Gathering of Tweakers

Quicksearch
De 4 gig is sneller.

edit
Ik krijg de advanced mode op mijn splinternieuwe 900 niet geinstalleerd. Ik volg precies de stappen van de wiki van eeeuser (ben een extreme linux noob) echter werkt het dan nog niet. Ik begrijp dat deze stappen voor de 701 zijn bedoeld, echter weet ik niet wat ik moet aanpassen. Heb bij distributie in Synaptic p900 ingevuld, echter doet hij het dan nog niet. Wat doe ik fout?

foutmelding:
Kan niet alle lijstbestanden ophalen

De pakketbron is misschien niet meer beschikbaar of er kon geen contact gemaakt worden door netwerkproblemen. Indien aanwezig wordt een oudere lijst gebruikt. Anders zal de bron dit keer genegeerd worden. Controleer uw netwerkverbinding en of de bron wel correct opgeschreven is.

En dan daaronder een lijstje met de bronnen.
http://download.tuxfamily...n/binary-i386/Packages.gz: 404 Not Found
http://update.eeepc.asus....n/binary-i386/Packages.gz: 404 Not Found

na veel gekloot gelukt...

Denk dat ik er uiteindelijk een ubuntu versie op zet. Dat zag er wel interessant uit.

Koekiee wijzigde dit bericht 09-06-2008 15:33 (136%)

Dell Inspiron 6000//Asus EEEPC 900 black @ Ubuntu//Nokia E51 black//Apple iPod Classic 80GB black

quote:
Luuk1983 schreef op maandag 09 juni 2008 @ 13:34:
Weet iemand eigenlijk of de 701 accu in de 900 past? Ik heb zelf een 5200mHa accu in mijn 701, die zou ik eventueel kunnen meenemen naar de 900 en dan mijn 701 met slechtere accu verkopen (uiteraard voor een lagere prijs).
Ik moest behoorlijk doordrukken om de 900 accu in mijn 701 te krijgen, maar het past wel. De kleur zwart van mijn 701 en 900 is niet helemaal hetzelfde, de 900 is wat gladder afgewerkt. Maar je moet het al weten, het valt niet heel erg op.

quote:
StraightOn.NL schreef op maandag 09 juni 2008 @ 12:25:
[...]

Wikipedia: ASUS Eee PC

het is nu aangepast in 4400 or 5200 maar er is altijd beweert dat de Surf versies zouden beschikken over de kleinere 4400 accu en de gewone G versies (met webcam dus) zouden beschikken over de 5200 accu...zo zijn ze in eerste instantie door alle reviews destijds beschreven. Of het ook officieel vanuit Asus zo gecomminiceerd is weet ik niet, maar ik geloof van wel!

Wat er nu op dit moment echt geleverd word weet ik niet, ik heb al vele verschillende berichten gelezen hier...4400 4800 5200...
Ik weet zeker dat de asus 701 nonsurf versie met een 5200 mAh moet worden geleverd ipv de 4400 die nu worden meegeleverd met deze versie. Dat staat inderdaad in allerlei reviews en naar mijn mening ook op hun eigen site.

Kan diegene die de petitie heeft opgezet, dit aub ook erbij zetten voor de 701 versie?

quote:
StraightOn.NL schreef op maandag 09 juni 2008 @ 12:25:
[...]
het is nu aangepast in 4400 or 5200 maar er is altijd beweert dat de Surf versies zouden beschikken over de kleinere 4400 accu en de gewone G versies (met webcam dus) zouden beschikken over de 5200 accu...zo zijn ze in eerste instantie door alle reviews destijds beschreven. Of het ook officieel vanuit Asus zo gecomminiceerd is weet ik niet, maar ik geloof van wel!
Ik kom nu niet meer via de asus site zelf op deze pagina, ik denk dat ze deze er uit gesloopt hebben. Als je naar http://eeepc.asus.com/nl/microsite/en_microsite.html gaat en dan op specificaties klikt zie je nog wat zij oorspronkelijk communiceerden.

-edit- de link staat nog wel op de site. VIa de EEE website van Asus (http://eeepc.asus.com/nl/index.htm) op 'ondek EeePC' klikken.

MarcoL78 wijzigde dit bericht 09-06-2008 15:28 (8%)

Hoezzz ķe nou?

quote:
Welleweerd schreef op maandag 09 juni 2008 @ 14:39:
ik heb net bij azerty een EEE PC 900 (op moment van schrijven ook nog uit voorraad leverbaar) gekocht voor plus/minus 380 euro, nu vroeg ik me het volgende af; zijn er steunen verkrijgbaar om deze in de auto te monteren? of weet iemand een site of bedrijf waar deze steunen worden aangeboden, met google kwam ik niet zo ver en ook de got search bracht geen voldoening..

mocht je dit weten dan hoor ik het graag

(ps: op welke schijf kan ik het beste windows installeren de 4 gig of de 16 gig? zit er een snelheids verschil in bij de schijven?)
Zoek en je zal vinden, bedoelde je zoiets (2e van boven); http://search.ebay.nl/_W0QQsassZfido-dido999

Als je de searce gebruik, zal je div. kunnen lezen dat je OS op de 4gb geinstaleerd moet worden.
De 16gb is gewoon te langzaam om er een OS, fatsoenlijk op te kunnen draaien.

quote:
mpbiker8 schreef op maandag 09 juni 2008 @ 15:15:
[...]

Kan diegene die de petitie heeft opgezet, dit aub ook erbij zetten voor de 701 versie?
Tekst gewijzigd

laat de koeien in vrede grazen

quote:
Windkracht13 schreef op maandag 09 juni 2008 @ 15:40:
[...]

Zoek en je zal vinden, bedoelde je zoiets (2e van boven); http://search.ebay.nl/_W0QQsassZfido-dido999

Als je de searce gebruik, zal je div. kunnen lezen dat je OS op de 4gb geinstaleerd moet worden.
De 16gb is gewoon te langzaam om er een OS, fatsoenlijk op te kunnen draaien.
thx.. voor de info!!

Bedankt alvast

Net een nLite Windows XP erop gezet en mijn huisgenoot dezelfde (allebei op de 900). Na wat werk blijkt alles te werken, maar zien we de 16GB SSD niet meer. Tijdens de Windows installatie moest je ALLE partities verwijderen (ook BIOS partitie), maar nu in Windows zie ik dus alleen nog maar de 4GB SSD waar ook Windows op staat. Weet iemand wat ik fout deed/doe/moet veranderen?

Draait er hier iemand een xBuntu variant op zijn EEEPC? En wat zijn daar zoal de voordelen van in vergelijking met Xandros?

Dell Inspiron 6000//Asus EEEPC 900 black @ Ubuntu//Nokia E51 black//Apple iPod Classic 80GB black

Hoezzz ķe nou?

Mensen, probeer je zoveel mogelijk in te lezen via deze site, www.eeeuser.com. http://forum.eeeuser.com/

Daar staat werkelijk alle info om XP met de daar bij behorende problemen te instaleren, en goed te laten draaien.

quote:
Koekiee schreef op maandag 09 juni 2008 @ 16:52:
Draait er hier iemand een xBuntu variant op zijn EEEPC? En wat zijn daar zoal de voordelen van in vergelijking met Xandros?
Ik draai eeeXubuntu. Ik vind ubuntu i(7.10) een stuk completer dan xandros. Daarnaast kun je veel meer support op het net krijgen voor ubuntu. Er zijn betere en meer repositories voor ubuntu te vinden. En daarnaast heb ik ruime ervaring met Ubuntu en Xandros vond ik net niet (hoewel het wel debain based is...)

zie homepage :)

Hoezzz ķe nou?

Xandros zuigt, heeft er precies 2 uur opgestaan, teveel moeite doen om bepaalde software goed werkend te krijgen.

Ik vind het bijvoorbeeld ook raar dat de firefox versie een oude versie is terwijl hij geen updates aangeeft in Synaptics. Het kost allemaal inderdaad wel erg veel moeite. Wat mij tegenhoudt om op dit moment over te stappen is dat alles wel gewoon moet werken. Dus bijvoorbeeld de webcam en dergelijke moet het wel gewoon doen.

Voor mij is de 701 met xandros de eerste ervaring met linux.
Ik heb de 701 gekocht voor mai en surfen onderweg/vakantie.
Out of de box doet de 701 dus precies wat ik er mee wil.
Ik ben wel even bezig geweest met advanced desktop en andere software, maar de uiteindelijk vraag dit mijzelf heb gesteld is: Wat voegt dit voor extra functionaliteit toe?
En dat is dus voor mijn gebruik niets!
Ik heb dus F9 gedaan en draai nu op een schone 701 en alles doet het waarvoor ik het wil gebruiken.
M.a.w. ik heb nog geen redenen kunnen vinden waarom ik mijn 701 zou aanpassen. (Dat zal misschien in de toekomst wel gebeuren maar voorlopig voldoet hij prima voor met wat ik er mee wil doen)

_Onder_titel?

quote:
EEE-lover schreef op maandag 09 juni 2008 @ 16:52:
Net een nLite Windows XP erop gezet en mijn huisgenoot dezelfde (allebei op de 900). Na wat werk blijkt alles te werken, maar zien we de 16GB SSD niet meer. Tijdens de Windows installatie moest je ALLE partities verwijderen (ook BIOS partitie), maar nu in Windows zie ik dus alleen nog maar de 4GB SSD waar ook Windows op staat. Weet iemand wat ik fout deed/doe/moet veranderen?
Je moet dan nog wel in Windows via, Control Panel, Administrative Tools, Computer Management, Storage, Disk Management (pfoe, kan vast korter!) de 16GB partioneren, formateren enz... (wedden dat je in Disk Management _wel_ je schijf ziet?)

Origineel is de schijf (denk ik) met een Linux file systeem geformatteerd en daar kan Windows niets mee.

Sangroid wijzigde dit bericht 09-06-2008 17:45 (3%)

Reg. datum: 07 december 2004

Ik denk niet dat het toetsenbord bij de meeste umpc laptops een groot probleem mag zijn.

De eee is ongeveer 22.5 cm breed als ik het goed heb, de aspire one 25 cm en de msi wind 26 cm.

Op mijn huidige desktop toetsenbord:
http://www.logitech.com/repository/286/jpg/2028.1.0.jpg
(maar dan wel de azerty versie) is de afmeting van het 'blok' van links van de capslock tot rechts van de enter (dus van de esc tot delete toets op dit toetsenbord) gelijk aan 28 cm

Ik denk dus niet dat de huidige umpc afmetingen veel problemen moeten geven. Maar ik moet het uiteraard irl nog eens kunnen uitproberen om daar een mening over te vormen.

Zeker de Wind is nagenoeg full size.

Zelf wacht ik nog op de acer. Ook 9", maar 2 cm breder dan een eee (ok, iets grotere bezel bij het scherm, maar vind het op zich nog wel kunnen). De acer heeft echter led backlight scherm, weegt 950 gram, ook ssd, en zou naar verluidt onder de 300 euro moeten kosten. Lijkt veelbelovend, ook al is het acer. Voor een prijs onder de 300 euro is een aankoop van een umpc al meer te verdedigen als 'experimentje' (stel dat het voor mij toch niet echt zou aanslaan)

quote:
MarcoL78 schreef op maandag 09 juni 2008 @ 15:21:
[...]

Ik kom nu niet meer via de asus site zelf op deze pagina, ik denk dat ze deze er uit gesloopt hebben. Als je naar http://eeepc.asus.com/nl/microsite/en_microsite.html gaat en dan op specificaties klikt zie je nog wat zij oorspronkelijk communiceerden.

-edit- de link staat nog wel op de site. VIa de EEE website van Asus (http://eeepc.asus.com/nl/index.htm) op 'ondek EeePC' klikken.
Op de globale asus site staat:

All specifications are subject to change without notice. Please check with your supplier for exact offers. Products may not be available in all markets.

tssss....

Jammer, want in alle reviews die op het web te lezen waren werd de 5200 MaH accu genoemd. Pas op een later moment heeft Asus besloten over te gaan op een 4400 Mah accu (waarschijnlijk door leveringsproblemen van de fabriek... was er niet brand geweest ?)

Whoei morgen mijn 900 ophalen :9~ ben benieuwd!

quote:
wazzup105 schreef op maandag 09 juni 2008 @ 19:20:
[...]

Op de globale asus site staat:

All specifications are subject to change without notice. Please check with your supplier for exact offers. Products may not be available in all markets.

tssss....

Jammer, want in alle reviews die op het web te lezen waren werd de 5200 MaH accu genoemd. Pas op een later moment heeft Asus besloten over te gaan op een 4400 Mah accu (waarschijnlijk door leveringsproblemen van de fabriek... was er niet brand geweest ?)
Ik weet dat bedrijven altijd overal kleine teksten zetten, omdat ze proberen om nergens voor rechtelijk aansprakelijk te zijn, maar dit betekent zeker niet dat wij nu helemaal niets kunnen doen. Het is gewoon misleidend wat ze doen en dat weet Asus zelf ook. Ze hebben immers ook weer accu's omgeruild in andere landen (gratis of tegen betaling), terwijl dat regeltje denk ik altijd wel ergens heeft gestaan op de globale site.

For the win

Vandaag de 900 ontvangen maar het installeren van windows xp lukt niet echt. Eerst kreeg ik na de eerste reboot na de installatie een error over de boot manager maar dat kreeg ik na een tijdje opgelost. Nu krijg ik steeds de melding dat er een bestand wordt vermist na de reboot:
A file is missing in:
ROOT>\SYSTEM32\
ntoskrnl.exe

Ik probeer de gewone retail versie te instaleren maar misschien is het handiger om de lichte uitvoering te downloaden van het internet. Echt jammer want ik heb nu al 10x geprobeert om XP erop te zetten.

quote:
Welleweerd schreef op maandag 09 juni 2008 @ 14:39:
ik heb net bij azerty een EEE PC 900 (op moment van schrijven ook nog uit voorraad leverbaar) gekocht voor plus/minus 380 euro, nu vroeg ik me het volgende af; zijn er steunen verkrijgbaar om deze in de auto te monteren? of weet iemand een site of bedrijf waar deze steunen worden aangeboden, met google kwam ik niet zo ver en ook de got search bracht geen voldoening..

mocht je dit weten dan hoor ik het graag

(ps: op welke schijf kan ik het beste windows installeren de 4 gig of de 16 gig? zit er een snelheids verschil in bij de schijven?)
Er staat me iets van bij dat ik dat ergens gelezen heb . Zoek eens wat rond op Eeeuser forum e.d. Misschien kom ik er nog op waar ik het las :) Zoek ook eens op ebay!!

Got it :)

http://shop.ebay.com/?_fr..._sacat=See-All-Categories

Tomino wijzigde dit bericht 09-06-2008 23:13 (6%)

A good pair of jeans is like a true member of the family || Specs-| Eeepc 9" 20GB | Site - Cam : Fuji S6500fd

Zijn er al mensen die ergens een zaak hebben gevonden die de 901 (desnoods via pre-order) aanbieden? De Wind wordt namelijk bijna gereleased en daar hoor ik toch ook steeds meer positieve reviews over. Enige nadeel is dat je voor een fikse accuduur (ik wil minimaal 6 uur kunnen halen) er een 6cell batterij in zal moeten zetten. Ik wil ze naast elkaar zien :'(

Zojuist de petitie ondertekend :)

Wel jammer dat de ASUS Nederland zo'n slechte ondersteuning geeft op een goed product om maar niet te spreken over de botte callcenter medewerkers. Ik denk dat ik ze morgen maar eens een brief schrijf. Ik hoop dat dat het zelfde effect heeft als in GB.

(\__/)
(='.'=)This is Bunny. Copy and paste Bunny into your
(")_(")signature to help him gain world domination.
[bt]You got to have, you really need some skin.
You got to have on the outside to keep the inside in.

Ik vind dat de actie in GB, 10 pound (15 euro) voor een beloofde accu nogal een sigaar uit eigen doos.

In China is het beter geregeld, gewoon kosteloze vervanging.

Ik ben wel bereid om 15 euro neer te tellen, maar dan zonder terugname van de meegeleverd 4400 mAh accu.

Reg. datum: 01 oktober 2004

quote:
Luuk1983 schreef op maandag 09 juni 2008 @ 13:34:
Weet iemand eigenlijk of de 701 accu in de 900 past? Ik heb zelf een 5200mHa accu in mijn 701, die zou ik eventueel kunnen meenemen naar de 900 en dan mijn 701 met slechtere accu verkopen (uiteraard voor een lagere prijs).
Alle accu's van de 700/701 zijn compatible met de 900.

Vanaf de 901 zijn er weer andere accu's te verkrijgen welke dus ook niet in de 700-900 passen.

Ook ik heb de petitie getekend.. Alleen vraag ik me af hoe serieus zo'n petitie genomen wordt op een website waar tegen alles en iedereen een petitie opgezet wordt.

Mr_Q wijzigde dit bericht 10-06-2008 00:13 (14%)

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws