Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 211675

Topicstarter
Ik wil de processor van mijn pc upgraden.
Mijn moederbord is van het type asus PTGD1-LA met een LGA775 socket. Ik zag dat dit socket core duo en quad core processoren aan kan. Is alleen dit socket bepalend voor het soort processor dat er in kan of moet ik ook naar andere onderdelen kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144949

Chipset.
Of mobo Vcore kan leveren dat de upgradecpu gaat nodig hebben.
BIOS-ondersteuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Anoniem: 211675 schreef op zondag 09 maart 2008 @ 14:22:
Ik wil de processor van mijn pc upgraden.
Mijn moederbord is van het type asus PTGD1-LA met een LGA775 socket. Ik zag dat dit socket core duo en quad core processoren aan kan. Is alleen dit socket bepalend voor het soort processor dat er in kan of moet ik ook naar andere onderdelen kijken?
Zie de PMG FAQ en de website/informatie van de fabrikant. Socket 775 is inderdaad de socket voor de CoreDuo en Core2Duo processoren, maar ook de chipset e.d. moeten de processor aankunnen. Dus het antwoord is nee, dat kun je niet alleen zeggen gebaseerd op de socket.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 03-06 22:28

Wiethoofd

Broadcast TOM

wat voor processor heb je er nu op zitten?
als je mobo C2D en C2Q aan kan is mooi, maar hoe oud is je mobo (waarsch is dan een biosflash nodig)
je socket is 775, in principe kan je elke processor met dezelfde socket op je moederbord drukken.
Het hangt af van wat je met je computer wilt of je een dual of een quad moet aanschaffen.
En je kan er wel de allerduurste quadproc op drukken, maar houd in je achterhoofd je doel van je computer en of je wilt gaan gamen of alleen office werk (dan heb je geen zware grafische kaart nodig, of juist wel) en je geheugen, als dat DDR1 is mobo upgrade.

Verder gewoon googlen en kijken naar wat andere mensen hebben met hetzelde moederbord/configuratie.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
kijk gewoon bij CPU support op de Asus website voor dit moederbord. En ga ook gelijk wat Tweakers FAQs doorlezen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:08
silmaril8 schreef op zondag 09 maart 2008 @ 14:26:
kijk gewoon bij CPU support op de Asus website voor dit moederbord. En ga ook gelijk wat Tweakers FAQs doorlezen... :)
En jij denkt dat dit moederbord op de website van Asus terug is te vinden?

Ik denk namelijk dat je eerder moet zoeken op de website van HP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:43
Nee gaat je niet lukken, moet je een ander moederbord kopen. Dat bord van jou heeft een 915P chipset met DDR geheugen. Je moet minimaal een 945 chipset hebben volgens mij en DDR2 support.

http://h10025.www1.hp.com...n&cc=us&docname=c00208497

Zo`n gelijk waardig moederbordje heb je vaak voor 40 a 50 euro wel.

[ Voor 11% gewijzigd door Robin4 op 09-03-2008 14:35 ]

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 211675

Topicstarter
Ik heb er nu een pentium D 3.2 Ghz in zitten. Heeft upgraden naar een hogere snelheid nog veel zin of is dit niet te merken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Anoniem: 211675 schreef op zondag 09 maart 2008 @ 14:36:
Ik heb er nu een pentium D 3.2 Ghz in zitten. Heeft upgraden naar een hogere snelheid nog veel zin of is dit niet te merken?
Daar zijn benchmarks voor, die kun je bijvoorbeeld op www.tomshardware.com vinden.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Er passen geen Core Duo of Quad processoren in jouw moederbord (asus PTGD1-LA)....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
silmaril8 schreef op zondag 09 maart 2008 @ 14:48:
Er passen geen Core Duo of Quad processoren in jouw moederbord (asus PTGD1-LA)....
Dat was al wel duidelijk, maar heb je dat dan toch op de Asus website gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
kwiebus schreef op zondag 09 maart 2008 @ 14:57:
[...]

Dat was al wel duidelijk, maar heb je dat dan toch op de Asus website gevonden?
Ja :)
De PTGD1-LA is een equivalent van de P5GD1(-XX). Er passen alleen Pentium 4 processoren op dit moeder bord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
silmaril8 schreef op zondag 09 maart 2008 @ 14:59:
[...]

Ja :)
De PTGD1-LA is een equivalent van de P5GD1(-XX). Er passen alleen Pentium 4 processoren op dit moeder bord.
Ik heb gezocht op de Asus site op PTGD1-LA en dan vind ik niets? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Zoals ik al zei: de De PTGD1-LA is een equivalent van de P5GD1. Of beter gezegd, is voor 99% gebaseerd op de P5GD1 (google maar eens): zelfde chipsets, zelfde layout, zelfde aansluitingen. En als je daar (bij P5GD1) bij CPU support kijkt, zie je dat er maar maximaal pentium 4 processoren inkunnen. Ook wel logisch aangezien er in i915 chipset in zit en die kunnen dus maximaal maar pentium 4 processoren aan....

[ Voor 9% gewijzigd door silmaril8 op 09-03-2008 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:11

Thandor

SilverStreak

Dit is een kwestie van nazoeken. Kijk naar factoren zoals chipset, socket, BIOS en VRD. Als de chipset een i915 is (zoals silmaril8 aangeeft) is de Intel Pentium 4 (of vergelijkbare Celeron) de enige keus :).

Afijn, het topic gaat op slot. Op GoT verwachten we eigenlijk ietwat meer eigen inzet. Zeker in dit soort gevallen is het best makkelijk te vinden :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.