je moet hem eerst formatteren in Windows XP disk management console
http://www.theeldergeek.com/disk_management.htm
Ik had het al gevonden (had wat beter moeten zoeken). Toch bedankt! :)

Reg. datum: 28 juni 2007

Ik wil, daar mijn oude laptop de geest gegeven heeft, naast mijn huidige een goedkoop backup systeem kopen zoals de eeepc van Asus m.a.w. een mini notebook, voor een reserve backup op te zetten en om ook te gebruiken om vanuit mijn dreambox (c.q. NAS-server) naar mijn (wireless)router te gaan en dan de TV c.q. films door te streamen naar zo'n linus Eeepc van Asus of iets dergelijks.

Nu gaat dit prima naar mijn archos wifi 701 doch deze kan alleen films en internet laten zien. Kan niet TV-streamen, omdat daarvoor geen software kan geworden geexecuteerd, zoals videolan.

Ik wil daarom wel linux op een dergelijke mininotebook hebben, doch moet deze zeker TV door kunnen streamen anders heeft het weinig zin voor mij.

Vandaar mijn vraagstelling of de processor snelheid hier ook een rol in speelt of dat ik beter een dergelijke notebook kan nemen met bv. windows xp.

Adviezen van harte welkom.

Groetjes,

John

Reg. datum: 06 juni 2008

quote:
Mr_Q schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 00:11:

Ook ik heb de petitie getekend.. Alleen vraag ik me af hoe serieus zo'n petitie genomen wordt op een website waar tegen alles en iedereen een petitie opgezet wordt.
Heb je een beter alternatief?

edit: BTW, de resultaten kunnen straks geexporteerd worden naar een csv bestand dus kan het ook op een andere manier aan Asus worden aangeboden dan via die website.

Knoopje wijzigde dit bericht 10-06-2008 10:47 (21%)

Reg. datum: 15 oktober 2006

quote:
Mr_Q schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 00:11:
[...]

ok ik heb de petitie getekend.. Alleen vraag ik me af hoe serieus zo'n petitie genomen wordt op een website waar tegen alles en iedereen een petitie opgezet wordt.
Ik denk dat je dit onderschat. Je moet het ook in een breder perspectief zien. Als er veel ondertekeningen zijn kunnen we dit onder de aandacht van programma's als Kassa e.d. brengen. Die staat wel sterk tegenover Asus. Immers kan Asus zich geen slechte media aandacht permiteren, en zullen ze hier serieus op in gaan.
Wat we met deze site willen bereiken is laten zien hoeveel mensen het oneens zijn met de gang van zaken. Zo kan je dat tenminste in kaart brengen.

Ik hoop dat het allemaal wat duidelijker is nu?

edit
Je moet nu betalen voor de petitie, lijkt me dus niet zo'n goede site waar dit op staat... Check maar.

Koekiee wijzigde dit bericht 10-06-2008 13:29 (6%)

Dell Inspiron 6000//Asus EEEPC 900 black @ Ubuntu//Nokia E51 black//Apple iPod Classic 80GB black

quote:
Koekiee schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 13:16:

edit
Je moet nu betalen voor de petitie, lijkt me dus niet zo'n goede site waar dit op staat... Check maar.
Ik zie niks bijzonders??? :? :?

Hoezzz íe nou?
Reg. datum: 08 januari 2006

Het is een optie hoor, het sponseren. Je kan gewoon de petitie onderteken zonder dat je daar voor hoeft te betalen.

Reg. datum: 19 januari 2008

Bol.com heeft ze ook inmiddels, levertijd staat nog op 2 tot 3 weken, maar zowel de 700 als 900 is er (als ik t goed gezien heb)

Heeft iemand enig idee hoeveel bandbreedte je nodig hebt om divx af te spelen? Ik wil een sd kaartje bestellen maar ik ga geen Utra II kaartje besteden als zelfs divx niet meer dan 3 mb/s nodig heeft...

zie homepage :)

Reg. datum: 15 januari 2004

quote:
ECiftci schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 14:46:
Heeft iemand enig idee hoeveel bandbreedte je nodig hebt om divx af te spelen? Ik wil een sd kaartje bestellen maar ik ga geen Utra II kaartje besteden als zelfs divx niet meer dan 3 mb/s nodig heeft...
Ik zou gewoon een class 6 SDHC kaartje kopen. Die zijn zeker snel genoeg. En mijn ervaring is dat deze absoluut niet duurder hoeven te zijn dan class 2 of 4.

Intel Core 2 Duo E6600 | AUS P5B-E | 2GB Kingston PC6400 | MSI 8800GTS 640MB | X-Fi XtremeMusic | WD Raptor 36GB ADFD | 2 x 320GB Barracuda 7200.10 (200GB RAID0, 200GB RAID1) | Cooler Master Mystique 631 | Scythe Infinity | EEE PC 701 4G Wit

Reg. datum: 16 januari 2008

heeft er iemand ervaring mee om de eee icm nokia pc suite te verbinden met internet? zou nog leuke oplossing zijn voor op vakantie.

quote:
Koekiee schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 13:16:
[...]

Ik denk dat je dit onderschat. Je moet het ook in een breder perspectief zien. Als er veel ondertekeningen zijn kunnen we dit onder de aandacht van programma's als Kassa e.d. brengen. Die staat wel sterk tegenover Asus. Immers kan Asus zich geen slechte media aandacht permiteren, en zullen ze hier serieus op in gaan.
Wat we met deze site willen bereiken is laten zien hoeveel mensen het oneens zijn met de gang van zaken. Zo kan je dat tenminste in kaart brengen.

Ik hoop dat het allemaal wat duidelijker is nu?

edit
Het starten van een petitie was mijn idee en uitgewerkt door andere die ook deze thread in de gaten houden. Ik kan zelf ook wel een nette site maken waar getekend kan worden voor de petitie. Hier heb je dan inderdaad het sponsor gedeelte niet bij zitten wat het voor vele toch onduidelijk maakt. Dit gaat me dan wel enkele uren kosten en er moet natuurlijk een domeinnaam geregistreerd worden..

Ik denk overigens niet dat Asus veel met onze petitie zal doen.

Uiteraard is het dus uiteindelijk de bedoeling om Radar of Kassa hierover te mailen om tot een nette oplossing te komen.
quote:
VdBo schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 15:12:
heeft er iemand ervaring mee om de eee icm nokia pc suite te verbinden met internet? zou nog leuke oplossing zijn voor op vakantie.
Jazeker, ik doe dit regelmatig (ondanks dat het officieel niet mag).
Ik heb het momenteel ook werkend met de micro bluetooth stick van Trust op mijn Asus EEE PC 900.'

Wat je moet doen:
- Zorgen dat je verbinding hebt met je telefoon dmv. de Nokia PC Suite.
- Icoontje 'Verbinding maken met het internet' aanklikken. Er zal een nieuw venster verschijnen.
- Icoontje 'configureren' (steeksleutel) aanklikken. Er zal een wizard verschijnen waar je met behulp van een lijst je eigen provider kiest. Voor Vodafone kies je Vodafone (The Netherlands).
- Verbinding maken na instellen van juiste netwerk.

Vervolgens maak je verbinding en is alles in orde.

Ik hou dit forum al even in de gaten, omdat ik wilde wachten op de 900 met XP. Maar.... nu zag ik in de PC Magazine van juni de aankondiging van de Medion Akoya Mini E1210 waarvan de specs zijn: 10,2 inch scherm, een Intel Atom chip, 1GB DDR2, VGA-uit, WiFi (N-draft), netwerk, geheugenkaartlezer, 3 x USB, interne webcam, 80 GB harddisk (dus geen SSD) en Windows XP. Vanaf augustus 2008 in de Gamma voor ¤ 399.

Dat zeg ik: Gamma....

Edit: las net op UMPCportal.com dat dit een variant van de MSI Wind zou zijn.

wvexeltweakers wijzigde dit bericht 10-06-2008 16:09 (8%)
Reden: Update

MSI Wind pearlwhite.2GB.Wd Scorpio 320GB.Logitech VX Nano.Logitech Alto.7800mHa accu onderweg uit de States

King of no pants

En ik zeg: oud nieuws :p
Is al een tijd bekend. Het is een gere-brande MSI Wind.

quote:
Mr_Q schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 15:46:
Het starten van een petitie was mijn idee en uitgewerkt door andere die ook deze thread in de gaten houden. Ik kan zelf ook wel een nette site maken waar getekend kan worden voor de petitie. Hier heb je dan inderdaad het sponsor gedeelte niet bij zitten wat het voor vele toch onduidelijk maakt. Dit gaat me dan wel enkele uren kosten en er moet natuurlijk een domeinnaam geregistreerd worden..
Als je dat wilt gaan doen, het is mij om het even hoor.
Dan sluiten we deze petitie en hevelen we de gegevens wel over.
Ik wil niemand het gras voor de voeten wegmaaien, maar iedereen riep dat er iets gedaan moest worden en niemand gaf aan dit te willen starten.
Ga dus gerust je gang.

quote:
Knoopje schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 16:20:
[...]

Als je dat wilt gaan doen, het is mij om het even hoor.
Dan sluiten we deze petitie en hevelen we de gegevens wel over.
Ik wil niemand het gras voor de voeten wegmaaien, maar iedereen riep dat er iets gedaan moest worden en niemand gaf aan dit te willen starten.
Ga dus gerust je gang.
Ik waardeer je inzet, maar ik heb wel degelijk aangegeven hier een website voor te willen maken, alleen wou ik wel weten of hier echt animo voor is.. Ga natuurlijk niet wat maken wat uiteindelijk niets opleverd of toch niet gebruikt wordt.

Idee-en voor de nieuwe website dan? Behalve Naam, emailadres en bericht? Iemand zin om de tekst te maken (en te helpen) voor deze petitie/website? Doe ik het technische gedeelte wel, hosting, domein, mysql + php...

Reg. datum: 20 november 2006

als het goed is morgen mijn asus EEE 900 Wit binnen :D

Zoveel werk terwijl je er zelf helemaal geen heil in ziet?? :? :?
Ik wens je veel plezier, maar reken niet op mijn hulp.
Ik heb er mijn tijd al ingestoken, ik ga vanaf nu gewoon lekker met mijn lappie spelen.

Reg. datum: 15 oktober 2006

Mr_Q: ik wil helpen met tekst en dergelijke. Dat is geen probleem, technische gedeelte ben ik echter niet zo in thuis :). Denk dat Knoopje ook wel wil helpen.

edit
Had knoopjes reactie niet gezien.

Nou ja misschien wel beetje veel werk, er zijn ook gewoon andere petitiesites die niet om knaken vragen neem ik aan. Misschien is dat nog een optie?

Koekiee wijzigde dit bericht 10-06-2008 17:55 (38%)

Dell Inspiron 6000//Asus EEEPC 900 black @ Ubuntu//Nokia E51 black//Apple iPod Classic 80GB black

Pagina: 1 2 3 4 ... 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: